[/quote]/quote]kerroush kirjoitti:Tuo viimeinen virke muuten laajentaa raiskauksen koskemaan jopa sitä, että pikkusormi työnnetään toisen henkilön nenään. Mikäli "tekijä ja kohteena oleva henkilö sekä teko-olosuhteet huomioon ottaen on seksuaalisesti olennainen." Mietipä sitä.Vespa velutina kirjoitti:Wiki kirjoitti: Rikoslain määritelmä
20 luku. Seksuaalirikoksista
10 § Määritelmät.[15]
Sukupuoliyhteydellä tarkoitetaan tässä laissa sukupuolielimellä tehtävää taikka sukupuolielimeen tai peräaukkoon kohdistuvaa seksuaalista tunkeutumista toisen kehoon taikka toisen sukupuolielimen ottamista omaan kehoon.
Seksuaalisella teolla tarkoitetaan tässä laissa sellaista tekoa, joka tekijä ja kohteena oleva henkilö sekä teko-olosuhteet huomioon ottaen on seksuaalisesti olennainen.
Mahdollisuus selvitä... No joo, miten sen nyt ottaa. Vaimoni raiskattiin vuonna 1992. Siitä on siis 24 vuotta aikaa. Ensimmäisen viikon hän itki lähes koko ajan. Kuukauteen en saanut koskeakaan häneen. Sitten oltiin vuosi selibaatissa. Normaalia, eh? Vieläkin, 24 vuoden jälkeen, vaimo näkee viikoittain painajaisunia tilanteesta. Normaalia elämää, eh?
Tiedätkö Kerroush mitä vähän ihmettelen tässä. Jos oletaan, että henkilö tulee raiskatuksi ja sen vaikutukset ulottuvat jopa vuosikymmeniä eteenpäin olettaisi, että hän ei haluaisi,
että tällaista tapahtumaa bagatellisoidaan eli sen merkitystä väheksytään. Mutta jostain merkillisestä syystä sinun argumentaatiosi koostuu siitä, että haluaisit raiskausmääritelmän olevan mahdollisimman laaja. Eli olet valmis ottamaan tähän määritelmään mukaan käytännössä minkä tahansa ruumiinosan, jonne jotain voidaan työntää, ja teon motiivikaan ei ole ollenkaan tärkeässä roolissa.
Miksi ylipäätään raiskaus on seksuaalinen teko, jos siihen ei sisälly mitään seksuaalista?
Mikä siis erottaa seksuaalirikoksen muusta väkivalta rikollisuudesta?
Mieleeni tuli eräs kummallinen tapahtuma omassa elämässäni. Minulla oli naapurissa eräs lapsuuden ystävä. Tyttö, joka oli äärimmäisen kaunis. Niin kaunis, että hän ei oikein voinut mennä mihinkään, koska miehet piirittivät häntä joukolla. Hän muistutti Brigitte Bardotia, pitkät vaaleat paksut upeat hiukset, seksikäs suu, viekoittelevat vihreät silmät, ja vartaloltaan taideteos. Sanoin hänelle aina, että mene missikisaan, voitat varmasti ja menestyt kansainvälisestikin. Hän tuli hieman huonoista olosuhteista ja kärsi jonkinlaisesta alemmuskompleksista. Sen lisäksi hän oli nymfomaani. Hänestä ei koskaan tullut mitään muuta kuin traaginen figuuri. Tapasin hänet muutamia vuosia sitten. Hän oli alkoholisoitunut mutta kaunis hän oli edelleenkin.
Eräänä päivänä silloin nuoruudessani tapasin hänet ja hän oli aivan kamalan näköinen. Tuli juuri sairaalasta. Joku hullu oli raiskannut hänet ja kuristanut. Se on muuten paljon pahemman näköistä kuin voisikaan kuvitella. Hänen koko kaulanalueensa oli täynnä sinisiä ja punaisia läiskiä, hänen kasvoillaan oli katkenneita verisuonia. Sanoin silloin, että hän oli ollut hyvin lähellä kuolemaa. Sitten kysyin kuka sen teki. Hän ei koskaan kertonut sitä.
Nyt muutama kuukausi sitten puhuin erään toisen henkilön kanssa, ja olin jo unohtanut koko tytön ja tämän episodin täysin. Nyt aloimme keskustella tästä ja hän kertoi minulle kuka tämän teon teki. Olin järkyttynyt. Olin nähnyt tämän mieshenkilön joskus. Komea mies. Karismaattinen. Kuoli sitten itsekin sitten hämärissä olosuhteissa melko nuorena. Hänellä oli pitkä rikosrikosteri erilaisista "nuoruuden synneistä", kuten hän asian itse esitti. Kyseisestä teosta häntä ei koskaan tuomittu.
Eikö olisikin hullua, jos joku työntäisi sormensa toisen nenään ja saisi siitä saman raiskaustuomion kuin minkä yllä mainitun mieshenkilön olisi kuulunut saada?