Hejacissa sanottua

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Tara
Horatio Caine

Re: Hejacissa sanottua

Viesti Kirjoittaja Tara »

Sain tämmöisen toivomuksen, että laittaisin tänne Hejacissa sanottua ketjuun videoterveisiä Pienelle liekille:

https://www.youtube.com/watch?v=WN2Erbbpk8g
terv ''Frankenstein''

(PS, en ole itse katsonut videota, tai no, tunnustan, että 10 sekuntia alusta katsoin, juu.
Minähän katselen vain kissavideoita, oravia ja lintuja :wink: )
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Tara kirjoitti:Sain tämmöisen toivomuksen, että laittaisin tänne Hejacissa sanottua ketjuun videoterveisiä Pienelle liekille:

terv ''Frankenstein''

(PS, en ole itse katsonut videota, tai no, tunnustan, että 10 sekuntia alusta katsoin, juu.
Kiitos vaan viestistäsi Tara! Valitettavasti en pystynyt katsomaan videoterveisiäsi, koska se olisi vaatinut jonkin sortin sisään kirjautumisen järjestelmään.

Minäkin tykkään katsella eläinvideoita, mutta tykkään myös katsella livenä kissoja, oravia ja lintuja. Eilen oli hauska tilanne, kun ADHD-kissamme pomppasi pianon päälle haistelemaan ja maistelemaan viime viikonlopun juhlista peräisin olleita kukkasia. Tuli kyllä itselle hieman kiire, että ehdin napata maljakosta kiinni. Olen jo vuosia epäillyt, että tämä kissa oli edellisessä elämässään puutarhuri, sillä niin kovin se kukkia rakastaa.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Xerxes
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

Satakunnan käräjäoikeuden jääräpäinen päätös on varmaan ihmetyttänyt sekä hovioikeudessa että korkeimmassa oikeudessa. Ja ihmetyttää edelleen asiantuntijoita kaikkialla muuallakin. Näyttää siltä, että Satakunnan käräjäoikeudessa päätöstä ei ole tehty todellisten faktatietojen mukaan, vaan päätökseen ovat vaikuttaneet muut ulkopuoliset painavat seikat. Nämä "painavat seikat" ovat tuntemattomia, vaikka varmaan monet asiantuntijat niistä tietävätkin, mutta eivät kerro. Ne eivät ole yleisesti tiedossa.

HUOM! Hejacin kirjoittajat!

Kun KKO palautti Ulvila jutun käräjäoikeuden tasolle, siellä teillä päin uskottiin, että nyt se asia oikaistaan ja uhrin puoliso tuomitaan (vaikka on syytön). Kuin sekakuoro lauloitte tätä laulua - piditte sitä varmana. Tässä lyhennelmä toisaalle kirjoittamastani...
-----------------------------------------------------------------------

Muistatteko, kun tästä oli puhetta aikoinaan. Esitin jo silloin, että jos juttu menee Korkeimpaan Oikeuteen, niin tulos on vapauttava. Siellä Hejacissa uskottiin, että siellä se juttu oikaistaan ja tuomio lätkäistään uhrin vaimolle, vaikka kunnon todisteita ei ole. Eihän oikeusvaltiossa niin voi menetellä. Lupasin palata asiaan, kun KKO:n päätös on saatu. Nyt KKO on todennut, että valituslupaa Hovioikeuden vapauttavasta päätöksestä EI myönnetä. Se tarkoittaa, että KKO pitää Vaasan Hovioikeuden vapauttavaa päätöstä oikeana ja siis syytettynä ollutta myös omalta osaltaan syyttömänä.

En tiedä pitäisikö tästä on iloinen vai surullinen ajateltaessa Hejacin eräitä kirjoittajia!? Kyllä KKO on aivan oikeassa!

:x :x ... :) :) ... :D :D
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Pieni liekki kirjoitti:
Tara kirjoitti:Sain tämmöisen toivomuksen, että laittaisin tänne Hejacissa sanottua ketjuun videoterveisiä Pienelle liekille:

terv ''Frankenstein''

Kiitos vaan viestistäsi Tara! Valitettavasti en pystynyt katsomaan videoterveisiäsi, koska se olisi vaatinut jonkin sortin sisään kirjautumisen järjestelmään.

Minäkin tykkään katsella eläinvideoita, mutta tykkään myös katsella livenä kissoja, oravia ja lintuja. Eilen oli hauska tilanne, kun ADHD-kissamme pomppasi pianon päälle haistelemaan ja maistelemaan viime viikonlopun juhlista peräisin olleita kukkasia. Tuli kyllä itselle hieman kiire, että ehdin napata maljakosta kiinni. Olen jo vuosia epäillyt, että tämä kissa oli edellisessä elämässään puutarhuri, sillä niin kovin se kukkia rakastaa.
Tähän ei tarvitse mitään kirjautumisia. Ota tuoli allesi. On muuten aikamoinen kissavideo, sama kuin edellä ...

https://www.youtube.com/watch?v=T2P-NOVYnz8&app=desktop
eli terveisiä ''Frankenstainilta''
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
Pieni liekki

Tara kirjoitti: Tähän ei tarvitse mitään kirjautumisia. Ota tuoli allesi. On muuten aikamoinen kissavideo, sama kuin edellä ...

Oliko tuo joku Frankien lähettämä tervehdys vai mikä? Sori, kun olen vähän tyhmä, mutta en ymmärtänyt jutun pointtia enkä tainnut nähdä videopätkässä kissaakaan. Kiitos vaan, jos valaisette ihan sanallisesti, mitä halusitte minulle viestittää, sillä muuten meni kyllä esitys ainakin minun osaltani hukkaan.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Xerxes
Axel Foley

Tara kirjoitti:
Tähän ei tarvitse mitään kirjautumisia. Ota tuoli allesi. On muuten aikamoinen kissavideo, sama kuin edellä ...

-----------------------------------------------------------
Katselin tuon videon!

Ei siinä mitään erikoista. Nykyisillä tekniikoilla tuollaiset trikkifilmit ovat mahdollisia ja helppoja. Tämä tällainen kuvaa ehkä parhaiten Taran sielunmaisemaa!
Ja vieläpä melko hyvin!
:x :)
Pieni liekki

Hyvät Jemma, Tara ja muut naapuripalstan kirjoittajat!

Pienenä vinkkinä ehdotan, että hankitte käsiinne Itä-Suomen hovioikeuden 16.2.2016 antaman tuomion 16/106438 (asianumero R 15/677) yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisasiassa. En ole aivan varma, onko tuomio lainvoimainen, mutta sen tiedon voisitte selvittää samalla ja antaa tiedoksi meille muille.

Edellä mainitussa tuomiossa on mielenkiintoista pohdintaa liittyen sananvapauteen ja yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämiseen. Siellä mm. todetaan seuraavaa:

"Rikos ei ole siihen syyllistyneen yksityisasia. Yksityiselämään kuuluva oikeus elää rauhassa kuuluu kuitenkin lähtökohtaisesti myös rikoksesta rangaistukseen tuomitulle henkilölle. Rikokseen syyllistymistä ja siitä rangaistukseen tuomitsemista koskeva tieto kuuluu henkilötietolain mukaan niin sanottuihin arkaluonteisiin henkilötietoihin (KKO 2005:136)."
kerroush
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja kerroush »

Pieni liekki kirjoitti:"Rikos ei ole siihen syyllistyneen yksityisasia. Yksityiselämään kuuluva oikeus elää rauhassa kuuluu kuitenkin lähtökohtaisesti myös rikoksesta rangaistukseen tuomitulle henkilölle. Rikokseen syyllistymistä ja siitä rangaistukseen tuomitsemista koskeva tieto kuuluu henkilötietolain mukaan niin sanottuihin arkaluonteisiin henkilötietoihin (KKO 2005:136)."
So?

Niin kauan kuin Auer ei itse käytä oikeuttaan elää rauhassa, vaan elämöi blogissaan kuin heikkopäinen, niin en näe, että muillakaan olisi velvollisuutta olla asiasta hiljaa.

Puhumattakaan tämän palstan lahkolaisidiooteista, jotka sotkevat mukaan täysin syyttömiä henkilöitä, joiden nimiä en tässä mainitse.

Sinulla, Pieni liekki, ei ole oikeutta puuttua nuiden kirjoittajien asioihin, joten pidä sinä turpasi kiinni. Mene sinä täyttelemään sitä laitonta henkilörekisteriexcelliäsi. Siitäkin voisi muutaman tutkintapyynnön tehdä.

Ja, toisin kuin sinä (Auerin kunnianloukkauksen suhteen) kaikki rekisterissä olevat ovat asianosaisia. Joten jopa minä voin muiden muassa tehdä asiasta tutkintapyynnön!

PS.
Ei täällä kukaan rupee sulle päätöksiä hakemaan. Hae itse jos osaat. Paitsi, että sekin on turhaa, et kuitenkaan ymmärrä niitä. Se on niin monta kertaa nähty.
Pieni liekki

kerroush kirjoitti:
Pieni liekki kirjoitti:"Rikos ei ole siihen syyllistyneen yksityisasia. Yksityiselämään kuuluva oikeus elää rauhassa kuuluu kuitenkin lähtökohtaisesti myös rikoksesta rangaistukseen tuomitulle henkilölle. Rikokseen syyllistymistä ja siitä rangaistukseen tuomitsemista koskeva tieto kuuluu henkilötietolain mukaan niin sanottuihin arkaluonteisiin henkilötietoihin (KKO 2005:136)."
So?

Niin kauan kuin Auer ei itse käytä oikeuttaan elää rauhassa, vaan elämöi blogissaan kuin heikkopäinen, niin en näe, että muillakaan olisi velvollisuutta olla asiasta hiljaa.

Puhumattakaan tämän palstan lahkolaisidiooteista, jotka sotkevat mukaan täysin syyttömiä henkilöitä, joiden nimiä en tässä mainitse.
Tasapuolisuuden nimissä voisit sitten elämöidä omalla nimelläsi sen sijaan, että huutelet mahdollisia asiattomuuksiasi ja valheitasi nimimerkin takaa.
kerroush kirjoitti:Sinulla, Pieni liekki, ei ole oikeutta puuttua muiden kirjoittajien asioihin, joten pidä sinä turpasi kiinni. Mene sinä täyttelemään sitä laitonta henkilörekisteriexcelliäsi. Siitäkin voisi muutaman tutkintapyynnön tehdä.

Ja, toisin kuin sinä (Auerin kunnianloukkauksen suhteen) kaikki rekisterissä olevat ovat asianosaisia. Joten jopa minä voin muiden muassa tehdä asiasta tutkintapyynnön!
Millä yksinoikeudella sinä, kerroush, puutut itse toisten kirjoittajien asioihin? Kysynpä vaan. Jos olet seurannut kirjoituksiani, niin tiedät, että excel-taulukkoni sisältää ainoastaan nimimerkkejä, jotka olen jaotellut "annelisteihin" ja "anti-annelisteihin". Ainoastaan pari nimimerkkiä on sellaista, joita en ole pystynyt jaottelemaan Annelin puolustajiin tai hänen syyllistäjiinsä.

Toivon muuten, että teet tuon uhkaamasi tutkintapyynnön, koska haluan nähdä, lähteekö poliisi sitä tutkimaan. Jos nimittäin lähtee, niin saan vedettyä siitä muutamat johtopäätökset. Minulle itselleni on valitettavasti päässyt muodostumaan se käsitys, että ainakin Lounais-Suomen poliisi on haluton tutkimaan Auer-keissiin liittyviä tutkintapyyntöjä.
kerroush kirjoitti: PS.
Ei täällä kukaan rupee sulle päätöksiä hakemaan. Hae itse jos osaat. Paitsi, että sekin on turhaa, et kuitenkaan ymmärrä niitä. Se on niin monta kertaa nähty.
Sisälukutaitosi ei todellakaan ole paras mahdollinen. Minä pyysin selvittämään, onko mainitsemani päätös lainvoimainen vai ei, eli onko siitä valitettu eteenpäin vai ei. Minulla kyseinen päätös jo on, koska ajattelin sen sisältävän opettavaista tietoa, mitä se sisältääkin. Jos aiot sen oman tutkintapyyntösi tehdä, niin suosittelen lukaisemaan ensin tuon aiemmin vinkkaamani päätöksen läpi.
kerroush
Agentti Scully

Pieni liekki kirjoitti:Tasapuolisuuden nimissä voisit sitten elämöidä omalla nimelläsi sen sijaan, että huutelet mahdollisia asiattomuuksiasi ja valheitasi nimimerkin takaa.
Tällä palstalla! Omalla nimellä? Mitä valheita?

Mikä sinun nimesi muuten on?!
Pieni liekki kirjoitti:Millä yksinoikeudella sinä, kerroush, puutut itse toisten kirjoittajien asioihin?

En ole missään puuttunut muuiden asioihin, ainoastaan idioottimaisiin mielipiteisiin.
Pieni liekki kirjoitti:Kysynpä vaan.
Kysy ihmeessä.
Pieni liekki kirjoitti:Jos olet seurannut kirjoituksiani, niin tiedät, että excel-taulukkoni sisältää ainoastaan nimimerkkejä, jotka olen jaotellut "annelisteihin" ja "anti-annelisteihin". Ainoastaan pari nimimerkkiä on sellaista, joita en ole pystynyt jaottelemaan Annelin puolustajiin tai hänen syyllistäjiinsä.
Hyvä kun myönnät. Mikä se Excelin teelmyksesi sitten on?
Pieni liekki kirjoitti:Toivon muuten, että teet tuon uhkaamasi tutkintapyynnön, koska haluan nähdä, lähteekö poliisi sitä tutkimaan.
Miksi se sinua kiinnostaa?
Pieni liekki kirjoitti:Jos nimittäin lähtee, niin saan vedettyä siitä muutamat johtopäätökset. Minulle itselleni on valitettavasti päässyt muodostumaan se käsitys, että ainakin Lounais-Suomen poliisi on haluton tutkimaan Auer-keissiin liittyviä tutkintapyyntöjä.
Ahaa, nyt mä keksin. Sä oot itte tehnyt tutkintapyynnön. Sitä ei lähtenyt poliisi tutkimaan. Sorry, aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.
Pieni liekki kirjoitti:Sisälukutaitosi ei todellakaan ole paras mahdollinen.
Eikö. Mistäs sen tiedät?
Pieni liekki kirjoitti:Minä pyysin selvittämään, onko mainitsemani päätös lainvoimainen vai ei, eli onko siitä valitettu eteenpäin vai ei.

Niinhän taisit pyytää, mutta edelleenkään kukaan ei lähde sulle sitäkään tietoa hakemaan. Etsi itse, ei kiinnosta.
Pieni liekki kirjoitti:Minulla kyseinen päätös jo on, koska ajattelin sen sisältävän opettavaista tietoa, mitä se sisältääkin.
Et sitten sitäkään tainnut ymmärtää.
Pieni liekki kirjoitti:Jos aiot sen oman tutkintapyyntösi tehdä, niin suosittelen lukaisemaan ensin tuon aiemmin vinkkaamani päätöksen läpi.
Miksi?
Xerxes
Axel Foley

Huom! "hejacilaiset" ja muutkin asiasta kiinnostuneet! Liian vähän huomioitu todiste! ......... "kerroush" kirjoittaa edellä: "..... alat rehellisesti tutkimaan tätä asiaa ja lopettaa turhan paskanjauhannan ..... ". Tuo toive on hyvä osoittaa nimenomaan hejacin väelle!
-------------------------------------------

FBI:n spesialistit ovat tutkineet tuon hätäkeskusäänitteen ja todenneet, että siinä ei ole voitu todeta merkkejä päälle äänityksistä!

Tämähän tarkoittaa sitä, että AA ei voi olla se henkilö, joka surmasi Jukka Lahden. Lienee teidän ryhmässännekin selvää, että edes teoriassa AA:n syyllisyys tekoon on mahdollista vain jos on tapahtunut päällenauhoituksia. Nän on asia, jos uskommen FBI:n asiantuntijoita.

Tuo FBI:n lausunto on suomennettu. Alla siitä on tuo TÄRKEÄ KOHTA lainattuna sanasta sanaan sellaisenaan.

..... 3. Merkkejä kopioinnista, ennalta äänitetystä aineistosta tai muuntelusta ei löydetty. ..... "

Uskotteko FBI:n lausunnon pitävän paikkansa? Vai pidättekö sitä tyhjänpäiväisenä selittelynä ja epäuskottavana? Mitä mieltä hejacin puolella?
kerroush
Agentti Scully

Xerxes kirjoitti:Huom! "hejacilaiset" ja muutkin asiasta kiinnostuneet! Liian vähän huomioitu todiste! ......... "kerroush" kirjoittaa edellä: "..... alat rehellisesti tutkimaan tätä asiaa ja lopettaa turhan paskanjauhannan ..... ". Tuo toive on hyvä osoittaa nimenomaan hejacin väelle!
Luetun ymmärtäminen on vaikeaa ja vielä vaikeampaa on laittaa se oikeaan kontekstiin. Jos tarkemmin jaksaisit tutustua asioihin, olisit huomannut, että allekirjoitukseni on nihlistin tekstiä tästä viestistään: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=738253#p738253 . Se sininen nihlist on linkki tuohon viestiin. En olisi uskonut, että tällaisia itsestään selvyyksiä pitää opettaa täällä pitkään kirjoittaneelle. Mutta jokainen kykyjensä mukaan. Yritäpä uudelleen.
Xerxes kirjoitti:FBI:n spesialistit ovat tutkineet tuon hätäkeskusäänitteen ja todenneet, että siinä ei ole voitu todeta merkkejä päälle äänityksistä!
"... siinä ei ole voitu todeta merkkejä päälle äänityksistä!" on erittäinkin paljon eri asia kuin kirjoittaa "... siinä ei ollut merkkejä päälle äänityksistä!"

Se luetun ymmärtäminen, se luetun ymmärtäminen.
WalkingDisaster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Joku tainnut "lainata" nikkiäni Hejacissa. Ei niin kiva juttu. Mutta sanottakoon nyt tässä, että se on joku aivan muu ja ilmeisen sairas tyyppi.
Annelistit: pitäkää paskanne, mutta unohtakaa lahkonne ja menkää hoitoon.
Pieni liekki

WalkingDisaster kirjoitti:Joku tainnut "lainata" nikkiäni Hejacissa. Ei niin kiva juttu. Mutta sanottakoon nyt tässä, että se on joku aivan muu ja ilmeisen sairas tyyppi.
Annelistit: pitäkää paskanne, mutta unohtakaa lahkonne ja menkää hoitoon.
Kumma juttu, mutta taisi tuo nimimerkkisi varastanut henkilö kirjoittaa Hejacissa aikalailla samanlaisella tyylillä kuin mitä nyt itse tuossa edellä olevassa viestissäsi kirjoitat. Harmi, etten itse imuroinut talteen niitä Hejaciin suollettuja törkyviestejä, koska olisin toimittanut ne edelleen poliisille. Minusta Hejacin ylläpito toimi kyllä tässä tapauksessa asiallisesti, että poisti viestit, jotka sisälsivät minuun kohdistettujen törkeyksien lisäksi myös syyttömiin lapsiin kohdistettuja asiattomuuksia.

Jos, WalkingDisaser, olet joutunut "identiteetti"varkauden kohteeksi, niin kannattaa olla asiassa yhteydessä poliisiin. Jos tarvitset asiassa apua, niin voit ottaa minuun yhteyttä yv:llä. Meitä on useita muita, joille on tehty vastaavan kaltaisia "identiteetti"varkauksia. Esimerkiksi Suomi24-keskustelupalstalla kirjoittelee täältä tuttuja nimimerkkejä, joilla ei ole siellä olevien kirjoitusten kanssa välttämättä yhtään mitään tekemistä.
Harpo

Viesti Kirjoittaja Harpo »

kerroush kirjoitti:
Xerxes kirjoitti:FBI:n spesialistit ovat tutkineet tuon hätäkeskusäänitteen ja todenneet, että siinä ei ole voitu todeta merkkejä päälle äänityksistä!
"... siinä ei ole voitu todeta merkkejä päälle äänityksistä!" on erittäinkin paljon eri asia kuin kirjoittaa "... siinä ei ollut merkkejä päälle äänityksistä!"

:lol: :lol: :lol:
Voi kerrous, kyllä "ei voitu todeta merkkejä päälle äänityksistä" on ihan sama asia kuin "ei ollut merkkejä päälle äänityksistä". Vai tarkoitatko, että olisi ollut merkkejä, mutta niitä ei voinut todeta? :lol: :lol: Jänniä merkkejä, jos ne löydetään, mutta niitä ei voi todeta.
Saivartelusi olisi kenties toiminut, jos olisit väittänyt että "ei voitu todeta merkkejä päälle 'äänityksestä" on eri asia kuin "ei ollut päälle äänityksiä".
Vai pitäisikö ennemmin todeta: Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.
Vastaa Viestiin