Kuolemannaakka kirjoitti:Road Safety is a major societal issue. In 2011, more than 30,000 people died on the roads of the European Union, i.e. the equivalent of a medium town.
For every death on Europe's roads there are an estimated 4 permanently disabling injuries such as damage to the brain or spinal cord, 8 serious injuries and 50 minor injuries.
Telkkarissa vaaditaan monta päivää kovempia turvatarkastuksia lentokentille ja kysytään ulkomaille matkustavilta: Uskallatko vielä lentää? Kaikki on ihan paniikissa. Itse presidenttikin tulee otsaa kurtistelemaan telkkariin ja kertoo, että Suomessakin on nyt syytä olla huolissaan ja varautuneita.
En usko, että on yhtään kivempaa kuolla auto-onnettomuudessa kuin pommi-iskussakaan. Kukaan ei kuitenkaan missään vaadi autojen poistamista tai lähetä katupartioita puhalluttamaan kuskeja tai auttamaan mummoja ja lapsia kadun yli. Kuuluu ikäänkuin asiaan, että joka päivä liikenteessä kuolee melkein sata ihmistä. Ei tule yhtään otsikkoa eikä hiljaisia hetkiä eikä kysytä, että vieläkö uskallatte ajaa autoa tai kävellä jalkakäytävällä.
Ihmisluonto on erikoinen. Asioita ei osata yleensä suhteuttaa eikä ajattelu ole kovin rationaalista. Pelko voittaa yleensä järjen.
Nimim. "Pidän kyllä turvavyötä, mutten lakkaa ajamasta"
Onhan se nyt hienoa, että sinua naurattaa minfossa se, että kertaheitolla satoja ihmisiä menettää raajojaan ja kymmeniä jopa kuolee muutamassa minuutissa. Menepä kertomaan tunteesi noille terrorismin uhreille ja heidän omaisilleen. Kuoleehan ihmisiä auto-onnettomuuksissakin, joten mitä te itkette? Niinkö?
Minä tunnustan pelkääväni. Pelkään, että noiden kymmenien tuhansien turvapaikanhakijoiden perässä tulee hirvittävät määrät aseita ja heidän joukossaan on myös lisää näitä tyyppejä, jotka osaavat rakentaa pommeja. Olen varma, että nämä Pariisin ja Brysselin iskut ovat vasta hyttysen ininää.
Jos se sinusta on järjen häviämistä, niin minä sitten vaan pelkään ilman järkeä. Suonet sen minulle?