Huomaan kyllä, että nimimerkki "sisotalo" pitää syytettynä ollutta Anneli Aueria syyttömänä.sisotalo kirjoitti: Aivan okein. Ulvilan surma ja sen seurannainen lsh-tuomio ovat surullisia tapauksia. Ne eivät kuitenkaan ole "ilkeitä". Tapausta selvittäneet henkilöt ovat kaikki toimineet oman kykynsä ja asemansa mukaisesti. Ilkeys alkoi kun täällä heitä alettiin syytellä ja sitä tienkin pahensi kun anneli alkoi heitä parjata.
Ilkeää on kuitenkin ollut täällä keskustelijoiden jatkuva "vittuilu". Sitä pitivät antiannelisitit, kuten Tara, Valhalla tai ulkosuomalainen omana aseenaan vuosikaudet. Minun puheenvuoroihini ne tulivat kuin kirje postissa. Mutta siten he menivät Hejackiin ja aseen ottivat käyttöön yllättäen annelistit. Erityisesti Alpo Holistia lyötiin säälimättä ja täysin ilman perusteita. Turunmurre keksi jopa pilkkan Alpon erinomaiselle animaatiolle. Mikä vaivaa näitä ihmisiä kun eivät keskustele?
Olen pannut merkille, että esim. nimimerkki "Tara" on esitellyt täällä vahvasti manipoloituja kuvia, jotka kuvankäsittelyä tuntemattomille antavat väärän kuvan totuudesta. Suorastaan hävettää jopa Taran puolesta tuollainen menettely. Ei sellainen mene läpi kuvankäsittelyä tunteville.
Sitten on joukko nimimerkkejä, joiden oma päättelykyky ei yllä esim. ruudin keksimiseen. Osa voi olla aidosti sitä mieltä. He näyttävät menevän Taran, jemman ja Härän peesissä mihin tahansa.
Sitten on tämä nimimerkki "jemma". Kirjoituksesta voi päätellä, että hän on melko älykäs. Toisaalta tulee mieleen ajatus, että hän on ilkeä, itsekäs, ja häikäisemätön narsisti, jolle totuus ei ole mikään ohjenuora. Tulee tunne, että hän kirjoittaa yhtä sujuvasti niin totuutta kuin valhettakin ilman mitään niiden välillä olevaa rajaa. Sen lisäksi hän on käyttänyt erittäin törkeitä ja loukkaavia ilmauksia joistakin henkilöistä ja kirjoittajista.
Tätä jälkimmäistä ominaisuutta sitten nimimerkki "sisotalo" ihailee ja näyttävän pitävän hyvänä ominaisuutena. Minusta näyttää siltä, kuin jemma valehtelisi silmää räpäyttämättä, ja tuntematta mitään omantunnon tuskia. Tulee kyllä tunne, että jemma "on palkattu esittämään tätä kantaa" ja että hän kyllä itse osaa päätellä, että AA ei voi olla se henkilö, joka surmaa Lahden siellä takkahuoneessa. Tulee mieleen sellainen luonteen ominaisuus kuin psykopatia, kun lukee jemman tekstiä - ei sille mitään mahda. Ja tätä sisotalo sitten ihailee!? Minä kyllä sanoisin jemmasta näin - hyvin ilkeä ja häikäilemätön luonne. --- Nämä ovat henkilökohtaisia arvioita ja mietteitä. No, jokainen on ja saa olla mitä mieltä haluaa. Myös sisotalo.
Ihmetyttää myöskin nimimerkki "härän" mielipide. Hän puolustelee näitä kahta edellä mainittua nimimerkkiä, samalla hän puolustelee kuvien manipulointia tarkoituksessa antaa väärää tietoa, ja jemman hyvin ilkeää kielenkäyttöä eräistä ihmisistä, mm. murhaajaksi nimeäminen henkilöstä, joka oikeuden mukaan on syytön. Tarkkaan ottaen lain mukaan jemma on rikkonut lakia moneen kertaan. "härän" pitäisi valvoa, että siellä noudatetaan kohtuudessa hyviä tapoja ja Suomen Lakia. Niin ei siellä "Hejacissa" tapahdu. --- Mielestäni jokaisen ajattelevan ihmisen pitäisi huomata, että AA ei ole voinut olla se henkilö, joka surmasi Lahden siellä takkahuoneessa. Se on käytännössä kerta kaikkiaan mahdotonta. Ainakin niiden henkilöiden mielestä, jotka ovat perehtyneet saatavilla oleviin faktatietoihin, ja tietysti joilla on lisäksi tarpeellinen kapasiteetti ajatella rehellisesti omilla aivoillaan.
Tässä mielessä ihmettelen nimimerkki "sisotalon" kannanottoa nimimerkki "jemman" kirjoituksiin. Itse pääasiassa hän on kyllä oikeassa, eli että AA on syytön miehensä murhaan.