Huru - Ukkokaan ei olisi keksinyt näin montaa eri tapaa suorittaa lainauksia - joita täällä näkee
Terveisiä Hurulle
Parempaa vastausta sinulta luonnollisesti ei ole odotettavissakaan.awa kirjoitti:Vastaan edellisen sivun viimeiseen viestiin:
Huru - Ukkokaan ei olisi keksinyt näin montaa eri tapaa suorittaa lainauksia - joita täällä näkee![]()
![]()
![]()
Terveisiä Hurulle
Tämä asia on Sariola taas niitä joita ei saa jankuttamalla muutettua.Sariola kirjoitti:Vielä vastaus awalle:
Koska OK oli niin tärkeä todistaja, on täysin varmaa, että syyttäjä ja uhrien asianajajat ovat tarkoin ottaneet selville OK:n näkökyvyn. Hänen todistuksensa olisi kiistetty sen avulla. Mutta ei ole kuulunut mitään. Tästä awakin voi tehdä huoletta sellaisen johtopäätöksen, että OK näki varsin hyvin kauas. Tämä asia on aivan varma, vaikka sitä ei kukaan ääneen ja erikseen ole sanomassa. Asia on ikäänkuin yhteyden kautta hyvin luotettavasti tunnettu.
On se. 200 metriä olisikin jo mahdottomuus. Oltsi itse väitti poliisin antaneen uuden etäisyyden, mutta kuulusteluissa käy selväksi, että hän itse korjaa etäisyyden 200 metriin. Eli, ilmeisesti jonkun toivomuksesta, pelaa itseään ulos todistajana. Tuskin nyt enää pelkää, vaikkei sekään olisi täysin poissuljettu juttu. Ainakin vielä 80-luvulla oli erittäin hermostunut jutun suhteen.Hessu52 kirjoitti:Eikös tämä Kivilahtikin ollut jonkinlainen takinkääntäjä, kun -60 luvun kuulusteluissa kertoi nähneensä kulkijan noin 40-50 metrin päästä ja sitten 2000 luvulla kymmenen kertaa pitemmän matkan päästä, joka on melkoinen korjaus edelliseen.
Jos hyväksytään subjektiivisena Kivilahden kokemus hyvästä näkökyvystä kauas, niin siitä saadaan objektiivisempi ajattelemalla, että hän on voinut verrata omaa näkökykyään kauas sekä käytettäessä hänelle määrättyjä silmälaseja että ilman niitä. Tämän jälkeen hänen johtopäätöksensä oli, että hän näki hyvin kauas.awa kirjoitti: ...Se, että Kivilahti itse kertoi nähneensä hyvin kauas on hänen oma arvio. Voihan sitä kokea näkevänsä hyvin kauas jos lähinäkö on hyvin epätarkka - mutta kauas näkee suunnilleen samat asiat kuin muutkin. ... Asioita on pohdittava pallon eri kulmilta.
Aivan Teemu, kyllä se syö miestä. En saatana jaksa uskoa, että Awa ja Hessu olisivat noin helvetin tyhmiä, eli kyllä tuossa asiamiesnäkökulmassa olet täysin oikeassa.teemu kirjoitti: Asiamiesnäkökulmasta tämä voi olla täysin asianmukainen tilanne, mutta palstan muita keskustelijoita se saattaa ruveta vaivaamaan. Tämän vuoksi tällä palstalla onkin ohjeena miettiä ennen viestin lähettämistä, mitä lisää se tuo keskusteluun. Yhtenäistä linjaa ei näytä toistaiseksi vakiintuneen.
Aha,no eipä tuohon voi muuta sitten sanoa,kun että tunsi tekijän ja tiesi tekijän tuntevan hänet.Merivuokko kirjoitti:Kivilahti pelkäsi, siksi oli linnottautunut kotiinsa, Heikki kuuli itse Kivilahden kertovan näin. lavastustilanteessa 1960.Patricia C. Itämaa kirjoitti:Tottatosiaan aika huononäköiseksi kovin tarkkanäköinen tunnistus.Merivuokko kirjoitti:![]()
Tutkijat olettivat aluksi, että Kivilahti oli nähnyt Heikin tai Kalevin.
Mutta, Kivilahti sanoi nähtyään Heikin ja Kalevin, että hänen näkemänsä mies ei ollut kumpikaan heistä.
Siis voisi sanoa, että Kivilahti olisi jopa tunnistanut oikean kulkijan.
Miksihän muuten meni piiloon tapahtuman jälkeen.Olisikohan tekijä tai kulkija huutanut hänelle jotain tai vastaavaa,tunnistanut kuitenkin.Siksikö Kivilahtea piti etsiä kissojen ja koirien kanssa kuulustelluun.Eiköhän vain poika peljännyt jotain..
Mitä tulee itse juttuun,niin tuskin ratkeaa koskaan..
Pelkäsi murhaajaa, siis oletti mahdollisesti kulkijan olleen tekijän.
Tarkoititko Merivuokko tosiaan tänne näin kertoa? Vai onko tuo huhua tai muuta ajan saatossa vääristettyä tietoa? Jos Kivilahdesta on varaa sanoa moinen lausuma, on kyllä maailman kirjat sekaisin jos sen tiedät sinä Heikin siskona, mutta tätä ei olla tuotu julki kuulusteluissa. Onko tuo siis oma ajatuksesi vai jotain muuta tietoa?Patricia C. Itämaa kirjoitti:Aha,no eipä tuohon voi muuta sitten sanoa,kun että tunsi tekijän ja tiesi tekijän tuntevan hänet.Merivuokko kirjoitti: Pelkäsi murhaajaa, siis oletti mahdollisesti kulkijan olleen tekijän.
Hessun kohdalla arvatekseni asia liittyy siihen, että hän on julkisesti väittänyt, että Nilsin moottoripyrä myytiin vanhoilla rekisterioteilla eteenpäin. Aikaisemmin taisi mielenkiinto olla siinä, että myikö Nils pyöränsä ns Jäppiselle, Jäppissaagan päähenkilölle, joka väittämän mukaan olisi avustanut Nisseä murhatöissä ja saanut mp:n oston kautta peitellyn palkkionsa.papillon kirjoitti: Mutta kuten olen udellut, mitä sillä tiedolla tekisi? No sisi tietoonsa onnela edelliset ja seuraavat omistajat....so?