Tiedoksi sinulle kekkuli12345, että Tähtisentiellä ei ollut käytössä rinnakkaispuhelinta. Anneli luuli soittaneensa poliisille, vaikka oli tosiasiassa soittanut hätäkeskukseen. Hätäkeskuksen virkailija oli pyytänyt Annelia pysymään puhelimessa sanomalla: "Jaaha, odota hetki, mä meen hetkeks pois linjoilta. Älä sulje puhelinta, älä mee pois.". On totta, että sen jälkeen on linjoilla hiljaista (=tyhjää).kekkuli12345 kirjoitti:Kyllähän sen voi kuulla niinkin että anneli yrittää avata rinnakkaispuhelinta kun lähtee. Litterointi on kyllä oikea, niin selvästi se kuuluu. Laitetaan sitten D vaihtoehto että anneli sanoo 'mä soitan poliisil, siel pyydettiin et (poistuu) miten mä pääsen linjoil. Sielä vaan ei kukaan pyytäny mitään, minuutti vähintään tyhjää.
Samaan aikaan, kun linjoilla on hiljaista ja Anneli vartoo virkailijan paluuta linjoille, huutaa hänen miehensä tuskissaan apua takkahuoneen suunnalla. Annelille tulee pakottava tarve lähteä auttamaan miestään ja ylipäänsä katsomaan tilannetta takkahuoneen suunnalla. Puhelimessa pitäisi kuitenkin jonkun päivystää, kun virkailija on sitä pyytänyt, joten Anneli kutsuu hereillä olevan vanhimman tyttärensä puhelimeen.
Kaikki äänet häketallenteella ovat loogisesti etenevät ja yhtenevät Annelin ja hänen tyttärensä silminnäkijäkertomusten kanssa. En ymmärrä, mikä tarve täällä on useammalla keskustelijalla muunnella olemassa olevaa totuutta. Ymmärrän, että traumatisoituneet lapset voivat keksiä löyhästi reaalimaailmaan pohjautuvia juttuja, mutta aikuisten luulisi pysyvän todistetuissa tosiasioissa ilman mielikuvituslisää.