Tämä johtuu siitä, että "analyysisi" tuottaa ihan älytöntä ääntelyä, jota yrität kuulla ja tulkita haluamallasi tavalla.Digi-Columbo kirjoitti: Alla on linkki mitä itse kuulen:
"Joo, mä oon apuu hälyttäny. Mä koetan nyt. Mä vaik kyselen lisätietoi."
Sama pätkä toistuu tuossa luuppina monesti peräkkäin.
https://www.sendspace.com/pro/dl/df7wwx
Mutta palataksemme nihlistin kuulemaan taustaääneen (eli Jukan valitukseen) ja sen lopettavaan kolahdusääneen (+ "jousiääneen"), jonka siis ovat nihlistin lisäksi kuulleet ainakin ZEM ja ilmeisesti Tarakin, niin se sopii oikeinkin hyvin tässä ennen bannia ja juhannusta tekemääni mietintään huppiksen mahdollisesta poistumisajasta, johon itse päädyin. Siksi taannoin kyselin varmistusta, kuuluuko 2.44 uhrin ääntä, ja 2:48 ehkäpä murhaajan kirous.
Veikkaan, että huppis ei poistunut 2:42, kuten sisotalo esittää, eikä 3:30, kuten turumurre esittää, vaan 3:09.
Tyttö näki poistumisen olohuoneen ja eteisen välimaastosta ja eteni sitten muutaman askeleen eteenpäin ja näkee verisen lattian 3:13 ja uhrin verisen kyljen 3:15.
Kuulusteluissa hän on kertonut väärin/käsittänyt kysymyksen väärin/muistanut väärin/käsitetty väärin ja kirkaisuhetkellä huppumies oli jo pois talosta, siksi tyttö ylipäätään uskalsi ottaa ne muutamat askeleet eteenpäin olohuoneessa ja katsoa takkahuoneen suuntaan.
Voisi olla ehkäpä näin (nauhaahan en ole kuunnellut...)
2:48 viimeinen isku, joka onkin mahdollisesti se suuhun osunut. Murhaaja on luullut tappanensa uhrin jo 2:28 kun on lyönyt kolme iskua ohimoon (yksi uponnut), mutta kun hän kääntää uhrin jalallaan kyljeltä selälleen, tämä vielä ääntelee 2:44 aikoihin. Murhaaja kiroaa "saatana" ja lyö 2:48 (tai lyö ja kiroaa). Ja lähtee poistumaan lähes saman tien. 2:55 ehkäpä liukastuu arkun edessä olevaan lasinpalaan, josta jää jälki ja lisäksi kuuluu "jousimainen" ääni ja kopsahdus kun murhaaja horjahtaa ja korjaa nopeasti tasapainoaan. (tämä voi olla myös vasta kohdassa 2:58 jossa kuuluu kopsahdus ja "metallinen" naksahdus). Veristä astaloa on murhaiskun jälkeen roikotettu paikallaan useita sekunteja, koska siitä on pudonnut ainakin kolme aivan pyöreää pisaraa ja pari "hännällistä". On kuitenkin mahdollista, että nämä jäljet ovat tulleet 2:28 lyöntien jälkeen.
Tämän jälkeen arkun edessä vaihdetaan astalo oikeasta kädestä vasempaan, otetaan "koeaskel" arkulle ja nojataan oikealla kädellä seinään, mutta huomataan, ettei sillä tavalla pääse, ja siirrytään oven eteen lattialle (samalla arkulla ollut vaatekasa putoaa). Nostetaan vasen jalka ikkunankarmin yli ulkopuolella olevalle tuolille, vedetään oikealla kädellä ja tuetaan vasemmalla (lähinnä kädenselällä), jossa astalo on asennosta johtuen jäykästi. Siksi se heilahtaa ikkunasta läpi mentäessä sivulle ja osuu ulkonevaan seinänkulmaan.
3:09,70 kuuluu kolmiosainen "tu-tu-tum", eli astalon kolahdus seinälautaan ja kaksi laskeutumisaskelta terassille (oikea jalka ja sitten vasen).
3:13 kuuluu terassilta vielä "tu-tum", koska astalo heitetään kassiin. Veripisaroita putoaa vielä terassin reunalle tässä yhteydessä koska tähän kohtaan hetkeksi pysähdytään. Ja saa ne kengätkin/takin tässä pois ottaa/vaihtaa, tosin tästä nyt ei ole mitään jälkitodisteita.
Tämän jälkeiset ulkopuoliset äänet tuskin kuuluvat Tähtisentieltä, jos niitä ylipäätään kuuluu. Mikäli kenkiä olisi tosiaan tuossa 3:13 maissa alettu vaihtamaan, niin on mahdollisuuksien rajoissa, että ZEMin ja turrenkin kuulemat kolahdukset 3:30 maissa ja joku äännähdys 3:18 ("dämm", kuuli ZEM, mikä tietysti sopisi veitsen sisälle unohtaneelle ulkomaalaishuppikselle
Tämä vaan litterointeja "analysoimalla" arvailtu. Yritellään vielä tarkentaa...
Peruspointti analysoinnissa on kuitenkin se, että mikäli jotain ääntä tuottavaa toimintaa taustalla tapahtuu, niin vaikka äänten sävy voi olla epäaito ja hiljaisimmat äänet eivät välttämättä kuulu, niin äänten ajallisten suhteiden pitää olla oikeat. Jos joku toiminta tuottaa vaikkapa kolme iskuääntä nopeasti peräkkäin, pitää tällaiset nauhalta löytyä, eikä riitä, että vain yksi iskuääni kuuluu. Äänten pitää kuulua liikkeeseen ja tapahtumiin nähden luontevilla paikoilla suhteessa toisiinsa. Eli esimerkinomaisesti: jos vaikka lähdetään juoksuun olohuoneen maton kulmalta kohti ulko-ovea, niin täsmälleen oikean askelmäärän ja oikean juoksuajan päästä pitää kuulua ulko-oven ääni. Jos matkalla kolhaistaan tuolia, pitää senkin kuulua juuri oikealla hetkellä. Ja äänet kuuluvat, mikäli tämmöinen juoksu tehty on. Mitään henkimaailman asioita ei ole tapahtunut, vaan fysiikka ja matematiikka ovat ainoat asiat, joita päättelyyn tarvitaan. Tietysti realistinen käsitys tapahtumista auttaa löytämään oikean tapahtumien kulun, jota tutkia....muutenhan vaihtoehtoja olisi rajattomasti, eikä koskaan pääse oikeaan lopputulokseen.