No mitäköhän se häke-päivystäjä teki sen kahden minuutin extra-tauon aikana? Joi kahvit? Taisi jo ehtiä käymään Mäkkäriltä Euron Juuston, kun ottaa huomioon, että minuutin oli pois muutenkin.Ande kirjoitti:Jos nauhoitus katkesi vaikka kahdeksi minuutiksi siksi, että Anneli mykisti luurin, voit ihan itse mielessäsi kuvitella, mitä kaikkea olisi ehtiny tapahtua kahdessa minuutissa.garcia kirjoitti:Mä en tunne tota nicelog-systeemiä niin hyvin mut ei kai siinä oo yhtään samanlaista systeemiä ku laivojen välisissä viestintälaitteissa tai poliisipuhelimissa ja niiden linjoissa, niissähän on jatkuvasti pieniä katkoksia - joistain sanoista kuuluu vain joka toinen tavu. - Siinä tapauksessa tosta mykistymisestä ja katkoista on tehty liian suuri numero.
Siksi minä sitä puhelun kestoaikaa tivaan. Tässä on kaiken aikaa ollut kyse siitä, oliko Annelilla aikaa lavastuksiin ja tappamiseen vaiko ei.
Onko realistinen idea nyt tämä kahden minuutin tauko, jota kukaan muu kuin hejacin höpsähtäneet sairaseläkeläiset ei ole huomannut, ja jonka jälkeen toiminta kuitenkin jatkuu samasta paikasta kuin ennen taukoa? Ja siellä takkahuoneessa myös. Saa miettiä...
Miten se on, että tuolta hejacin suunnalta tulee ihan älyvapaita teorioita, eikä ikinä mitään realistista? Voisi kai sitä yrittää jollain lailla realistisestikin Aueria saada syylliseksi, mutta kun ne on aina näitä samoja. Milloin on viestejä lattialla, milloin murha-aseita kaikkialla kuvissa, milloin tyttö murhailee, milloin tutkijat itse lavastavat murhakuidut paikalle murhaajan käyttämällä verisellä pyyhkeellä, milloin on mankka soimassa taustalla, milloin jopa tämä lavastettu taustanauha riittää kahden minuutin tauonkin jälkeen taustalla pauhaaman...
Usassa on 2004 tehty laaja tutkimus (33630 väkivaltarikosta), missä jonkinlaista lavastusta esiintyi n.1%:ssa murhatapauksissa (3%:ssa muissa rikoksissa, lähinnä feikkiraiskauksia), ja nekin olivat hyvin vaatimattomia yrityksiä. Kun ihmistä murhataan, siinä on muuta miettimistä kuin kuidut ja DNA.
Another study in which staging was explored was reported by Hazelwood and Napier (2004). In their study, twenty investigators, both active and retired, all of whom were known to the authors, were telephonically surveyed about their knowledge of staged crimes. These investigators had an average of 28 years of law enforcement experience and collectively had either investigated or consulted on 33,630 violent crimes, averaging 1,682 each (Hazelwood & Napier, 2004). The study reported 903 staged crimes, 411 dealing with death scenes and 492 involving nonfatal, false allegations of sexual assault. Hazelwood and Napier (2004) found that in those cases, staging was seen in less than 3% (903 out of 33,630) of all crimes and about 1% of those involving death.