Kännykkähäiriköinti

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
karvakemoni
Sabrina Duncan

Kännykkähäiriköinti

Viesti Kirjoittaja karvakemoni »

Mitä voin tehdä kun yksi henkilö soittelee ja lähettelee tekstiviestejä?
Ei tajua lopettaa vaikka oon sanonut että lopettaa ja numeroa en jaksaisi vaihtaa. Rikosilmoitus?
On kyllä niin erikoinen tapaus että kaduttaa kun tuli tutustuttua :oops:
otus
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja otus »

et kai tän saitin kautta tutustunut..

ilmoita suoraan ,että jos ahdistelu jatkuu,niin seuraavaksi teet rikos ilmoituksen ,jos ei vieläkään tajua niin käy poliisin juttusilla.. säästä viestit poliisia varten joita se lähettää.

oletan muuten ,että olet nainen.
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
karvakemoni
Sabrina Duncan

otus kirjoitti:et kai tän saitin kautta tutustunut..

ilmoita suoraan ,että jos ahdistelu jatkuu,niin seuraavaksi teet rikos ilmoituksen ,jos ei vieläkään tajua niin käy poliisin juttusilla.. säästä viestit poliisia varten joita se lähettää.

oletan muuten ,että olet nainen.
Bongasin kyllä baarista :) Minä olen karvainen äijä, häirikkö on sakia nainen (21v)joka on kuulemma raskaana mulle ja sairastaa syöpää jne. Viestiä puhelua tulee, ei siis mitään uhkauksia mutta kaikkia paskaa kuinka rakastaa ja katuu kun petti jne.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

^No tuossa tapauksessa suosittelisin kyllä liittymänvaihtoa tai sit tylleröisen takaisinottamista tai vaihtoehtoisesti täyttä välinpitämättömyyttä, puheluihin ja tekstareihin ei ole pakko vastata ja luulisi naisenkn kyllästyvän jossain vaiheessa jos ei saa mitään vastakaikua.. Tuskin poliisit puuttuu asiaa kun kyse ei ole mistään uhkailuista.
MONDEO
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja MONDEO »

Bombay kirjoitti:^No tuossa tapauksessa suosittelisin kyllä liittymänvaihtoa tai sit tylleröisen takaisinottamista tai vaihtoehtoisesti täyttä välinpitämättömyyttä, puheluihin ja tekstareihin ei ole pakko vastata ja luulisi naisenkn kyllästyvän jossain vaiheessa jos ei saa mitään vastakaikua.. Tuskin poliisit puuttuu asiaa kun kyse ei ole mistään uhkailuista.
Samaa mieltä olen...
kun ei kuitenkaan uhkaile tms.
Laitkin ovat ihmisten laatimia. Luonnon laki on elinehto.
I´am HOT, drugs are not.
...
karvakemoni
Sabrina Duncan

Eikö toi oo jo häirintää? Puhelin äänettömällä ton takia, jää sit kaverienki puhelut huomaamatta enkä jaksa "alistua" vaihtamaan numeroa ton pipipään takia.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Googletin "puhelinhäirintä" ja löysin tämmöisen, toivottavasti auttaa.
Olisin tiedustellut miten olisi parasta toimia ja miten saada jatkuva puhelinhäirintä loppumaan.Olen n. kolmen vuoden ajan kärsinyt siitä että aviomieheni ex- vaimo lähettää asiattomia tekstiviestejä minulle, usein viestit tulee päivällä, mutta joskus myös yöaikaan.Olen vastannut osaan viesteistä , vastauksessa olen pyytänyt vain lopettamaan viestien lähetyksen, muuta en ole kommentoinut. Välillä viestejä tulee useita n. 6-8 päivässä, viestien sisältö ei ole asialinjalla. Puhelimeni on työnantajan omistama ja käytän sitä työssäni jatkuvasti, viestit häiritsee sekä kotirauhaani että työni tekoa. Voiko asialle tehdä jotain ? Kuuluuko asia edes Poliisille ?
Kiitos jos vastaatte.
Puhelinhäirintä kertomassanne laajuudessa on kotirauhan häiritsemistä.

Toimintaohjeet puhelinhäirintään:
- kertokaa tavalla tai toisella häiriönaiheuttajalle, että puhelinhäirintä pitää lopettaa heti. Ellei näin tapahdu, kertokaa, että teette asiasta tutkimuspyynnön tai rikosilmoituksen poliisille,
- säilyttäkää viestejä mahdollista tutkintaa varten ja
voitte myös tehdä niiden sisällöstä muistiinpanoja.

Jos tilanne ei korjaannu, voidaan ko. henkilölle hakea läheystymiskielto.

Kysyitte, kuuluuko asia poliisille? Vastaus on, että poliisi tutkii myös näitä asioita. Kääntynette poliisin puoleen, kun mittarinne täyttyy.

Kotirauhaa toivottaen

Seppo Rantanen
ylikonstaapeli
tiedotus
http://www.intermin.fi/poliisi/discuss. ... 1F0018F00F

Itse kyllä olen huomannut, että sinnikkäisiin ihailijoihin yleensä tepsii se, että ei vaan huomioi yhteydenottoyrityksiä mutta voihan sitä tosiaan ottaa yhteyttä poliisiinkin.
Viimeksi muokannut Bombay, To Tammi 17, 2008 7:33 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MONDEO
Remington Steele

karvakemoni kirjoitti:Eikö toi oo jo häirintää? Puhelin äänettömällä ton takia, jää sit kaverienki puhelut huomaamatta enkä jaksa "alistua" vaihtamaan numeroa ton pipipään takia.
Kerro sit sille miten asia on....!!!
I´am HOT, drugs are not.
...
karvakemoni
Sabrina Duncan

MONDEO kirjoitti:
karvakemoni kirjoitti:Eikö toi oo jo häirintää? Puhelin äänettömällä ton takia, jää sit kaverienki puhelut huomaamatta enkä jaksa "alistua" vaihtamaan numeroa ton pipipään takia.
Kerro sit sille miten asia on....!!!
Tarkoitat siis sitä että pitää sanoa että ei kiinnosta, jätä rauhaan?
Meinaan vaan että kokeiltu on, ei auta :) no, pitääpä ruveta säästelee viestejä mitä se laittaa.
MONDEO
Remington Steele

karvakemoni kirjoitti: Tarkoitat siis sitä että pitää sanoa että ei kiinnosta, jätä rauhaan?
Meinaan vaan että kokeiltu on, ei auta :) no, pitääpä ruveta säästelee viestejä mitä se laittaa.
Luulis että uskoo kun kerrot että toi on jo häirintää ja ilmoitat poliisille jos se häiritsee sua koko ajan. muistaakseni klo22-06 välisenä aikana tapahtuva häirintä esim. puhelimeen soittelu on jo kotirauhanrikkomista.

Puhu sille vakavasti vaikka kasvotusten, se auttaa useimmiten aina.
I´am HOT, drugs are not.
...
karvakemoni
Sabrina Duncan

MONDEO kirjoitti:
karvakemoni kirjoitti: Tarkoitat siis sitä että pitää sanoa että ei kiinnosta, jätä rauhaan?
Luulis että uskoo kun kerrot että toi on jo häirintää ja ilmoitat poliisille jos se häiritsee sua koko ajan. muistaakseni klo22-06 välisenä aikana tapahtuva häirintä esim. puhelimeen soittelu on jo kotirauhanrikkomista.

Puhu sille vakavasti vaikka kasvotusten, se auttaa useimmiten aina.
Ei auta, kokeiltu on :) Eikö se kerro jotain ihmisestä jos valehtelee esim äitistään että se on kuollut ku on synnyttäny kyseisen henkilön. Eikä suostu myöntämään että valehtelee. Öisinhän niitä viestejä eniten tulee..
Moderaattorit
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

*siirretty oikeaan osioon*
PitBull
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja PitBull »

Anna mulle numero, mä voin alkaa sitä häiriköimään :lol:
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

UUSI TUNNUS! REALPITTI
karvakemoni
Sabrina Duncan

PitBull kirjoitti:Anna mulle numero, mä voin alkaa sitä häiriköimään :lol:
Mä yritän olla se järkevämpi :)
PitBull
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja PitBull »

karvakemoni kirjoitti:
PitBull kirjoitti:Anna mulle numero, mä voin alkaa sitä häiriköimään :lol:
Mä yritän olla se järkevämpi :)
No voithan sä sen numeron antaa, En mä sano keneltä sen sain. Mulle kelpaa tuollaiset yli-innokkaat ihailijat :lol:
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

UUSI TUNNUS! REALPITTI
Vastaa Viestiin