Ei tajua lopettaa vaikka oon sanonut että lopettaa ja numeroa en jaksaisi vaihtaa. Rikosilmoitus?
On kyllä niin erikoinen tapaus että kaduttaa kun tuli tutustuttua
Bongasin kyllä baaristaotus kirjoitti:et kai tän saitin kautta tutustunut..
ilmoita suoraan ,että jos ahdistelu jatkuu,niin seuraavaksi teet rikos ilmoituksen ,jos ei vieläkään tajua niin käy poliisin juttusilla.. säästä viestit poliisia varten joita se lähettää.
oletan muuten ,että olet nainen.
Samaa mieltä olen...Bombay kirjoitti:^No tuossa tapauksessa suosittelisin kyllä liittymänvaihtoa tai sit tylleröisen takaisinottamista tai vaihtoehtoisesti täyttä välinpitämättömyyttä, puheluihin ja tekstareihin ei ole pakko vastata ja luulisi naisenkn kyllästyvän jossain vaiheessa jos ei saa mitään vastakaikua.. Tuskin poliisit puuttuu asiaa kun kyse ei ole mistään uhkailuista.
Olisin tiedustellut miten olisi parasta toimia ja miten saada jatkuva puhelinhäirintä loppumaan.Olen n. kolmen vuoden ajan kärsinyt siitä että aviomieheni ex- vaimo lähettää asiattomia tekstiviestejä minulle, usein viestit tulee päivällä, mutta joskus myös yöaikaan.Olen vastannut osaan viesteistä , vastauksessa olen pyytänyt vain lopettamaan viestien lähetyksen, muuta en ole kommentoinut. Välillä viestejä tulee useita n. 6-8 päivässä, viestien sisältö ei ole asialinjalla. Puhelimeni on työnantajan omistama ja käytän sitä työssäni jatkuvasti, viestit häiritsee sekä kotirauhaani että työni tekoa. Voiko asialle tehdä jotain ? Kuuluuko asia edes Poliisille ?
Kiitos jos vastaatte.
http://www.intermin.fi/poliisi/discuss. ... 1F0018F00FPuhelinhäirintä kertomassanne laajuudessa on kotirauhan häiritsemistä.
Toimintaohjeet puhelinhäirintään:
- kertokaa tavalla tai toisella häiriönaiheuttajalle, että puhelinhäirintä pitää lopettaa heti. Ellei näin tapahdu, kertokaa, että teette asiasta tutkimuspyynnön tai rikosilmoituksen poliisille,
- säilyttäkää viestejä mahdollista tutkintaa varten ja
voitte myös tehdä niiden sisällöstä muistiinpanoja.
Jos tilanne ei korjaannu, voidaan ko. henkilölle hakea läheystymiskielto.
Kysyitte, kuuluuko asia poliisille? Vastaus on, että poliisi tutkii myös näitä asioita. Kääntynette poliisin puoleen, kun mittarinne täyttyy.
Kotirauhaa toivottaen
Seppo Rantanen
ylikonstaapeli
tiedotus
Kerro sit sille miten asia on....!!!karvakemoni kirjoitti:Eikö toi oo jo häirintää? Puhelin äänettömällä ton takia, jää sit kaverienki puhelut huomaamatta enkä jaksa "alistua" vaihtamaan numeroa ton pipipään takia.
Tarkoitat siis sitä että pitää sanoa että ei kiinnosta, jätä rauhaan?MONDEO kirjoitti:Kerro sit sille miten asia on....!!!karvakemoni kirjoitti:Eikö toi oo jo häirintää? Puhelin äänettömällä ton takia, jää sit kaverienki puhelut huomaamatta enkä jaksa "alistua" vaihtamaan numeroa ton pipipään takia.
Luulis että uskoo kun kerrot että toi on jo häirintää ja ilmoitat poliisille jos se häiritsee sua koko ajan. muistaakseni klo22-06 välisenä aikana tapahtuva häirintä esim. puhelimeen soittelu on jo kotirauhanrikkomista.karvakemoni kirjoitti: Tarkoitat siis sitä että pitää sanoa että ei kiinnosta, jätä rauhaan?
Meinaan vaan että kokeiltu on, ei autano, pitääpä ruveta säästelee viestejä mitä se laittaa.
Ei auta, kokeiltu onMONDEO kirjoitti:Luulis että uskoo kun kerrot että toi on jo häirintää ja ilmoitat poliisille jos se häiritsee sua koko ajan. muistaakseni klo22-06 välisenä aikana tapahtuva häirintä esim. puhelimeen soittelu on jo kotirauhanrikkomista.karvakemoni kirjoitti: Tarkoitat siis sitä että pitää sanoa että ei kiinnosta, jätä rauhaan?
Meinaan vaan että kokeiltu on, ei autano, pitääpä ruveta säästelee viestejä mitä se laittaa.
Puhu sille vakavasti vaikka kasvotusten, se auttaa useimmiten aina.
No voithan sä sen numeron antaa, En mä sano keneltä sen sain. Mulle kelpaa tuollaiset yli-innokkaat ihailijatkarvakemoni kirjoitti:Mä yritän olla se järkevämpiPitBull kirjoitti:Anna mulle numero, mä voin alkaa sitä häiriköimään