Tarkoitukseni ei ollut laatia mitään listaa, joka todistaa mikä kansanryhmä on tehnyt mitäkin.
teppo kirjoitti:Sitten ei olisi kannattanut kirjoittaa "Ruotsin raaimmat henkirikokset ovat ruotsalaisten tekemiä." ja listata perään esimerkkejä, jotka oikeasti mamutaustaisia.
Aivan hyvin voin kirjoittaa noin. Se että et ymmärtänyt, etteivät listaamani tapaukset ole täysin kytköksissä toisiinsa mamu/kantaruotsalaisnäkökulmasta katsoen, on enemmänkin sinun ongelmasi, jota voin vain pahoitella. Ja pahoittelen todellakin, jos et tajua edes nyt kun yritän selventää sinulle pointtiani.
Pahoittelen jos sait viestistäni sen käsityksen.
teppo kirjoitti:Tuo on ns. trump-pahoittelu, jossa et pahoittele omaa ryssimistäsi vaan syytät muita siitä, etteivät ymmärrä sinua.
Täällä voi lukea paljon viestejä, joissa kirjoittaja, tai lukija eivät ymmärrä toisiaan. En minäkään ymmärrä kaikkea lukemaani. Kuinka siis kaikki voisivat ymmärtää minua? Luin itse lähettämäni viestit uudelleen. Kyllä, voi olla että ymmärtää väärin, jos ei halua, tai omaa kykyä ymmärtää, tai sitten ei vaan tajua omaa tyhmyyttään. Valitse itse mihin kategoriaan haluat kuulua.
Mutta se ymmärtääkö väärin tai oikein, on eri asia kun puhutaan faktoista. Edelleen, kiinnitin huomiota Sylvesterin heittoon jugoslaaveista. Minulle tässä ei ole kysymys siitä ymmärtääkö, vaan siitä miten asia on. Tiedän, että myös jugoslaavit ovat syyllistyneet Ruotsissa henkirikoksiin ja viisivuotiaskin ymmärtää, että he ovat syyllistyneet myös muihin rikoksiin. Sylvesteri ei tiedä, miten suuri osa heistä on syyllistynyt henkirikoksiin, mutta on ymmärtävinään, että se ryhmä on suuri ja vastaa Ruotsin raaimmista henkirikoksista. Kysymys siis kuuluu, miten suuri ja milloin sitä ryhmää voidaan todellakin kutsua suureksi? Voisin kysyä myös, onko se ryhmä suuri jos suomalaisiakin elinkautisvankeja on enemmän?
Mainitsemani tapaukset ovat siitä raaemmasta päästä, jotka tulivat ensimmäisenä mieleeni. Tapauksia, jotka herättivät paljon huomiota. Tapauksia, joiden tekijät edustavat montaa eri ryhmää, mutta eivät Sylvesterin "suurta osaa" jugoslaaveja.
teppo kirjoitti:Sinun olisi kannattanut ilmaista "Ruotsin raaimmat henkirikokset ovat ei-jugóslaavien tekemiä", jos olisit halunnut, että väitteesi olisi linjassa esimerkkilistasi kanssa.
Olisin toki voinut sen niinkin ilmaista. Mutta nyt en vaan tehnyt sitä, koska pointtini oli se, etteivät jugoslaavit vastaa mitenkään raaimmista henkirikoksista Ruotsissa. Voisitko jo jotenkin ymmärtää tämän, vai kuinka monta kertaa minun pitää se toistaa?
Googlaus on helppoa ja hakukoneiden avulla on kyllä helppo todeta ruotsalaisten edustus henkirikoksissa. Vai oletko sitä mieltä, että olen väärässä?
teppo kirjoitti:Ruotsissa tehdään noin sata henkirikosta vuosittain. Tarkat tilastot löytyvät tekopaikoista, tekotavoista ja muusta mutta minun on kyllä pakko tunnustaa, että en onnistu googlettamaan yksinkertaista tietoa, siitä, kuinka suuri osa tekijöistä on ruotsalaisia, kuinka suuri osa kantaruotsalaisia ja monenko syntymämaa on esim. entinen Jugoslavia.
On usein vaikeaa löytää yksinkertaista tietoa. Joskus joutuu turvautumaan jonkun toisen kaivamaan tietoon ja käyttää sitä oikotienä. Minä löydän kyllä paljon infoa aiheesta, joka perustuu faktaan, ei siihen miten joku ymmärtää.
Et vastannut kysymykseeni: Olenko mielestäsi väärässä siinä, kun kirjoitan, että ruotsalaiset vastaavat itse kaikkein raaimmista henkirikoksista Ruotsissa?
teppo kirjoitti:Mistä löysit tilastot?
Esim. brå.se sivuilta. Ei aina aivan uunituoretta infoa tosin, näitä tutkimuksiahan ei tehdä jatkuvasti.
GRUPPER FRÅN VISSA URSPRUNGSOMRÅDEN
ÄR MER ÖVERREPRESENTERADE ÄN ANDRA
Andelen personer som är misstänkta för brott är större i grupper från vissa
geografiska områden än från andra. Det gäller till exempel vissa delar av
Afrika, till exempel Nordafrika, och Västasien. De som kommer från västra
Europa, Sydostasien och USA, Kanada, Australien och Nya Zeeland tillhör
de grupper som i minst utsträckning är misstänkta för brott bland de utrikes
födda. Det som utmärker de områden, där de som invandrat till Sverige
i särskilt stor utsträckning är misstänkta för brott, är att levnadsbetingelserna
där skiljer sig från levnadsbetingelserna i västländer. Därtill kommer
att de som kommer från dessa områden ofta ”tvingats” lämna sitt hemland
10
som flykting medan de som kommer från västländer oftast kommer utifrån
ett mer fritt val.
Men nordafrikaners högre överrisk innebär inte att personer från Nordafrika
svarar för en stor del av den misstänkta brottsligheten i Sverige. Deras
andel är tvärtom mycket liten. De som dominerar är i stället nordbor.
Personer från Finland, Norge, Danmark och Island utgör närmare 5 procent
av de misstänkta medan personer från Nordafrika utgör 0,7 procent.
Det hänger naturligtvis bland annat samman med att det inte finns särskilt
många personer i Sverige som är födda i Nordafrika. Antalet invandrare
från de nordiska grannländerna är mycket större.
http://www.bra.se/download/18.cba82f713 ... landet.pdf
Puunsärkijä,Paskakasa.Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä.Katkera,koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen.Kukkulan kuningas