Sinulla on väärä käsitys "henkilöspekusta". Henkilöspekulointi tarkoittaa kirjoittajan henkilöllisyyden arvailua tai väitettä, että joku kirjoittaja on jokin tunnettu henkilö. Ei esim kirjoittajan väittäminen katkeraksi tai eläkeläiseksi ole henkilöintispekulointia. Henkilöintispekulointia on väittää minua tutkija Mäkiseksi=)perusasiamies kirjoitti: KN haukkui taas kaikki pystyyn ja henkilöspekuakin tuli väliin. Ei uutta auringon alla. Sääli keskustelulle tietty, mutta minkäs teet.
Ihan vaan, jotta hahmottaisit mistä on kyse.
Minä sain kaksi viikkoa bannia, koska kirjoitin eräälle katkeralle kirjoittajalle, että hän on katkera. Se ei tullut henkilöspekuloinnista, vaan lautamieskirjoittelusta, joka toki olisi sallittu täällä kackelsberg-ketjussa (tai missä tahansa muussa ketjussa, missä tahansa palstalla, kenen tahansa muun kirjoittamana). Tämä minun lauseeni pilasi kuitenkin palstaa niin paljon törkeydellään, että siitä sai kahden viikon ilmaisukiellon. Riidan toinen osapuoli sai viikon bannin.
Henkilöspekulaation kanssa sillä ei kuitenkaan ollut mitään tekemistä. En harrasta henkilöspekulointeja, kun ei minua kiinnosta täällä kirjoittavien henkilöllisyydet yhtään. Ainoastaan olisi mielenkiintoista tietää, onko mukana mahdollisesti "soluttautuneita" poliiseja tai muita "firman miehiä", ja mistä kumpuavat eräiden kirjoittajien motiivit, ihan vain psykologiselta kannalta. Henkilöllisyydet eivät sinänsä kiinnosta, koska en vieläkään oikein usko, että kellään kirjoittajista olisi mitään tekemistä itse ulvilan surman kanssa.