Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

perusasiamies kirjoitti: KN haukkui taas kaikki pystyyn ja henkilöspekuakin tuli väliin. Ei uutta auringon alla. Sääli keskustelulle tietty, mutta minkäs teet.
Sinulla on väärä käsitys "henkilöspekusta". Henkilöspekulointi tarkoittaa kirjoittajan henkilöllisyyden arvailua tai väitettä, että joku kirjoittaja on jokin tunnettu henkilö. Ei esim kirjoittajan väittäminen katkeraksi tai eläkeläiseksi ole henkilöintispekulointia. Henkilöintispekulointia on väittää minua tutkija Mäkiseksi=)

Ihan vaan, jotta hahmottaisit mistä on kyse.

Minä sain kaksi viikkoa bannia, koska kirjoitin eräälle katkeralle kirjoittajalle, että hän on katkera. Se ei tullut henkilöspekuloinnista, vaan lautamieskirjoittelusta, joka toki olisi sallittu täällä kackelsberg-ketjussa (tai missä tahansa muussa ketjussa, missä tahansa palstalla, kenen tahansa muun kirjoittamana). Tämä minun lauseeni pilasi kuitenkin palstaa niin paljon törkeydellään, että siitä sai kahden viikon ilmaisukiellon. Riidan toinen osapuoli sai viikon bannin.

Henkilöspekulaation kanssa sillä ei kuitenkaan ollut mitään tekemistä. En harrasta henkilöspekulointeja, kun ei minua kiinnosta täällä kirjoittavien henkilöllisyydet yhtään. Ainoastaan olisi mielenkiintoista tietää, onko mukana mahdollisesti "soluttautuneita" poliiseja tai muita "firman miehiä", ja mistä kumpuavat eräiden kirjoittajien motiivit, ihan vain psykologiselta kannalta. Henkilöllisyydet eivät sinänsä kiinnosta, koska en vieläkään oikein usko, että kellään kirjoittajista olisi mitään tekemistä itse ulvilan surman kanssa.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Kuolemannaakka

turumurre kirjoitti: Katohan. Oletko nyt vankilalomalla vai onko sinut lopullisesti vapautettu. Täällä ajateltiin että olet joutunut jo sähkötuoliin... :)
No meillä on ylläpidon kanssa vähän tällainen on-off -suhde, eli kerran kuussa tulee kaksi viikkoa bannia, tein sitten melkein mitä vaan tai olin tekemättä. Aloin liikaa natseja kiusata tuolla yhdessä ketjussa, niin sen jälkeen alkoi taas vanha kunnon "2013 -meininki" bannien suhteen=) Semmoiset on tuulet nykyään ja maailmanpolitiikan meno.

Mutta tosiaan, onhan tässä ehditty jokunen sana kirjoittaakin ja voihan sitä juttua pohtia, vaikka ei heti tänne kaikkea kirjoittaisikaan. Parempikin joskus niin...
Semmoinen vaan harmittaa, että jos joku kysyy jotain järkevää bannin aikana, niin ei pysty vastaamaan.

Tutkiskelepas nuo tekstit joskus, vaikka juttua onkin jumalattomasti !
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
kerroush
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja kerroush »

Kuolemannaakka kirjoitti:Henkilöintispekulointia on väittää minua tutkija Mäkiseksi
Niin, sinunhan täytyy olla Seppo.
Kuolemannaakka

kerroush kirjoitti:
Kuolemannaakka kirjoitti:Henkilöintispekulointia on väittää minua tutkija Mäkiseksi
Niin, sinunhan täytyy olla Seppo.
Näkeehän sen kuvastakin. Seppo mikä seppo. Seppoja me oomme kaikki, oomme kaikki, oomme kaikki!

Me ollaan seppoja kaikki, kun oikein silmin katsotaan, me ollaan seppoja elämän... ihan jokainen.

Vaikka kukaan ei ole seppo syntyessään.
www.shorturl.at/agoNS

perusasiamies
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja perusasiamies »

Kuolemannaakka kirjoitti:
Sinulla on väärä käsitys "henkilöspekusta". Henkilöspekulointi tarkoittaa kirjoittajan henkilöllisyyden arvailua tai väitettä, että joku kirjoittaja on jokin tunnettu henkilö. Ei esim kirjoittajan väittäminen katkeraksi tai eläkeläiseksi ole henkilöintispekulointia. Henkilöintispekulointia on väittää minua tutkija Mäkiseksi=)

Ihan vaan, jotta hahmottaisit mistä on kyse.
Sinulla on kyllä mahdoton taito/tarve selittää musta valkoiseksi, ja tarvittaessa myös takaisin mustaksi :-). Minun näkemykseni henkilöspekusta poikkeaa ilmeisesti sinun näkemyksestäsi, ja koska sinun näkemyksesi on oikea, olen väärässä. Näin se sitten on oltava.

Ps. Tässä viestissä (Ke Heinä 06, 2016 )
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... start=2175
muuten harrastat ainakin 100% varmuudella oman määritelmäsi mukaista henkilöspekua :-).
Kuolemannaakka

perusasiamies kirjoitti:
Sinulla on kyllä mahdoton taito/tarve selittää musta valkoiseksi, ja tarvittaessa myös takaisin mustaksi :-). Minun näkemykseni henkilöspekusta poikkeaa ilmeisesti sinun näkemyksestäsi, ja koska sinun näkemyksesi on oikea, olen väärässä. Näin se sitten on oltava.

Ps. Tässä viestissä (Ke Heinä 06, 2016 )
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... start=2175
muuten harrastat ainakin 100% varmuudella oman määritelmäsi mukaista henkilöspekua :-).
Eihän meidän tarvitse omia mielipiteitämme esittää, kun palstalla on säännöt:
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=12&t=273

*10 §* Nimimerkin ja hänen oikean nimensä yhdistäminen tai aiheeseen
liittyvä vihjailu sekä arvuuttelu ovat poikkeuksetta äärimmäisen
rangaistavia.
Modekeskustelut kuuluvat tähän piiriin myös.

Eli modeja ei saa kiusata eikä arvostella, eikä spekuloida kirjoittajien henkilöllisyydellä, ellei spekuloi Naakan henkilöllisyyttä, mikä ei ole ollut rangaistavaa. Muutenhan saa vittuilla (paitsi modeille) jos sen tekee täällä lautamiesosiossa. "Ylilyönneistä rangaistaan täälläkin", toki.

Kun kirjoittaa toisesta, että on aistinut tämän olevan katkera, saa tältä palstalta kahden viikon bannin. Koska kukaan muu ei vastaavia törkeyksiä tänne palstalle koskaan laita.

Oman henkilöllisyytensä toki saa paljastaa ja vaikka kaikki sivupersoonat, jos sellaisia omistaa=)

Voin kertoa kaikki muistamani henkilöspekulointituomiot tähän asti: kerroin eräälle kirjoittajalle erään nimimerkin olevan Pirjo Koivisto, koska hän oli itse sen meille täällä kertonut, eikä asiaa mitenkään peitellyt. Siitä napsahti pari viikkoa.

Toinen pari viikkoa tuli siitä, kun Tara väitti minua nimimerkiksi matula, ja lainasin erästä vanhaa matulan viestiä, jossa tämä kertoi asuvansa Helsingissä, kun itse olen satakuntalainen, ja laitoin leikilläni, että Kukkako se matula sitten oli. (tämä spekulointi siis muutama vuosi sen jälkkeen kun matula lähti koko palstalta ja useita vuosia sen jälkeen kun poliisi oli ilmoittanut selvittelevänsä matulan henkilöllisyyttä ja useita vuosia sen jälkeen kun tänne oli tehty matulan henkilöllisyyttä arvuutteleva ketju, jota ei ole vieläkään suljettu).

Tän verran on spekuloitu, kuukauden arvoisesti. Harva pystyy edes tähän=)
www.shorturl.at/agoNS

Kissankello
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

Uli uli, uikuti uikuti. Kuolemannaakka, sinä olet aivan uskomaton ruikuttaja. Itse sinä olet valinnut, mitä tänne kirjoitat ja ylläpito on kirjoituksesi toimillaan arvioinut. Tyhmähän sinä olet kuin Ulvilan saapas, kun et osaa ottaa opiksesi, vaan jatkat loputtomiin samaa paskanjauhantaa ja uliset jälkikäteen saamistasi rangaistuksista. Neiti.
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Kissankello kirjoitti:Uli uli, uikuti uikuti. Kuolemannaakka, sinä olet aivan uskomaton ruikuttaja. Itse sinä olet valinnut, mitä tänne kirjoitat ja ylläpito on kirjoituksesi toimillaan arvioinut. Tyhmähän sinä olet kuin Ulvilan saapas, kun et osaa ottaa opiksesi, vaan jatkat loputtomiin samaa paskanjauhantaa ja uliset jälkikäteen saamistasi rangaistuksista. Neiti.
Kyllä sinunkin olisi syytä katsoa peiliin, kuten esimerkiksi Taran ja Frankien. Näköjään olet sitten innostunut mollaamaan Kuolemannaakkaa vähän muuallakin kuin täällä. Minä sain sinut myös niskaani Suomi24-palstalla. Ehkä kahvittelette Taran kanssa ja mietitte hetkisen, miten käännätte kaiken sisällänne vellovan negatiivisuuden positiivisuudeksi. Omasta hyvinvoinnistaan pitää pitää huolta, sillä positiivinen energia kantaa pitkälle.

Etenkin Ulvila-palstalla kirjoittaa ihan mahtavia ihmisiä, jotka ovat tehneet mielettömästi töitä, että Ulvilan murhatapauksen käsittelyn epäkohdat saataisiin julkiseen keskusteluun ja että saadaan kunnolla käyntiin korjaavat toimet. Yhtenä tärkeänä tavoitteena on, että Annelin nuoremmat lapset sekä sijaisvanhemmat löytävät tiensä takaisin muiden sukulaisten luokse. Uskon, että tässä onnistutaan ja että siihen voivat myös äidin syyllistäjät vaikuttaa muuttamalla omaa toimintaansa asiallisempaan suuntaan.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Jokienvalloittaja
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Jokienvalloittaja »

Pieni liekki kirjoitti:Kyllä sinunkin olisi syytä katsoa peiliin, kuten esimerkiksi Taran ja Frankien. Näköjään olet sitten innostunut mollaamaan Kuolemannaakkaa vähän muuallakin kuin täällä. Minä sain sinut myös niskaani Suomi24-palstalla. Ehkä kahvittelette Taran kanssa ja mietitte hetkisen, miten käännätte kaiken sisällänne vellovan negatiivisuuden positiivisuudeksi. Omasta hyvinvoinnistaan pitää pitää huolta, sillä positiivinen energia kantaa pitkälle.
Se mikä on positiivista ja mikä negatiivista on katsojan silmässä. Monet pitävät äärimmäisen negatiivisena nykyisen oikeuslaitoksen tilaa joka vapautti tekijän(yhden tuomarin äänierolla) ilmiselvän parisuhdeväkivalta tapauksen tiimoilta. Sinä taas pidät negatiivisena tai positiivisena ihmisiä jotka keskustelevat asiasta, ja hyökkäät (jälleen kerran) ihmisten kimppuun. Kuten hyvin pitkälti jokaisessa viestissäsi, tavalla tai toisella. Yleensä suoraan.
Etenkin Ulvila-palstalla kirjoittaa ihan mahtavia ihmisiä, jotka ovat tehneet mielettömästi töitä, että Ulvilan murhatapauksen käsittelyn epäkohdat saataisiin julkiseen keskusteluun ja että saadaan kunnolla käyntiin korjaavat toimet. Yhtenä tärkeänä tavoitteena on, että Annelin nuoremmat lapset sekä sijaisvanhemmat löytävät tiensä takaisin muiden sukulaisten luokse. Uskon, että tässä onnistutaan ja että siihen voivat myös äidin syyllistäjät vaikuttaa muuttamalla omaa toimintaansa asiallisempaan suuntaan.
Ulvila-palstalla pyörii myös suuri määrä multinickejä joista jokaisella on oma roolinsa. Esimerkiksi yksi hoitaa henkilökohtaisuuksiin menemiset kun taas toinen esittää huppistarinaa totuutena valko&pimeäpesemällä(ja unohtamalla mainita) siihen liittyviä epäkohtia ja kolmas taas on "komppaaja" tai "siipimies" joka saapuu aina sattumalta hyväksymään edellämainittujen kirjoitukset jne.

Yhteistä näille on että kaikki vaikuttavat nimimerkeistään huolimatta naispuolisilta kirjoittajilta.
Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Jokienvalloittaja kirjoitti: Ulvila-palstalla pyörii myös suuri määrä multinickejä joista jokaisella on oma roolinsa. Esimerkiksi yksi hoitaa henkilökohtaisuuksiin menemiset kun taas toinen esittää huppistarinaa totuutena valko&pimeäpesemällä(ja unohtamalla mainita) siihen liittyviä epäkohtia ja kolmas taas on "komppaaja" tai "siipimies" joka saapuu aina sattumalta hyväksymään edellämainittujen kirjoitukset jne.

Yhteistä näille on että kaikki vaikuttavat nimimerkeistään huolimatta naispuolisilta kirjoittajilta.
Minä en ole havainnut ainakaan yhtään Anneli Auerin syyttömäksi tietävää kirjoittajaa, joka kirjoittaisi useammalla nimimerkillä. Ei meillä ole siihen tarvetta, koska todennäköisesti meistä jokainen on valmis ihmisoikeuksia puolustaakseen astumaan tarvittaessa julkisuuteen omalla nimellään. Itse olen havainnoinut, että Ulvila-osiossa kirjoittajat ovat aikalailla tasapuolisesti miehiä ja naisia. Ehkä uusien kirjoittajien enemmistö on ollut naisia. Palstan ulkopuolella on useita tapauksesta melkolailla hyvin perillä olevia henkilöitä, joiden kanssa on ollut erittäin antoisaa keskustella. Valitettavasti näitä asiantuntijoita emme tule tällaisella keskustelupalstalla koskaan kirjoittajina näkemään, mutta toivottavasti heidän tietotaitonsa näkyy eri tavoin reaalimaailmassa tapahtuvien tekojen kautta. Minulla ei ole epäilystäkään, etteikö vääriä tuomioita saada kumottua. Pidän Suomea oikeusvaltiona ja toivon, ettei minun tarvitse tästä käsityksestäni luopua.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Jokienvalloittaja
Agentti Scully

Pieni Liekki kirjoitti:
[...]todennäköisesti meistä jokainen on valmis ihmisoikeuksia puolustaakseen astumaan tarvittaessa julkisuuteen[...]
Tämä siis on se motiivi? Olenkin hiljakseni miettinyt mikä ns. Annelisteja motivoi, sillä monien Annelistien tyyli ja tapa ei ole ihan tavanomaista salapoliisiutta, joka yleensä Minfolaisia vetää puoleensa. Verrattaen muihin ketjuihin, on kirjoittelijoille aika yhteinen tekijä se että he ratkovat yhdessä jotakin mysteeriä ja Ulvila ketju taas poikkeaa tästä aika radikaalisti. Ei ole tainnut Bodom ketjussakaan paljoa näkyä raivokkaasti Nilsiä puolustavia hahmoja.

Onko kenties vaikeuksia nähdä nainen parisuhdeväkivaltaan tai murhaan syyllistyneenä? Naisista jotka tekevät murhia, pahoinpitelyitä ynnämuuta on paljon esimerkkejä täälläkin. Syyt saattavat olla erilaisia kuin miehillä, kuten suoritustapakin. Naiset surmaavat useimmiten niin että toinen myrkytetään tai niin että uhri on puolustuskyvyttömässä tilassa, nukkumassa, päihtyneenä jne.

Esim. Seinäjoella toisen tytön mustasukkaisuuksissaan tappanut yritti ensin myrkyttää tämän, kun se ei onnistunut tämä keksi tarinan hieronnasta jossa uhrin silmät sidottiin. Surman suorittamisen jälkeen tekijä alkoi keksiä tarinaa ulkopuolisesta miehestä joka tuli ja teki sen, mutta ei mennyt läpi.

Hiljattain julkisuudessa oli myös opettajatar joka myrkytti miehensä, kun avioero oli edessä ja tekijä oli kuullut tämän toisesta suhteesta.

Jukan ja Annelin suhteessa on myös useita viitteitä siitä että Anneli saattoi olla mustasukkainen ja ettei suhde ollut kunnossa. Sitä on Ihmisoikeuksien puolustajien yrityksistä huolimatta mahdotonta kiistää:

Uusiin työpaikkoihin yhteydenotot, tietokoneelta asuntojen etsiminen, kuukauden vanhat lakanat joissa ei merkkiäkään seksistä, Jukan käteisnostot joista Annelikaan ei tiennyt, Jukan huoli työpaikallaan Annelin käytöksestä(ja puhelut työaikana Porvooseen..), kodin kunto yleensä, lapsien kertomat riidat ja lista jatkuu.

Paljon jää olankohautuksia jos kaikkea tuota pitää epäoleellisena ja hyvin suurella tunteella saa suhtautua jos kaiken tuon sijaan motiiviksi uskoo jotkin täysin viitteitä vailla olevat kuparivarkaudet.

Tämä vain oma mielipiteeni..
Jokienvalloittaja
Agentti Scully

Onko tämän nimimerkki Matulan viestit poistettu? :?
Toripolliisi
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Toripolliisi »

Jokienvalloittaja kirjoitti:Onko tämän nimimerkki Matulan viestit poistettu? :?
Hakutoiminto käyttäjätunnuksella löytää kyllä kaikki viestit, siis ei ole poistettu..
..saapa nähä..
perusasiamies
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja perusasiamies »

Tässä olisi annelisteille pohdittavaksi mielenkiintoinen artikkeli.

http://www.iltalehti.fi/mieli/2016102922530870_md.shtml
Corazzon
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Corazzon »

Hieno uutinen tänään. Oikeutta lapsille, jotka ovat joutuneet kärsimään jo liiankin paljon. Vuosikymmenien kuluttua asiakirjat tulevat julkisiksi, jolloin saatte tietää, miksi. Se näkee, ken elää. Tuskin monikaan täällä kirjoittelevista.
Vastaa Viestiin