Brass kirjoitti:Mielenkiintoista, miten rajusti tähän kommenttiin jotkut puuttuivat. Ensin todisteltiin moneen kertaan, että poliisi tutki heti tekopaikalla, että kädet olivat täysin verettömät. Mutta hetken päästä todettiin, että eivät ne sitten olleetkaan verettömät vaan "huuhtaistut", ja siellä olikin siis vielä verta? Eli asia tosiaan "jäi hiukan epäselväksi", niinkuin Ande tuossa totesi.Ande kirjoitti:Joo, luenhan minä. Silti mulle jäi muutama alla oleva kohta pikkuisen epäselväksi, eli oliko käsisä verta vai ei. Omaa vertaan ei pessyt, mutta Jukan veren kun oli käynyt kokeilemassa pulssia.
..........
Miten poliisi sitten totesi, että kädet olivat puhtaat ja niistä ei sen takia kannattanut ottaa kuvaa? Oliko se vain huolimattomuutta vai selittelyä, kun käsiä ei huomattu kuvata? Annelin oikeusturvan kannalta olisi varmaan kannattanut ne kuvat ottaa. Kynsien alta olisi myös tietysti pitänyt ottaa näytteet. Tämä oli vaan yksi kohta, jossa esitutkinta meni pieleen. Pieniä itsestäänselviä asioita, jotka saattoivat osaltaan aiheuttaa miljoonakustannukset veronmaksajille.
Oli Anneli sitten syytön tai syyllinen, se olisi voinut ratketa paljon aikaisemmin, jos poliisit olisivat tehneet työnsä kunnolla.
Kuolemannaakan kestovalhekin (yksi niistä) tuolla ^^ taas, spekulaation ja faktojen sekaisen vuodatuksen lomassa, naakka kirjoitti:
No tuskinpa vain pyysi, kun ei sellaisesta pyynnöstä ole koskaan kertonut kukaan muu mitään paitsi Kuolemannaakka!.) Puhelun jälkeen Auer käy katsomassa olohuoneesta Jukkaa, mutta lasinsirut estävät tarkemmat tutkimukset ja sitten puhelin taas soi. Siellä on poliisi. Auer kertoo, että Jukka makaa lattialla elottoman oloisena. Poliisi pyytää häntä menemään kokeilemaan pulssia.
Poliisi (Laakkonen, se joka puhui Auerin kanssa puhelimessa autosta matkalla Tähtisentielle) ei ole koskaan kertonut pyytäneensä Aueria menemään pulssia kokeilemaan. Auerhan oli puhelimessa kertonut Laakkoselle, että tunkeutuja oli todennäköisesti poistunut, eli Auer ei ollut varma oliko tunkeutuja vielä paikalla vai ei. Olisiko poliisi sanonut, että mees nyt silti koittaan pulssia. Pulssin kokeilusta ei myöskään häkenauhalla ole puhetta. Auer on itse kuulustelussa ilmaissut, ettei muista varmasti missä välissä kävi kokeilemassa pulssia
1) ennen häkepuhelua
2) häkepuhelun ja partipolisien soiton välillä
3) partiopoliisien puhelun päätyttyä.
turumurre on esittänyt:
Naakka on ilmeisesti samaa mieltä. Hihan nosto Lahden olkapäältä (niin että Lahden olkapäähän Auerin veristen sormenpäitten jälki! Huom: naakan salaisista kansioista valitsema kuvaleike) on viimevuoden uutuus. Eli kun Lahden olkapää ei ensihoitajakuvassa eikä muissakaan takkahuonekuvissa ole paljaana vaan hiha on alhaalla paikoillaan, niin Auerin on myös pitänyt laskea hiha takaisin paikoilleen. Vai ruumishuonekuvissa on olkapää ollut paljaana!Ja etp:stä selviää myös että pulssin kokeiluyritys oli poliisien puhelun jälkeen, vähän ennen poliisien paikalle tuloa.
etp 821 sairaalassa 2.12.2006
... A: Mut ainaki, tota noini sit ko mä näi, et ko tää oli ohi, ni Jukka oli iha verine täst kohtaa.
A: Ja sitä niinko, tosiaanki jatkui kaua sitä semmost, niinko hakkaamise mäiskimisen ääntä ja sit sitä Jukan tuskanhuutoo.
A: Ja sit tota, sit tuli se poliisisoitto vielä , ja se jatku sillonki ja sit sen soiton aikana hiljeni. Ja joku jossain vaiheessa kysyi sitäki, et onks se vielä sielä ja onks Jukka vielä hengis tai jotai. Ni mä sanoi, et Amalle katotko tonne. Mä en sit tiedä käviks hän kattomas ja mut tota parempi kyl olis ollu ettei hän olis menny kattomaa sitä, ni ettei hän olis nähny sitä.
A: Öö, mä luuli, et se oli sit loppu, mut Ama kyl sit sano myöhemmi, et hän oli nähny, et ko se mies sielt ikkunast hävis.
JJ: Joo. Mitä Ama kerto siitä, että muistatko mitä hän kerto siitä, että se hävis ikkunasta?
A: Ni hän kerto sen sit vasta täällä (sairaalassa, Tara). Mehän ei sit siel mittää ehditty puhuu enää sit. (paitsi mitä Ama oli kuullut häkepuhelusta ja mitä Auer oli puhunut Amalle ennen poliisien tuloa, Tara)
JJ: Tuliks poliisi sit aika, kuinka arvioit et kuinka kaua siihe kesti ko se mies häipy ikkunast ja sit se poliisin tulo siihe, paikalle?
A: Siin ei sit enää kauhee kaua mennyt, et varmaa alle viis minuttia.
JJ: Joo.
A: Et, tota noini, ko se hiljeni siin sen puhelun aikana. Tosin mää en osaa sanoa, mä kyl sit kävin molempien kautta viel kattomassa siellä. Ens mä kävin sieltä olohuoneen kautta, mut se oli täynnä lasia se huone, ni en viittiny lähemmäs mennä. Sit mä kiersi sieltä kodinhoitohuoneen kautta, kylppärin kautta. Ja katoin viel sieltä sitte, ni mä näin, et Jukka makas siel ihan paikoillaan ja silmät auki semmosen kuolleen näkösenä. Ja sit mä ajatteli, et mun pitäis jostai kokeilla tuntuiks pulssi, mut en mä sit sieltä ylettyny ku olkapäähä asti, ja mä en siit sit, otin käteni pois ja en sit halunnu enempää koskee.
JJ: Hän näytti elottomalta...
A: Joo, näytti ainaki elottomalta.
JJ: Joo.
A: Ja sit, tota noini, mä lähdin seuraavaks sinne... no ko mä huitasi ? (pitäisi ehkä lukea 'huuhtasi', litteroinnissa lukee: ''h u i t a s i ?'' , Tara)käteni sit mul tuli toho (huokaus -Auerin huokaisu) verta käteeni ja sit mä meni sinne ovelle, ovi oliki sit jo auki, ko mä oli siel käyny kattomaa, odottamaa, et sit tota noini, oliks se ambulanssi vai poliisiauto mikä tuli ensimmäisenä, ja kun mä näin, et ne lähtee kiertää sinne, ja kirosi siel, et kiertää viel koko Tähtisentie ympäri. Mut sit ne ilmeisest näki, ko heilutin siellä, ja lähti tänne päin.
Auer oli siis a j a t e l l u t, että pulssia pitäisi kokeilla. Ja eikö Auer kertonut myös partiopoliisille autoon, että miehensä näytti elottomalta? Olisiko sitä 'pulssia' käyty varmistamassa jo ennen partiopoliisien tuloa?
Kuulustelupäivä 11.12.2006
Eli Auer on informoinut Laakkosta uhrin elottomuudesta.Tuomas Härmä, partiopoliisi:
Ajoin tapahtumapaikalle ja aluksi kun Laakkonen soitti kohteeseen, hän piti puhelinta kaiutinasennossa ja kuulin taustalta lapsen ääntä. Ihmettelimme aluksi puhelun alussa lapsen ääntä, emme saaneet tarkkaan selvää puheesta. L nosti luurin korvalleen ja toisti asioita, mitä hän puhelun aikana kuuli.(Tara: seuraava lause on ensin kirjoitettu alkamaan sanalla Lapsi, mutta se sana on viivattu yli ja sen alle on kirjoitettu käsin JOKU ) JOKU vastasi puheluun, tämän jälkeen L:nen keskusteli jonkun aikuisen kanssa.
Laakkonen toisti, että uhri on eloton.
OT: Nyt ei puutu kuin että naakka kiiruhtaa (tai joku aputrolli) jankuttamaan, että ''uhria elvytettiin jopa 15 minuuttia'', koska deffan suojat lattialla, ja ''haavat vuotivat verta kun mää'', anteeksi ''Mäkinen tuli paikalle'', että ''lääkäri kävi toteamassa uhrin kuolleeksi'' jne..''rekot on tehty tahallaan ihan väärin'' ym kestoteemat..