Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti: .....
Meille joillekin asia on aivan kirkas ja syyllinenkin selvä, joten siitä kiitos Suomen poliisilaitoksen taitaviena tutkijoiden.
.....
Miksette käy kertomassa totuutta oikeudelle? Kertoisitte sillekin taholle pelkän puhtaan totuuden.

Sinne vain ei taida pelkkä oma usko riittää. Sinne tarvitaan myös todisteita. Pelkkä epäilys tai usko ei riitä vakuuttamaan, että asia myös käytännössä on niin. Onhan sitä yritetty, mutta huonolla menestyksellä. Ei voida väittää, että ei ole yritetty. Vesiperä tuli.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:No en minä Hessu mitään kääntele, vaan perustan asiat dokumentteihin. Sinä ja Awa taas roikutte sinnikkäästi Nilsin hihassa ja saatte voimakkaita ahaa-elämyksiä Nilsin sanomisista...

Mielstäni sinun ja Awan tyyli on hölmöläisten hommaa. Te petätte vain itseänne tuolla sanoihin tai muistamisiin tarttumisilla. Saatte mukamas todisteita sitä kautta, vaikka oikeasti teiltä jää kaikki olennainen huomaamatta ja tutkimatta, ja pyöritte vain paikallanne samoissa asíoissa, vuodesta toiseen.l
Joo - ethän sinä konsta mitään kääntele, vaan perustat mielipteesi dokumenttien väristelyllä.

Gustafssonin sanomisista saa todella paljon arvokasta tietoa ja nuo hänen kertomukset ovat hyvin johdonmukaisia ja päämärähakuisia. Noissa lausunnoissa ja haastatteluissa on tuskin ollenkaan epätarkkuuksia, jotka kertoja ilmoittaisi epävaroiksi, vaan muistaa kaikki tapahtumat tarkasti ja varmasti, jopa välillä "retvakkaasti" naurahtaen.

Toivottavasti saamme vielä lisää tuoreita Gustafssonin lausuntoja, koska hän on varmasti halukas johdattamaan poliisin murhaajan jäljille.

Toisaalta ihmettelen miten hiljainen mies on ollut viimeaikoina. Haastattelutarjouksia varmasti on esitetty. Syytön niihin takuu varmasti halukkaasti suostuu.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

No syytönhän minä siihen olen, että ette tajua tätä juttua.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:No syytönhän minä siihen olen, että ette tajua tätä juttua.
Luulen - että tää juttu on tajuttu ? Sinusta huolimatta.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi

awa kirjoitti:
konsta kirjoitti:No syytönhän minä siihen olen, että ette tajua tätä juttua.
Luulen - että tää juttu on tajuttu ? Sinusta huolimatta.
Varsin ymmärettävää, että pidätte kiinni Nissen sanomisista henkeen ja vereen. Eihän teilä ole mitään muuta. Ei ainottakaan tosiasiaa, joka voisi viitata syyllisyyteen, ei mitään faktoja. No, onhan teillä noita keksittyjä faktoja:
-rekisteriote
-naarmut jalkapohjissa
-likaiset sukat
-lasinsirut päässä
-jäppiselle myyty prätkä
-jne

Edelleenkin teille jää uskottavuusongelma. Vaikka Hessun kanssa hokisitte näitä juttuja 10 vuotta, tuskin saatte ketään puolellenne. Koska ihmiset haluavat tutustua asiaan faktojen kautta. Ei teidän juttujenne kautta.

Jos kampanjaanne on jokin muu syy, kuin aito tunne siitä, että vääryuys on tapahtunut, niin veikkaan, että se tulee esiin.
Sariola
Horatio Caine

Edellisiin viitaten minä omasta puolestani totean, että minä en tiedä syyllistä.

Käräjäoikeus on todennut, että on useita perusteltuja syitä epäillä, että tekijä ei ole seurueen jäsen, vaan joku ulkopuolinen. Olen aivan samaa mieltä. Merkittävin seikka on mielestäni NG:n terveydentila löydettäessä. Alentuneen tajunnantilan on arveltu jatkuneen iskujen saamisesta lähtien, ja aiheuttanut sen, että tämä henkilö ei ole kuljetellut kadonneita tavaroita piiloihinsa tai piilotellut surma-aseita. Muussa tapauksessa henkilö olisi poikkeuksellisen taitava näyttelijä, johon en usko. Sellainen näyttelijäsuoritus vaatisi myös fakiirin kyvyt. Siihenkään en usko.

Joka näillä tiedoilla julistaa varman syyllisen, ei perusta päätöstään totuuteen vaan toiveajatteluun ja mielikuvitukseen.

Käytännössä asiaa on jo tarkasteltu käräjäoikeudessa yhden epäillyn osalta, ja melko perusteellisesti, ja syytetty on todetty syyttömäksi. Ketään muuta ei ole vielä oikeudessa todettu syyttömäksi.

Oikea tekijä on vielä tuntematon, se kannattaa muistaa.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

NG ja Bodomin varjo - eepoksessa on se kaikille ? tuttu kuva missä Nilssi retkottaa Töölössä, äitee ja täti käymässä.

Kuvatekstissä lukee että kuva olisi otettu 2 viikkoa tapahtuman jälkeen, siis noin 19-20 päivä kesäkuuta...melko paketoitu on kutakuinkin terve mies joka ei hoitoa tarvinnut, kuten awa esitti...lieneekö osa lavastusta, vai mitä awa ? :lol: :shock:
konsta
Ainesta Watsoniksi

papillon kirjoitti:NG ja Bodomin varjo - eepoksessa on se kaikille ? tuttu kuva missä Nilssi retkottaa Töölössä, äitee ja täti käymässä.

Kuvatekstissä lukee että kuva olisi otettu 2 viikkoa tapahtuman jälkeen, siis noin 19-20 päivä kesäkuuta...melko paketoitu on kutakuinkin terve mies joka ei hoitoa tarvinnut, kuten awa esitti...lieneekö osa lavastusta, vai mitä awa ? :lol: :shock:
Joo, samalla aukeamalla on kuva lähettämättä jääneestä tutkimuspyynnöstä: Krp unohti lähettää pyynnön mahdollisimman tarkoista vammakuvauksista ja siitä, millä aseella ne oli aiheutettu.

Siinä sitä ollaan, nythän voidaan sanoa, ettei niitä vammoja ollut - oikeusturva toimii.
Sasse75
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Sasse75 »

awa kirjoitti:Joo - Gustafssonilla on ilmeisesti ollut aivotärähdys - sen voi myös kasvojen vammoista päätellä.

Usein tuonkaltaiset kasvovammat syntyvät, kun tulee nyrkinisku kasvoihin ja polvet notkahtaa ja kaatuu lyöden pään - näin saa usein myös ruhjehaavan takaraivoon.

Tuo varjostuma kuvissa on täysin toisarvoinen löydös jos on löydös ollenkaan sen myös Tenovuo totesi.
*tyrsk* :lol: Ai aivotärähdyksen voi todeta ihan kasvojen vammoista nykyään.

Ei mulla tähän hätään muuta! :oops:
"Every saint has a past. Every Sinner has a future."
Sariola
Horatio Caine

Luin tämän osion kirjoituksia pitkälle taaksepäin, ja merkittävin seuraus oli, että jutut alkoivat jo huvittamaan. Ne näyttäytyivät jo enemmän huumorina kuin vakavana asiana. Kylläpä huvitti! :)

Kyllä jo pelkästään se, että potilas on ollut sairaalahoidossa tuossa sairaalassa 19. päivää tulo- ja läntöpäivät mukaan lukien ja saanut vielä sen jälkeenkin hoitoa sekä korva- että hammasklinikalla, osoittaa sitä, että vammat olivat vakavia. Jos lisäksi seurasi neljän kuukauden sairasloma, ja sen jälkeenkin lyhennetty työpäivä työpaikassa, niin maallikolle melko luotettava kuva vammojen vakavuudesta syntyy. Ja se pitää kyllä paikkansa. Nuo faktat riittävät hyvin todisteiksi, sillä kyllä lääkärit varsinkin tuossa sairaalassa olivat hyvin päteviä. Turha väittää, että vammat olivat vähäiset! Se on fakta! :x
Sasse75
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Sasse75 »

papillon kirjoitti:NG ja Bodomin varjo - eepoksessa on se kaikille ? tuttu kuva missä Nilssi retkottaa Töölössä, äitee ja täti käymässä.

Juu juu, lääkärit on juonessa mukana. :wink:

Ei vaan, olen melkoisen varma siitä, että Nisse on vastaanottanut myös osuutensa ulkopuolisen hyökkyksestä, mutta selvinnyt järjettömän hyvällä tuurilla hengissä.
"Every saint has a past. Every Sinner has a future."
Sariola
Horatio Caine

Asia taisi tulla tältä osalta valmiiksi, koskapa myöskin awa ja Hessu52 hiljenivät. Kaikki taisi tulla sanottua. Itse pääasia on kyllä jäänyt vielä avoimeksi. Minä en vastusta, vaikka poliisi tutkisi asiaa edelleen. Rahaa on, ja tämä on periaatteellinen kysymys, asia pitäisi saada selvitettyä. Selvittämättömänä tämä hiertää kuin kivi kengässä.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Sariola kirjoitti:Asia taisi tulla tältä osalta valmiiksi, koskapa myöskin awa ja Hessu52 hiljenivät. Kaikki taisi tulla sanottua. Itse pääasia on kyllä jäänyt vielä avoimeksi. Minä en vastusta, vaikka poliisi tutkisi asiaa edelleen. Rahaa on, ja tämä on periaatteellinen kysymys, asia pitäisi saada selvitettyä. Selvittämättömänä tämä hiertää kuin kivi kengässä.
Olen minäkin kiinnittänyt huomiota eräitten hiljenemiseen. Olisiko nyt se Islannin reissu, vai onko tullut esiin tiettyjä "faktoja"?
Viimeksi muokannut skoone, To Helmi 14, 2008 1:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Muista lähdekritiikki!
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

^Noin viikon ajan oli näkyvissä pientä kiriä uusien faktojen esittelyssä. Ehkä tiedossa oli tauon pitäminen. Varmaan heiltä aikanaan kuullaan, missä tuli oltua. Jos ei, niin mahdollisesti on esiintynyt huomioon otettavia "faktoja", kuten skoone ehdottaa.
Sariola
Horatio Caine

AWAN MIELIPITEITÄ VAMMOISTA:
======================
Aika ristiriitaisia ja osin virheellisiä. Olen poiminut muutamia copy-paste menetelmällä:

1)Niin - unohdit kuitenkin mainita että nuo kasvojen murtumat olivat ns. hyväasentoisia murtumia, joissa siirtymää murumakappaleiden kesken ei ole. ... [Kommentti: Asiakirjoista ilmenee, että siirtymää on nimenomaan todettu.]

2)Gustafsson ei ollut hengityskoneessa, joten neljän päivän tajuttomuus on mahdoton. [Kommentti: Sairaalaan tuotaessa NG ei ollut tajuton vaan oli alentuneessa tajunnantilassa, siis ei tajuton. Tästä eteenpäinkään NG ei ollut tajuton. Sensijaan hänellä arvioidaan olleen noin 4 päivän muistiaukko. Muistiaukon aikana henkilö voi esim. keskustella, tai tehdä yhtä ja toista, mutta ei sitten jälkeenpäin muista siitä itse mitään.]

3)Käräjäoikeuden päätös ei tee Gustafssonista tomintakyvytöntä - menikö nyt jakeluun ? [Kommentti: Käräjäoikeus tuli siihen tulokseen, että NG oli ollut vammat saatuaan toimintakyvytön perustuen mm. aamulla kl0 9-11 hänet nähneiden silminnäkijöiden kertomuksiin, ja ensiavun antaneen amanuenssi Hassisen lausuntoon sairaalaan tulohetken tilasta, joka oli Hassisen mukaan "alentunut tajunnantila".

4)Kallonmurtuma - voi aikaansaada - brillen hematooman - mutta se ei aiheuta potilaalle minkäänlaista toimintakyvyttömyyttä. (Nakkikioskivamma) [Kommentti: Tuota eivät aivospesialistit varmaan allekirjoita, ei moni muukaan.]

5)Älä jaksa naurattaa - Tenovuo ei ole mikään asiantuntija vammakirurgiassa - verrattuna näihin syyttäjän asiantuntijalääkäreihin. [Tenovuo on kuitenkin erittäin tunnustettu asiantuntija aivovammoissa. Mm. tämä muistiaukko liittyy aivovammoihin.]

6)Ja olen nauttinut jokaisesta kerrasta, kun vääristelijän argumentit loppuu ja herjaaminen alkaa. [Ja kuka sitten herjaa?]

7)Kontio hoitaa päivittäin pahoinpitelyjen uhreja ja tietää aivan varmasti mitkä pahoinpitelyvammat johtavat aivovammaan ja mitkä todennäköisesti ei. [Ei varmasti tiedä. Epävarmoja arvioita voi esittää. Aivovamma joskus syntyy, joskus ei.]

8)Niin - Gustafssonin murtumat ovat ihan tarkasti tiedossa - ja ne murtumat ei taida saada minkäänlaista siirtymää leukaan - ei vasemmalle eikä oikealle. [Awan kovasti arvostama Risto Kontio taas vahvistaa, että siirtymää oli syntynyt. Esitutkintapöytäkirjasta: Leukakirurgian erikoislääkäri Risto Kontio toteaa yhteenvetona Nils Gustafssonin kasvojen ja kaulan alueen vammoista: "Potilas joutunut 5.6.1960 ulkoisen väkivallan kohteeksi. Väkivallan seurauksena potilaalle oli syntynyt alaleuan kaksoismurtuma, jossa toisessa murtumalinjassa on noin 5 mm:n siirtymä. Lisäksi väkivallasta oli syntynyt vasemman poskiluun hyväasentoinen murtuma. Kasvojen pehmytkudokseen oli tullut ainakin kaksi erillistä ruhjetta, toinen vasemmalle huulikulman alueelle ja toinen vasemman posken iholle. ............ ". Siinä sitä ollaan! Kontio vahvistaa, että siirtymää oli. Awan mielestä Kontio on se paras asiantuntija. Ja awa väittää, että siirtymää ei ollut...

----------------------------------------------

Awa kyllä puolustaa erittäin sitkeästi näkemyksiään, että
1) NG:n vammat ovat vain lievät pahoinpitelyvammat
2) NG ei ole ollut tajuton
3) NG:llä ei ole ollut muistiaukkoa
4) NG ei ole ollut oikeasti hypnoosissa
j.n.e.

Asiaa kuitenkin tunnetaan niin paljon, että voidaan todeta noiden näkemysten olevan suurella todennäköisyydellä vääriä.
Lukittu