Poikani pahoinpitely ravintolan edustalla.

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Kalle-Ville
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalle-Ville »

madda kirjoitti:Jokainen Suomen kansalainen saa tietoa oikeuslaitoksesta soittamalla sinne ja kysymällä onko henkilö X:llä rikosrekisteriä? Poliisikin tietää ettei uhrilla ole rikosrekisteriä.

Tämä vaatii henkilön nimen tietämisen sekä syntymäajan. Ohjelman nimi Sakari. Paljon kysyttiin yleensä näitä asioita valittaessa ihmisiä töihin. Ohjelma on minulle tuttu.
No ei varmasti jokainen saa tietoa kenen tahansa rikosrekistereistä tiesipä syntymäaikoja tai ei, sillä rikosrekisteritiedot ovat lain mukaan salaisia!

Katso Rikosrekisterilaki 20.8.1993/770 3§: "Rikosrekisteriin merkityt tiedot on pidettävä salassa."

Em. jälkeen säädetään niistä poikkeustapauksista, joissa rikosrekisteriin merkittyjä tietoja saa ylipäätään luovuttaa millään tavalla. Esimerkiksi töihin ihmisiä valittaessa ihmiset itse joutuvat tilaamaan itsestään niitä otteita, koska useimmissa tapauksissa (lähes kaikissa) vain asianosaisella itsellään on oikeus saada tieto hänestä rikosrekisterissä olevista merkinnöistä tai niiden puuttumisesta.
madda
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja madda »

Tarkoitin sitä että kuka tahansa voi soittaa mihin tahansa käräjäoikeuteen
ja kysyä henkilön nimellä ja syntymäajalla onko ihmisellä mitään juttuja esim. Tässä tapauksessa katsotaan ohjelmasta SAKARI. Joka on oikeuslaitoksen rikosohjelma.

Kun syötät ruudun kenttään henkilön nimen sekä sotun kone avaa näillä tiedoilla siis käsitellyt ja vireillä olevat päätetyt rikosasiat ja nimikkeet.

Näitä asioita kysyttiin paljon esim. palkattaessa uusia vartijoita töihin tms.
Tiedän tämän kokemuksesta koska olen ollut oikeuslaitoksessa työssä.

Samoin kyseltiin (mustasukkaiset uudet tyttö/poikaystävät asialla) siviiliasioissa onko kyseisellä herralla tai rouvalla vireillä avioerohakemus.

Koneelta katsottiin ja annettiin vastaus joko on tai ei. Mitä kone siis näytti.
Tämän ohjelman nimi on TUOMAS.

En tarkoittanutkaan että saa rikosrekisterin tiedot vaan saa TIEDOT siitä
onko ihmisellä rikoksia koska ohjelma näyttää ne valtakunnallisesti. Uudet sekä vanhat. Nämä tiedot eivät ole salaisia.Tämä on faktaa!
Kalle-Ville
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalle-Ville »

^
Kiitos tiedoista Madda. Minä luulin, että näitä oikeuslaitoksen tietokantoja saisi käyttää vain asiayhteyden täyttyessä viranomaiset itse, eikä niistä edes annettaisi mitään tietoja ulkopuolisille.

Itse asiassahan em. kuvaamallasi systeemillä voidaan täysin sitten kiertää koko rikosrekisterilain tarkoitus, ja etenkin rikosrekisteristä määräaikojen jälkeen poistuvista tiedoista (jos niistä annetaan myös oikeuslaitoksen ulkopuolisillekin tietoja), joita tuolla henkirikokset/kotimaa osiossa Veli-Matti Ulvista koskevassa keskustelussa käsittelin.
PitBull
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja PitBull »

Marsalkka kirjoitti:
PitBull kirjoitti:
madda kirjoitti:Kerron esimerkin. Olin kyseisessä paikassa tutkimusretkellä.
Vieressäni istui tatuoitu jengi. Ilmeisesti joku rikollisjengi tatuoinnit kaulassa käsivarsissa ym. Miehet olivat tatuoidut kaulaan saakka. Jengin keskuudessa
vallitsi selvä hierarkia. Noin 10 hengen porukka, kolme naista.
Minä sain istua heidän vieressään ilmeisesti siksi koska olen nainen ja vieläpä vanhakin.
Kuvaus täsmää aika hyvin muhun, Meinaan siellä tulee oltua aika usein :oops:
Kuvailtu infantiili käytös ei sentään varmaankaan täsmää sinuun. Ainakaan kirjoitustesi pohjalta ei tällaista kuvaa kovin voimakkaasti välity.
Kaulaan asti tatuoitu kuten myös aika moni kaverini ja kyseinen baari on vakiopaikka jossa oleskellaan :wink:
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

PitBull kirjoitti:
Kaulaan asti tatuoitu kuten myös aika moni kaverini ja kyseinen baari on vakiopaikka jossa oleskellaan :wink:
Kyse oli siis tästä infantiilista käytöksestä, jota en usko sinun omaavan:
Jengin johtaja ilmoitti hänelle heti, "siihen sinulla ei ole asiaa tai tulee turpiin"
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
madda
Lauri Hanhivaara

Tatuoinnista yleensä. En ole mikään tiukkapipo. Tatuointi voi olla jopa kaunis. Riippuu tatuoinnista. Voisin ottaa itsekin sellaisen vaikkapa nilkkaan.

Kaulaan asti tatuointi kertoo jostain muustakin. En kuitenkaan väitä että kaikki tatuoidut miehet ovat roistoja. On sen verran hyvä vainu
että näistä kyseisistä miehistä aistin pahuuden. Käytöskin oli sen mukainen.
Eihän normaali ihminen uhkaa turpiin annolla ketään kapakassa ja vain siitä syystä että istuisi penkkiin jossa on tilaa.

Paikka työllistää virkavaltaa sekä paikallista oikeuslaitosta. Se on ikävää miten suomalaiset ovat rämäpäitä humalapäissään. Lisäksi siinä vieressä on se ilotalo ja muutaman kilometrin päässä erään kerhon toimitilat. Sisäpiiritietoa.

Olen käynyt muutaman kerran paikassa ja pannut merkille siellä olevan runsaasti tatuoituja herrahenkilöitä.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

"Eihän normaali ihminen uhkaa turpiin annolla ketään kapakassa ja vain siitä syystä että istuisi penkkiin jossa on tilaa. " No eipä :D
madda
Lauri Hanhivaara

Jatkan tästä samasta aiheesta jollei tämä häiritse ketään.

Julkaisin tismalleen saman artikkelin Kontrolli palstalla minkä julkaisin myös täällä.
No minuthan bannattiin jo alkuunsa. Eräs kysyi siellä minulta, onko poikani hippi, vaiko romaani? Siihen vastaukseen en enää saanut vastata siinä vaiheessa sivut oli multa lukittu. Ja olen vielä lisäksi nainen jota ei ehkä kovin korkealle arvosteta piireissä.

Heitin suomi24 palstalla mielipiteen siitä, ettei Kontrollin palstalla saa esittää kritiikkiä. Ehkä se oli hieman provosoivaa?

Minulle miehet ja naiset ovat samanarvoisia, katsomatta titteleihin. Eikä aivotoiminta ole riippuvainen siitä mitä siellä jalkojen välissä roikkuu tai on roikkumatta.

Kontrollin palstahan on poliisi, tulli sekä turvallisuusala.

Suomi palstalla sain lokaa niskaani oikein roppakaupalla. Eräs kirjoittaja oli kopioinut kaikki minun linkkini lähes viime vuoden alusta alkaen. Aika hyvin tuntui olevan perillä asiasta. Mutta toisaalta miksi hän oli asiasta niin kovin kiinnostunut???

Hän kehotti minua kusemaan minua mm. muuntajaan, haukkui sekopääksi jne. Sanoi myös että 99 % uhreista ansaitsee turpiin annon ym.? Lopulta hän julkaisi kotisivuni osoitteen, josta en pitänyt (mistähän sen muuten tiesi?)ja sivu roikkui siellä sen illan ja yön. Eri asia jos itse haluan julkaista sen mutta en pidä siitä että vieras julkaisee kotisivuni tuollaisella loanheittopalstalla. Pyysin ylläpitoa poistamaan sen. Ylläpito posti koko viestiketjun. Ennätin kopioida koko ketjun omaan talteen.

No minua saa kyllä sanoa vaikkapa sekopääksi ym. jos se jollekin tuottaa tyydytystä. Minuun tuollaisella ei ole vaikutusta.

Satun vain olemaan tällainen ”tutkijaluonne”. Saattaisin olla erittäin hyvä rikostutkija tms.
Toisaalta minua suututtaa, ettei viranomaiset, jotka ovat sitä varten tee asialle mitään. Maallikko saa suorittaa/joutuu/haluaa? epävirallista esitutkintaa jolla ei ole mitään arvoa muuta kuin lisätietoa tulee kyllä kokoajan eri suunilta. Kai pitänee kohta palkata yksityisetsivä.

Kysymys ei ole siitäkään että kyseessä on poikani. Olen sitä mieltä, ettei kenenkään kohdalle saisi sattua vastaavaa vaikka ikävä kyllä tiedän sitä sattuvan ja vielä pahempaakin, ei tämä ole suinkaan ainoa tapaus.
luukkomi
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja luukkomi »

madda kirjoitti:Jatkan tästä samasta aiheesta jollei tämä häiritse ketään.

Julkaisin tismalleen saman artikkelin Kontrolli palstalla minkä julkaisin myös täällä.
No minuthan bannattiin jo alkuunsa. Eräs kysyi siellä minulta, onko poikani hippi, vaiko romaani? Siihen vastaukseen en enää saanut vastata siinä vaiheessa sivut oli multa lukittu. Ja olen vielä lisäksi nainen jota ei ehkä kovin korkealle arvosteta piireissä.
En osaa lainata toiselta foorumilta toiselle, ei taida olla ees mahdollista :lol: mutta:

LAINAUS KONTROLLIN FOORUMILTA:

Re: Eräs tapaus

Lainaa:
Alunperin kirjoittanut HiljainenTiili
Ihan niinkuin olisin lukenut saman kirjoittajan saman tekstin aikaisemminkin tältä sivustolta?

Ene
Joo, 5. joulukuuta viime vuonna. En jaksanut tarkastaa, onko ihan sanasta sanaan, mutta kuitenkin.

MUUTAMA VIESTI VÄLIÄ (kirjoittajan huomautus)

PetriF
Joo, eiköhän tämä riitä. Jos jotakuta kiinnostaa niin voi jatkaa keskustelua siinä edellisessä aiheessa.

Olisiko tossa se syy että ketju laitettiin lukkoon? En tiedä että "bannattiinko" sut kokonaan kontrollista vai tarkoititko että toinen samanlainen ketju minkä aloitit laitettiin lukkoon ja annettiin mahdollisuus keskustella siellä aikasemmassa ketjussa :roll:
Ja se on kyllä epäreilua ja inhottavaa että joukolla käydään kimppuun, eikä sitten saada oikeutta. Mutta tuo teksti minkä lainasin sinulta tuohon alkuun ja tekstit kontrollin foorumilla saa vähän epäilemään sinua, taitaa olla aina aika yksioikoinen näkökanta, en väitä että sinulla välttämättä olisi, mutta :shock:
Jos uskallan kysyä että minkä ikäinen poikasi on? itsekkin kaupungilla joutunut tappeluihin ja ollut parin pahoinpitelyn uhri nuorempana. Joskus jääny hammas reissuun ja joskus nenä koittanut rikkoa painovoimaa ja kääntyny poskelle, mutta ei mieleen ole tullut että mutsi huutelisi siitä netissä foorumeilla. Niin se vaan menee, että jos kaupungilla ja ympyröissä pyörii niin välillä annetaan ja välillä otetaan. Ja harvemmin uhri on ihan "tuntematon", kyllä sitä painia tai pahoinpitelyä usein edeltää edes jonkin näköinen/kuuloinen verbaalinen kontakti. Niin kauan kun maailmassa on viinaa, huumeita, ihmissuhteita ja happea, tollaista tapahtuu :roll:
Tuo koko keissi kyllä kuulostaa todella ihmeelliseltä, siihen sen enempää ottamatta kantaa. Mutta itselläkin tutkinta lopetettu joskus, vaikka tiedettiin toinen osapuoli, sen kaverin auto ja mut. Sanottiin vaan että tutkinta loppunut myöhemmin. Luultavasti poliisi ei "jaksanut" tuhlata kovin aikaa yhteen baaritappeluun, poliisit tuli sillon paikalle baariin, otti tietenki tiedot ylös, mut se oli siinä.
Jaksamisia sinulle ja pojallesi, täytyy vaan olla tyytyväinen ettei käynyt "pahemmin".
Born to raise hell!!
madda
Lauri Hanhivaara

Mietin mitä tähän vastaisi.

Kyllä minut on bannattu sieltä. Olisit lukenut sen ensimmäisen viestin minkä sinne lähetin.

Kuule kun tässä asiassa ei ole merkitystä sillä minkäikäinen uhri on tai oli.
Tässä kyseisessä tapauksessa oli kaksi uhria, siis kaksi miestä joita pahoinpideltiin.

Kysymys on periaatteesta sekä yksilön oikeusturvasta ja siitä "saako" ihmisiä pahoinpidellä ylipäätään. Meillä on virkakoneisto sitä varten joiden pitäisi ajaa ja tutkia näitä uhrin oikeuksia. Joukkopahoinpitelyt ovat sen verran vakavia ettei niitä voi syrjäyttää vain olankohautuksella.

En tiedä miten yksipuolinen käsitys minulla on asiasta, jos sinulla on parempi niin anna tietoa. Tämä toinen mies, erään kansainvälisen ketjun edustaja kertoi puhelimessa kaiken juuri niin kuin se oli tapahtunut. Poikani kertoi myös. Huom. minulla on myös hätänauha josta kuulee koko tapahtuman. Hätänauhaa ei yleensä anneta yksityishenkilölle mutta minä nyt vain satuin saamaan sen.

Totta kai olen onnellinen ettei käynyt tuon pahemmin. Usein saa lehdistä lukea kuinka ihmistä potkittaessa ihminen joko menettää henkensä tai vammautuu vakavasti, eli hänestä tulee vihannes pahimmassa tapauksessa.

Olen surullinen jokaisen potkitun ym. hengen puolesta, koska ihmisen pää ei todellakaan ole potkupallo.
luukkomi
Nikke Knatterton

Niin minäkin mietin, pää käy vähän hitaalla. Maanantai aamuna ei kannata vetää kännejä ja mennä nukkumaan :roll: mutta asiaan:

Luin sinun viestit kontrollilta, eikä mielipiteeni muuttunut mihinkään, ja joo, mun moka, en huomannut katsoa. Olet tosiaan bannattu, se on outoa :shock:

Kyllä sillä uhrin/uhrien iällä on vaan vaikutusta, vaikka kaikkihan ovat samanarvoisia, mutta ko. keississä niin sitä hain että sinä kirjoitat palstoilla, ei poikasi. Eikö poikaasi kiinnosta kirjoittaa, haluaako että sinä kirjoitat tai muuta vastaavaa. Eikä tietenkään ihmisiä saa pahoinpidellä, mutta onhan se laitonta kävellä punaisiakin päin. Enkä TODELLAKAAN nyt tarkoita että pahoinpitely ja punaisia päin kävely olisivat samoja ja yhtä pahoja asioita, mutta laitonta se yhtälailla on.
En tiedä miten yksipuolinen käsitys minulla on asiasta, jos sinulla on parempi niin anna tietoa. Tämä toinen mies, erään kansainvälisen ketjun edustaja kertoi puhelimessa kaiken juuri niin kuin se oli tapahtunut.
Olenko kirjoittanut että minulla on parempi ja monipuolisempi näkemys ko. tapauksesta, en. Enhän ole edes koko tapausta nähnyt, jos olisin niin sitten kyllä mielellään antaisin, kunhan ei olisi tuttuja :roll: noniin, hyvä hyvä, nyt vedettiin tälläinen heitto mukaan. Erään kansainvälisen ketjun edustaja, eli se tekee ihmisestä luotettavan ja uskottavan tai muuten vaan paremman. Eli eihän vaan ollut kotimaisen ketjun edustaja, saati sitten kassan myyjä tai vaikkapa siivooja, hyi! :? ja kertoi kaiken niin kuin se oli tapahtunut, eli sinä olet siis nähnyt koko tapahtuman ja tiedät tarkalleen mitä siellä tapahtui ja olet hänen kanssaan täysin samaa mieltä, tuosta ei voi muuta ymmärtää, vai?? :roll:
Huom. minulla on myös hätänauha josta kuulee koko tapahtuman. Hätänauhaa ei yleensä anneta yksityishenkilölle mutta minä nyt vain satuin saamaan sen.
Eli siitä hätänauhalta kuulee koko tapahtuman, eli että mikä johti ko. tapaukseen, mitä tapauksessa kävi, kuka löi tai potki ketä, eihän tollainen hätänauha mitään todista, korjaan, todistaa vähän mutta ei että mitä on käynyt, jos sain itseni selvästi ilmaistua. Ja tosi kiva että satuit saamaan sen hätänauhan, muista säilyttää, niitä ei taida usein sattua saamaan :shock:
Eikä niitä hengiltä potkittuja nyt niin paljon ole, tosin tiedän tapauksia kyllä kun yksi lyönti tai tönäisy on riittänyt ja henki mennyt.
Itse itseäni lainatin Gallup osion "mä oon..." ketjusta
Käynyt n.8kpl lähi-idän sankarin kimppuun yksin kun ne kävi vanhemman miehen kimppuun joka oli puolituttu, mies oli niin kännissä että hyvä kun pystyssä pysy ja puhetta ei tullut, ilmeisesti puhumattomuus ja kylmä syksy oli sit provosoinut nämä suvaitsevaiset ja työtäpelkäämättömät ihmiset tälläiseen tekoon. Itse olinkin hyvin nopeasti maassa, hassuinta koko jutussa on se, että vaikka monoa ja nyrkkiä tuli jokapuolelle kehoa, myös päähän ns. soccer kick, niin ainoa vamma mikä tuli oli vitutus. Onneks "kilpikonna" toimi
Tossa tapauksessa itsellä kävi kyllä todella hyvä tuuri, mutta päätöksen tekoaikaa on sekuntti ja matkaa sen verran että vauhdilla pääsee kimppuun ja jyräämään, no nyt tosin tää "jyrä" jäi itse alimmaks :lol: ja lyönnit ja potkut eivät todellakaan olleet mitään "kebabin silittelyä" vaan täysillä ja raivoissaan ne kaverit kyllä mätki mua. Ei tostakaan mitään poliisi juttua tullut, sitku "karkelot" oli ohi niin kaikki poistu paikalta. Onneks oli "tuttuja" tyyppejä ni :wink:
Eikä pää todellakaan ole potkupallo, siellähän pitäisi olla aivot sisällä ja vielä kaiken lisäks lentää tosi huonosti ja on kova :( kaupasta saa paljon parempia välineitä siihen hommaan jos palloa haluaa potkia :o
Born to raise hell!!
madda
Lauri Hanhivaara

En kysy pojaltani lupaa kirjoitteluun enkä muuhunkaan osallistumiseeni
oli asia mikä hyvänsä. Häntä eivät nettipalstat kiinnosta eikä hänellä olisi siihen edes aikaa. Hän painaa töitä joka ikinen päivä ja vielä lisäksi pitkää päivää. Hänellä on oma perhe ja oma elämänsä. Poikani ei edes ole tietoinen minun kirjoittelusta joten pyydän älkää häntä syyllistäkö. Syyttäkää minua.

Tässä olisi tärkeää saada tekijät vastuuseen. Teko sinällään on törkeä.
Siinähän se olisi poliisitutkinnassa varmaan selvinnyt motiivikin jos olisi tutkittu. Ei oikeuslaitoksessakaan käsitellä pääasiana esim. jonkun murhan motiivia vaan siellä on käsittelyssä se itse TEKO ja muu tulee sitten perässä.

Keskivertokansalainen ei ala taistelemaan virkakoneistoa vastaan. Yleensä ollaan välinpitämättömiä ja ajatellaan kunhan ei satu minulle, eikä läheiselleni. Ajatellaan oma vika jos sai turpiinsa jne.

Suomalaiset ovat siinä mielessä lammasmaista kansaa. Jos ei mitään vaadi ei mitään saakaan.
Jokainen jupisee yksikseen omassa kolossaan ja kiroilee esim. yhteiskunnan epäoikeuden- mukaisuutta tms. Meillä on myös velvollisuuksia ja niitä pitää noudattaa viimeisen päälle muuten seuraa sanktioita.

Kysymys on suuremmista asioista eli OEIKEUDEN saamisesta. Ei ole väliä onko se vaatija/perääjä jonkun mutsi tai faija, lapsi, yleensä on, koska ihmiskunnalla on taipumus lisääntyä. Pojallani ei ole osaa eikä arpaa siihen, että olen aktivisti.

Minua miellyttää tuo Saksan ja Ranskan tyyli. Ihmiset ovat siellä yhtä mieltä epäoikeudenmukaisuuden puolesta, sekä menevät kaduille sankoin joukoin esim. Nokian juttu, sekä Ranskasta nuorisomellakat joiden johdosta hallitus joutui muuttamaan lakeja sen johdosta.
Väkivaltaa en kannata.

Poikani ei ole mikään nettikirjoittelija. Kuten sanottu häntä ei pidä syyttää siitä että hänellä sattuu olemaan näin aktiivinen ja kantaa ottava äiti. Kyllä häntä raivostutti alusta asti poliisin haluttomuus tutkia. On se herättänyt ihmetystä muissakin piireissä. Olihan paikalla sentään liuta silminnäkijöitä. Aika hyvät tuntomerkit. Liivit muutamilla miehistä päällä jne.

Hätänauhalta kuulee selkeästi ihan kuin tapahtuma olisi tuossa metrin päässä. Naiset huutaa, todennäköisesti ruotsalaisia kielestä päätellen. Siinä oli ainakin pari naista jotka osallistuivat potkimiseen. Siinä kuulee kuinka potkitaan ja toinen turpiin saanut sanoo nauhalla näyttää niin pahalta, näyttää tosi pahalta, mies on maassa ja sitä potkitaan. Todella kuulee että se oli joukkopahoinpitely ja poikaani siinä potkitaan. Hätäkeskuksen nauhoituslaite on varmaan tosi tehokas koska se ottaa kaiken äänen talteen kännykkäsoiton välityksellä.

Sanoit aikaisemmin aina joku on antavana ja saamana osapuolena. Tämä kyseinen ihminen ei ole koskaan ollut se antava osapuoli. Hänelle ei ole sattunut tällaista koska hän ei liiku ns. ”sellaisissa” piireissä. Tekijät olivat hänelle tuntemattomia.

Minut tosiaan bannattiin ja syykin minulle on selvinnyt sen suomi24 palstan kirjoittelun myötä. Tämä henkilö joka oli minua vastaan palstalla kertoi koko tapahtuman kuin olisi ollut silminnäkijä.
Tämä henkilö on myös Kontrollin palstalla.

Sanon vielä kerran, poikani iällä ei ole merkitystä. Minä en vain hyväksy en ihmisen enkä eläimen pahoinpitelyä. Lait pitäisi olla kaikille samat. Jos tätä vertaa esim. tuohon Pekkarisen tapaukseen jne. Meidän viranomaiset ovat sitä varten että tutkivat. Heille maksetaan siitä palkkaa.
Olen myös yhteiskunnallisesti kantaa ottava.
madda
Lauri Hanhivaara

Eikö tämä kuulostaisi aika kornilta, muutamia esimerkkejä.

Raiskatulle sanottaisi oikeudessa, oma vika mitä käytit esim. niin lyhyttä hametta tai liikuit yksin öiseen aikaan. Olet itse syyllinen tapahtumaan.

Pahoinpidellylle: miksi soitit suutasi tai ulkonäkösi oli muuten provosoiva. Sinut tuomitaan tästä. Pahoinpitelijäsi ovat syyttömiä.

Murhaajalle, murhattuhan ei enää olisi vastaamassa: joten päädyttäisiin seuraavaan lopputulokseen todistajien perusteella: oli niin hankala vaimo/mies, aina nalkutti. Oli oikein uhrille. Murhaaja vapautetaan.

Tätä voisi jatkaa loputtomiin.
madda
Lauri Hanhivaara

luukkomi

Luukomille vastaa. Minulle ei todellakaan ole merkitystä oli ihminen tuomari, pappi taikka juomari, tahi siivooja. Olen saanut ikäni työskennellä ns. "eliitin" kanssa, enkä välttämättä arvosta kovin korkealle ihmistä ammatin mukaan.

Siivoojan ammatti on erityisen tärkeä. Jos siivoojia ei olisi hukkuisimme paskaan. Valittavasti he saavat huonoa palkka ja ovat aliarvostettuja.

Mainitsin sen kansainvälinen jne. koska sillä on merkitystä joillekin tahoille uskottavuuden kannalta, missä asemassa ihminen on. Minä arvostan ihmistä ihan muilla perusteilla, en sen mukaan mikä hänen tittelinsä on. Se siitä.
luukkomi
Nikke Knatterton

Kirjoitan lyhyesti, jatkan kyllä kunhan ehdin ja saa unta kuulaan.
Minua miellyttää tuo Saksan ja Ranskan tyyli. Ihmiset ovat siellä yhtä mieltä epäoikeudenmukaisuuden puolesta, sekä menevät kaduille sankoin joukoin esim. Nokian juttu, sekä Ranskasta nuorisomellakat joiden johdosta hallitus joutui muuttamaan lakeja sen johdosta.
Väkivaltaa en kannata.
Eli kannatat siis tämäntyyppistä toimintaa mikä ei ole väkivaltaa, lainaukset wikipediasta ja is:stä.
Tuhansia autoja, satoja linja-autoja sekä useita päiväkoteja, kouluja, poliisiasemia ja jopa kirkkoja tuhopoltettiin mellakoinnin aikana. Palo- ja pelastushenkilöstön työtä häirittiin järjestelmällisesti ja poliiseja kohti ammuttiin jopa yksittäistapauksessa haulikolla. Väkivaltaisuudet vaativat myös yhden kuolonuhrin: huppupäinen mies löi 61-vuotiasta Jean-Jacques Le Chenadecia, joka vaipui koomaan ja kuoli 7. marraskuuta 2005. Seuraavana päivänä presidentti Jacques Chirac vahvisti voimaan 12 päiväksi hätätilalain, joka antoi kunnille mahdollisuuden asettaa ulkonaliikkumiskieltoja. Myöhemmin lain voimassaoloa jatkettiin ensin kuukaudella ja sitten kolmella kuukaudella helmikuun 2006 asti.
Olet kokoajan halunnut OIKEUTTA, eli sun mielestä Ranskan mellakoissa 2005 oikeutta jaettiin. Autonsa menettäneet, päiväkodit, koulut sekä kuollut mies että loukkaantuneet ym. Ja joo, ULKONALIIKKUMISLAKIA muutettiin :roll:

Koitan saada lisää tekstiä ja keskustelua kuhan pystyy ja ehtii =) tiedän että meillä on täysin eriävät mielipiteet monestakin asiasta, mutta kuuntelen mielelläni :wink:

Kuten kävi yhden feissarin kanssa viime kesänä, oli siinä vähän ylimääräistä aikaa ja jäin rupattelemaan. Kysyin että mitä tänään vastustetaa, yksi oli kuolemanrangaistus. No siitähän saatiin hyvä keskustelu aikaiseksi. Se mainitsi jotain maita mitkä vielä käyttävät sitä, yksi oli syyria. Sanoin että olen käynyt siellä(olen kyllä), ja kannatan täysin kuolemanrangaistusta tietyissä jutuissa. No siinä sitten hetki haasteltiin ja se sano hyvin, "ei päästä yhteisymmärrykseen, mutta kunnioitan sun näkökantaa (vähän epäilen kyllä :roll: )" sanoin että kiitos samoin, tuskin päästään :lol:
Samassa paikassa pari päivää ton jälkeen, oli kiire enkä tiennyt tarkalleen missä se paikka on. Kysyin eri feissarilta että missä se on, se oli että jos liityt niin kerron. Ei tarvinnu sanoa ku "vittu nyt on kiire ja kannatan kuolemanrangaistusta", ohjeita tuli sitten kyllä, kiitos hänelle :lol:
Born to raise hell!!
Vastaa Viestiin