Tämä on ehkä “foliohattuilua”, mutta minulla on ollut aina sellainen aavistus, että joku taho on johtanut poliisia tietoisesti/vahvasti harhaan esim. itsetuhoisuutta/omaehtoista katoamista uskottelemalla.
Perustan tämän mm. sille, että poliisi julkaisi katoamisilmoituksen vasta yli kolme viikkoa katoamisen jälkeen. Mitään järkevää selitystä tälle asialle ei ole. Sitä on myös toimittaja tutkinnanjohtajalta tiedustellut, mutta vastausta tähän ei ole tullut. Toki kyseessä voi olla puhdas unohdus, mutta melkoisen kohtalokas sellainen.
Lisäksi kampaamorakennuksessa etsintää tehnyt Hyöppönen antoi kryptisen lausunnon tutkimusten päättämisestä. Medialle on toki alusta alkaen kommentoitu, ettei mikään selitä asiaa, mutta minusta tutkinnanjohtajan lausunnoissa on tapahtunut selkeää muutosta. Jos alun alkaen on sanottu, että mikään ei selitä mutta rikosta ei epäillä, ei enää viime haastattelussa (Ilta-Sanomat) rikosta suljettu pois niin äänekkäästi, vaan sille annettiin jopa mahdollisuus. Edes teoreettinen.
Olen kuullut myös huhun visiitistä Hämeeseen. Sain yksityisviestin asiasta, jota en avaa enempää. Jos asianomainen henkilö haluaa, tuokoon itse keskusteluun tämän esille. Sen voin varmaan sanoa ketään/mitään paljastamatta, että tämän huhun mukaan Birgitta ja miesystävänsä olisivat käyneet Hämeenlinnassa katoamista edeltävänä viikonloppuna. Tämä oli minusta järisyttävää, koska näin aiemmin unen, jossa Birgitta löytyi (ruumiina) juuri Hämeenlinnasta.
AI NIIN:
Bohemian Rhapsody, tuo IS:n "katoamista edeltävänä päivänä" on asiavirhe, jonka IL puolestaan oikoi samana päivänä artikkelissaan.