Nicht schuldig kirjoitti:
Mieti, toimisitko sinä seuraavalla tavalla, jos tekisit huumekauppaa?
1) kerrot etukäteen toiselle poliisille, että olet aikeissa mennä hänen huoneeseensa
Jos rikollinen toiminta edellyttää nettiin pääsyä ja omalla koneella ei nettiin pääse, on käytettävä jotain muuta konetta. Jos se sattuu olemaan huoneessa, johon pääsy ei ole varmaa, joutuu kysymään. Jos ei osaa avata konetta, joutuu kysymään. Riski, mutta pieni, jos auttaja ei näe siinä mitään erikoista.
2) käytät avointa tietokonetta, joka on kaikkien käytettävissä
Hyvä idea. Silloin voi edes yrittää vedättää, että en se minä ollut.
3) kysyt jätetäänkö ovi auki "seljälleen", kun lähdet
Jos ei ole varma, aukeaako ovi myös virka-ajan ulkopuolella, on pakko kysyä, joutuuko jättämään oven auki virka-aikana, että se on sitten auki, kun on bisneksiä lauantai-aamuna.
4) viestit samalla poliisin kanssa tekstiviesteillä, kun kirjoitat tekstiä e-meiliin
Kun kaveri kysyy, varmistaako hän, kuka huoneeseen pääsee, on vähän pakko vastata, ettei se vaan ala kyselemään, pääseekö Aarnio viikonloppuna nettiin minun huoneessa olevalta koneelta, kun sillä on jotain bisneksiä.
5) onnistut älyämään jättämään viestin postilokeroon, etkä vahingossa paina vääriä nappeja siinä puhelinta yhtä aikaa selatessa
Onnistuu minulta. Käsityksesi Aarnion osaamisesta on muuten loukkaavan vähättelevä.
6) onnistut resetoimaan tai pyytämään resetointia (mistä?), vaikket osaa käyttää tätä konetta
Et taida kauheasti käyttää hot- tai gmailpalveluja, jos salasanan nollauspyyntö ei ole tuttu. Sellainen ilmoitus muuten tulee ruutuun, jos kömpelyyttäsi vaikka syötät salasanan pari kertaa väärin.
7) ähkit ja puhkit siellä hitaan koneen kanssa huomiota herättämällä, jos joku kävelee vaikka ohitse
Jos ähkin tekstiviestillä ja ovi kiinni, kenen huomion herätän?
8 ) käytät konetta, joka on auki yötä päivää
En tiedä, että kukaan nykyään sammuttaisi koneita. Työ- ja muutkin koneet ovat aina auki. Tarkoittaako yötä-päivää auki oleva kone, että siihen ei myöskään erikseen tarvitse kirjautua omilla tunnuksilla? Sellainen sopisi tarkoitukseen paremmin kuin hyvin.
9) kysyt toiselta, että jollakin on tarvetta käyttää konetta, jotta et paljastuisi itse käyttäjäksi
En tiedä, mihin liittyy, mutta jos kone on kollektiivikäytössä ja kirjautumista ei tarvita, niin homma on jo hoidossa.
Hitaan myllyn kanssa onnistut tekemään sekä resetoinnin että viestimään viestien välityksellä alle 10 minuutissa.
Jos pystyt käyttämään murha.infoa, tuo ei ole kynnyskysymys.
Sen lisäksi joku toinen on Suomesta käsin jo käyttänyt samaa sähköpostiosoitetta, ja se et ole sinä.
Se saatan olla minä. Jos olen ollut niin ovela, että olen käyttänyt avointa wlania.