Viha ja inho ovat eri asioita.viivahattu kirjoitti: Ke Syys 09, 2026 4:01 pm
Tämä kaiken kritiikin leimaaminen "vihaksi" muuten on päähenkilösyndrooman lisäksi toinen lähinnä ehkä uupumusta aiheuttava nykyajan ilmiö. En minä tätä Neaa vihaa. Eikä nimimerkki ChingShih ajattelisikaan, että vihaan, jos Nean nimi olisikin Niko. Itse asiassa hän ei silloin edes osallistuisi tähän ketjuun.
Mitä Neaan tulee, niin jos pitäisi valita yksi sana, joka summaa tuntemukseni tästä keissistä, se olisi "oppiipahan". Vaan kaipa sekin on kauhean vihainen sana.
Ja siinähän se tulikin: kentän työntekijät olivat yrittäneet viestiä Nealle, että kenttä menee kiinni, mutta olisi pitänyt varmaan sitten hattu kourassa mennä anelemaan, että voisitteko kenties harkita poistuvanne. Ehkä nekin ajattelivat, että oppiipahan. Ei se ole jonkun hyvin todennäköisesti talkoina urheilukenttää pyörittävän henkilön homma juosta jokaisen minä minä -teiniliisan perässä, joka ei viitsi sen vertaa havainnoida ympäristöään, että huomaisi kahta huitovaa ja huutavaa ihmisiä.
Itsehän aloitit ketjun alkupuolella tyyliin: "Mikko olisi vain kiivennyt aidan yli, mennyt kotiinsa ja unohtanut koko jutun". Eli teit asiasta sukupuolikysymyksen, jossa "mies toimii paremmin ja supersankarina heilahtaa aidan yli". Nainen on sitten valittaja, teiniliisa, päähenkilösyndroomainen ja mitä vielä.
Kaupunki myönsi jo virheen: työntekijät eivät varmistaneet, että asiakas on lähtenyt alueelta. Niin pitäisi tehdä vaikka työntekijä olisi vetänyt kärrynpyöriä. Ei soisi kyllä sellaisella työntekijällä olevan enää työpaikkaa, joka ajattelisi asiakkaista että "oppiipahan" ja lukitsee heitä tahallaan jonnekin, tuohan on sadistista.
Nea treenasi Cooperia, todennäköisesti oli keskittynyt suoritukseen ja kuunnellut musiikkia. Se ei poista työntekijöiden vastuuta varmistaa, että stadion on tyhjä.