Joku ihan muu kirjoitti: Ma Elo 10, 2020 9:36 pm
Sitä en kiellä etteikö olisi hienoa spekuloida ties millä mahdollisuuksilla ja Tv-sarjoissa se "josta ei ikinä olisi uskonut" on syyllinen ja vaikka mitä agenttikytköksiä ja muuta paljastuu.
Enkö ketään halua loukata, mutta minusta tuntuu kuitenkin että tämä on melko suoraviivainen henkirikos, jossa uhri vaan toistaiseksi jäänyt löytymättä. Tekijöiksi epäillyt kuitenkin poliisin tiedossa ja melko vankoin perustein, kun vangittu.
Totta on myös se, että joskus totuus on tarua ihmeellisempää.
Mutta minä henkilökohtaisesti en jaksa uskoa sen suurempaan kuvioon. En tiedä liittyykö juttuun 2 epäillyn lisäksi muita, mutta jos liittyy, ovat ihan samaa porukkaa, ei mitään "gangstereita". (Voin toki olla väärässäkin, kun en faktana tiedä mitä tapahtui, mutta tämä onkin vain yksittäole isen ihmisen mielipide.)
Ja kiitokset taas palautteesta "ketjun sekoittajana". Joku kysyi asiaa x, minä perustelin vastauksissani useaan kertaan, että on monin tavoin omakohtaista tietoa ja kokemusta asiasta ja että en
usko vaan
tiedän mitä kirjoitan. Ja sovitaan vaan että olen tyhmä, mutta tyhmäksi haukkuminen ei saa minua muuttamaan mieltäni asiasta jonka faktana tiedän.
Tosin tämä tästä aiheesta jääköön kohdallani tähän, liittyy niin löyhästi ketjun aiheeseen, että en useita sivuja samaa kirjoittele ja toista. (Ei tuo lainaus jostain syystä toiminut eilen oikein)
Niin, ja en edelleenkään asu Kaustisella, joten ei ole mitään syytä "älähtää" aiheesta.
Kiitos postauksestasi. Et ole ketjun sekoittaja! Asiallista pohdintaa todella! Itsekkin uskon, että mitään maagista ei liity tähän henkirikokseen. Toki olen postannut useiden ihmisten ihmettelyä liittyen esimerkiksi Evijärven tapahtumiin. Ihmisillä on tavaton tarve auttaa tässä tilanteessa ja se on hyvä ja osoittaa myötäelämisen kykyä.
Itse ajattelen, että ehkä mustasukkaisuudesta on syntynyt riita. Toinen veljeksistä on ollut alkoholin ja pirin vaikutuksesta voimissaan. On syntynyt riita ja Jamin päälle on käyty. Muut ovat säikähtäneet ja paenneet paikalta, ilman halyttämättä apua, mitä suuresti ihmettelen. Täällä kirjoitellaan mahdollisista henkirikosten tekijöistä pökkyröinä. Itse ajattelen, että ne jotka pakeni paikalta ja jättivät hätää kärsivän ihmisen yksin ovat todella erikoisia ja sanoisin tyhmiä. Vaikka olisi kuinka humalassa, niin olisi hälytyskellojen pitänyt soida. On heitteillejätöstä kysymys?
Piripäinen on voimiensa tunnossa. Psykiatrisessa sairaalassakin sellainen henkilö tarvitsee vähintään neljän mieshoitajan kiinnipidon. Näissä voimissa Jami on päässyt hengestään jo asunnossa. Uskon, että on yksi henkilö, joka on riistänyt hengen Jamilta. Veli suojelee tekijää. On tullut pulma, mitä tehdään. Vainaja on raahattu auton takakonttiin. Ajettu jollekkin tutulle paikalle ja jätetty vainaja sinne tai vaihtoehtoisesti jätetty vainaja takakonttiin. On nukuttu hetki ja sen jälkeen mietitty, mitä tehdään. Toinen veljeksistä olisi sitä mieltä, että tämä oli tässä, ilmoittaudutaan poliisille, pirin käyttäjä ei tähän suostu. Lähdetään kätkemään ruumis, joka on kuolon kankea. Joudutaan paloittelemaan ruumis, että saadaan siirreltyä. Ruumis voi olla palasina (mitä on jäljellä) missä tahansa Veteli, Kaustinen ja Evijärvi etenkin Sammaloja.
Ei ole normaali lapsuus ole ollut näillä veljeksillä. Näin on pakko kirjoittaa. Jokin on mennyt pieleen ja pahasti!!