Kyllä noista vanhoista lehtikuvista ja varsinkin julkaistuista rikospaikkakuvista on tosiaan hyviä vihjeitä saanut paikan löytämiseksi. Itselle tuo ehdottamani paikan hyvä "keskivertoinen" sopivuus lähes kaikkiin mediassa annettuihin kertomuksiin, kuten ilmoitettuihin välimatkoihin, sekä ennenkaikkea Pietilän kertomukseen siitä, että asutusta olisi tullut jotain parinsadan metrin päässä vastaan sopii ainoastaan tuon pienen rajapolun varteen, koska minkään muun uran päässä ei ole asutusta.baneheia62 kirjoitti: Pe Loka 29, 2021 12:51 am Olalle taputukset JesseHamesille, kun toit omaa ehdokastyyppiäsi pohdittavaksi, Petteri11:lle kuvista ja selkeistä kuvateksteistä, Peugeotille virtuaalikyydistä ja kartanlukemisesta.
Peugeotin ehdotus ruumiin löytöpaikaksi vastaa minun alkuperäistä (lehtikuvia -90-luvulla, ennen nettiä, ennen minfoa) intuitiivista mielikuvaani. Mihinkä se intuitio perustuu, on kuvien maaston valoisuus, kaltevuus mm. Paikkahan ei ole vielä varma ja tuleekohan siitä koskaan varmuuttakaan, mutta Peugeot hyvin perusteli kuvien kera. Täytyy vielä mutustella kuvia ajan kanssa.
Killer ralli -videosta näkyi Kuruntien puoli ja ihan kelpo tie ainakin nykyään. Oon ajatellut, että murhaaja tiesi siellä olevan taloja ja nähdyksi tulemisen riski oli suurempi kuin palaaminen Hikiäntielle (jos tämä edes pitää paikkansa, että kulki mennen tullen sitä kautta). Videossa Kurun talot olivat kaukana pääurasta, miksi siis killer ei ajanut sinne, herää kysymys. Oliko Hikiäntien seutu tutumpi, useammin pyöriskellyt siellä, eikä mahdollisesti tuntenut pääuran kuntoa/Kurua lainkaan?
Ja kyllä minustakin on tärkeä tietää löytöpaikka, sillä siitä voisi spekuloida murhaajan motiiveja, paikallistuntemusta, surmattiinko TL siellä vai jossakin muualla etc.
Ja pitihän se paikanpäälle mennä noita uria ja polkuja tutkimaan ja olen itsekin ylättynyt, että oikea paikka olisi löytynyt ihan tosta vaan ilman pienintäkään paikallistuntemusta alueesta. Lisätutkimuksia kaivataan hieman vielä. Onhan tekijä voinut surmata tosiaan Lukkarisen vaikkapa autossa tai tuossa urien risteyksessä tai jossain ihan muualla, mutta koska poliisi on ilmoittanut tietävänsä surmapaikan tulee sen mielestäni olla ainakin aika liki tuota löytöpaikkaa tai sitten aivan sama paikka.
Minun on vaikea uskoa tuota, että alue olisi ollut tekijälle sen tutumpi kuin ehkä kerran sielläpäin käynyt, mutta voihan se toisinkin olla. Olen minä kerran ennenkin erehtynyt, mutta en muista enää missä ja milloin.