Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
qsym
Lauri Hanhivaara

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja qsym »

Camelot kirjoitti: Ke Joulu 21, 2022 10:34 pm
qsym kirjoitti: Ke Joulu 21, 2022 10:15 pm
Else kirjoitti: Ke Joulu 21, 2022 9:36 pm Mua vaivaa viimeisimmässä äidin haastattelussa äidin kommentti, joka meni jotenkin näin: ”Lapuahovista on pääoven lisäksi toinenkin poistumistie.” Mielestäni se ei liittynyt mihinkään haastattelussa, mutta ehkä äiti viittasi sillä niihin tuijotteleviin miehiin.

Oliko äidin ajatus tuon lauseen takana se, että joku lähti toisesta ovesta Rasmuksen perään? Jos olisi tarkoittanut, että toinenkin ovi, josta Rasmus olisi voinut pyrkiä sisään uudelleen, olisiko sanonut, että ”toinenkin sisäänkäynti”. Vai onko vain toimittajan tapa ilmaista, että on toinenkin ovi.
Miksi nää pitää väännellä niin hankalaksi. Jos se sano toinen poistumistie niin tuskin se tarkotti kenenkään tulleen sisään vaan nimenomaam ulos, pois, poistumistie. Oisko että ei näy välttis kamerassa vaikka siitä ovesta poistuukin jotenkin ulos.
Tää besserwisser on suurin syy näihin riitoihin täällä! Kuka hyvänsä kommentoi täällä ni tämä tulee aukomaan kiireellä päätään jokaikiseen kommenttiin! Ainoa jolla on joku ongelma itsensä kanssa! Joku v...tun palstapoliisi joka täällä määrää mitä muut saa sanoa ja mitä ei!
Sua olen moittinu sun moraalittomasta käytöksestäs. Ihan summamutikassa täällä reuhaat ja syyttelet poliisia pojan katoamisesta ja rasmusta syyttelet narkkariksi joka koukutettu aineisiin ja pakotettu myymään niitä. Voit miettiä ite miten törkeää käytöstä tuo on, jos oisit ite syyttelyn kohteena etkä olis tehny mitään. Koska mitään todisteita tai näyttöä ei sulla ole tuommosista.

Miltä se tuntuis susta itestäs? Sulla on nuoria lapsia itelläski, niin miltä tuntuis jos ne ois kadonnu ja joku syyttelis samanlailla niitä nimettömänä netissä niinku sinä?
Topelius
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Topelius »

Taisi muuten olla ihan huuhaata tämä ennustaja tai selvännäkijä mikä lie kun toitotti jo viikkoja sitten että homma on ratkennut ja pian kuulemme lisää! Nimeä en nyt muista tähän hätään.
Ainoa mikä on tapahtunut niin tainnut tämä näkijä olla itse vähemmän selvä ja ainoa mikä on ratkennut niin itse hän ryyppäämään lisää.

Enkä sillä nyt laita että todellakaan tämän tyypin sanomisiin olisin uskonut. Saattoi olla kyllä samaa huumerinkiä mitä siellä päin harrastetaan ja niistäkin sekaisin.
angel_vm78
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja angel_vm78 »

Topelius kirjoitti: To Joulu 22, 2022 8:30 am Taisi muuten olla ihan huuhaata tämä ennustaja tai selvännäkijä mikä lie kun toitotti jo viikkoja sitten että homma on ratkennut ja pian kuulemme lisää! Nimeä en nyt muista tähän hätään.
Ainoa mikä on tapahtunut niin tainnut tämä näkijä olla itse vähemmän selvä ja ainoa mikä on ratkennut niin itse hän ryyppäämään lisää.

Enkä sillä nyt laita että todellakaan tämän tyypin sanomisiin olisin uskonut. Saattoi olla kyllä samaa huumerinkiä mitä siellä päin harrastetaan ja niistäkin sekaisin.
En oo satavarma tästä mutta tuli mieleen että nämä ns näkijät saattaa tehdä jollain tasolla yhteistyötä poliisin kanssa, esim näissä katoamis tapauksissa. Ei varmaan virallisesti, epävirallisesti toki mutta voisin kuvitella että vaikeimmissa tapauksissa poliisit tarkastaa kaikki mahdolliset mutta järkevät vinkit...
Jakaja
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Jakaja »

angel_vm78 kirjoitti: To Joulu 22, 2022 9:03 am
Topelius kirjoitti: To Joulu 22, 2022 8:30 am Taisi muuten olla ihan huuhaata tämä ennustaja tai selvännäkijä mikä lie kun toitotti jo viikkoja sitten että homma on ratkennut ja pian kuulemme lisää! Nimeä en nyt muista tähän hätään.

En oo satavarma tästä mutta tuli mieleen että nämä ns näkijät saattaa tehdä jollain tasolla yhteistyötä poliisin kanssa, esim näissä katoamis tapauksissa. Ei varmaan virallisesti, epävirallisesti toki mutta voisin kuvitella että vaikeimmissa tapauksissa poliisit tarkastaa kaikki mahdolliset mutta järkevät vinkit...
Minä olen satavarma että tämän tason näkijöiden kanssa ei viranomaiset tee mitään yhteistyötä.
Siinä olet oikeassa että polisit tarkistavat kaikki mahdolliset JÄRKEVÄT vinkit, paino sanalla järkevät.
jokusen koira ressu
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja jokusen koira ressu »

qsym kirjoitti: To Joulu 22, 2022 4:07 am
Agentti22 kirjoitti: To Joulu 22, 2022 12:53 am Mun mielestä toi tonttu-ukon ihmettely poistuneesta kommentista oli ihan validi. Siis sillä tavalla, että joku on TÄHÄN ketjuun (ei liity nyt mihinkään instakuvaan) kommentoinut ”koulun vahtimestari.” Ja sitten se on poistunut, niin onhan toi vähän outo homma ja sitä saa kyllä ihmetellä.
Ja sitten joku tarkensikin, että varmaan liittyy siihen instan yhteiskuvaan jotenkin, mutta ei kaikki ole sitä nähnyt tai muuten tietoisia, niin ihan turha maalata heti sellasta kuvaa, että tahallaan viljellään jotain helvetin salaliittoteoriaa. Kysytään, ihmetellään, vastataan ja korjataan jos tiedetään paremmin.
Se tiettyjen nimimerkkien jatkuva jankkaus samoista asioista kyllästyttää, mutta tää vahtimestarikommentti oli mulle ihan uusi, ja mun mielestä on mukavaa, että joukossa joku vielä hoksaa asioita ja nostaa niitä esille.

Tähän liittyen, joitain sivuja sitten muistan lukeneeni jonkun kirjottaneen, että puhutaan, että olis parkkipaikallakin ollut jotain riitaa. Mikä juttu tää oli ja onko tästä enempää mitään tietoa?
Oon kuullu mainittavan yhden kirjottajan toimesta että ois ollu parkkiksella riitaa, yhden kirjottajan toimesta että lyöty pihalla mutta kukaan ei kommentoi että mistä nämä "tiedot" on peräisin, joten ne on parempi ohittaa keksittyinä. Varsinkin kun ei portsari, poliisi tai omaiset tämmösiä ole kertonu.
Tuo vahtimestari homma on kyllä niin kaukaa haettua että. Joku on vaan postannu kuvan rasmuksesta tunnistusta varten ja siinä sattu olemaan toinen henkilö (jonka kuva ois ollu parempi leikata pois, ei sensuroida koska siitä vasta täällä muutama ois seonnu ihan täysin), siinä kuvassa ei yhtään mitään epäilyttävää kyllä ole. Kuva näyttää niinku vois olla koulun päättäjäisistä. Väkisin saa kuvan että siitäki yritetään vääntää salaliittoteoriaa ja tehdä taas viattomasta ihmisestä syyllistä johonki.
Sulla se riittää virtaa riekkua joka asiassa pelkkää negaa.
Kukaan ei tunnu liittyvän mihinkään ja sinun mielestä poistumistiestä ei voi tulla sisälle, koska se on poistumistie mistä pääsee vaan ulos.
Koita nyt herätä. Eiköhän se kuitenkin ole pelkkää ovi mistä voi kulkea kumpaan suuntaan vaan. Alan kohta miettiä mahdollisuutta, että sinulla on jotain sukua Lapualla.
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Jakaja kirjoitti: Ke Joulu 21, 2022 6:02 pm

Ja sama kävi pituudesta mielessä, mutta kai se Rasmus on jos kerran Äitinsä on sen tuosta tunnistanut? Vai muistanko väärin?
Voi olla, että Rasse istuu baarijakkaralla ja muut seisovat vieressä. Kuva ei tätä kerro.
qsym
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja qsym »

Jos henkilö puhuu poistumistiestä/uloskäynnistä, viittaa se siihen että joku poistuu rakennuksesta. Tuskin se puhuja tarkotti, tai tuskin kukaan edes oikeasti kuvittelee että rasmus on takasi sisälle menny ravintolaan ja kadonnu sinne? Haloo!

Uskon itekki että tämä ei ole ihan perus katoaminen, mutta en tosiaan tiedä kuka tähän liittyy enkä siksi kenenkään nimiä täällä varmana syyllisenä ilmottele.

Lainaukset ja kinastelut poistettu.
-NILS-
Emelie DeWitt
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Emelie DeWitt »

Tonttu-ukko kirjoitti: Ke Joulu 21, 2022 8:46 pm Tämä kommentti julkaistiin täällä noin viikko sitten, mutta en siis hetkeä myöhemmin sitä enää löytänyt.
Kommentissa luki vain: "Koulun vahtimestari."

Itselläni ei Lapualle ole sidoksia, joten mistään en mitään tiedä, mutta jos joku koulun vahtimestari liittyy Rasmuksen katoamiseen, en yhtään ihmettele, ettei nuoret uskalla puhua. Todennäköisesti vahtimestari pienellä paikkakunnalla tietää ja tuntee kaikki nuoret...
Siinä oli Rasmus ja joku aikuinen mies poseeraamassa, en muista oliko puvut päällä molemmilla vai vain toisella. Tuli mieleen että saiko päättötodistuksen/rippikuva/jotkin juhlat. Minusta siihen oli laitettu toi vahtimestarijuttu
Jakaja
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Jakaja »

Näyttää nyt siltä että muutamalle nimimerkille tästä on tullut lapsellinen kukkona tunkiolla leikkikenttä ja Ramuksen katoaminen tai siihen liittyvä keskustelu on sivuseikka.
Nyt kun itsekin heitän OT kommentin, niin lukekaa ajatuksella seuraavat sanonnat:

"Jos väittelet idiootin kanssa, pidä huoli, ettei hän tee samoin."

"Älä keskustele idiootin kanssa, joudut alentumaan hänen tasolleen ja hän päihittää sinut puhtaalla kokemuksellaan."

Nyt sitten vain odotellaan että onko kohta taas idiootit äänessä, vai onko sen verran kuitenkin älykästä sakkia että tämä miekkojen kalistelu tämän aiheen parissa loppuisi tähän.
Voin kertoa että valtaosaa kyllästyttää teidän lapsellinen väittely ihan helvetisti.

Kinastelujen ja toisten kirjoittajien mollaamisten toivotaan loppuvan nyt. Banneja jaettu.
-NILS-
Paikalla
HKV
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja HKV »

Emelie DeWitt kirjoitti: To Joulu 22, 2022 1:47 pm
Tonttu-ukko kirjoitti: Ke Joulu 21, 2022 8:46 pm Tämä kommentti julkaistiin täällä noin viikko sitten, mutta en siis hetkeä myöhemmin sitä enää löytänyt.
Kommentissa luki vain: "Koulun vahtimestari."

Itselläni ei Lapualle ole sidoksia, joten mistään en mitään tiedä, mutta jos joku koulun vahtimestari liittyy Rasmuksen katoamiseen, en yhtään ihmettele, ettei nuoret uskalla puhua. Todennäköisesti vahtimestari pienellä paikkakunnalla tietää ja tuntee kaikki nuoret...
Siinä oli Rasmus ja joku aikuinen mies poseeraamassa, en muista oliko puvut päällä molemmilla vai vain toisella. Tuli mieleen että saiko päättötodistuksen/rippikuva/jotkin juhlat. Minusta siihen oli laitettu toi vahtimestarijuttu
Jos vaivaudut lukemaan koko ketjun niin tähän on vastattu jo 2-3krtaa.
Oli taas niin sekava selitys että pelkkä kuseminen kenkäkaappiin ei riittänyt. Täytyi vääntää paskatkin.
Upponalle
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Upponalle »

jokusen koira ressu kirjoitti: To Joulu 22, 2022 12:27 pm
qsym kirjoitti: To Joulu 22, 2022 4:07 am
Agentti22 kirjoitti: To Joulu 22, 2022 12:53 am Mun mielestä toi tonttu-ukon ihmettely poistuneesta kommentista oli ihan validi. Siis sillä tavalla, että joku on TÄHÄN ketjuun (ei liity nyt mihinkään instakuvaan) kommentoinut ”koulun vahtimestari.” Ja sitten se on poistunut, niin onhan toi vähän outo homma ja sitä saa kyllä ihmetellä.
Ja sitten joku tarkensikin, että varmaan liittyy siihen instan yhteiskuvaan jotenkin, mutta ei kaikki ole sitä nähnyt tai muuten tietoisia, niin ihan turha maalata heti sellasta kuvaa, että tahallaan viljellään jotain helvetin salaliittoteoriaa. Kysytään, ihmetellään, vastataan ja korjataan jos tiedetään paremmin.
Se tiettyjen nimimerkkien jatkuva jankkaus samoista asioista kyllästyttää, mutta tää vahtimestarikommentti oli mulle ihan uusi, ja mun mielestä on mukavaa, että joukossa joku vielä hoksaa asioita ja nostaa niitä esille.

Tähän liittyen, joitain sivuja sitten muistan lukeneeni jonkun kirjottaneen, että puhutaan, että olis parkkipaikallakin ollut jotain riitaa. Mikä juttu tää oli ja onko tästä enempää mitään tietoa?
Oon kuullu mainittavan yhden kirjottajan toimesta että ois ollu parkkiksella riitaa, yhden kirjottajan toimesta että lyöty pihalla mutta kukaan ei kommentoi että mistä nämä "tiedot" on peräisin, joten ne on parempi ohittaa keksittyinä. Varsinkin kun ei portsari, poliisi tai omaiset tämmösiä ole kertonu.
Tuo vahtimestari homma on kyllä niin kaukaa haettua että. Joku on vaan postannu kuvan rasmuksesta tunnistusta varten ja siinä sattu olemaan toinen henkilö (jonka kuva ois ollu parempi leikata pois, ei sensuroida koska siitä vasta täällä muutama ois seonnu ihan täysin), siinä kuvassa ei yhtään mitään epäilyttävää kyllä ole. Kuva näyttää niinku vois olla koulun päättäjäisistä. Väkisin saa kuvan että siitäki yritetään vääntää salaliittoteoriaa ja tehdä taas viattomasta ihmisestä syyllistä johonki.
Sulla se riittää virtaa riekkua joka asiassa pelkkää negaa.
Kukaan ei tunnu liittyvän mihinkään ja sinun mielestä poistumistiestä ei voi tulla sisälle, koska se on poistumistie mistä pääsee vaan ulos.
Koita nyt herätä. Eiköhän se kuitenkin ole pelkkää ovi mistä voi kulkea kumpaan suuntaan vaan. Alan kohta miettiä mahdollisuutta, että sinulla on jotain sukua Lapualla.
Aloin miettiä näitä kinaamisia lukiessani, pääseekö ulkoapäin edes sisään poistumistien ovesta, eikö se ole yleensä joku lukittu "takaovi", josta pääsee vain poistumaan ulos?

Äidin maininta toisesta sisänkäynnistä: joku kirjoitti aiemmin, että hotellin respaan on oma sisäänkäynti, tarkoittiko äiti sitä?
Samoin mainittiin, että respasta yhteys baarin puolelle. Omistajalle tutut baarin asiakkaat vinkkaa, että respan puolella asiakkaita tulossa, tarjoilutiskin takaa kipitetään vastaanottamaan majoittujia.

Jos nuo pitää paikkansa, niin kuinka moni alaikäinen esim Rasmus livahtaa sisään hotellin ovesta ja sulautuu baarin porukkaan?
Maximium
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Maximium »

Missäköhän Rasmus vietti sen ajan kun ulos lenti hovista ja pyrki uudestaan sisään? Kohtasko siinä välissä jonkun?
Salmela
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Salmela »

thinker2 kirjoitti: To Joulu 22, 2022 12:06 am Tuli mieleen. Olisiko poika psyk.sairaalahoidossa ja kieltänyt tämän tiedon antamisen omaisille ja viranomaisille.
Ai, että se olis haettu yöllä baarista hoitoon? Nykyään osastohoitoon vaaditaan todella huonoa kuntoa. Eiköhän poliisi siinä tapauksessa tietäisi, ettei enää tarvitse etsiä.
Pirtsakka
Alokas

Viesti Kirjoittaja Pirtsakka »

Upponalle kirjoitti: Ke Joulu 21, 2022 11:04 am
MissMonk kirjoitti: Ti Joulu 20, 2022 10:40 pm Mä en usko että noi baaritapahtumat liittyy Rasmuksen kohtaloon mitenkään. On poliisia, sit on väläytelty mustalaisia, norjalaisia jne..
Ehkä se poliisi sai Rasmuksen vittuuntumaan kun baari-iltakin päättyi tämän vuoksi, ja sen takia lähti joelle.
Jotenkin itse aikuisena ajattelen että veden ääri rauhoittaa. Toki tämä vain arvailua mutta itse ärsyyntyneenä ja humalassa ehkä olisin toiminut noin. Haluaisin hetken aikaa miettiä seuraavaa siirtoa.
Onkohan Lapuanhovin kaikki sokkelot tutkittu, millainen kiinteistö on kysessä? Sinnehän on kaiketi pari sisäänkäyntiä, jos Rasmus on jääräpäisesti yrittänyt ja päässyt sisään kuitenkin.

Joku yöpyjähän kirjoitti heränneensä siihen yöllä baarin sulkeuduttua, kun porukkaa [nuorisoa] kirmasi käytävällä. Huikkivat, että mennään neukkariin jatkoille! Vaikuttaa tosi epämääräiseltä paikalta tuonkin perusteella, jos totta on.

Kyllä totta on, minä tästä kerroin ja kirjoitin. Alkuvuodesta kun tuolla yötä oltiin niin hotellin respan puolella sai hyvin rauhakseen olla kun muun henkilökunta oli baarin puolella. Ja hotellihuoneitten käytäville pääsi vapaasti hissillä, ei vaatinut huonekortilla tunnistautumista liikkumiseen.
Hissin vieressä myös portaikko mistä pääsi kulkemaan
Pistolero
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Pistolero »

Ei se mikään sokkeloinen paikka ole.

Ja tosiaan on kaksi sisäänkäyntiä. Pubiin oma ja hotellin puolelle oma. Ovet ovat samalla puolella rakennusta ja noin 15-20m etäisyydellä toisistaan.
Vastaa Viestiin