Kyllä Roopen sijoittaminen sairaalaan taitaa kieliä jostain tämäntyyppisestä, kenties vakavammastakinJosko kirjoitti: Ti Joulu 27, 2022 7:29 pmTunnen epävakaan persoonallisuuden valitettavan perusteellisesti, koska se on minulla diagnosoitu. Olen elämässä ollut äärimmäisen hienoissa paikoissa ja hetkissä saaden niistä valtavasti mielihyvää, mutta vain hetkittäin, koska elämä on usein arkista toistoa niin elämykset ja hienot hetket vie arjen pyörittämiseltä usein resursseja. Mieli kuormittuu hetkästi ja pitää tunnistaa itsessä varomerkit, joiden avulla vetää happea ja palautuu ylikuormitukselta. Tikkasen kanssa olen monta kertaa jutellut (en asiakkaana) enkä missään nimessä lähtisi ketään sen perusteella diagnosoimaan, mutta nämä tapahtumat minun on helppo käsittää siltä osin siitä (tunne-elämän epävakauden) näkökulmasta.Utelo kirjoitti: Ti Joulu 27, 2022 7:17 pmVarsinkin tunne-elämän epävakailla on taipumusta dissosioida kuormittavissa tilanteissa eli tavallaan "irtautuvat tunteistaan" tai menevät tunteettomaksi. Olen mm. todistanut kuinka hetkeä aikaisemmin täysin hysteerinen epävakaa on yhtäkkiä ollut niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Tai nähnyt kuinka epävakaa on ollut niin kuin mitään ei olisi tapahtunut tilanteissa, joissa moni muu olisi ollut silminnähden järkyttynyt, itkuinen, tai muuten poissa tolaltaan.Hurjimus kirjoitti: Ti Joulu 27, 2022 5:41 pm
Tuo Roopen käyttäytyminen ihmetyttää, voiko oikeesti koulutettu kaveri esittää noin uskottavasti normaalia tuossa tilanteessa ?
Paatuneelta konnalta tuollainen kylläkin voi onnistua.
Tietysti mömmöt on voineet olla apuna ????
Tai sitten niin pihalla, että oikeesti mattoa kuvitellut kuskaavansa, luulisi tuon kyllä sivullinen hokaavan ???
Eräs epävakudesta kärsivä kuvasi tällaisessa tilanteessa tarkkailevansa ikään kuin ulkopuolelta itseään niin kuin katsoisi näytelmää (eli samaan aikaan koki näyttelevänsä normaalia ja katsovansa itseään näyttelemässä).
Toki on mahdollista, että epäilty on ottanut jotain rauhoittavaa lääkettä, mutta yleensä sekin vaikuttaa puheeseen ja olemukseen niin, että sen huomaa. Sen sijaan dissosioivasta ei välttämättä ulkopuolinen tajua että jotain on vialla (jos ei tiedä, että käytös on outoa suhteessa tilanteeseen).
häiriöstä päänupissa.