Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
kissafani2
Poliisikoira Rex

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja kissafani2 »

Valvontakameran videoita ei varmaan ole alunperin ollut kuin kapakalla, poliisilla joka ehkä jakanut omaisille.
Voihan olla että ravintolasta joku "luottamuksellisesti" jakanut muutamalle kaverille ja senhän tietää kuinka siinä käy.
Lähipiiristäkin joku voi jakaa lisävihjeiden toivossa.
Tak
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Tak »

https://ilkkapohjalainen.fi/rikokset-ja ... eotallenne

Pääsiskö joku taas nappaamaan jutun tänne :)
Gartman69
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

HKV kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 3:26 pm
Gartman69 kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 3:19 pm
Upponalle kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 10:49 am

En tiedä, katsotaanko tuo hovin piha kadun vieressä julkiseksi paikaksi. Julkisella paikalla saa mm kuvata ja julkistaa, joskin tuo on kameratallennetta, onko verrannollista?
Eikö te nyt ristus tajua ettei baarinpitäjä tai henkilökunta näitä videoita oo levittäny ja kuvannu??
Miksei ketään kiinnosta se että kuka sitten on kyseessä?? Poliisi tietää jo kuvaajan henkilöllisyyden - mutta vielä epävarmaa kertooko se sitä ja tarviiko sitä kertoa koskaan julkisuuteen!?!?!
Ai että Lapuan hovissa pääsee takahuoneeseen kuka vaan katselemaan ja kuvaamaan videomateriaalia? Vielä ilman henkilökunnan apua osaa etsiä oikeat tallenteet?
Mitäs jos mä edelleen väitän että video on kuvatu ihan livenä baaritiskin tuntumassa olevalta näyttöpäätteeltä ja poliisi edelleen tietää kuka kuvaaja on - enkä sano mitään mistään takahuoneesta tai muusta ajankohdasta. Toki sekin vaihoehto on olemassa että sekä poliisi että omistaja valehtelivat mulle?
;)
Gartman69
Hetty Wainthropp

Gartman69 kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 5:24 pm
Eikö te nyt ristus tajua ettei baarinpitäjä tai henkilökunta näitä videoita oo levittäny ja kuvannu??
Miksei ketään kiinnosta se että kuka sitten on kyseessä?? Poliisi tietää jo kuvaajan henkilöllisyyden - mutta vielä epävarmaa kertooko se sitä ja tarviiko sitä kertoa koskaan julkisuuteen!?!?!
Ai että Lapuan hovissa pääsee takahuoneeseen kuka vaan katselemaan ja kuvaamaan videomateriaalia? Vielä ilman henkilökunnan apua osaa etsiä oikeat tallenteet?
Mitäs jos mä edelleen väitän että video on kuvatu ihan livenä baaritiskin tuntumassa olevalta näyttöpäätteeltä ja poliisi edelleen tietää kuka kuvaaja on - enkä sano mitään mistään takahuoneesta tai muusta ajankohdasta. Toki sekin vaihtoehto on olemassa että sekä poliisi että omistaja valehtelivat mulle?
;)

Lainauksia korjattu
-NILS-
Tak
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Tak »

Vähän kyllä mietityttää noi viestit mitä läheiset kirjoittelee netissä Rasmukselle. "Tuu jo kotiin, Ilmoita edes että oot kunnossa" jne. Onko se vaan sitä, että toivovat viimeiseen asti pojan löytyvän elossa vai pitävätkö jostain syystä oikeasti todennäköisenä vaihtoehtona, että poika on hatkassa. Jos tietävätkin jotain mitä me muut emme. .
MissMatlock
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja MissMatlock »

Onko Lapuahovissa muka kaikkien nähtävissä valvontakameroiden näytöt, joita joku on tajunnut kuvata just sillä hetkellä kun Rasmus ja poliisi nujuavat baarissa ja kun Rasmus heitetään ulos? Ei kai ne nauhat siellä kuitenkaan kenen tahansa kelailtavissa jälkikäteen oo... Kuulostaa erikoiselta tuo koko väittämä niiden jakamisesta.

Ja jotka edelleen jankkaa jostain jokireitistä kotiin päin tai minne päin nyt vaan missä se joki menee, ettei nyt taas takerruta tähän koti-sanaan, niin ei siellä mitään teitä joen varressa Lapuahovin puolella jokea tietääkseni kulje, tai sitten vaan en oo sellaista koskaan Lapualla huomannut (ja asuin kuitenkin koko nuoruuteni). Joten mitä ikinä reittiä Rasmus olisi johonkin suuntaan mennytkään, ei hän nyt mihinkään joen vierustalle olisi päätynyt kävelemään.
HKV
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja HKV »

Hudson kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 4:45 pm
Nml84 kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 4:28 pm No mikä järki kuolleelle olis instaan viestiä laittaa edes, tottakai viestien sävy on tuo sama kunnes muuta selviää niin taatusti toivovat että olisi itse kadonnut
No itse en ainakaan laittaisi yhtään mitään enää tässä vaiheessa, kahden kuukauden jälkeen. Tämän ajan jälkeen olis jo toivo hiipunu, ellei jotain osviittaa siitä olis että on mahdollisuus omaehtoiseen katoamiseen. Mutta kukin voi ajatella mitä haluaa. Tällainen fiilis on vaan ollut koko ajan, että läheiset tietävät enemmän kuin me muut. Voin olla väärässä.
Laitetaanhan niitä kuolleillekin jäähyväis viestejä FB eikä niitä ole enää lukemassa. Tuolla varmaan tarkoitus se että olisi edes jotain toivoa? Luulen että vanhemmat ei rauhaa saa ennekuin Rasmus löytyy.
Oli taas niin sekava selitys että pelkkä kuseminen kenkäkaappiin ei riittänyt. Täytyi vääntää paskatkin.
HKV
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja HKV »

Mitäs jos mä edelleen väitän että video on kuvatu ihan livenä baaritiskin tuntumassa olevalta näyttöpäätteeltä ja poliisi edelleen tietää kuka kuvaaja on - enkä sano mitään mistään takahuoneesta tai muusta ajankohdasta. Toki sekin vaihoehto on olemassa että sekä poliisi että omistaja valehtelivat mulle?
;)
Tunnut paljon tietävän mutta vähän kertovan. Sinun kirjoituksen perusteella baaritiskin toiselle puolelle on päässyt asiakas? Tuskin asiakastiloissa on kameravalvonnan näytöt? Entäs eka jaettu video? Senkin jakanut joku muu kuin henkilökunta?
Oli taas niin sekava selitys että pelkkä kuseminen kenkäkaappiin ei riittänyt. Täytyi vääntää paskatkin.
Nml84
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Nml84 »

Mä taas uskon että videoiden jakamisen takana on lapuanhovi, kenellä muulla olisi motiivia moisia edes jakaa? Yritetään näyttää että ei siellä mitään ihmeellistä ole tapahtunut. Ja vähän syytä miksi Rasmus heitetty pihalle.

Miksi ensin jaettu vain tuo käsikärhämä? Onko ne kuvattu eri aikaan, jotenkin tämä tuoreempi oli selvempi kuvaltaan 🤷‍♂️
Gartman69
Hetty Wainthropp

ParisGirl kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 3:30 pm Siitä asiasta oon kyllä ymmälläni, että kuka näitä Lapuanhovin kameratallenne videopätkiä kuvaa kännykällään ja laittaa niitä eteenpäin?!?
Mitä ihmeen järkeä ainakaan kellään henkilökuntaan kuuluvalla on näin tehdä, kun melko huonoa mainosta on saanut nyt muutenkin tällä toiminnallaan :?:
No nyt joku alkaa olla mun kanssa samaa mieltä - toki täälä tuntuu joku "tietävän" myös sen että tämä kuuden minuutin video olis kuvattu takahuoneessa joskus myöhemmin???
Todistakaa sitten mun väite vääräksi kun väitän että kuuden minuutin video on kuvattu näytöltä baaritiskin läheisyydessä eikä sen kuvaaja ole henkilökuntaa.
Joku toholo väitti kuvaajaksi Härsilää - eli kuvasi itsestään videon tappelemassa livenä!?
=)
Nml84
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Nml84 »

HKV kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 5:50 pm
Hudson kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 4:45 pm
Nml84 kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 4:28 pm No mikä järki kuolleelle olis instaan viestiä laittaa edes, tottakai viestien sävy on tuo sama kunnes muuta selviää niin taatusti toivovat että olisi itse kadonnut
No itse en ainakaan laittaisi yhtään mitään enää tässä vaiheessa, kahden kuukauden jälkeen. Tämän ajan jälkeen olis jo toivo hiipunu, ellei jotain osviittaa siitä olis että on mahdollisuus omaehtoiseen katoamiseen. Mutta kukin voi ajatella mitä haluaa. Tällainen fiilis on vaan ollut koko ajan, että läheiset tietävät enemmän kuin me muut. Voin olla väärässä.
Laitetaanhan niitä kuolleillekin jäähyväis viestejä FB eikä niitä ole enää lukemassa. Tuolla varmaan tarkoitus se että olisi edes jotain toivoa? Luulen että vanhemmat ei rauhaa saa ennekuin Rasmus löytyy.
Nimenomaan jähyväisviestejä, kun tiedetään että toinen on kuollut. Miks ihmeessä Rasmukselle sellasia laiteltais 🤷‍♂️ en mä näe noissa "tulisit kotiin" viesteissä mitään ihmeellistä ainakaan, vanhempana sellaisia laittaisin itsekkin niin kauan kuin se vaihtoehto on olemassa että ite lähtenyt
angel_vm78
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja angel_vm78 »

;)
Jos kuvattu livenä niinkuin väität niin sehän tarkoittanee että jollain on ollut mahdollisesti tietoa mitä tulee tapahtumaan?
Viimeksi muokannut angel_vm78, Ti Tammi 03, 2023 6:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gartman69
Hetty Wainthropp

Ja ennenkaikkea mikä oli syynä alkaa kuvata tapahtumaa noin hyvissä ajoin?? niimpänii....

Sekavat lainaukset poistettu. Nimimerkki Gartman69 opettele lainaustoiminnot!
-NILS-
Ran-Tan-Plan
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Ran-Tan-Plan »

Upponalle kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 10:49 am En tiedä, katsotaanko tuo hovin piha kadun vieressä julkiseksi paikaksi. Julkisella paikalla saa mm kuvata ja julkistaa, joskin tuo on kameratallennetta, onko verrannollista?
Miksei ketään kiinnosta se että kuka sitten on kyseessä?? Poliisi tietää jo kuvaajan henkilöllisyyden - mutta vielä epävarmaa kertooko se sitä ja tarviiko sitä kertoa koskaan julkisuuteen!?!?! Näin mulle vastatiin ku sekä poliisilta että baarinpitäjältä asiaa kysyin.
Todellakin kiinnostaa. Hmm..ei omistaja, hlökuntaan kuuluva eikä poliisi siis. Jos tietosi pitävät paikkaansa. Seuraava kysymys voisi olla, onko kuvauksen kohde ollut alunperin edes Rasmus, vaan joku muu/muut noissa pätkissä tai pidemmissä kuvauksissa ja katoamisen jälkeen Rasmusta esittävät on tietenkin nousseet mielenkiintoisiksi.'

Lainauksia korjattu
-NILS-
MissMatlock
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja MissMatlock »

Montako kertaa nimimerkki Gartman aikoo postata samat jutut 🤣 Kerta riittää... Mutta toki jos esim. itse tai kaverisi nämä olisitte kuvannut, niin miten ootte tiennyt milloin kuvata?
Vastaa Viestiin