Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Maximium
Neuvoja-Jack
Viestit: 504
Liittynyt: Pe Syys 06, 2019 6:17 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Maximium »

angel_vm78 kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 7:03 pm
Gartman69 kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 6:24 pm
HKV kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 4:26 pm

Ai että Lapuan hovissa pääsee takahuoneeseen kuka vaan katselemaan ja kuvaamaan videomateriaalia? Vielä ilman henkilökunnan apua osaa etsiä oikeat tallenteet?
Mitäs jos mä edelleen väitän että video on kuvatu ihan livenä baaritiskin tuntumassa olevalta näyttöpäätteeltä ja poliisi edelleen tietää kuka kuvaaja on - enkä sano mitään mistään takahuoneesta tai muusta ajankohdasta. Toki sekin vaihoehto on olemassa että sekä poliisi että omistaja valehtelivat mulle?
;)
Jos kuvattu livenä niinkuin väität niin sehän tarkoittanee että jollain on ollut mahdollisesti tietoa mitä tulee tapahtumaan?
Niin tietäs todennäkösesti useempikin.En usko että livenä on kuvattu.Ihan huuhaa juttu on.
HKV
Olivia Benson
Viestit: 743
Liittynyt: Su Joulu 11, 2022 11:16 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja HKV »

Nml84 kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 7:01 pm
HKV kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 6:50 pm
Hudson kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 5:45 pm

No itse en ainakaan laittaisi yhtään mitään enää tässä vaiheessa, kahden kuukauden jälkeen. Tämän ajan jälkeen olis jo toivo hiipunu, ellei jotain osviittaa siitä olis että on mahdollisuus omaehtoiseen katoamiseen. Mutta kukin voi ajatella mitä haluaa. Tällainen fiilis on vaan ollut koko ajan, että läheiset tietävät enemmän kuin me muut. Voin olla väärässä.
Laitetaanhan niitä kuolleillekin jäähyväis viestejä FB eikä niitä ole enää lukemassa. Tuolla varmaan tarkoitus se että olisi edes jotain toivoa? Luulen että vanhemmat ei rauhaa saa ennekuin Rasmus löytyy.
Nimenomaan jähyväisviestejä, kun tiedetään että toinen on kuollut. Miks ihmeessä Rasmukselle sellasia laiteltais 🤷‍♂️ en mä näe noissa "tulisit kotiin" viesteissä mitään ihmeellistä ainakaan, vanhempana sellaisia laittaisin itsekkin niin kauan kuin se vaihtoehto on olemassa että ite lähtenyt

vastasinkin tuohon 👇👇
Liitteet
Screenshot_20230103-180946.jpg
Screenshot_20230103-180946.jpg (68.21 KiB) Katsottu 5150 kertaa
Oli taas niin sekava selitys että pelkkä kuseminen kenkäkaappiin ei riittänyt. Täytyi vääntää paskatkin.
Tak
Nikke Knakkertton
Viestit: 189
Liittynyt: Ke Syys 30, 2015 3:27 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Tak »

Minäkin takerrun vielä Rasmuksen poistumiseen Lapuahovilta. Eiköhän tämä ole poliisin kertomaa:

"Poliisi ei edelleenkään epäile, että katoamiseen liittyisi rikosta. Valvontakameranauhojen perusteella Takaluoma lähti kohti kotiaan."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009256432.html
Gartman69
Hetty Wainthropp
Viestit: 477
Liittynyt: Su Loka 03, 2021 12:17 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

kissafani2 kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 6:00 pm Valvontakameran videoita ei varmaan ole alunperin ollut kuin kapakalla, poliisilla joka ehkä jakanut omaisille.
Voihan olla että ravintolasta joku "luottamuksellisesti" jakanut muutamalle kaverille ja senhän tietää kuinka siinä käy.
Lähipiiristäkin joku voi jakaa lisävihjeiden toivossa.
Oot kuutamolla ja myös tuon suhteen etä poliisi jakaisi valvontatallenteita koskaan mihinkään.
Koita ny vaan ostaa tää tilanne asiasta; "Joku asiakas kuvasi tilanteen baarin näytöltä livenä"

Miksi tää on niin vaikiaa ihmisten tajuta - motiivia mä en toki siihen tiedä, mutta poliisi tietää ainakin sen kuka kuvasi.
Se nimittäin näkyy myös baarin tallenteilla - Ristus!!!!
angel_vm78
Nikke Knakkertton
Viestit: 187
Liittynyt: To Joulu 01, 2022 6:53 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja angel_vm78 »

Gartman69 kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 7:52 pm
kissafani2 kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 6:00 pm Valvontakameran videoita ei varmaan ole alunperin ollut kuin kapakalla, poliisilla joka ehkä jakanut omaisille.
Voihan olla että ravintolasta joku "luottamuksellisesti" jakanut muutamalle kaverille ja senhän tietää kuinka siinä käy.
Lähipiiristäkin joku voi jakaa lisävihjeiden toivossa.
Oot kuutamolla ja myös tuon suhteen etä poliisi jakaisi valvontatallenteita koskaan mihinkään.
Koita ny vaan ostaa tää tilanne asiasta; "Joku asiakas kuvasi tilanteen baarin näytöltä livenä"

Miksi tää on niin vaikiaa ihmisten tajuta - motiivia mä en toki siihen tiedä, mutta poliisi tietää ainakin sen kuka kuvasi.
Se nimittäin näkyy myös baarin tallenteilla - Ristus!!!!
Mitä veikkaat motiiviksi?
angel_vm78
Nikke Knakkertton
Viestit: 187
Liittynyt: To Joulu 01, 2022 6:53 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja angel_vm78 »

Suomi24 löytyy mm seuraavalaisia spelulaatioita.

Enkä kyllä yhtään ihmettele että nämä meneekin ihmisten päässä villeiksi mitä enemmän aikaa katoamisesta kuluu :cry:
Liitteet
Screenshot_20221206-211730_Chrome.jpg
Screenshot_20221206-211730_Chrome.jpg (62.21 KiB) Katsottu 4719 kertaa
Screenshot_20230103-161851_Chrome.jpg
Screenshot_20230103-161851_Chrome.jpg (38.79 KiB) Katsottu 4719 kertaa
Nml84
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2022 10:42 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Nml84 »

Menee luultavasti samaan kategoriaan ak-10 tarinan kanssa, eli melko varmasti ihan hölynpölyä
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5341
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

No Suoli24 on mitä on, mutta onhan tuota velanperintää väläytelty useita kertoja.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Gartman69
Hetty Wainthropp
Viestit: 477
Liittynyt: Su Loka 03, 2021 12:17 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

MissMatlock kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 7:07 pm Montako kertaa nimimerkki Gartman aikoo postata samat jutut 🤣 Kerta riittää... Mutta toki jos esim. itse tai kaverisi nämä olisitte kuvannut, niin miten ootte tiennyt milloin kuvata?
Sen kuvaamisen aloitus tässä eniten ihmetyttääkin - harmi kun ne äänet puuttuu mitä matkan varrella puhutaan...
Jos ei ole livekuvaus - niin mikä tämä sitten on?
;)
Gartman69
Hetty Wainthropp
Viestit: 477
Liittynyt: Su Loka 03, 2021 12:17 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

angel_vm78 kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 8:00 pm
Gartman69 kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 7:52 pm
kissafani2 kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 6:00 pm Valvontakameran videoita ei varmaan ole alunperin ollut kuin kapakalla, poliisilla joka ehkä jakanut omaisille.
Voihan olla että ravintolasta joku "luottamuksellisesti" jakanut muutamalle kaverille ja senhän tietää kuinka siinä käy.
Lähipiiristäkin joku voi jakaa lisävihjeiden toivossa.
Oot kuutamolla ja myös tuon suhteen etä poliisi jakaisi valvontatallenteita koskaan mihinkään.
Koita ny vaan ostaa tää tilanne asiasta; "Joku asiakas kuvasi tilanteen baarin näytöltä livenä"

Miksi tää on niin vaikiaa ihmisten tajuta - motiivia mä en toki siihen tiedä, mutta poliisi tietää ainakin sen kuka kuvasi.
Se nimittäin näkyy myös baarin tallenteilla - Ristus!!!!
Mitä veikkaat motiiviksi?
Sitä en osaa veikata mikä on motiivi - en tiedä tietääkö sen poliisikaan, koska sitä ei enää suostuttu kertomaan - tai sitten yksinketaisesti sitä ei tiedä poliisikaan?
Gartman69
Hetty Wainthropp
Viestit: 477
Liittynyt: Su Loka 03, 2021 12:17 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

Gartman69 kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 8:49 pm
angel_vm78 kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 8:00 pm
Gartman69 kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 7:52 pm

Oot kuutamolla ja myös tuon suhteen etä poliisi jakaisi valvontatallenteita koskaan mihinkään.
Koita ny vaan ostaa tää tilanne asiasta; "Joku asiakas kuvasi tilanteen baarin näytöltä livenä"

Miksi tää on niin vaikiaa ihmisten tajuta - motiivia mä en toki siihen tiedä, mutta poliisi tietää ainakin sen kuka kuvasi.
Se nimittäin näkyy myös baarin tallenteilla - Ristus!!!!
Mitä veikkaat motiiviksi?
Sitä en osaa veikata mikä on motiivi - en tiedä tietääkö sen poliisikaan, koska sitä ei enää suostuttu kertomaan - tai sitten yksinketaisesti sitä ei tiedä poliisikaan?
Ja tämä videon kuvaaminen ja julkaisu ei ole niin suuri rikos että poliisi eikä media koskaan julkista tekijää - koska "rike" on mitätön.
Skk
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Touko 01, 2020 4:27 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Skk »

Gartman69 kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 4:20 pm
Gartman69 kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 4:19 pm
Upponalle kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 11:49 am En tiedä, katsotaanko tuo hovin piha kadun vieressä julkiseksi paikaksi. Julkisella paikalla saa mm kuvata ja julkistaa, joskin tuo on kameratallennetta, onko verrannollista?
Eikö te nyt ristus tajua ettei baarinpitäjä tai henkilökunta näitä videoita oo levittäny ja kuvannu??
Miksei ketään kiinnosta se että kuka sitten on kyseessä?? Poliisi tietää jo kuvaajan henkilöllisyyden - mutta vielä epävarmaa kertooko se sitä ja tarviiko sitä kertoa koskaan julkisuuteen!?!?! Näin mulle vastatiin ku sekä poliisilta että baarinpitäjältä asiaa kysyin.
No kyllähän tuo nyt jonkun käsistä sieltä on lähtenyt? Nuo ovat valvontakameran materiaalia ja sitä ei saisi muutenkaan levittää, muutakun poliisi. Ja siitähän on tutkinta myös menossa. Vai meinaakko, että siellä on päässy joku asiakas tai joku käsisksi noihin ja kuvaamaan kamerallaan… Vaihtoisesti työntekijä lähettänyt kaverilleen, joka sitte alkanut levittämään. Mikä on myös laitonta.

Tekstiä tiivistetty
-NILS-
Skk
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Touko 01, 2020 4:27 am

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Skk »

Gartman69 kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 7:00 pm
ParisGirl kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 4:30 pm Siitä asiasta oon kyllä ymmälläni, että kuka näitä Lapuanhovin kameratallenne videopätkiä kuvaa kännykällään ja laittaa niitä eteenpäin?!?
Mitä ihmeen järkeä ainakaan kellään henkilökuntaan kuuluvalla on näin tehdä, kun melko huonoa mainosta on saanut nyt muutenkin tällä toiminnallaan :?:
No nyt joku alkaa olla mun kanssa samaa mieltä - toki täälä tuntuu joku "tietävän" myös sen että tämä kuuden minuutin video olis kuvattu takahuoneessa joskus myöhemmin???
Todistakaa sitten mun väite vääräksi kun väitän että kuuden minuutin video on kuvattu näytöltä baaritiskin läheisyydessä eikä sen kuvaaja ole henkilökuntaa.
Joku toholo väitti kuvaajaksi Härsilää - eli kuvasi itsestään videon tappelemassa livenä!?
=)

Kai myös tajuat, että videokameran kuvaa ei asiakkaille saa näkyä
Hawthorne
Armas Tammelin
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Elo 26, 2013 11:44 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Hawthorne »

Skk kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 9:12 pm
Gartman69 kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 7:00 pm
ParisGirl kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 4:30 pm Siitä asiasta oon kyllä ymmälläni, että kuka näitä Lapuanhovin kameratallenne videopätkiä kuvaa kännykällään ja laittaa niitä eteenpäin?!?
Mitä ihmeen järkeä ainakaan kellään henkilökuntaan kuuluvalla on näin tehdä, kun melko huonoa mainosta on saanut nyt muutenkin tällä toiminnallaan :?:
No nyt joku alkaa olla mun kanssa samaa mieltä - toki täälä tuntuu joku "tietävän" myös sen että tämä kuuden minuutin video olis kuvattu takahuoneessa joskus myöhemmin???
Todistakaa sitten mun väite vääräksi kun väitän että kuuden minuutin video on kuvattu näytöltä baaritiskin läheisyydessä eikä sen kuvaaja ole henkilökuntaa.
Joku toholo väitti kuvaajaksi Härsilää - eli kuvasi itsestään videon tappelemassa livenä!?
=)

Kai myös tajuat, että videokameran kuvaa ei asiakkaille saa näkyä
Miksi ei saisi, kieltääkö joku laki näyttämästä baarissa tapahtuvia livenä videolla tai vaikkapa jälkikäteen?
Tiedän ainakin yhden baarin jossa näytetään ihan värikuvana mitä tapahtuu baarin eri osioissa.
DumbleDork
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2022 7:31 pm

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja DumbleDork »

Gartman69 kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 7:00 pm
ParisGirl kirjoitti: Ti Tammi 03, 2023 4:30 pm Siitä asiasta oon kyllä ymmälläni, että kuka näitä Lapuanhovin kameratallenne videopätkiä kuvaa kännykällään ja laittaa niitä eteenpäin?!?
Mitä ihmeen järkeä ainakaan kellään henkilökuntaan kuuluvalla on näin tehdä, kun melko huonoa mainosta on saanut nyt muutenkin tällä toiminnallaan :?:
No nyt joku alkaa olla mun kanssa samaa mieltä - toki täälä tuntuu joku "tietävän" myös sen että tämä kuuden minuutin video olis kuvattu takahuoneessa joskus myöhemmin???
Todistakaa sitten mun väite vääräksi kun väitän että kuuden minuutin video on kuvattu näytöltä baaritiskin läheisyydessä eikä sen kuvaaja ole henkilökuntaa.
Joku toholo väitti kuvaajaksi Härsilää - eli kuvasi itsestään videon tappelemassa livenä!?
=)
Noh... Tolla kuuden minutin videon taustalla kuuluu melkos selvästi kun sanotaan "aviciilta vielä wake me up ennen yhdeksän uutisia". Siinä nyt varmistuu, että ainakaan tuo kyseinen video ei ole kuvattu livenä. Tai jos on, niin kuppilassa soittavat radion vanhoja lähetyksiä, (ihan varmasti joo)... Ääni kuulostaa Mari Valosaarelta, joka tekee käsittääkseni iltalähetyksiä Radio Novalla arkisin. Mutta äänestä, viikonpäivästä, taikka onko ilta/aamu 9, niin en lähde sen enempää sanomaan, kun en tiedä.
Niin, ja ainakin jokaisessa paikassa missä itse olen työskennellyt, on nuo tallenteet aina salasanan takana, ja ulkopuolisille niitä ei ole koskaan saanut näyttää ilman viranomaisten lupaa. Mutta ehkäpä tämä vain ollut käytäntö siellä missä itse ollut töissä...
Viimeksi muokannut DumbleDork, Ti Tammi 03, 2023 9:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Of course it is happening inside your head, but why on earth should that mean that it is real?
Vastaa Viestiin