Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Tak
Nikke Knatterton

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Tak »

Vainut kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 11:12 pm
KiinnostunutTutkija kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 11:07 pm
Else kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 11:03 pm Ihan samanlaista juttua olen myös kuullut taholta, jota ei ole syytä epäillä.
Myös kaveri kertoi että oli miettinyt itse mahdollisuutta että rasmukselle käynyt jotain kostona rasmuksen perheenjäsenen veloista.. en kerro suoraan kenestä kyse sen päätelköön jokainen itse.
Kirjoitin asiasta suomi24 muutama vko takaperin mutta viestini poistettiin samantien. Jos tämä heppu ei oo syyllinen niin ainakin vetänyt r alamaailmaan ja tietää tasan r kuviot!!!!
Niin kuka? Kertokaa sitten jos oikeasti jotain tiedätte.

Tiivistyksiä riviväleihin
-NILS-
mler
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja mler »

Siis onko todella niin että Hovissa Rasmuksen kanssa ollutta henkilöä ei ole kuultu!? Toivottavasti hänen tietonsa, mitä se ikinä onkaan, on kuitenkin vanhemmille kerrottu jos ei poliisia kiinnosta.

Tässä tiedotteessa annetaan vähän erilainen kuva tehdyistä toimista, voisi kuvitella että jokainen Hovin tilanteessa läsnä ollut olisi heti ensimmäisenä haastateltu:

Etsinnöissä ja tutkinnassa poliisi on mm.:
- Tehnyt maastoetsintöjä
- Tehnyt pankkitiedusteluja
- Puhuttanut havaintojen tekijöitä ja Takaluoman tuttuja
- Tarkistanut valvontakameroita
- Tehnyt poliisilain mukaisia kotietsintöjä (ei rikosepäily)

https://poliisi.fi/-/rasmus-takaluoma-k ... usi-sitten
altitude
Susikoski

Viesti Kirjoittaja altitude »

Soittaisin tuohon numeroon asap. 0295 415 501 tai sähköpostilla [email protected].

Minä en yllättyisi yhtään jos kyseistä hlöä ei olisi kuultu kun tämä on niin ihmeellisen passiivisen oloista ollut muutenkin ihan ensi metreiltä. Ja hän sitten on ajatellut puolestaan että ei hän sinne itseään tyrkytä että asiat on selvinneet jo muutoin mitä poliisi on tarvinnut. Ei nämä asiat mitenkään tuttuja ja jokapäiväisiä ihmisille ole. Ja varmaan on todella paha olla hänelläkin. Tietysti voisit myös kannustaa olemaan itse yhteydessä niin säilyisi tämä asiallinen luottamus mutta onhan siihen varmaan kynnys jo tässä vaiheessa.

Olen miettinyt että onko nämä kaverit ja perhe saaneet edes ammattitukea tämän kaiken huolen ja tuskan käsittelemiseen.
KiinnostunutTutkija

Viesti Kirjoittaja KiinnostunutTutkija »

MissMaapl kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 11:05 pm Hetkinen, Vainut... Sanoit, ettet luota poliisiin ja kehotit kertomaan perheelle. Sitten kuitenkin sanot, että sukulaisilla kytkökset alamaailmaan ja huumeisiin? Eli et luota perheeseenkään?

Minusta vain poliisille kannattaa kertoa. Muuten asiat eivät ainakaan etene tutkintaan.

Vain yhdellä sukulaisella. Siksi en kertoisi kuin vain äidille.
KiinnostunutTutkija

Amandalooni kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 11:09 pm Nyt menee kyl mielenkiintoseks. Ottasin kyl yhteyt johonkin muuhun poliisipiiriin, ku mihin Lapuan poliisi kuuluu. Tiäs kui moni sieltäkin piiristä jää korruptiosta ym kiinni.

Olen itse vaasasta. Onkohan nämä samaa piiriä lapuan kanssa?
MissMatlock
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja MissMatlock »

Pakkohan poliisin olis toimia, jos kerrot tietos??? Sanot myös, että miksi helvetissä tätä kaveria ei ollut kuultu!!
Oot kyllä tosi reipas ollut, KiinnostunutTutkija, enkä todellakaan usko että tää V.A. valehtelis tai keksis juttuja. Hitsi miten kiinnostais tietää! 😁
altitude
Susikoski

Viesti Kirjoittaja altitude »

On ne samaa laitosta. Mutta ehkäpä sielläkin joku vähän katsois asian perään.
Ouagadougou
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Ouagadougou »

Amandalooni kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 10:05 pm
Ouagadougou kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 9:52 pm Siis ei kai täällä kukaan oikeasti usko tuota AK - höpinää? :lol: Jos R olisi muka tullut tapetuksi tämän pariskunnan toimesta ja poliisille tästä kerrottu, kuten AK väittää, asunto ja epäillyt autoineen olisi tutkittu jo moneen kertaan.

Mautonta trollausta.
No mistä tiedät vaik ois tutkittukkin? Ja esim muuton ja katoomisen välissä aikaa.. Eikö kerrostalopihoil oo isot roskikset, voitu simpsiön sijaan nakata roskikseen? Typerää olla ottamatta tätä yhtä järkevimmistä vaihtoehdoista huomioon. Toki on voinu vetää överit ja kuolla siks, hävitetty tuurilla roskien mukana, mut toi ton pariskunnan luo meno, iha varteenotettava vaihtoehto!
Juuri tänään oli mediassa juttu Rasmusta koskevasta poliisitutkinnasta; mitään uutta ei ole ilmennyt, eikä poliisilla ole minkäänlaisia varteenotettavia johtolankoja.

Sanoisin, että typerää uskoa selvää trollia. :roll:
Nml84
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Nml84 »

MissMatlock kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 11:20 pm Pakkohan poliisin olis toimia, jos kerrot tietos??? Sanot myös, että miksi helvetissä tätä kaveria ei ollut kuultu!!
Oot kyllä tosi reipas ollut, KiinnostunutTutkija, enkä todellakaan usko että tää V.A. valehtelis tai keksis juttuja. Hitsi miten kiinnostais tietää! 😁
Täytyyhän se nyt jonkun tehdä ne poliisin hommatkin 😅
Tuntuu kyllä niin pahalta kaikkien läheisten puolesta, vielä miten huonosti tää on hoidettu 🙄
KiinnostunutTutkija

altitude kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 11:16 pm Soittaisin tuohon numeroon asap. 0295 415 501 tai sähköpostilla [email protected].

Minä en yllättyisi yhtään jos kyseistä hlöä ei olisi kuultu kun tämä on niin ihmeellisen passiivisen oloista ollut muutenkin ihan ensi metreiltä. Ja hän sitten on ajatellut puolestaan että ei hän sinne itseään tyrkytä että asiat on selvinneet jo muutoin mitä poliisi on tarvinnut. Ei nämä asiat mitenkään tuttuja ja jokapäiväisiä ihmisille ole. Ja varmaan on todella paha olla hänelläkin. Tietysti voisit myös kannustaa olemaan itse yhteydessä niin säilyisi tämä asiallinen luottamus mutta onhan siihen varmaan kynnys jo tässä vaiheessa.

Olen miettinyt että onko nämä kaverit ja perhe saaneet edes ammattitukea tämän kaiken huolen ja tuskan käsittelemiseen.

Tämä joka rasmuksen kanssa oli lapuahovissa tuona yönä ei kyllä todellakaan valehtele. Kertoi pöydässä istuneiden nimetkin etu ja sukunimiä myöten. Tarkalleen mitä rasmus ja mitä härsilä sanoi ja mistä tappelu lähti. Ynm.

Pitää nyt muistaa että kyseinen kaveri on myös nuori eikä tämmösiä katoomisia tapahdu joka päivä. Varmasti ollut shokissa / huolissaan kun tajunnut kaverin kadonneen ja mikä haloo siitä nousi ja varmaan itsekin odottaisin että poliisi kutsuu kuulusteluun tuosta illasta kun tiedoitti että läheisiä ja rasmuksen kavereita kuultu. Kuten hän ihmettelikin ”ettei häntä ole kutsuttu” eli luuli että kuulusteltavat kutsutaan kuultavaksi niinkuin useimmissa tapauksissa onkin.
mler
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja mler »

KiinnostunutTutkija kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 11:18 pm
Amandalooni kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 11:09 pm Nyt menee kyl mielenkiintoseks. Ottasin kyl yhteyt johonkin muuhun poliisipiiriin, ku mihin Lapuan poliisi kuuluu. Tiäs kui moni sieltäkin piiristä jää korruptiosta ym kiinni.

Olen itse vaasasta. Onkohan nämä samaa piiriä lapuan kanssa?
Pohjanmaan poliisin reviiriä Vaasa ja Lapua, pohjanmaa ja etelä-pohjanmaa
KiinnostunutTutkija

altitude kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 11:20 pm On ne samaa laitosta. Mutta ehkäpä sielläkin joku vähän katsois asian perään.

Yritän heti aamusta saada yhteyden äitiin jotain kautta. Fonectasta en numeroa löytänyt ja someja hänellä ei ilmeisesti ole. Vahvin yhteys taitaa löytyä tuolta R.K:n suunnalta. Olen yrittänyt hänelle viestiä laittaa mutten ole saanut vielä vastausta.
Tak
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Tak »

No eikös se ollut Sisä-Suomen poliisi kun niitä pahoinpitelysyytteitä tutkii. .

https://poliisi.fi/sisa-suomen-poliisilaitos

Ja kyllä Fonecta ainakin jonkun puhelinnumeron löytää Rasmuksen äidin nimellä!
MissMaapl
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja MissMaapl »

Mahtaisko poliisista nyt joku lueskella loppiaisehtoon ratoksi minfoa, ja hoksata tätä kautta kutsua sen lippispään kuultavaksi, jos se ei tosiaan vielä ole ollut. Jotakin filunkia tässä kuviossa on, mutta kuka vedättää ketä ja missä.
"En osallistu keskusteluun, sanonpahan vain."
KiinnostunutTutkija

Tak kirjoitti: Pe Tammi 06, 2023 11:29 pm No eikös se ollut Sisä-Suomen poliisi kun niitä pahoinpitelysyytteitä tutkii. .

https://poliisi.fi/sisa-suomen-poliisilaitos

Ja kyllä Fonecta ainakin jonkun puhelinnumeron löytää Rasmuksen äidin nimellä!

Ahaa en aiemmin löytänyt yritän uudestaan.
Vastaa Viestiin