Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
KiinnostunutTutkija

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja KiinnostunutTutkija »

MissMatlock kirjoitti: La Tammi 07, 2023 2:04 pm Täytyy sanoa, että olis kyllä melkoisen erikoinen todistajansuojeluohjelma tms. jos äidiltä tästä tieto pimitettäisiin. Olkoonkin, että suvussa olisi asiaan liittyviä henkilöitä, niin voisko näin muka olla? Mitä siitä hyötyis kukaan, että annettais kaikkien vaan ymmärtää Rasmuksen kadonneen tai kuolleen? Ei mee nyt mun jakeluun, vaikka toki toivoisin, että poika olis jossain hengissä ja turvassa.

Mullakin kyllä oli sellainen kuva, että lähipiiri (sen kummemmin erittelemättä) oli jo päässyt näistä kuvioista eroon.

KiinnostunutTutkija, tuliko muuten tyttökaverikuvioon mitään valaisua?

Hei joo! Tähän voin vastata. Kysyin oliko alajärven väitetyt synntärit tyttökaveri. Rasmuksella ei ollut tyttökaveria. Vastasi myös että tietää että ”ne” kävi alajärvellä mutta ei että miksi kävivät. Joten synttärit voinut olla vale.
KiinnostunutTutkija

Sipi kirjoitti: La Tammi 07, 2023 2:32 pm Nostaisin edelleenkin sen ravintolaan paluun esiin. Olen tuonut sitä aika ajoin pintaan, mutta tuntuu että olen ainoa, jota se vaivaa. Siis onko edelleenkään yhtään mitään todisteita siitä, että Rasmus olisi ulosheiton jälkeen palannut myöhemmin ravintolaan kuten poke kertoi? Kukaan ei tunnu häntä silloin nähneen. Missä hän vietti sen puoli tuntia? Paluusta ei ole videokuvaa. Tämä on mielestäni hyvin olennaista, koska katoamisen ajankohta tarkentuisi. Jokiteorian ollessa kyseessä asialla ei ehkä ole suurtakaan merkitystä, mutta jos ajattelemme ulkopuolisten liittyvän katoamiseen, on mielestäni ratkaisevaa, etsitäänkö parkkipaikalla ollutta autoa, lähistöllä liikkuvia henkilöitä, ravintolasta samaan aikaan poistuneita tai muita havaintoja klo 01 vai klo 01.30. Pidän hyvin mahdollisena, että Rasmus ei koskaan palannut takaisin. Tätä kuvaa vahvisti myös kaverilta saadut tiedot. Lisäksi, jos Hovi sulkeutuu klo 2, luulisi terassilla ja ravintolan ulkopuolella olleen myös siinä vaiheessa muita ihmisiä, kun Rasmus olisi yrittänyt takaisin. En pidä uskottavana, että vain poke on asioinut Rasmuksen kanssa, joka on sitten vaan nätisti luovuttanut ja todennut, että ok, lähdenpä tästä lampsimaan kotia kohti. Joko hän ei ole palannut lainkaan tai tilanne on siinä yhteydessä kärjistynyt. Ja jos hän todella on palannut, on tilanteella pakko olla muitakin silminnäkijöitä tai jokin mahdollisuus varmistaa tapahtumat.

Kysyin kaverilta seuraavat tiedot jotka vahvistaa että rasmus hänenkin mukaansa yritti takaisin.

Siinä ku rasmus heitettiin pihalle ja kävit juttelee sen kanssa ennen ku se lähti kävelee pois niin sanoko se mitään minne aikoo mennä? Se yritti kuitenki myöhemmin takasi niin missä se mahto olla sen välin ? Oliks sillä joku vakkari paikka missä se oleskeli siinä lähellä vapaa-ajalla?

: Ei sanonu mitää oli vaa tosi vihanen. Ei oo mun tietääkseni sellasta paikkaa siinä missä ois oleillu.

” jos se meni sit vaa rauhottuu tupakalle (?)

: voi olla ei siinä menny kauaa et yritti takas

Toiki on outoa kun joku sanoo et 10min ja joku et 30min meni ennen ku tuli yrittää takasin ?

: Sanoisin kultanen keskitie 20min

Tämän jälkeen ei ole nähnyt rasmusta eikä kertonut minne on menossa
EtsiväTre
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja EtsiväTre »

Edelleen täällä jaksetaan mielikuvitella erilaisia variaatioita ilman sen parempaa totuuden perää!😐

Tällä välin on ilmeisesti 2 henkilöä löytynyt jotka poliisi löytänyt vihjeiden perusteella, viimeisimpänä Soinista menehtynyt henkilö.

Eihän kukaan löytäisi ikinä mitään jos keskitytään Rasmuksen varpaiden asentoon missäkin videossa tai kuvassa saatikka jonkun humalaisen katsetta tiskiltä.

Odotellaan joen sulamista ja katsotaan mistä kohtaa jokea Rasmus löytyy.
viikinky
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja viikinky »

Sisä-Suomen poliisilla on tällä hetkellä monta kuumaa rautaa. Näitä aineita tuotu Ruotsista… mitähän kautta? Harvoin aineet myöskään yhden maakunnan alueella viipyilee, usein tukkupaketteja säteilee laajemmallekin alueelle sopivien kulkijoiden avustuksella. Liittyisikö nämä jotenkin myös katoamiseen?

”Rutanen luonnehtii rikoskokonaisuutta poikkeukselliseksi paitsi takavarikoitujen huumeiden määrän perusteella, myös siitä syystä, että vakavista rikoksista epäillyillä henkilöillä ei pääosin ole aiempaa merkittävää rikostaustaa.” Eli uusiakin tekijöitä värvätty tämän keissin osalta kaltevalle polulle… Ja lyhin tie Jyväskylästä Alajärvelle on Soinin kautta. Kummasti ihmisiä, jopa autoineen, katoilee tätä nykyä. :idea: Ilman että mihinkään liittyy mitään rikoksiakaan…

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pol ... sa/8603120
Dothemath
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Dothemath »

Xdrasse on 2004 syntynyt, mutta hän ei voi olla Rasmus Takaluoma, koska vastaukset ovat kuin 10-14-vuotiaan kirjoittamia. Rasmus Takaluoma on kuitenkin itse syntynyt vasta 2006. Joku ei nyt mennyt tässä tarinassa nappiin. Miten 18-19-vuotias voi kirjoittaa kuin 10-vuotias, mutta 17-vuotias ei?
Knobster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Knobster »

Dothemath kirjoitti: La Tammi 07, 2023 5:37 pm Xdrasse on 2004 syntynyt, mutta hän ei voi olla Rasmus Takaluoma, koska vastaukset ovat kuin 10-14-vuotiaan kirjoittamia. Rasmus Takaluoma on kuitenkin itse syntynyt vasta 2006. Joku ei nyt mennyt tässä tarinassa nappiin. Miten 18-19-vuotias voi kirjoittaa kuin 10-vuotias, mutta 17-vuotias ei?
Kirjoittaahan tähän ketjuunkin hieman öh... no hieman "eri tasoilla kehityksessä" olevia henkilöitä ja ikää on aika helvetin hankala veikata vaikka luulisi mitä.
Ran-Tan-Plan
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Ran-Tan-Plan »

KiinnostunutTutkija kirjoitti: La Tammi 07, 2023 4:28 pm
Kysyin kaverilta seuraavat tiedot jotka vahvistaa että rasmus hänenkin mukaansa yritti takaisin.

Siinä ku rasmus heitettiin pihalle ja kävit juttelee sen kanssa ennen ku se lähti kävelee pois niin sanoko se mitään minne aikoo mennä? Se yritti kuitenki myöhemmin takasi niin missä se mahto olla sen välin ? Oliks sillä joku vakkari paikka missä se oleskeli siinä lähellä vapaa-ajalla?

: Ei sanonu mitää oli vaa tosi vihanen. Ei oo mun tietääkseni sellasta paikkaa siinä missä ois oleillu.

Toiki on outoa kun joku sanoo et 10min ja joku et 30min meni ennen ku tuli yrittää takasin ?

Eli kaveri on ollut terassilla siis itse paikalla ja näkemässä, kun Rasmus on yrittänyt sisään toisen kerran? Kysyitkö, mitä siinä tarkalleen ottaen puhuttiin ja missä mielentilassa Rasmus on tullessaan siihen ollut ja toisaalta, kun on siitä toisen kerran lähtenyt? Oliko esim. etsinyt puhelintaan vai yrittikö sisään muuten vaan?
Ouagadougou
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Ouagadougou »

Tämä lanka on lähtenyt kyllä enemmän lapasesta kuin moni muu. 16-17-vuotiaan ylle sovitellaan isommankin huumehörhön viittaa... Mutta onhan näitä spekuja jollakin oudolla tavalla viihdyttävää lueskella, vaikka itse tapaus on tosi surullinen.

Kevättä ja joen sulamista odotellessa.
Knobster
Adrian Monk

Ouagadougou kirjoitti: La Tammi 07, 2023 5:50 pm Tämä lanka on lähtenyt kyllä enemmän lapasesta kuin moni muu. 16-17-vuotiaan ylle sovitellaan isommankin huumehörhön viittaa... Mutta onhan näitä spekuja jollakin oudolla tavalla viihdyttävää lueskella, vaikka itse tapaus on tosi surullinen.

Rasmuksesta en tiedä mutta meillä oli ainakin tuossa iässä jo kädet syvällä paskassa ja aika villi meno :) Harvalleppa silti huonosti on käynyt. Tuo siis ysärillä.

Aika villiä tuntuu olevan paikallinenkin nuoriso täällä maaseudulla missä olen käymässä :) Kukkaa kun ostelee niin siellähän niitä istuu :D Osa ihan fiksuja, osa ns. laitostapauksia tai selkeästi elämältä suunta hukassa. Liekkö jotain 17-20v ikäluokkaa. Tosi hankala edes arvioida näistä nykyjonneista.
KiinnostunutTutkija

Ran-Tan-Plan kirjoitti: La Tammi 07, 2023 5:49 pm
KiinnostunutTutkija kirjoitti: La Tammi 07, 2023 4:28 pm

Eli kaveri on ollut terassilla siis itse paikalla ja näkemässä, kun Rasmus on yrittänyt sisään toisen kerran? Kysyitkö, mitä siinä tarkalleen ottaen puhuttiin ja missä mielentilassa Rasmus on tullessaan siihen ollut ja toisaalta, kun on siitä toisen kerran lähtenyt? Oliko esim. etsinyt puhelintaan vai yrittikö sisään muuten vaan?

Tästä en eilen kysynyt. Tänään saan lisätietoja kun juttelemme uudestaan kohta puoliin
KiinnostunutTutkija

Dothemath kirjoitti: La Tammi 07, 2023 5:37 pm Xdrasse on 2004 syntynyt, mutta hän ei voi olla Rasmus Takaluoma, koska vastaukset ovat kuin 10-14-vuotiaan kirjoittamia. Rasmus Takaluoma on kuitenkin itse syntynyt vasta 2006. Joku ei nyt mennyt tässä tarinassa nappiin. Miten 18-19-vuotias voi kirjoittaa kuin 10-vuotias, mutta 17-vuotias ei?

Sekoitin tuossa vahingossa iät vuosilukuisin. Lukihäiriön piikkiin.
KiinnostunutTutkija

Rasmuksen yksi kaveri mainitsi että tuo xdrasse käyttäjän ihminen olisi 04 ikäinen. Entiedä mistä tämä tieto. Mutta itse sanoisin xdrassen olevan huomattavasti nuorempi kirjoitteluiden takia. Ei kukaan yli 14 vuotais oikeasti kirjoita tuollaisi tai tajuaisi tilanteen vakavuutta. Xdrasse vain pilaili rasmuksen kustannuksella.
Dothemath
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Dothemath »

KiinnostunutTutkija kirjoitti: La Tammi 07, 2023 6:12 pm

Rasmuksen yksi kaveri mainitsi että tuo xdrasse käyttäjän ihminen olisi 04 ikäinen. Entiedä mistä tämä tieto. Mutta itse sanoisin xdrassen olevan huomattavasti nuorempi kirjoitteluiden takia. Ei kukaan yli 14 vuotais oikeasti kirjoita tuollaisi tai tajuaisi tilanteen vakavuutta. Xdrasse vain pilaili rasmuksen kustannuksella.
Eli luotat hänen sanaansa, ettei tuo ole Takaluoma, mutta et siihen, että kyseessä on -04 syntynyt. Mistä tämä ristiriita?
Nml84
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Nml84 »

Jospa tää -04 yrittänyt matkia 16-vuotiasta Rasmusta ja siks kirjoittelut tuollasia 🤷‍♂️

Kyllähän 18-19 vuotiaana niitä 16 vuotiaita pidetään jo ihan pentuina, ehkä ajatteli et 16v vielä kirjoittelee tommosia "alax" juttuja, tai kyllä moni varmaan kirjotteleekin
Knobster
Adrian Monk

Knobster kirjoitti: La Tammi 07, 2023 5:56 pm
Ouagadougou kirjoitti: La Tammi 07, 2023 5:50 pm Tämä lanka on lähtenyt kyllä enemmän lapasesta kuin moni muu. 16-17-vuotiaan ylle sovitellaan isommankin huumehörhön viittaa... Mutta onhan näitä spekuja jollakin oudolla tavalla viihdyttävää lueskella, vaikka itse tapaus on tosi surullinen.

Rasmuksesta en tiedä mutta meillä oli ainakin tuossa iässä jo kädet syvällä paskassa ja aika villi meno :) Harvalleppa silti huonosti on käynyt. Tuo siis ysärillä.

Aika villiä tuntuu olevan paikallinenkin nuoriso täällä maaseudulla missä olen käymässä :) Kukkaa kun ostelee niin siellähän niitä istuu :D Osa ihan fiksuja, osa ns. laitostapauksia tai selkeästi elämältä suunta hukassa. Liekkö jotain 17-20v ikäluokkaa. Tosi hankala edes arvioida näistä nykyjonneista.
"Kukan ostelu" ei selitä mitään ja ihan asiaa täällä puhun. Mikäs sulla nyt mättää kun en edes henkilöinyt ketään? Esim. KiinnostunutTutkija vaikuttaa huomattavasti kertomaansa ikäluokkaa kypsemmältä. Ihan oleellinen asia tuohon keskusteluun mitä paskaa eli ulosantia ihmiset suustaan päästävät.

edit: Ai niin, tuota ölinää kun luki unohtui että tuo "kukan ostelu" oli myös oleellista siinä mielessä että kyllä niitä huumeita todella nuoret säätävät ja käyttävät. Aika iisisti nuo täällä ottavat mutta aina "naapurista" löytyy kysymättä kaikenlaista. Kontaktit selkeästi kunnossa ja puukkoa on kiva pyöritellä bongia poltellen :) Se on sitä hormonien piirileikkiä tuossa iässä. Yritän puhua toki järkeä sen verran kun jaksan välittää tuntemattomista penskoista. Ihan "Rasselta" niistä osa on näyttänyt.

Yksi lainaus poistettu
-NILS-
Vastaa Viestiin