Tietoilija kirjoitti: Ma Tammi 09, 2023 1:47 am
Sipi kirjoitti: Ma Tammi 09, 2023 12:47 am
urpo-anneli kirjoitti: Ma Tammi 09, 2023 12:28 am
hetkonen.. et selvästikään ymmärrä pointtiani joka on se että kaikki on mahdollista. Toivon että Rasmuksen kohtalo selviää, mutta olen myös tietoinen mihin myös alaikäiset ovat kykeneväisiä.
Kaikki todella on mahdollista. Mutta on sikäli ristiriitaista, että samat ihmiset joiden mielestä spekulaatio on turhaa koska mitään ei oikeasti tiedetä, ovat samaan hengenvetoon varmoja siitä, että Rasmus on paha poika. Kaikki siis valitsevat omat faktansa. Itse haluan ajatella niin, että myös Rasmuksen mahdollinen rikollisuus, potentiaalinen väkivaltaisuus tai kaikki lain nurjan puolen hommat ovat sellaisia, että ne sitten aikanaan vahvistetaan jos vahvistetaan. Siihen asti ajattelen, että hän on kadonnut poika, joka pitäisi löytyä. Ja myöskään en usko siihen, että 16-vuotiaana olisi ehtinyt järjestämään niin mittavat ongelmat lain kanssa, etteikö niistä vielä olisi mahdollista selvitä. Asia ei vaan aina 16-vuotiaana tunnu siltä, koska siinä iässä pieninkin vastoinkäymimnen tuntuu maailmalopulta eikä perspektiiviä tulevaisuuteen ole samalla tavalla kuin aikuisilla.
Minäkin tiedän useita vakaviin rikoksiin syyllistyneitä alaikäisiä työni vuoksi, mutta en sentään ajattele kaikkien nuorten sellaisia olevan. Melko synkkä tulevaisuudenkuva.
Ja alaikäiset todellakin kykenee. Sillo niitä rajoja testataan.
Valitettava fakta. Niinku yhdessä aiemmassa viestissä kirjoitin, Ite 16 vuotiaana kaiken sen kokeneena uskon yhäedelleen tähän että rasmus on vasikoinu ja tapettu tai tapettu veloista. Tai sit joku nisti vaa huviksee pistäny kylmäks. Olin ite samanikäsenä huumeista velkaa 2500 euroa ja voin kertoo et niitä kavereita ei sit sun ikäs kiinnosta vittuakaan.
Kuvan perusteella missä kolme 'ei todellakaan rehellisen näköstä miestä' jututtaa rasmusta voi hyvin liittyä keissiin.
Onko kukaan käyny tuolla raviradan koordeissa?
Mietin myöskin noita miehiä baaritiskillä , edelleen, onkohan heidän henkilöllisyys vieläkään selvillä? Ovat tosiaan sen verran epäilyttävän oloisesti tuossa Rasmuksen vierellä, poika vähän niinkuin piiritettynä tuohon

Tietenkin JOS ovat ulko paikkakuntalaisia, ei välttämättä kukaan Lapualainen edes heitä tunne? Mutta joku oli eilen? kommentoinut täällä että yksi miehistä näyttäisi tuossa videolla jossa Rasmus laitetaan hovista ulos, olevan röökillä terassilla, eikä näytä olevan uloslaitosta mitenkään kiinnostunut

vaan röökailee kaikessa rauhassa... Samalta se vaikuttaa myös mun silmään, MIKÄLI on sama mies kun baaritiskillä, samaa näköä ainakin on.

Myös jäin miettimään tuota koordinaatti asiaa kun sen näin eilen, mietin myös onkohan sitä tutkittu, mielestäni sairasta jos jätettäis tutkimatta kun kuitenkin joku tarkat koordinaatit laittaa, ehkä pilaa mutta ois varmaan silti ihan aiheellista tämäkin tutkia. Edelleen tutkinta vaan vaikuttaa olevan niin
laimeaa, vaikka mitäpä minä varmaksi tiedän, mutta siltä vaikuttaa. Lähes kaikki muut kadonneet, on jo löydetty, ja heitä alettu miltei välittömästi etsimään, toisin kuin Rasmusta, edelleen poliisien jotenkin tuollainen omituinen passiivisuus saa minut epäilemään että poliisit ja perhe tietää PALJON enemmän kuin muualle kerrottu . Ehkä tässä tosiaan on joku "iso juttu" tutkinnan alla , ja siksi ei kerrota mitään
mikä voisi olla haitaksi tutkinnan kannalta
Jos Rasmus, nuori ja todennäköisesti kuitenkin kokematon , onkin ajautunut vääriin piireihin, kokeilunhalua löytynyt asioihin, annettu vähän vastuuta, haukannut liian suuren palan omenasta ja möhlinyt asioita, mahdollisesti huudellut asioita, vasikoinut, velkaantunut, ymsymsyms ja nää illan tapahtumat johtanut siihen että on ollu "pakko lähteä piiloon" ennenkuin on myöhäistä, ja nyt vanhemmat piilottelee esim jonkun sukulaisen luona, tai on todistajansuojelussa, että joku isompi homma ratkaistaan, ja tulee päätökseen.