Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Gartman69
Hetty Wainthropp

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Gartman69 »

jmk1991 kirjoitti: To Tammi 12, 2023 9:52 am En vaan tajua että mikä salaisuus se on kuka on kuvannut videot, täälläkin joku väittää tietävänsä kuvaajan, ja sanoi että "tulette yllättämään" kuvaajasta, niin miksi sitä ei voi kertoa kuka kuvaaja sitten on 🤔 Kuulostaa siltä että kuvaajalla ois joku isompi rooli asiassa, kun sitä ei voi kertoa?Ja myös ihmettelen miten joku täällä kuvaajan henkilöllisyyden tietää
Poliisi tietää kuka videoiden vuotaja/kuvaaja on. En vaan oo varma, mutta tarviiko heidänkään sitä koskaan julkisuuten kertoa?

Lainaus korjattu
-NILS-
Ran-Tan-Plan
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Ran-Tan-Plan »

Edelleen kiinnostaa, missä on viimeinen video Rasmuksesta (toisen poistumisen ajalta)? Sellainen olisi ehdottomasti päästetty myös levitykseen, jos videoiden jakajan ensisijaisena motiivina olisi ollut löytää Rasmus. Siitä päästäänkin eri vaihtoehtoihin:

1. Kuvaaja ei ole kuvannut sitä pätkää tallenteelta, koska se ei ole ollut kiinnostuksen kohde, koska siinä ei ole näkynyt tiettyjä muita henkilöitä. Eli videoiden motiivina ei ole niinkään löytää Rasmusta, vaan esim. korostaa, keitä baarissa oli samaan aikaan.

2. Kuvaajalla on se, mutta jostain syystä hän ei levitä sitä. Yksi syy voi olla kohdassa 1 mainittu, mutta myös jokin muu.

3. Rasmuksen toisesta poistumisesta ei ole olemassa (enää) edes tallennetta, koska kyseistä poistumispätkää ei kuvattu tallenteelta muutama päivä katoamisen jälkeen (olikos niin, että joku selvitti noiden biisien avulla kuvaamisajankohdaksi 16.11.) ja sen jälkeen koko tallenne on jo pyyhkiytynyt serveriltä pois. Mikä tarkoittanee myös sitä, että poliisikaan ei ole nähnyt koko tallennetta, vaan vain näitä kännykkävideoita, koska tutkinta aloitettiin niin myöhään.

4. Rasmus ei koskaan poistunut kahta kertaa hovilta.

5. Jokin muu syy.

Jos videoiden levittäjän henkilöllisyys olisi tiedossa, nämä vaihtoehdot voisi nähdä uudessa valossa. Gartman69 väittää tietävänsä hlön. Mitäs kohtaa hän veikkaa siten oikeaksi?
Zorro7
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Zorro7 »

Vähän ihmetytti miksi R.K:ta niin paljon häiritsi kun asiaa spekuloidaan. Ainakin luulisi että jos Rasmuksen löytyminen on tärkeää, eikä poliisi ole asiassa edistynyt niin asiaa sopii spekuloida useammastakin näkökulmasta.
Ymmärrän että pahat puheet ei tunnu kivalta ja yritän itsekin pysyä asiallisena.

Olen myös siinä käsityksessä että täällä jos jossain sitä spekulointia.saa tehdä, ja tylsää se olisi jos kaikki olisi samaa mieltä että jokeen itse käveli, arvuuteltaisiin vain että mistä kohtaa mahdollisesti meni sinne.
Aikaa on kulunut jo niin paljon katoamisesta, että rikoksen uhriksi joutuminen on yksi vaihtoehto muiden joukossa, vielä kun ainakin äitikin on sitä vaihtoehtoa pitänyt mahdollisena.

Tämä keissi on jotenkin poikkeuksellinen. On sitä levittynnyttä videomateriaalia viimeiseltä illalta ennen katoamista, ja monenlaista huhua siihen ja muuhunkin liittyen.
Viimeksi muokannut Zorro7, Ma Tammi 16, 2023 7:46 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tirehtoori
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

Sipi kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 12:44 am
Tirehtoori kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 12:34 am Ootteko miettineet, että jos poliisi oliki menos sen perähän pihalle huolehtimaan että Rasmus pääsöö turvallisesti kotia tai että poliisi soitetaan paikalle. Muut estivät poliisin aikeet.
Aivan. Tämä on myös mahdollista. Miksi häntä estettiin jos aikeet olivat hyvät?
Tiätysti ettei ravintola jouru pulaan siitä kun Rasmus on
alaikäänen.
Sano mun sanoneen. JOESSA SE ON
Karo35
Alokas

Viesti Kirjoittaja Karo35 »

Nyt ei oo tarkotus ketään loukata tällä! En oo rasistinen enkä mitään muutakaan mutta kävi mielessä, enkä muista että tätä olisi kukaan vielä ehdottanut.

Kuten muutkin on sanoneet, tuossa ravintolan sisällä olevassa videossa näyttää välillä siltä kuin rasmus ja hänen miespuolinen kaveri suutelisivat. Samaan aikaan pöydässä istuvat kaverit näyttävät vähän hämmentyneeltä ja nolostuneelta; katellaan toiseen suuntaan, hierotaan otsaa yms.

En tietenkään tiedä tapahtuuko videolla näin, mutta kävi mielessä että mitä jos paikalla on ollut ihmisiä jotka ei hyväksy moista käytöstä miesten kesken? Näitähän valitettavasti vielä tänäkin päivänä on, niin jos rasmus on vaikka kävellyt myöhemmin yöllä heitä vastaan vahingossa tms ja muilutettu sen vuoksi että ois homo.

Itse uskon eniten että poika on hatkoilla tai jostain ihmeen syystä joutunut jokeen tai sammunut jonnekki, mutta en pidä yhtään mahdottomana sitä muiluttamista syystä tai toisesta. Huumeet yks vaihtoehto siinä missä muutkin mutta tämä tuli eilen illalla mieleen.

Mitä mieltä raati?
Pömppis
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Pömppis »

urpo-anneli kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 8:31 pm Okei, sen verran täytyy noihin RK:n juttuihin todeta että jos ihminen olisi aidosti huolissaan ja kiinnostunut mitä kadonneelle on tapahtunut, ei hän välttämättä istuskele kotona vain lukien mitä poliisi tiedottaa, vaan jokainen aivot omaava käy läpi mielessään skenaarioita, vihjeitä - mahdollisia ja mahdottomia, eikä vain odottele että toiset sen tekevät. Se ei kuitenkaan loppujenlopuksi ole kuin se virka joka meidät tavan ihmiset erottaa poliisista. Poliisin kokemus voi olla eduksi vs. tavan kansalainen, mutta päättäväisyys ja määrätietoisuus kyllä saattaa voittaa jopa määrärahojen ja kokemuksen suuruuden mitä tulee tapauksen selviämiseen jos tahtoo Rasmuksen kohtalon selvittää. Mistä näistä tietää, minun ajatuksia vain..
Mistäs sinä tiedät mitä muuta R.K tämän eteen tekee kun istuu ja odottaa?
Ihme syyllistämistä muutenkin monelta "miksei kukaan paikallinen etsi.."
Mistä kukaan tietää kuka etsii ja kuka ei. Varsinkaan jos itse asuu jossain kaukana Lapuasta.
Pömppis
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Pömppis »

Nythän oli jossain päin suomea palannut kotiin 16 vuotias, joka ollut "kateessa" lähes 2kuukautta.
Ehkä turhaa, mutta antoi toivoa että vielä voisi Rasmuksenkin kohdalla käydä näin.
Tähän haluan uskoa, mutta pelkäänpä toisin.
SeitsenpistePirkko
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja SeitsenpistePirkko »

MissMaapl kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 11:43 pm Tirehtöörin murteesta huomauteltiin, joten ehkä hän nyt välillä yrittää muuttaa ilmaisuaan yleiskielisemmäksi. Hänellä tuntuu kuitenkin olevan oikeaa paikallistuntemusta eikä mitään vihjailevaa piiloviestintää. Minfoon ei kuulu nimimerkkien henkilöllisyyden arvuuttelu.
Piti tulla täältä taustalta kommentoimaan sen verran, että minun käsittääkseni nuo Tirehtoorin kommenteissa olleet ns. yleiskielellä kirjoitetut osiot olivat lainauksia jonkun muun teksteistä. OT tämäkin.
Abraham Lincoln: "On parempi olla hiljaa ja vaikuttaa hölmöltä – kuin avata suu ja poistaa viimeisinkin epäilys".
urpo-anneli
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja urpo-anneli »

Pömppis kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 9:21 am Mistäs sinä tiedät mitä muuta R.K tämän eteen tekee kun istuu ja odottaa?
Mistä kukaan tietää kuka etsii ja kuka ei. Varsinkaan jos itse asuu jossain kaukana Lapuasta.
En minä tarkottanu sitä noin, vaan että R.K. on tavallaan - kärjistetysti sanoen, kieltänyt kanssaihmisiä spekuloimasta asialla koska se on muka poliisin tehtävä. Ne jotka etsivät Rasmusta ja ovat aidosti huolissaan spekuloivat varmasti joka helvetin SEKUNTI ja miettivät mitä ja missä ja miksi olisi voinut tapahtua. Niin se vaan menee.
Zorro7
Jane Marple

SeitsenpistePirkko kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 10:28 am
MissMaapl kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 11:43 pm Tirehtöörin murteesta huomauteltiin, joten ehkä hän nyt välillä yrittää muuttaa ilmaisuaan yleiskielisemmäksi. Hänellä tuntuu kuitenkin olevan oikeaa paikallistuntemusta eikä mitään vihjailevaa piiloviestintää. Minfoon ei kuulu nimimerkkien henkilöllisyyden arvuuttelu.
Piti tulla täältä taustalta kommentoimaan sen verran, että minun käsittääkseni nuo Tirehtoorin kommenteissa olleet ns. yleiskielellä kirjoitetut osiot olivat lainauksia jonkun muun teksteistä. OT tämäkin.
Ei ole kaikki olleet. Itse kiinnitin samaan huomiota kun Tirehtoori pitkän tauon jälkeen täältä kommentoi jotain lainausta yhdellä lauseella mistä oli kokonaan murre unohtunut.

Eräs toinenkin seikka mikä kävi kyseisen käyttäjän kanssa mikä alkoi kyllä minua myös mietityttämään. Muut käyttäjät ei välttämättä huomanneet koska itse poistin jostain syystä kommenttini, ja samaten poisti Tirehtoori siihen heti perään n. minuutin päästä tulleen kommenttinsa. Enempää en voi mainita kun menee sen kielletyn spekuloinnin puolelle. Modet kyllä tietää niistä viesteistä.
Zorro7
Jane Marple

Kaipa voin ne viestin tähän laittaa kun niissä ei pitäisi mitään väärää olla?

Viestissäni luki jotain että en itse oikeen tiedä mitä mieltä henkilöstä R.K asiaan liittyen olisin. Viestissäni luki myös jotain muuta mutta en muista enää mitä.

Siitä noin alle minuutissa tuli Tirehtoorilta viesti että "Jeesus mitä shaibaa täällä kirjotetahan" jos nyt oikein meni mutta suunnilleen noin.
Tirehtoori oli sitä ennen ollut sillä hyvin pitkällä tauolla ja se viesti oli ensimmäinen sen tauon jälkeen. (Edit. Ellei ollut enempää poistellut omia viestejään)
Viimeksi muokannut Zorro7, Ma Tammi 16, 2023 11:56 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jmk1991
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja jmk1991 »

Zorro7 kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 7:17 am Vähän ihmetytti miksi R.K:ta niin paljon häiritsi kun asiaa spekuloidaan. Ainakin luulisi että jos Rasmuksen löytyminen on tärkeää, eikä poliisi ole asiassa edistynyt niin asiaa sopii spekuloida useammastakin näkökulmasta.
Ymmärrän että pahat puheet ei tunnu kivalta ja yritän itsekin pysyä asiallisena.

Olen myös siinä käsityksessä että täällä jos jossain sitä spekulointia.saa tehdä, ja tylsää se olisi jos kaikki olisi samaa mieltä että jokeen itse käveli, arvuuteltaisiin vain että mistä kohtaa mahdollisesti meni sinne.
Aikaa on kulunut jo niin paljon katoamisesta, että rikoksen uhriksi joutuminen on yksi vaihtoehto muiden joukossa, vielä kun ainakin äitikin on sitä vaihtoehtoa pitänyt mahdollisena.

Tämä keissi on jotenkin poikkeuksellinen. On sitä levittynnyttä videomateriaalia viimeiseltä illalta ennen katoamista, ja monenlaista huhua siihen ja muuhunkin liittyen.
jmk1991
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja jmk1991 »

jmk1991 kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 11:10 am
Zorro7 kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 7:17 am Vähän ihmetytti miksi R.K:ta niin paljon häiritsi kun asiaa spekuloidaan. Ainakin luulisi että jos Rasmuksen löytyminen on tärkeää, eikä poliisi ole asiassa edistynyt niin asiaa sopii spekuloida useammastakin näkökulmasta.

Todennäköisesti koska täällä vai luinko jostain muualta että R.K:n poikaa epäiltiin liittyvän katoamiseen, jotain hänen kyytiinsä menemiseen ja huumeisiin liittyvää.
Upponalle
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Upponalle »

Pömppis kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 9:21 am
urpo-anneli kirjoitti: Su Tammi 15, 2023 8:31 pm Okei, sen verran täytyy noihin RK:n juttuihin todeta että jos ihminen olisi aidosti huolissaan ja kiinnostunut mitä kadonneelle on tapahtunut, ei hän välttämättä istuskele kotona vain lukien mitä poliisi tiedottaa, vaan jokainen aivot omaava käy läpi mielessään skenaarioita, vihjeitä - mahdollisia ja mahdottomia, eikä vain odottele että toiset sen tekevät. Se ei kuitenkaan loppujenlopuksi ole kuin se virka joka meidät tavan ihmiset erottaa poliisista. Poliisin kokemus voi olla eduksi vs. tavan kansalainen, mutta päättäväisyys ja määrätietoisuus kyllä saattaa voittaa jopa määrärahojen ja kokemuksen suuruuden mitä tulee tapauksen selviämiseen jos tahtoo Rasmuksen kohtalon selvittää. Mistä näistä tietää, minun ajatuksia vain..
Mistäs sinä tiedät mitä muuta R.K tämän eteen tekee kun istuu ja odottaa?
Luulisi sitten, että RK julkistaisi facessaankin "kaiken tekemänsä" Rasmuksen eteen. Aika löysäleukaiselta vaalikampanjan kävijältä kun vaikuttaa...
MissMatlock
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja MissMatlock »

Tää ei nyt liity taas suoraan mihinkään, mutta tietääkö joku, onko se portsari uskovainen? Jotain tuollaisia näin netissä kun luin, mutta en sen kummemmin jaksanut asiaan paneutua. Kunhan kiinnostais, ja vois ehkä jotain hänestä kertoa.
Vastaa Viestiin