Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Ullis
Hercule Poirotin viikset

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Ullis »

thinker2 kirjoitti: Ti Tammi 17, 2023 4:38 pm
Toimintaterapia kirjoitti: Ti Tammi 17, 2023 3:02 pm Tässä ketjussa on nyt ilmennyt jokunen muuttunut tai poissaoleva nimimerkki ja sitä on ihmetelty. Samankaltaista ihmettelyä oli aiemmin Kaustislaisen Klemolan tapauksessa. Siinä keskustelun alkupuolella joku (siis en muista kuka) nimimerkki tiesi kertoa tapahtuneesta hyvinkin tarkkoja tietoja, kuten tappajaveljesten kertomia asioita (mm. oli "syvällä ollut kylmää vettä") ja kellonaikojakin jonka tappajat olivat olleet ruumiin piilotusreissulla. Kyseinen nimimerkki katosi kuitenkin keskustelusta, ja vasta ruumiin löytymisen jälkeen sama nimimerkki palasi keskusteluun ja antoi ymmärtää että Poliisi oli ohjeistanut pysymään poissa sosiaalisen median keskusteluista. Oli ilmeisesti ollut Poliisin kuultavana ko. asiassa.

Tiedä vaikka tämänkin keskustelun kummallisissa poissaoloissa tai nimimerkkimuutoksissa olisi jotain tuonkaltaista takana. AK-10? KT? Buzzer?
Juurikin näin! Samoin ajattelen. Kun tiedot on mennyt poliisille, niin on käsketty vaikenemaan tutkimusten ajan. Tässähän on kaksi asiaa Rasmuksen katoaminen ja toinen rikosepäilytutkinta pahoinpitelystä niin poliisin kuin Rasmuksen osalta. Nimimerkki kiinnostunut tutkija toi esille tietoja molempiin tapauksiin liittyen.
Toivottavasti eivät hiljenisi asiasta.
Välillä pieni tiedonripekkin faktoista voisi auttaa esim.ulkopuolisen etsimään poikaa.
Varmasti tälläkin saitilla lapualaisia,jotka kiinnostuisivat vihjeistä & tutkimaan paikkoja.
Monesti ulkopuolinen onkin löytänyt kadonneita.
Zorro7
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Zorro7 »

Tirehtoori sano tuntevansa tai tietävänsä baari videolla olevaa porukkaa mut ei tänne nimiä tietenkään että ei syyttömät joudu julkisuuteen. En tarkkaan muista mitä viestissä luki ja taitaa olla aika monen sivun päässä.

Mut voisko olla et Tirehtoori on ite asian V.A:lta varmistanu ettei häneltä oo kukaan mitää kyselly..?
Zorro7
Jane Marple

Se kyllä häiritsee ku Tirehtoori myös sano ettei tunne Rasmusta mutta on osallistunut etsintöihin..
Tarkoittiko sit ehkä ettei tunne mutta tietää. Vai miksi haluaa osallistua etsintöihin?
Edit. Ei tietenkään mitään väärää osallistua vaikka ei tuntisi tai tietäisi edes henkilöä
Tirehtoori
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Tirehtoori »

No eiköhä meitä oo kymmeniä ellei satoja jokka haluaa kylän oman poijan löytyvän ja jokka on osallistunu ettintööhin.

Joo sanoin joskus aiemmin etten mainitse kenenkään nimiä ketä tunnen. Haluan sillä suojella omaani ja näiren ihmisten oikeuksia.
Sano mun sanoneen. JOESSA SE ON
Zorro7
Jane Marple

Juu ymmärrän.
Eihän täällä ole pakko kertoa totuutta ainakaan sen suuntaista että niistä olisi tunnistettavissa. Siksi varmaan jutut voi mennä ristiin jos jossain asioissa joutuu valehtelemaan hieman.
Zorro7
Jane Marple

Se minua kuitenki mietityttää että miksi Tirehtoori pitää niin varmana että rikosta ei ole voinut tapahtua?

Onko vaihtoehdot ehkä nämä vain: kävellyt jokeen tai taksikuski jättänyt tien poskeen ja Rasmus jäänyt sinne? Tai onko muita vaihtoehtoja. Onko Lapualla vaan niin kunnollista porukkaa et rikoksia ei yksinkertaisesti siellä tapahdu?
Mikä nyt se yks tapaus kun samana yönä puukotus mutta muuten ei mitään rikollista.
Viimeksi muokannut Zorro7, Ti Tammi 17, 2023 6:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tirehtoori
Harjunpää

Niin...

Vaikiahan sitä on rikostakaan uskoa ku mitään siihen viittaavaa ei oo missään noussu esiin. Ei omaisten puheeren, ei kaverien juttujen tai poliisin tutkinnan mukaan.

On ainoastaan epääly että olisko voinu nousta jonkun autohon.

Siitä on vaikia alakaa rikosta viälä epäälemähä.

Mä uskon erelleen että on lapuanjoessa ja on sinne ihan itte joutunu. Toinen vaihtoehto on se että löytyy jostain maastosta tms.

Rikokseen en kuitenkaan usko. Lapua on niin piäni paikkakunta että luulisin rulleen jotaki sellaasta esille jos olis rikokseen viittaavaa ollu.

Se että jos haluaa uskoa kaikkia mitä anonyymit netis kirjootteloo mustalaasista, huumeista, kasperista, veloosta yms yms. Niin saahan niihin uskoa. Se että onko niis perää kun tuntuu ettei kaverit ja läheesekkään niistä tiärå mitään niin tuntuu ourolta.
Zorro7
Jane Marple

Öööh nyt meni jotain pahasti pieleen.
Eikö nimenomaan äiti ole epäillyt että tähän liittyisi rikos ja noussut auton kyytiin mahdollisesti??
Näin olen jopa lehdestä lukenut
Tirehtoori
Harjunpää

Zorro7 kirjoitti: Ti Tammi 17, 2023 5:31 pm Öööh nyt meni jotain pahasti pieleen.
Eikö nimenomaan äiti ole epäillyt että tähän liittyisi rikos ja noussut auton kyytiin mahdollisesti??
Niin se on aivan äiteen ajatus mille ei oo mitään perustetta. Niin se kirjootti että itte epäälöö että on voinu nousta jonkun kyytiin.
Zorro7
Jane Marple

Tirehtoori kirjoitti: Ti Tammi 17, 2023 5:34 pm
Zorro7 kirjoitti: Ti Tammi 17, 2023 5:31 pm Öööh nyt meni jotain pahasti pieleen.
Niin se on aivan äiteen ajatus mille ei oo mitään perustetta. Niin se kirjootti että itte epäälöö että on voinu nousta jonkun kyytiin.
Niin. Ei perustetta?
Millä sinä sen pystyt sitte perustelemaan että sille ei ole sitä perustetta.

Itse nyt luulisin että äiti voisi tietää asioista eikä oikeen usko että vaan huomion takia kertoisi asiasta jopa lehteen. Oli häneltä jopa hyvin rohkeaa myöntää asia koska pieni riksi siihen liittyy kun kuvakin lehdessä..
Ullis
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Ullis »

Zorro7 kirjoitti: Ti Tammi 17, 2023 5:36 pm
Tirehtoori kirjoitti: Ti Tammi 17, 2023 5:34 pm
Niin. Ei perustetta?
Millä sinä sen pystyt sitte perustelemaan että sille ei ole sitä perustetta.

Itse nyt luulisin että äiti voisi tietää asioista eikä oikeen usko että vaan huomion takia kertoisi asiasta jopa lehteen. Oli häneltä jopa hyvin rohkeaa myöntää asia koska pieni riksi siihen liittyy kun kuvakin lehdessä..
Ainahan äidit ajattelee pahinta,sehän ei kerro mitään.
Joku voisi tosiaan kysellä rasmuksen tuntevilta mitä epäilevät,näiden kavereiden lausuntoja en ole nähnyt kertaakaan.
Jakavatko kaverit edes muutkun j.k katoamisilmoituksia.
Viimeksi muokannut Ullis, Ti Tammi 17, 2023 5:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zorro7
Jane Marple

Jatketaan asiassa ja odotellaan

Edit. Minuakin kiinnostaa äidin mielipiteet asiaan. Ymmärrän kyllä jos ei julkisuutta halua. Rasmus edelleen kateissa ei mikään helppo tilanne varmasti
Viimeksi muokannut Zorro7, Ti Tammi 17, 2023 6:31 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tirehtoori
Harjunpää

Miälipire ja perseenreikä on kaikilla.

Äiti sanoo että "epäälöö Rasmuksen nousseen jonkun auton kyytiin"
Epäälen mäkin että on hukkunu, joku toinen epäälöö että on hatkas jne... son vaan epääly mille ei löyry mitään perustetta. Ehkä äiti haluaa uskoa niin että Rasmus olis viälä elossa. Haluaa uskoa siihen että olis eres joku toivon kipinä. Kuka tietää.
K9Wifey
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja K9Wifey »

Sipi kirjoitti: La Tammi 14, 2023 4:34 pm Itse kyllä pidättäytyisin arvostelemasta läheisten tarvetta paeta. Koska heillä siihen on oikeus? Saavatko Raisa Räisäsen vanhemmat jo käydä lomilla? Mistä asti se on ollut heille sallittua? Vuoden kuluttua katoamisesta? Viiden vuoden? Kuka sen luvan antaa?
Nomut Raisa katosi jo 1999. Jotenkin uskomatonta, jos edes pitää paikkansa, että vanhempi pystyy lomailemaan, jos lapsi ollut kateissa vasta (vai jo) pari kk.
Oon ehkä katsonut liikaa jenkkien TC-sarjoja, mut siellä ainakin vanhemmat ovat halunneet paljon julkisuutta; oltu tiedotusvälineissä, järjestetty laajamittaisia etsintöjä, mut tässä tapauksessa niin ei ole käynyt. Kaikki tiedotus on loppunut. Miksi; hyvä kysymys?
Mietin sitäkin, että olikohan R näiden huumesekoilujen jälkeen 'perheen musta lammas'? Äitikin soittanut virkavallan paikalle näiden hasissekoilujen jälkeen - OK, ehkä halunnut kunnolla pysäyttää pojan miettimään, mut joku toinen olis ehkä istuttanut pojan molempien vanhempien kanssa pitkään keskusteluun, ja antanut ultimatumin toisella tapaa. Vai oliko jo niin 'paatunut' nuori, että ei enää muuta toivoa kuin sossujen puuttuminen tilanteeseen.
Täälläkin kirjoituksia siitä, että totta hitossa sen överit vetäneen tyttösen vanhemmilla on syytäkin olla kaunaa R:sta vastaan, mut eri asia tietysti, että kuin pitkälle se on viety.
Mulla on pohjalaisista jotenkin sellainen kuva, et ovat suoraselkäisiä, ja töttöilyjä ei hyvällä katsota. Ehkä just näistä muilutuksista ja puukkohippasista juontanut päähänpiintymä.
Tää nyt vähän OT, mutta kyllä tämä vaitiolo tapauksen suhteen hämmentää...
RL11/6 kirjoitti: Ma Tammi 13, 2025 7:22 pm Poistettu mielipuolista mölinää.
-NILS-
MissMatlock
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja MissMatlock »

Jos sille, ettei oo tapahtunut rikosta, ei oo perustetta, eikä sillekään, että olis noussut jonkun kyytiin, niin mille sitten on mitään perusteita? Kun kotona ollut asiat juttujen mukaan hyvin, niin ei myöskään hatkalle oo perusteita, ja itsetuhoisuudellekaan ei niitä löydy.

Turha on mitään "perusteita" meidän täällä millekään miettiä, kun ei tunneta Rasmusta eikä perhettä, eikä tiedetä illan kulustakaan kaikkea. Meidän "tehtävä" täällä on miettiä, mitä mahdollisesti olis voinut tapahtua dissaamatta heti toisen ajatuksia, jos nyt itse sattuu eri mieltä olemaan. Aika hyvinhän täällä on skenaariot pyörineet, ja joku niistä lopulta on lienee se oikea.
Vastaa Viestiin