itse huolestuisin jos minua jututettaisiin ja toinen korsto huohottaa niskaan, olen toki naisiin päin, joillekkin tilanne voi olla normaali, ei minulle...Monster kirjoitti: Ma Touko 15, 2023 4:21 amMotitettu? Jos tuo on motitus, niin sitten minutkin on motitettu lukemattomia kertoja baaritiskillä. Ja ihan täysin tietämättäni.Ruudolf kirjoitti: Su Touko 14, 2023 10:29 pmKyllähän tos toises kuvas on ihan selvästi rasmus motitettu, toinen takana ja toinen jututtaa, ei tuos mitään niitä näitä jutella.Valtapallo kirjoitti: Su Touko 14, 2023 6:21 pm https://postimg.cc/WhnR3psq
https://imgur.com/clgk9nk
Tämä ketju, sivu 339.
Miten muuten tuommoisesta still-kuvasta näkee käydyn keskustelun aiheen? Kaverin puolesta vaan kyselen.
Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022
Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022
Onkohan kellään tarkempaa hajua siitä, että milloin/missä vaiheessa poliisille on tullut selväksi ettei katoamisillasta ole laisinkaan olemassa enää LapuaHovin tallenteita illan tapahtumista. Vaan ainoat olemassa olevat tallenteet on vain omaisten kuvaamat otokset ja pätkät tallenteilta - jotka otettiin siinä vaiheessa kun tallenteet vielä olivat olemassa??
Eli minä päivänä asia selvisi poliisille ettei niitä ole enää olemassa?? Tammikuussako??
Vai pitääkö mun kysyä sitä "vanhalta poliisin tutulta"???
Ps. Tässä koko hommassa mikään ei muutu paremmaksi eikä etene - niinkauan kun asiaa käsitellään/tutkitaan katoamistapauksena. Edelleen muistutan siitä että jo muutama kuukausi sitten kerroin;
"Ette tule koskaan näkemään videota jossa Rasmus palaa takaisin LapuaHovin ovelle ulosheiton jälkeen!!!!"
Eli minä päivänä asia selvisi poliisille ettei niitä ole enää olemassa?? Tammikuussako??
Vai pitääkö mun kysyä sitä "vanhalta poliisin tutulta"???
Ps. Tässä koko hommassa mikään ei muutu paremmaksi eikä etene - niinkauan kun asiaa käsitellään/tutkitaan katoamistapauksena. Edelleen muistutan siitä että jo muutama kuukausi sitten kerroin;
"Ette tule koskaan näkemään videota jossa Rasmus palaa takaisin LapuaHovin ovelle ulosheiton jälkeen!!!!"
Tästä olen samaa mieltä. Olen tuonut tätä esiin jo satoja sivuja sitten. Videota paluusta ei ole. Poliisi ei niitä ilmeisesti ole nähnyt. Kaikki on toisen käden tietoa; havaintoja pokelta, kaverilta tai joltain. Siinä vaiheessa kun poliisi ehti vihdoin kysellä asiasta, oli lausunnot ehditty hioa sopiviksi. Silminnäkijöiden mukaan myös pojan humalatila oli ravintolassa aikamoinen, mutta poken mukaan kunto oli hyvä ja poika käveli reippaasti ja hyväkuntoisena.Gartman69 kirjoitti: Ma Touko 15, 2023 8:50 am Ps. Tässä koko hommassa mikään ei muutu paremmaksi eikä etene - niinkauan kun asiaa käsitellään/tutkitaan katoamistapauksena. Edelleen muistutan siitä että jo muutama kuukausi sitten kerroin;
Olennaista ei sinänsä ole se, palasiko Rasmus ravintolaan hetkeksi vai ei. Olennaista on se, että katoamisaika ei ole tarkentunut. Jos poliisi olisi ollut kiinnostunut asiasta tuoreeltaan, esim silminnäkijähavaintojen (autoja, ohikulkijoita) osalta olisi ollut keskeistä, sijoittuiko tapahtumat (esim. autoon nouseminen) klo 0.55., 1.10 vai 1.30.
Puoli vuotta myöhemmin onkin sitten niin, että aikaikkuna asioiden selvittämiseksi on umpeutunut.
Itse pidän edelleen mahdollisena sitä, että on hatkassa jonkun läheisen avustamana. Suomessa on kymmeniä nuoria karkuteillä kuukausia, paeten lastensuojelun toimenpiteitä, huostaanottoa. Toinen mahdollisuus voisi olla se, että on vainajana jossakin kolossa keskustan tuntumassa. Pienikokoinen poika mahtuu pieneen tilaan.Monster kirjoitti: Ma Touko 15, 2023 5:21 amJoki on suljettu jo aikoja sitten pois, se on aivan liian tylsä. Minun top 3 spekut on tällä hetkellä ehkä lihamylly, Lapuahovin ullakko ja sieppaus sisäelinten vuoksi.Sipi kirjoitti: Su Touko 14, 2023 10:51 pm Ihan kaverin puolesta kyselen, että miksi tästä ketjusta on tullut sellainen, ettei enää mitään spelulaatioita sallita? jos kommentoidaan, että ehkä kyseessä on poliisi, heti tulee tauluun. Tai ruumiin hävittämisestä puhuttaessa heti tulee vastaus, että avaruusoliot.
Ei mene mun jakeluun. Siinä vaiheessa jos totuus joskus selviää, voimme yhteisesti todeta kuka ei ole liittynyt asiaan. Sitä ennen kyseessä voi todellakin olla poliisi, rehumyllyssä jauhaminen, joki, kidnappaus tai vaikka se Aurinkorannikko. Joku ehdotti siis niitä avaruusolioita, jotka itselleni eivät olisi tulleet mieleen, mutta pidetään heidätkin listalla varmuuden vuoksi. Minua se ei vaivaa, vaikka itse en niiden puolesta vetoa lähtisi lyömään.
Tässä on yli 500 sivua puhuttu aiheesta, ja on melko selvää, että jokaisella on mielipide vahvimmasta teoriasta. Itse pidän hiukan näköalattomana ja yksinkertaisena sellaista keskustelutapaa, jossa ei kyetä antamaan mitään vasta-argumenttia vaan torpataan toisten sanomiset joko tyhminä, väärinä tai naurettavina. Tämä tekee ketjusta melko raskaan lukea.
Eikä siinäkään ole mitään naurettavaa että jonkun mielestä poika roikkuisi keskustan kuusen latvassa hirttäytyneenä puoli vuotta ilman, että kukaan sitä huomaisi. Ennemminkin se olisi kovin surullista.
-
VastarannanKiiski
- Adrian Monk
Tämä on kaikin puolin kummallinen tapaus ja ihmettely ja keskustelu tietysti nyt lisääntyy, kun valtakunnan mediakin julkaisee juttuja, joissa poliisin toimintaa ihmetellään.Sipi kirjoitti: Ma Touko 15, 2023 10:42 amTästä olen samaa mieltä. Olen tuonut tätä esiin jo satoja sivuja sitten. Videota paluusta ei ole. Poliisi ei niitä ilmeisesti ole nähnyt. Kaikki on toisen käden tietoa; havaintoja pokelta, kaverilta tai joltain. Siinä vaiheessa kun poliisi ehti vihdoin kysellä asiasta, oli lausunnot ehditty hioa sopiviksi. Silminnäkijöiden mukaan myös pojan humalatila oli ravintolassa aikamoinen, mutta poken mukaan kunto oli hyvä ja poika käveli reippaasti ja hyväkuntoisena.Gartman69 kirjoitti: Ma Touko 15, 2023 8:50 am Ps. Tässä koko hommassa mikään ei muutu paremmaksi eikä etene - niinkauan kun asiaa käsitellään/tutkitaan katoamistapauksena. Edelleen muistutan siitä että jo muutama kuukausi sitten kerroin;
Olennaista ei sinänsä ole se, palasiko Rasmus ravintolaan hetkeksi vai ei. Olennaista on se, että katoamisaika ei ole tarkentunut. Jos poliisi olisi ollut kiinnostunut asiasta tuoreeltaan, esim silminnäkijähavaintojen (autoja, ohikulkijoita) osalta olisi ollut keskeistä, sijoittuiko tapahtumat (esim. autoon nouseminen) klo 0.55., 1.10 vai 1.30.
Puoli vuotta myöhemmin onkin sitten niin, että aikaikkuna asioiden selvittämiseksi on umpeutunut.
Hitto, kun Lapuahovin porukasta joku fiksu olisi ottanut tallenteista varmuuskopiot itselleen. Valvontakameroiden laatu on vaihteleva ja kuvan laatu tietysti heikkenee entisestään, kun videota kuvataan näytöltä puhelimeen.
Poliiisin viivyttely kuulostaa väkisinkin omituiselle. Olisivathan he voineet pelkän katoamisenkin takia tutkia tallenteet j ajos oma taito ei riittänyt kopiointiin, takavarikoida koko kone siksi aikaa että osaavammat kopioivta tallenteet... vai tutkivatko ja nimenomaan siksi niitä ei enää ole?
Kiire ja resussipula voisivat selittää jotain tai se, ettei omia virheitä kestä kantti myöntää ja siksi tämä juntturointi jopa tutkinnanjohtajan nimen kertomisen suhteen... mutta silti tämän jutun suhteen alkaa itselläni olla monenlaisia epäilyksiä.
Hyvä pointti muuten, kun joku nosti esiin olisiko kuvan tyyppi mustalainen.. Voisi ollakin, kun sillä silmällä katsoo. Huhujen mukaan mustalaisia olisi mukana Vaasan huumekuvioissa.
Ei se mikään huhu pelkästään ole: viewtopic.php?f=2&t=17679VastarannanKiiski kirjoitti: Ma Touko 15, 2023 11:15 am
Hyvä pointti muuten, kun joku nosti esiin olisiko kuvan tyyppi mustalainen.. Voisi ollakin, kun sillä silmällä katsoo. Huhujen mukaan mustalaisia olisi mukana Vaasan huumekuvioissa.
Oliko jollain tallessa linkkiä siitä poistumisvideosta? En nyt yhtäkkisellä kaivamisella enää löytänyt..
Hyvänen aika, täällähän on mielikuvitus suorastaan räjähtänyt toisilla aina rehumyllystä grillimakkaroihin... Lisätään vettä myllyyn; entäs jos Rasse onkin Härskin sivuhyppäyksen seuraus, josta tämä virallinen isä tietoinen (?), mutta kasvattanut pojan omanaan... Vois selittää, miks poliisi on niin kovin vaitonainen tapauksesta, kun eihän korppi korpin silmää jne... Eikä tää oo omaa fantasiointiani, vaan ihan oikeesti (juteltuani Kurikasta kotoisin olevan entisen opiskelukaverini kanssa mm. tästä tapauksesta) tällainenkin huhu oli siellä jo pyörinyt. Ehkä siitä on johdettu taas se huhu, että R:n äidillä olisi ollut säpinöitä (suhde?) H:n kanssa. Ja ehkä tuohon huhuun antoi siivet se, et kirjoiteltiin siitä, kuinka H "isällisesti" ojensi R:ta sillo LH:ssa...
Näihin pitää aina suhtautua suurella varauksella, mutta silti vähän ihmettyttää, että mitä tässä salaillaan ja vitkutellaan...
Minusta tuo äijä videoklipissä näyttää enemminkin joltain ulkomaalaiselta, ei niinkään perusmannelta. Jo vaatetuksestakin päätellen. Mutta tosiaan, jotenkinhan tuo R-raasu on tuossa 'piiritettynä' noiden kahden väliin, olisko sit just huumeveloista ollut kysymys. Ja oliko nuo tyypit sit häipyny heti ku poika poika poistettu LH:sta? Ollu kyyti tilattuna 'sinne minne ne vähätkään kamerat ei kuvaa', ja lähdetty 'ajelulle'...? Jotenkin en jaksa uskoa siihen, että R olisi vielä käynyt kyselemässä puhelintaan, kun siitä ei ole mtn virallista todistetta. Taitaa olla yhtä huhupuhetta, kuin tuo ylle kirjoittamani.
En usko, että löytyy edes koko Lapuan alueelta, jos edes löytyy. Tottakai soisi omaisille sen, että saisivat joskus tietää - mutta pahoin pelkään, että tästä on tulossa Hanhivaara 2 -keissi. Tai sitten käy kuin Jari Pesosen surullisessa tapauksessa, että joku tyttö kertoo totuuden (mikäli siis jotkut nuoremmat asialla) joskus kymmenen vuoden jälkeen, kun ei enää kertakaikkiaan jaksa pidättää sisällään.
Niin. Tai sit se JOKI. Kuten Trehtööri on arvellut. Mahdollista sekin.
Näihin pitää aina suhtautua suurella varauksella, mutta silti vähän ihmettyttää, että mitä tässä salaillaan ja vitkutellaan...
Minusta tuo äijä videoklipissä näyttää enemminkin joltain ulkomaalaiselta, ei niinkään perusmannelta. Jo vaatetuksestakin päätellen. Mutta tosiaan, jotenkinhan tuo R-raasu on tuossa 'piiritettynä' noiden kahden väliin, olisko sit just huumeveloista ollut kysymys. Ja oliko nuo tyypit sit häipyny heti ku poika poika poistettu LH:sta? Ollu kyyti tilattuna 'sinne minne ne vähätkään kamerat ei kuvaa', ja lähdetty 'ajelulle'...? Jotenkin en jaksa uskoa siihen, että R olisi vielä käynyt kyselemässä puhelintaan, kun siitä ei ole mtn virallista todistetta. Taitaa olla yhtä huhupuhetta, kuin tuo ylle kirjoittamani.
En usko, että löytyy edes koko Lapuan alueelta, jos edes löytyy. Tottakai soisi omaisille sen, että saisivat joskus tietää - mutta pahoin pelkään, että tästä on tulossa Hanhivaara 2 -keissi. Tai sitten käy kuin Jari Pesosen surullisessa tapauksessa, että joku tyttö kertoo totuuden (mikäli siis jotkut nuoremmat asialla) joskus kymmenen vuoden jälkeen, kun ei enää kertakaikkiaan jaksa pidättää sisällään.
Muistakaa että Poke on ainoa joka on nähnyt Rassen palaamisen Hovin terassille...Ei videota eikä ketään muuta silminnäkijää...Aika hassua...
-
Tirehtoori
- Harjunpää
HöpäjätAAPELINEN kirjoitti: Ma Touko 15, 2023 4:38 pm Muistakaa että Poke on ainoa joka on nähnyt Rassen palaamisen Hovin terassille...Ei videota eikä ketään muuta silminnäkijää...Aika hassua...
Sano mun sanoneen. JOESSA SE ON
-
Amandalooni
- Olivia Benson
Käsittääkseni on myös ainoa, joka oli nähnyt Rasmuksen myöhemmin tunnistamattomien miesten autojen vieressä ravintolasta poistumisen jälkeen.AAPELINEN kirjoitti: Ma Touko 15, 2023 4:38 pm Muistakaa että Poke on ainoa joka on nähnyt Rassen palaamisen Hovin terassille...Ei videota eikä ketään muuta silminnäkijää...Aika hassua...
No tähän just viittasin edellisessä viestissäni. Ja sit on muka nähty jossain muualla? Kävelemässä/istumassa jossain portailla? Joku vanha apteekki tmv. En yhtään ihmettelisi, jos nää kaksi 'kuulustelelijaa' ei ois viestiny jollenkin, että R lähdössä LH:sta, ja sit otettu - tai pakotettu kyytiin. Ehkä kyse huumeveloista. Mut miks ei ois vaikka viety lähimmälle ATM:lle, ku olishan hän voinu nostaa edes sen 800 euroo sieltä? Tosin huumevelat voi olla vaikka tuhansia euroja, jos esim. Subua ottanut velaksi - useampi lista nii velat voi hetkessä kohota tuhansiin, ei puhuta enää sadoista euroista. Ja lisätään nyt tuohon vielä kannabis - en kyl tiiä mitä se maksaa, mut subunapista pyydetään 40-45 eskoo katukaupassa.Amandalooni kirjoitti: Ma Touko 15, 2023 5:00 pmKäsittääkseni on myös ainoa, joka oli nähnyt Rasmuksen myöhemmin tunnistamattomien miesten autojen vieressä ravintolasta poistumisen jälkeen.AAPELINEN kirjoitti: Ma Touko 15, 2023 4:38 pm Muistakaa että Poke on ainoa joka on nähnyt Rassen palaamisen Hovin terassille...Ei videota eikä ketään muuta silminnäkijää...Aika hassua...
Vettä kuivahtaneeseen myllyyn: isä Takamäki ollut kovin takavasemmalla oman pojan [ ? ] katoamisen suhteen. Onko ollut etsinnöissäkään, äiti oli. Kävikö Härski kyselemässä melko tuoreeltaan Rasmuksen perään- jotain sidoksia poikaan ja/tai omantunnon kopsutusta LH liittyen?K9Wifey kirjoitti: Ma Touko 15, 2023 2:53 pm Hyvänen aika, täällähän on mielikuvitus suorastaan räjähtänyt toisilla aina rehumyllystä grillimakkaroihin... Lisätään vettä myllyyn; entäs jos Rasse onkin Härskin sivuhyppäyksen seuraus, josta tämä virallinen isä tietoinen (?), mutta kasvattanut pojan omanaan... Vois selittää, miks poliisi on niin kovin vaitonainen tapauksesta, kun eihän korppi korpin silmää jne... Eikä tää oo omaa fantasiointiani, vaan ihan oikeesti (juteltuani Kurikasta kotoisin olevan entisen opiskelukaverini kanssa mm. tästä tapauksesta) tällainenkin huhu oli siellä jo pyörinyt. Ehkä siitä on johdettu taas se huhu, että R:n äidillä olisi ollut säpinöitä (suhde?) H:n kanssa. Ja ehkä tuohon huhuun antoi siivet se, et kirjoiteltiin siitä, kuinka H "isällisesti" ojensi R:ta sillo LH:ssa...
Yritin kuunnella kuvaa, en kuitenkaan pystynyt kuulemaan niskaan huohotusta. Minullekaan ei ole koskaan käynyt niin että vieruskaverini juttelisi minulle samalla katsoen minuun päin. Saati sitten että toisella puolella oleva vieruskaveri olisi suunnannut myös katseensa keskusteluun päin.Ruudolf kirjoitti: Ma Touko 15, 2023 8:06 amitse huolestuisin jos minua jututettaisiin ja toinen korsto huohottaa niskaan, olen toki naisiin päin, joillekkin tilanne voi olla normaali, ei minulle...Monster kirjoitti: Ma Touko 15, 2023 4:21 amMotitettu? Jos tuo on motitus, niin sitten minutkin on motitettu lukemattomia kertoja baaritiskillä. Ja ihan täysin tietämättäni.Ruudolf kirjoitti: Su Touko 14, 2023 10:29 pm
Kyllähän tos toises kuvas on ihan selvästi rasmus motitettu, toinen takana ja toinen jututtaa, ei tuos mitään niitä näitä jutella.
Miten muuten tuommoisesta still-kuvasta näkee käydyn keskustelun aiheen? Kaverin puolesta vaan kyselen.
Onhan tuollainen karmivaa, kerta kaikkiaan.
Toinen joka lyttää minun spekulaationi. Oletko jotenkin osallisena katoamiseen, vai miksi yrität lytätä minun teoriani ja spekulaationi? Kenties grillin omistaja, vai mikä on motivaationasi?Älä viitsi repiä lärviäsi vakavan asian yhteydessä, ala-arvoista.