Oli paremmat kamerat kuin Tirehtoorilla. Niissä on näkynytkin jotain kun kertonut KRP,llekin toimittaneen.AK-10 kirjoitti: La Helmi 03, 2024 5:51 pm Mulla on kamera autossa ja aina kun lähden liikkeelle se alkaa kuvaamaan, jos tuossa sillalla on ollut auto niin ainakin minun autokamera 4k antaa selvän kuvan että saa rekkarin selville. Onko tullut selvyyttä millaisella kameralla kuvia on otettu
Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022
Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022
- Etsivä Shitlock
- Christopher Lorenzo
Hyvä esimerkki siitä, että on moninaisia tapoja käyttää kameraa, itsellänikin oli joskus kojelautakamera, mutta se täytyi laittaa varta vasten päälle. On se mulla vieläkin jossain hyllyn perällä, ei autossa.AK-10 kirjoitti: La Helmi 03, 2024 5:51 pm Mulla on kamera autossa ja aina kun lähden liikkeelle se alkaa kuvaamaan, jos tuossa sillalla on ollut auto niin ainakin minun autokamera 4k antaa selvän kuvan että saa rekkarin selville. Onko tullut selvyyttä millaisella kameralla kuvia on otettu
Itsellä ei ole paljoltikaan muuta kuin rivienvälitietoa tuosta Ämpin kamerasta ja näitä yhdistellyt, että olisi jokin järkkäri ollut. Mutta tää on vaan spekua. Itse olin tuohon aikaan 275 km päässä Ämpin sillasta ja mulla on todistajakin asialle. Todistajan kanssa taltioiduttiin valvontakameraan tuolloin.
Viimeksi muokannut Etsivä Shitlock, La Helmi 03, 2024 6:24 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lapuan terassivideo https://emalm.com/?v=lOXkX/
- Etsivä Shitlock
- Christopher Lorenzo
Kappas vaan. Tirehtööri sitten jostain tiesi ettei katoamisyönä ollut Ämpissä katuvalot päällä.Amandalooni kirjoitti: La Helmi 03, 2024 6:05 pm https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/19c9 ... 609c036160
Eikö tuas kuvas oo valot pääl? Vai onko ne laitettu pääl vaa toimittajaa varte?
Kyllä mä veikkaan että tirehtoori ja monsteri vois tietää vähän muutakin tästä casesta? Puhdasta spekulaatiota toki.
Sitkeästi jaksavat täällä edelleen roikkua kinaamassa ja pätemässä.
Viimeksi muokannut Zorro7, La Helmi 03, 2024 6:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Tirehtoori
- Harjunpää
Lapualla katuvalot sammuu klo 23 ja syttyy klo 05. Vain keskustassa palaa valot yän.
Sano mun sanoneen. JOESSA SE ON
- Etsivä Shitlock
- Christopher Lorenzo
Ämppihän onkin Kauhavalla.Tirehtoori kirjoitti: La Helmi 03, 2024 6:20 pm Lapualla katuvalot sammuu klo 23 ja syttyy klo 05. Vain keskustassa palaa valot yän.
Tuota katuvaloasiaa Lapuan keskustan suhteen käytiin lokakuussa:
Oliko katoamisyönä Ämpillä pilvistä?Tirehtoori kirjoitti: La Helmi 03, 2024 4:48 pm Ja täs on kuva kun on pimiää eikä oo valoja.
Jo lähtökohtaasesti tua molon kuvajuttu on täyttä shaibaa.
Et sä ny voi verrata kaupungista otettua kuvaa ja lakeuren pellolla otettua kuvaa. Paikkaa missä ei oo mitään valon lähärettä. Kuu eikä tähäret paistele kun on pilivistä.
Jaa juu, mutta täytyy pyytää nyt hirviöltä anteeksi kun ihan olin näkevinään hallintaottelijan siinä kuvassa, mutta voihan ne olla vaan samannäköisiäkin.Etsivä Shitlock kirjoitti: La Helmi 03, 2024 6:16 pmKappas vaan. Tirehtööri sitten jostain tiesi ettei katoamisyönä ollut Ämpissä katuvalot päällä.Amandalooni kirjoitti: La Helmi 03, 2024 6:05 pm https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/19c9 ... 609c036160
Eikö tuas kuvas oo valot pääl? Vai onko ne laitettu pääl vaa toimittajaa varte?
Niin se tämä juttu kyllä kummastuttaa sellanen älmölöZorro7 kirjoitti: La Helmi 03, 2024 6:20 pm Kyllä mä veikkaan että tirehtoori ja monsteri vois tietää vähän muutakin tästä casesta? Puhdasta spekulaatiota toki.
Tirehtoori kirjoitti: Ke Tammi 31, 2024 10:03 pm Muistin virkistämiseksi.
- Rasmuksen baarista lähärön jälkeen ei ole näköhavaantoja.
- Tutkinnassa ei ole ilimennyt rikoksehen viittaavaa
- Katuamiseen ei epäällä liittyvän rikosta
Rasmus löytyi perjantaina 29.9.
IP 1.10.23
Rasmus Takaluoman katoamis- ja kuolemantapauksen tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Jussi Luoto Keskusrikospoliisista sanoo, että KRP:n tutkijat lähtivät perjantaina illalla heti paikalle saatuaan tiedon, että Lapuanjoen rantamilta on löydetty ihmisen jäänteitä.
– Saatoimme silloin jo kohtalaisen suurella todennäköisyydellä päätellä, että kyseessä on Takaluoma.
Luoto on vaitonainen tapaukseen liittyvistä yksityiskohdista. Hän ei ota kantaa siihen, onko Takaluoma hukkunut vai kuollut rannalle.
Takaluoman kuolema on nyt siirtynyt Keskusrikospoliisille kuolemansyyselvitykseen.
– Selvittelemme muun muassa tapahtuman olosuhteita.
Luodon mukaan tiedossa on, että veden korkeus Lapuanjoessa voi vaihdella huomattavasti. Selvitettävänä onkin esimerkiksi se, ovatko tulvavedet kuljettaneet ruumiin rannalle.
Takaluoman kuolemansyytutkinta pysyy KRP:n Sisä-Suomen yksiköllä, jonka pääpaikka on Tampereella. Luoto toteaa, että tapaukseen liittyvät seikat ovat salassa pidettäviä eikä hän kerro siitä enempää.
Miten sinä Tirehtoori tiedät, mitä 4kk aikana tutkinnassa on ilmennyt?
Tuohan on varsin suosittua aluetta harrastus-ja ammattikuvaajien keskuudessa. Yökuvauksia ja asuntoautoilla liikkuvat öisin kuvaamassa. Aina sitä on voinut tarttua muutakin zoomiin ja joku lipsauttaa jotakin erikoista niinkuin Tirehtoori tuossa itsekin mainitsi..
Hyvä pointti kun silloin puhuttiin ensimmäistä kertaa tästä havinnosta niin oliko hirviö jota kiinnosti kovasti, että jos auto nähty sillalla ja epämääräistä toimintaa riittääkö näyttö? Niin nythän eivät usko koko kertomukseen mites niin on muuttunut? Toki on saattanut olla pelkkä kuspyssääs jollain.Etsivä Shitlock kirjoitti: La Helmi 03, 2024 5:43 pmMutta jos auto on pysäytetty sillalle siksi, että on päästy kusemaan jokeen, niin eihän se Tirehtöörille ole mitään erikoista. Eikä pitäisi olla paikallisellekaan kuvaajalle, vaan olisi pitänyt kuitata malliin "jaahas, joku pysähty kusemaan sillalta."Molo kirjoitti: La Helmi 03, 2024 5:26 pm Mitä paskaa Tirehtoori tarkoittaa? Omistasiko puhut? Onpa arka paikka ja kumma juttu, että jotkut nähneet auton sillalla ja kuvattu kun nähty jotain erikoista toimintaa. Varmaan itse tietää mitä on tehnyt. Paremmin kuin sinä ja rääväsuinen kaveris täällä. Olitko pimeässä komerossa kuvaamassa![]()
Monster kirjoitti: La Helmi 03, 2024 10:35 amAh. Vanha kunnon salaliittohan se siellä taas nostaa päätään.HKV kirjoitti: La Helmi 03, 2024 9:51 am
Ehkä poika ei oikeasti tullutkaan löytöpaikkaan joen tuomana. Poliisit sössineet tutkinnan,kamera tallenteet yms. Pitää peitellä omiaan ja antaa olla luulossa tapaturma jokeen mennyt itse.
Monsterilla ei viime aikoina ole ollut mitään järkevää kontenttia joten parempi olla hiljaa.
Oli taas niin sekava selitys että pelkkä kuseminen kenkäkaappiin ei riittänyt. Täytyi vääntää paskatkin.
-
Tirehtoori
- Harjunpää
Havainnollistamaan vähän näkyvyyrestä...
Näkyvyys 39 kilometria. Katuamisyönä ollu näkyvyys vaan 23 km.
Näkyvyys sillalle päin 200 metrin päästä. Tässä teille malliksi kuinka huano näkyvyys on pimiällä.
Näkyvyys 39 kilometria. Katuamisyönä ollu näkyvyys vaan 23 km.
Näkyvyys sillalle päin 200 metrin päästä. Tässä teille malliksi kuinka huano näkyvyys on pimiällä.
- Liitteet
-
- 20240203_183318~2.jpg (441.78 KiB) Katsottu 743 kertaa
Viimeksi muokannut Tirehtoori, La Helmi 03, 2024 7:46 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sano mun sanoneen. JOESSA SE ON
Ainakin Vanhalla Paukulla kävivät tutkimassa kameroita ennen löytymistä.HKV kirjoitti: Pe Helmi 02, 2024 6:32 pm Ennen jäänteiden löytymistä KRP ilmoitti että keskustan kameroista löytynyt jotain mielenkiintoista/tutkittavaa?
KUTEN JOESTAKIN?
Kummastakaan ei enää uutisoitu? Tutkittiinko edes kameroita?