Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Sipi
Perry Mason

Re: Rasmus Takaluoma 16v Lapua 11.11.2022

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Etsivä Shitlock kirjoitti: Ma Helmi 12, 2024 11:08 pm Nimittäin muistatko kummatko ehtivät tekemään ilmoituksen pahoinpitelystä ensin; Takaluomat poliisista vai poliisi Takaluomasta? Ja etten olisi liian suuripiirteinen, niin muistatko kuinka pian katoamisen jälkeen?
Mulla ei ole tästä kuin hataraa mutua. Kuitenkin oma ajatus on, että Takaluomat syyttivät ensin Härsilää, ja sen jälkeen sitten Härsilä kehitteli näitä kunnianloukkausjuttujaan lähinnä siitä, että kuvitteli omaisten levittäneen hänestä tätä "vitun pelle"- kuvaa. Tämähän osoittautui vääräksi tulkinnaksi.

Sitten alkaa olla sekavaa, syyttäjä alkoi pohtia ravintolan tapahtumia ja poliisista iskettiin lujaa vastaan kaikeaa epäolennaisella, jotta heidän oma tunarointinsa valvontavideoiden ja tutkinnan aloittamisen viivästymisen suhteen jäisi vähemmälle huomiolle ja Demiristä alettiin sitten leipoa vahvaa syyllistä.

Kronologiaan en valitettavasti osaa sanoa mitään varmaa. Muistan vain selkäesti sen viestin ja tunteen, joka tapahtumista välittyi: Jos syytätte poliisia, niin täältä pesee. (Tämä siis ajalta ennen KRP:n väliintuloa).

Onko muuten Härsilä itse antanut mitään haastatteluja, ollut esillä esim somessa tai blogissa/podissa/ tms kertomassa, miten erinomainen poliisi hän on ja miten kauheaa tämä ajojahti on hänelle ollut ja miten tämä on hänelle henkilökohtainen tragdia ja miten Rasmus oli hänelle rakas kuin oma poika? vai onko tajunnut olla hiljaa?

Itse en ole törmännyt, joten poliisit- sarjan perusteella saamani kuva miehestä (kovaääninen, rempseä, tykkää olla esillä, luulee olevansa alfaäijä...) ei puolla sitä, että hän ns hiljaisuudessa nuolisi haavojaan jos itse saisi päättää. Siksi luulen, että on kyllä kollegat ihan syyttäjää myöten sanoneet, että nyt Härski pidät turpasi kiinni niin saadaan tämä hoidettua. Jos hän nimittäin itse olisi saanut päättää, olisi varmaan ihan joka aviisin kannessa kertomassa omaa versiotaa.

Tai sitten ei. Tällainen kuva vaan hänestä minulla.
Molo
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Molo »

Jonkunlainen kevennys tähän raskaaseen asiaan ja ketjuun. Ajattelin etten kehtaa kirjoittaa mutta onhan täällä kaikenlaista kehdattu. Meillä asuu vanhus naapurissa jonka mies kuoli ennen joulua. Rouvalla on pieni Yorkin terrieri ja hän ei enää jaksa viedä koiraa kulkee rollaattorilla ja itkee suruansa. Minun tytär on auttanut koiran viemisessä ja nyt olisi pieni koira tulossa meille. Mulle rouva kertoi äsken, että koiran nimi on Rasmus ja kutsutaan Rasseksi? Tänään olen tutustunut pieneen tulokkaaseen meinasin todella lentää pyrstölleni nimen kuultuani. Joo ja on ihan totta aloin jo todella miettimään omaa psyykettä. Pitäisikö jopa kysyä itseltään Nasiirilta, että mitä se tämä tarkoittaa. Onko edes totta vai mennyt jo tämä asia liikaa nuppiin? Totta se nyt kuitenkin on! :D
Verinuoli
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Verinuoli »

Sipi kirjoitti: Ke Helmi 14, 2024 1:50 pm
Etsivä Shitlock kirjoitti: Ma Helmi 12, 2024 11:08 pm Nimittäin muistatko kummatko ehtivät tekemään ilmoituksen pahoinpitelystä ensin; Takaluomat poliisista vai poliisi Takaluomasta? Ja etten olisi liian suuripiirteinen, niin muistatko kuinka pian katoamisen jälkeen?
Mulla ei ole tästä kuin hataraa mutua. Kuitenkin oma ajatus on, että Takaluomat syyttivät ensin Härsilää, ja sen jälkeen sitten Härsilä kehitteli näitä kunnianloukkausjuttujaan lähinnä siitä, että kuvitteli omaisten levittäneen hänestä tätä "vitun pelle"- kuvaa. Tämähän osoittautui vääräksi tulkinnaksi.

Sitten alkaa olla sekavaa, syyttäjä alkoi pohtia ravintolan tapahtumia ja poliisista iskettiin lujaa vastaan kaikeaa epäolennaisella, jotta heidän oma tunarointinsa valvontavideoiden ja tutkinnan aloittamisen viivästymisen suhteen jäisi vähemmälle huomiolle ja Demiristä alettiin sitten leipoa vahvaa syyllistä.

Kronologiaan en valitettavasti osaa sanoa mitään varmaa. Muistan vain selkäesti sen viestin ja tunteen, joka tapahtumista välittyi: Jos syytätte poliisia, niin täältä pesee. (Tämä siis ajalta ennen KRP:n väliintuloa).

Onko muuten Härsilä itse antanut mitään haastatteluja, ollut esillä esim somessa tai blogissa/podissa/ tms kertomassa, miten erinomainen poliisi hän on ja miten kauheaa tämä ajojahti on hänelle ollut ja miten tämä on hänelle henkilökohtainen tragdia ja miten Rasmus oli hänelle rakas kuin oma poika? vai onko tajunnut olla hiljaa?

Itse en ole törmännyt, joten poliisit- sarjan perusteella saamani kuva miehestä (kovaääninen, rempseä, tykkää olla esillä, luulee olevansa alfaäijä...) ei puolla sitä, että hän ns hiljaisuudessa nuolisi haavojaan jos itse saisi päättää. Siksi luulen, että on kyllä kollegat ihan syyttäjää myöten sanoneet, että nyt Härski pidät turpasi kiinni niin saadaan tämä hoidettua. Jos hän nimittäin itse olisi saanut päättää, olisi varmaan ihan joka aviisin kannessa kertomassa omaa versiotaa.

Tai sitten ei. Tällainen kuva vaan hänestä minulla.

Rikosepäily ilmoitus on tehty katoamista seuraavalla viikolla
.
Rasmuksen äiti on kertonut asiasta ilmoituksen tehneen, ei kylläkään tiedossa milloin sen on tehnyt?

Muita tuosta rikosepäilystä poliisille ilmoittaneita ei kaiketi tiedossa?

Voiko olla että tutkinnanjohtaja Ryynänen päätynyt videot nähtyään selvittämään molempien osalta mahdollista pahoinpitelyä? Eli Härsilä ei olisi asiasta ilmoitusta tehnyt välttämättä lainkaan?
Molo
Martin Beck

Allan Kurma kirjoitti: Ke Helmi 14, 2024 12:01 pm
Molo kirjoitti: Ke Helmi 14, 2024 9:02 am
Allan Kurma kirjoitti: Ke Helmi 14, 2024 7:58 am Poliisia nyt moititaan viivyttelystä. Mikä olisi muuttunut lopputuloksessa vaikka poliisi olisi heti alkanut etsimään Rasmusta kun omaiset ilmoittivat kadonneeksi?

Oma arvioni on, ettei mikään. No ehkä_olisi_voinut_löytyä aiemmin, mutta mikään ei henkeä olisi pelastanut.

Mitä tulee ns.pahoinpitelyyn, niin eipä tuo kummempi pahoinpitely ollut. Kunhan tehdään tikusta asiaa. Tuollaista näkee ihan joka kapakassa jatkuvasti, eikä kukaan ole syytettä nostamassa. Selvästi on antipatioita ko.poliisia kohtaan, mikä aika yleistä määrätyissä piireissä. Jotenkin kummallinen ajatuksenjuoksu, että ensin töppöillään ja rötöstellään ja kun joutuu kiinni, niin poliisihan se paskiainen on🙈
Juu ei et näe mitään pahoinpitelyä tai virhettä missään videolla. Eikö ole ihmeellistä? Kaikki muut jotka näkevät pahoinpitelyn panettelevat vaan huvikseen poliisia ja poliisin toimia? Arvostellaan alun toimimattomuutta. Mikä oliskaan ollut lopputulema, jos ei valvontatallenteet olisi tulleet julkisuuteen? Oli sen verran valveutunutta fiksua porukkaa liikkeillä, että toimivat. Kävikö siinäkin vaan huono tuuri? Rikosilmoitushan siitäkin seurasi mitäs muuta. Mitä jos kaikissa katoamisissa vaan ajatellaan, että ei se olisi mihinkään vaikuttanut vaikka olisi toimittu heti?
Et vastannut kysymykseen, olisiko lopputulos ollut mielestäsi toinen jos olisi reagoitu heti ilmoituksen tultua?
Vastaan, että en usko vaikuttaneen lopputulokseen siinä asiassa, että varmaan kuollut aika nopeasti kun kuppilasta lähti En tiedä. LUULEN, että Rasmus on noussut johonkin autoon LH,sta lähdettyään. Pointti on siinä, että jos olisi ollut haluttu selvittää tallenteet ammattitaidolla ja halulla olisi nähty mihin autoon on noussut. Keitä oli siinä lähistöllä silloin kun lähti. Kukaan ei ole nähnyt kuullut on todennäköistä, että autoon nousi. Olisi saatu dokumenttiä. Valitettavasti kaikesta saa käsityksen, että ei ole haluttu tallentaa tiettyjä dokumentteja. Jotain joitain suojellaan äläkä Monsteri vaivaudu salaliitoista! Ei ole ollut welldone tämä juttu. Siinä mielessä olisi saatu osviittaa mihin lähti jos paikallinen poliisi olisi heti toiminut. Nythän tässä liirumlaarumissa yritetään paijata yhtä nujakkapoliisia päähän esim. vaikka kuitenkin oli osallinen tappelussa alaikäisen kanssa. Ennen katoamista. Välillä tuntuu, että jotkut paikalliset viranomaiset uhriutuu tässä, mutta onhan tässä outoja piirteitä. Selvittäkööt sitten mitä on tehty ja miksi Rasmus oli alaikäinen kun turpaanoton jälkeen katosi. Poliisin toimesta siis sen jälkeen hävisi, Ihan meidän kaikkien oikeusturvan vuoksi, ettei siellä joukossa joku mätä omena valan vannoneena enää samaa työtä jatkaisi. Siksi olisi todella tärkeetä selvittää. Uskon, että KRP niin tekee. Poliisiin luotetaan kyllä. Mahdolliset syylliset asiaan pitää joutua vastuuseen on mun vastaus.
Monster
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Monster »

Molo kirjoitti: Ke Helmi 14, 2024 8:02 pm Selvittäkööt sitten mitä on tehty ja miksi Rasmus oli alaikäinen kun turpaanoton jälkeen katosi.
Ööö...olisikohan siksi ettei häntä ollut siitetty paria vuotta aiemmin?
Verinuoli
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Verinuoli »

-12.11. 2022 Rasmus katosi. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/19c9 ... 609c036160

- 12.11. 2022 Rasmuksen äiti oli jo kuullut poliisin kanssa tapahtuneesta tappelusta. https://yle.fi/a/74-20009889

- 13.11.2022 Rasmuksen äiti tekee poliisille katoamisilmoituksen Rasmuksesta. https://yle.fi/a/74-20052751

- 16.11.2022 Ilmeisesti tuona päivänä siviilihenkilöt käyneet kuvaamassa Hovin valvontakamera tallenteita, sisältä ja ulkoa kuvattuja.. (en edelleenkään muista kuka tuon päivän täällä minfossa uskottavasti selvitti.)

- 17.11.2022 Poliisi soittaa Demirille ja kysyy ravintolan sisä valvontakameroista. Demir kertoo että ulkokameroita on, mutta sisällä ei ole kameroita. https://ilkkapohjalainen.fi/rikokset-ja ... ia-vastaan

- 17.11.2022 Somessa alkaa laajasti leviään kertomus että Rasmus ollut hovissa ja jonkun vanhenman herran kanssa riitauduttuaan poistettu ravintolasta.

- 21.11.2022 Asia on noussut valtakunnalliseksi puheen aiheeksi facetiedotuksen myötä. https://ilkkapohjalainen.fi/rikokset-ja ... apauksesta

- 21.11.2022 Maanantaina iltapäivästä Pohjanmaan poliisi tiedottaa asiasta hieman ennen puolta neljää. Poliisi kertoo että Rasmus poistunut kotoaan 11.11.2022 https://ilkkapohjalainen.fi/rikokset-ja ... apauksesta

- 22.11.2022 Viimeistään aamupäivällä täysin julkisessa tiedossa on valvontakameratallenne Hovin sisätiloista, jossa myös näkyy vapaalla olleen poliisin ja Rasmukseen tappelu.

- 22.11.2022 I.P kysyy -Onko Takaluoman liikkeistä mitään vahvistettuja havaintoja hänen katoamisensa jälkeen? Teivaanmäki kertoo että, "ei ole!"

I.P kysymys 2 - Onko poliisilla epäilystä, että alaikäinen Rasmus Takaluoma olisi ollut hotelliravintola Lapua Hovissa katoamisyönään?

­ –" Poliisilla on tiedossa, että Rasmus Takaluoma on ollut kyseisessä ravintolassa",

https://ilkkapohjalainen.fi/rikokset-ja ... B6kortilla

- 24.11. 2022 Pohjanmaan poliisi päätyy antamaan tehtävän Lapuahovin valvontakamera tallenteiden katsomisesta ja tallentamisesta.
https://ilkkapohjalainen.fi/rikokset-ja ... A4-voimaan

En minä kyllä keksi tähän hovin tallenne asiaan mitään muuta selitystä kuin sen että poliisi ei alkuperäisiä tallenteita halunnutkaan saada tallennetuksi. Voi vain toivoo että tuo asia tulee aikanaan tutkintaan, ellei jo ole..

I.P jutussa 22.11.2022 Teivaanmäki kertoo että poliisin tiedossa on että Rasmus on ollut Lapua Hovissa. Ei tosin kerro että hyvin todennäköinen viimeinen havainto on juurikin Hovista.

Hyvin pitkään poliisi pitää kiinni 21.11.2022 julkaisemastaan katoamisilmoituksessa mainitusta epäilystä, että Rasmus on kadonnut kotoaan.?
Mielestäni tuo on poliisilta selkeää väärän tiedon levittämistä. Joulukuussa, vai meniköhän jopa tammikuun puolelle että poliisi julkisesti kertoi viimeisien havaintojen olleen Hovista ja sen edustalta.
Molo
Martin Beck

Monster kirjoitti: Ke Helmi 14, 2024 8:08 pm
Molo kirjoitti: Ke Helmi 14, 2024 8:02 pm Selvittäkööt sitten mitä on tehty ja miksi Rasmus oli alaikäinen kun turpaanoton jälkeen katosi.
Niin älä jaksa en tiedä onko sulla omia lapsia jos niin ajattelisit ehkä toisin.
Molo
Martin Beck

Elämä joskus vähän kummallista turhaa täällä syytellä ketään. Toivon, että selviää omaistensa takia ja voimia toivon kaikille nettisherlokeille jopa itselleen Monsterille ja poliiskunnalle :D Itse olen todella järkyttynyt meidän uuden tulokkaan Rasmus "Rassen" nimestä siis kaikista maailman koirien nimistä johtuen mikä sattuma tai olen sitten ehkä Kellokosken uusi prinsessa...? Joka tapauksessa aion keskittyä tämän 6-vuotiaan tulokkaan Yorkin terrierin "Rassen" hyvinvointiin tästedes. Voikaa hyvin :D
Etsivä Shitlock
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Etsivä Shitlock »

Verinuoli kirjoitti: Ke Helmi 14, 2024 8:15 pm -12.11. 2022 Rasmus katosi. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/19c9 ... 609c036160

- 12.11. 2022 Rasmuksen äiti oli jo kuullut poliisin kanssa tapahtuneesta tappelusta. https://yle.fi/a/74-20009889

- 13.11.2022 Rasmuksen äiti tekee poliisille katoamisilmoituksen Rasmuksesta. https://yle.fi/a/74-20052751

- 16.11.2022 Ilmeisesti tuona päivänä siviilihenkilöt käyneet kuvaamassa Hovin valvontakamera tallenteita, sisältä ja ulkoa kuvattuja.. (en edelleenkään muista kuka tuon päivän täällä minfossa uskottavasti selvitti.)

- 17.11.2022 Poliisi soittaa Demirille ja kysyy ravintolan sisä valvontakameroista. Demir kertoo että ulkokameroita on, mutta sisällä ei ole kameroita. https://ilkkapohjalainen.fi/rikokset-ja ... ia-vastaan

- 17.11.2022 Somessa alkaa laajasti leviään kertomus että Rasmus ollut hovissa ja jonkun vanhenman herran kanssa riitauduttuaan poistettu ravintolasta.

- 21.11.2022 Asia on noussut valtakunnalliseksi puheen aiheeksi facetiedotuksen myötä. https://ilkkapohjalainen.fi/rikokset-ja ... apauksesta

- 21.11.2022 Maanantaina iltapäivästä Pohjanmaan poliisi tiedottaa asiasta hieman ennen puolta neljää. Poliisi kertoo että Rasmus poistunut kotoaan 11.11.2022 https://ilkkapohjalainen.fi/rikokset-ja ... apauksesta

- 22.11.2022 Viimeistään aamupäivällä täysin julkisessa tiedossa on valvontakameratallenne Hovin sisätiloista, jossa myös näkyy vapaalla olleen poliisin ja Rasmukseen tappelu.

- 22.11.2022 I.P kysyy -Onko Takaluoman liikkeistä mitään vahvistettuja havaintoja hänen katoamisensa jälkeen? Teivaanmäki kertoo että, "ei ole!"

I.P kysymys 2 - Onko poliisilla epäilystä, että alaikäinen Rasmus Takaluoma olisi ollut hotelliravintola Lapua Hovissa katoamisyönään?

­ –" Poliisilla on tiedossa, että Rasmus Takaluoma on ollut kyseisessä ravintolassa",

https://ilkkapohjalainen.fi/rikokset-ja ... B6kortilla

- 24.11. 2022 Pohjanmaan poliisi päätyy antamaan tehtävän Lapuahovin valvontakamera tallenteiden katsomisesta ja tallentamisesta.
https://ilkkapohjalainen.fi/rikokset-ja ... A4-voimaan

En minä kyllä keksi tähän hovin tallenne asiaan mitään muuta selitystä kuin sen että poliisi ei alkuperäisiä tallenteita halunnutkaan saada tallennetuksi. Voi vain toivoo että tuo asia tulee aikanaan tutkintaan, ellei jo ole..

I.P jutussa 22.11.2022 Teivaanmäki kertoo että poliisin tiedossa on että Rasmus on ollut Lapua Hovissa. Ei tosin kerro että hyvin todennäköinen viimeinen havainto on juurikin Hovista.

Hyvin pitkään poliisi pitää kiinni 21.11.2022 julkaisemastaan katoamisilmoituksessa mainitusta epäilystä, että Rasmus on kadonnut kotoaan.?
Mielestäni tuo on poliisilta selkeää väärän tiedon levittämistä. Joulukuussa, vai meniköhän jopa tammikuun puolelle että poliisi julkisesti kertoi viimeisien havaintojen olleen Hovista ja sen edustalta.
Hyvä aikajana, kiitos.

Sen verran vielä tuota täsmentäisin, että 24.11.2022:kaan ei ollut kyse kaikkien Lapuahovin valvontakameratallenteiden hakemisesta, vaan ainoastaan sisätiloissa olevien kameroiden tallenteiden. Tästä voi tehdä sen päätelmän, että valvontakamerakiinnostus ei lainkaan koskenut Rasmuksen katoamista, koska ulkokameroista ei oltu lainkaan kiinnostuneita.
.....24.11.2022 tehtäväkseen käydä tallentamassa Lapuahovin valvontakameratallenteet sisätiloista. Tallenteita ei ollut ollut enää saatavissa. Vastaaja oli ollut yhteistyöhaluinen.
Lapuan terassivideo https://emalm.com/?v=lOXkX/
Etsivä Shitlock
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Etsivä Shitlock »

Molo kirjoitti: Ke Helmi 14, 2024 8:37 pm Elämä joskus vähän kummallista turhaa täällä syytellä ketään. Toivon, että selviää omaistensa takia ja voimia toivon kaikille nettisherlokeille jopa itselleen Monsterille ja poliiskunnalle :D Itse olen todella järkyttynyt meidän uuden tulokkaan Rasmus "Rassen" nimestä siis kaikista maailman koirien nimistä johtuen mikä sattuma tai olen sitten ehkä Kellokosken uusi prinsessa...? Joka tapauksessa aion keskittyä tämän 6-vuotiaan tulokkaan Yorkin terrierin "Rassen" hyvinvointiin tästedes. Voikaa hyvin :D
Kiitos Molo. Eli koirapäätös on tehty? Varmasti upea ja rakastava otus, kuin myös rakastettava.
Lapuan terassivideo https://emalm.com/?v=lOXkX/
Anti-Bini Laden
Rico Tubbs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anti-Bini Laden »

Allan Kurma kirjoitti: Ke Helmi 14, 2024 7:58 am
Oma arvioni on, ettei mikään. No ehkä_olisi_voinut_löytyä aiemmin, mutta mikään ei henkeä olisi pelastanut.

Mitä tulee ns.pahoinpitelyyn, niin eipä tuo kummempi pahoinpitely ollut. Kunhan tehdään tikusta asiaa.
Mikäli känninen poliisi olisi toiminut niin kuin olisi pitänyt niin alaikäinen lapsi olisi saatettu ensiavun kautta kotiinsa, poliisilaitokselle tai sosiaaliviranomaisten huomaan. Kannattaa jättää arvailut muille, jos on tota luokkaa.

Mikäli kyseessä olisi ollut aikuinen täysi ikäinen niin voisin jakaa kanssasi ton mielipiteesi. Mutta kyseessä oli alaikäinen lapsi versus vapaalla oleva känninen poliisi.
Että ei tässä ihan tehdä tikusta asiaa.

Ehkäpä sun ravintola illassa tollainen on ihan normi ilta. Mutta tosta tuskin on kovin moni muu samaa mieltä.
" Paha asettaa tekijän mytologiseen narratiiviin joka on
epävarmuutta siedettävämpi vaihtoehto "
Monster
Christopher Lorenzo

Molo kirjoitti: Ke Helmi 14, 2024 8:29 pm
Monster kirjoitti: Ke Helmi 14, 2024 8:08 pm
Niin älä jaksa en tiedä onko sulla omia lapsia jos niin ajattelisit ehkä toisin.
Eihän minun lapsieni mahdollinen olemassaolo ole mitenkään kytköksissä Rasmuksen syntymävuoteen.
Monster
Christopher Lorenzo

Anti-Bini Laden kirjoitti: Ke Helmi 14, 2024 9:11 pm

Mitä tulee ns.pahoinpitelyyn, niin eipä tuo kummempi pahoinpitely ollut. Kunhan tehdään tikusta asiaa.
Mikäli känninen poliisi olisi toiminut niin kuin olisi pitänyt niin alaikäinen lapsi olisi saatettu ensiavun kautta kotiinsa, poliisilaitokselle tai sosiaaliviranomaisten huomaan. Kannattaa jättää arvailut muille, jos on tota luokkaa.

Mikäli kyseessä olisi ollut aikuinen täysi ikäinen niin voisin jakaa kanssasi ton mielipiteesi. Mutta kyseessä oli alaikäinen lapsi versus vapaalla oleva känninen poliisi.

Ehkäpä sun ravintola illassa tollainen on ihan normi ilta. Mutta tosta tuskin on kovin moni muu samaa mieltä.
Näinhän se varmaankin jossain täydellisessä Strömsö-utopiassa menisi.

Käytännössähän asia menee niin, ettei kenenkään baariin juopottelemaan pääseen 16-vuotiaan vuoksi paikalle soitella sossuja tai poliisipartioita jos tämä pihalle joutumisen jälkeen kävelee itse paikalta pois. Ei varsinkaan missään Lapuan kaltaisessa tuppukylässä.

Jälkiviisaana tietenkin voi todeta että nyt olisi ollut syytä.
Tessu
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Näin sinä käy kun lapset alkavat aikuisten leikkeihin,kannattaa pysyä huumeista ja baareista kaukana!
Molo
Martin Beck

Monster kirjoitti: To Helmi 15, 2024 3:36 pm
Anti-Bini Laden kirjoitti: Ke Helmi 14, 2024 9:11 pm

Näinhän se varmaankin jossain täydellisessä Strömsö-utopiassa menisi.

Käytännössähän asia menee niin, ettei kenenkään baariin juopottelemaan pääseen 16-vuotiaan vuoksi paikalle soitella sossuja tai poliisipartioita jos tämä pihalle joutumisen jälkeen kävelee itse paikalta pois. Ei varsinkaan missään Lapuan kaltaisessa tuppukylässä.

Jälkiviisaana tietenkin voi todeta että nyt olisi ollut syytä.
Vapaalla on vapaalla. Kuitenkin jokaisen aikuisen pitäisi jollain tavalla kantaa huolta kun näkee alaikäisen kännissä kuppilassa. Tai missä vaan. Onhan siinä vastuuta aikuisella entä poliisilla? Sitten alkoi nyrkit vimmatusti heilumaan selvästi Demir sai tillikan. Myös rikosilmon. Mitä tähän
poliisiin tulee tunsi vanhemmat tiesi äidin huolen? Miksei soittanut äidille työkaverille joka työvuorossa jollekin? Miksi lähti rikosilmoja tekemään kun selvisi, että joku fiksu olikin saanut tallenteet joista selvisi tapahtumien kulku? Ei mitään kummaa? Tosin voin aistia että miksi en ehkä kaduttaa. Toivottavasti oikea vaisto! Ihmisiä ollaan jokainen tekee virheitä miksi ei voi sitten myöntää? Niin se herättää vaan lisää epäluuloja. Juttu jatkuu molotus ei lopu ennenkuin kuin joku kertoo jotain joka voidaan uskoa.
Vastaa Viestiin