Mulla ei ole tästä kuin hataraa mutua. Kuitenkin oma ajatus on, että Takaluomat syyttivät ensin Härsilää, ja sen jälkeen sitten Härsilä kehitteli näitä kunnianloukkausjuttujaan lähinnä siitä, että kuvitteli omaisten levittäneen hänestä tätä "vitun pelle"- kuvaa. Tämähän osoittautui vääräksi tulkinnaksi.Etsivä Shitlock kirjoitti: Ma Helmi 12, 2024 11:08 pm Nimittäin muistatko kummatko ehtivät tekemään ilmoituksen pahoinpitelystä ensin; Takaluomat poliisista vai poliisi Takaluomasta? Ja etten olisi liian suuripiirteinen, niin muistatko kuinka pian katoamisen jälkeen?
Sitten alkaa olla sekavaa, syyttäjä alkoi pohtia ravintolan tapahtumia ja poliisista iskettiin lujaa vastaan kaikeaa epäolennaisella, jotta heidän oma tunarointinsa valvontavideoiden ja tutkinnan aloittamisen viivästymisen suhteen jäisi vähemmälle huomiolle ja Demiristä alettiin sitten leipoa vahvaa syyllistä.
Kronologiaan en valitettavasti osaa sanoa mitään varmaa. Muistan vain selkäesti sen viestin ja tunteen, joka tapahtumista välittyi: Jos syytätte poliisia, niin täältä pesee. (Tämä siis ajalta ennen KRP:n väliintuloa).
Onko muuten Härsilä itse antanut mitään haastatteluja, ollut esillä esim somessa tai blogissa/podissa/ tms kertomassa, miten erinomainen poliisi hän on ja miten kauheaa tämä ajojahti on hänelle ollut ja miten tämä on hänelle henkilökohtainen tragdia ja miten Rasmus oli hänelle rakas kuin oma poika? vai onko tajunnut olla hiljaa?
Itse en ole törmännyt, joten poliisit- sarjan perusteella saamani kuva miehestä (kovaääninen, rempseä, tykkää olla esillä, luulee olevansa alfaäijä...) ei puolla sitä, että hän ns hiljaisuudessa nuolisi haavojaan jos itse saisi päättää. Siksi luulen, että on kyllä kollegat ihan syyttäjää myöten sanoneet, että nyt Härski pidät turpasi kiinni niin saadaan tämä hoidettua. Jos hän nimittäin itse olisi saanut päättää, olisi varmaan ihan joka aviisin kannessa kertomassa omaa versiotaa.
Tai sitten ei. Tällainen kuva vaan hänestä minulla.