Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolema oli mm. törkeä kuolemantuottamus - 7 v 9 kk ja 3 v 7 kk vankeutta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Sarjo
Lauri Hanhivaara
Viestit: 137
Liittynyt: Ma Helmi 22, 2021 3:14 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Sarjo »

Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 10:34 am
Sarjo kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 10:13 am Mistä tiedät? Olitko paikalla?
Kiitos kysymästä kyllä olin.
Mulla on pitkät piuhat ja nyt vasta tajusin. Mutta vastaa vielä tähän.

Sanot olleesi paikalla, kun Miloa elvytettiin.
Olet myös kertonut asuvasi toisessa kaupungissa, etkä ole koskaan tavannut Milon isiä.

Miten ehdit paikalle silloin aamulla?
Elizabeth
Neuvoja-Jack
Viestit: 596
Liittynyt: To Huhti 30, 2015 8:40 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Elizabeth »

Mukavan isukin VÄKIVALTA mainittu jo maaliskuussa:

ISÄPUOLI: No en saa edes olla omassa kodissa normaalisti ku sä huudat mulle jos kosken [lapseen]

ÄITI: Nii varmaa huudan jos vittu kohtelet sitä väkivaltaisesti. Se et tykkäät ratkaista kaiken väkivallalla ei tarkota sitä et voisit vittu satuttaa mun lasta joka on vittu pieni viaton ihminen joka ei oo ikinä tehny sulle mitään pahaa

ISÄPUOLI: Pikkasen näpäytån vqa

ÄITI: Niinpä nii vittu
Maxgyver
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 119
Liittynyt: To Helmi 15, 2024 6:27 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Maxgyver »

Sarjo kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 7:17 pm
Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 10:34 am
Sarjo kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 10:13 am Mistä tiedät? Olitko paikalla?
Kiitos kysymästä kyllä olin.
Mulla on pitkät piuhat ja nyt vasta tajusin. Mutta vastaa vielä tähän.

Sanot olleesi paikalla, kun Miloa elvytettiin.
Olet myös kertonut asuvasi toisessa kaupungissa, etkä ole koskaan tavannut Milon isiä.

Miten ehdit paikalle silloin aamulla?
Tosiaan vielä pakko kommentoida selventämiseksi tähän en siis ole ollut paikalla asunnolla vaan olin siis paikalla oikeudessa missä nämä kaikki pelastajat ja poliisit olivat todistamassa joten tiedän kuka siellä sanoi ja mitä sanoi.
Sanemi74
Alibin satunnaislukija
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Syys 10, 2021 5:08 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Sanemi74 »

Pellehermanni kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 6:37 pm
Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:38 pm
Jokukukavaan kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 1:09 pm Niin siis kun oikeasti nyt järjellä jokainen ajattelemme sitä että tällä lapsella on ollut kolaria vastaavat sisäiset vammat sekä ihosta palanut 10% niin onhan se todellakin selvää että tältä lapselta ei ole vaatteita saanut edes pois päältä kipujen takia eikä hän todellakaan missään suihkussa ole voinut seisoa edes. Milon on täytynyt olla ihan täysin sänkypotilas jo päivien ajan ennen kuolemaansa. Siksi nuo ruuat ja juomatkin on sängyn vieressä ja vaippoja makuuhuoneessa.

Hyi helvetti. Ja tämä lapsi on tosiaan saanut särkylääkettä VASTA klo 22.00 aikaan Muusan siskon luota. Siihen saakka koitettu lääkitä aikuisen Panadolia murskaamalla juomaan. Voi vittu että kiehuu kun ajattelee.

Ja sit väitetään että tää lapsi on leikkinyt normaalisti siellä kotona ja höpötelkyt ja katsonut telkkaria mielellään.

Voi vittu tajunnan rajamailla maannut sängyssä minne on vuotanut palovammanesteet ja viimeiset pissit ja kakat.

Vai mitä ootte mieltä ite kolarin jälkeen tekisitte iloisena kotitöitä kotona ja kun sun ihosta 10% palanut.
Miten sä sitten sen ajattelet kun on viestitetty Muusan asioilla olon aikana että se lapsi riehuu tms? En nyt jouda etsimään miten se meni mutta tuskin sänkypotilas hirveesti riekkuu? Tuntuu että osa sivuuttaa tosi paljon kaikkea ja antaa omille mielikuvilleen liikaa valtaa. Myös palovammoista voisin sanoa omalla kokemuksella että ne on kipeitä sillon kun polttaa ja sen jälkeen kirvelee hetken mutta varsinaisesti ne ei ole kipeitä ellei niihin osu jotain. Tosin pienellä lapsella on erilainen kivunsieto kyky. Mutta myös kokenein näistä hoitajista sanoi että maalikko monesti luulee että kipeä lapsi näyttää kipua mutta hänen sanojensa mukaan kipeä lapsi vetäytyy ja on hyvinkin sellainen että maalikko ei välttämättä hoksaa kuinka kipeä lapsi on. Kyllähän sen toivoo ettei pieni viaton lapsi ole ollut hirveissä kivuissaan ja että olisi vain nukkunut nätisti pois ja ei haluakaan ajatella niin että olisi kärsinyt hereillä ja tehnyt kuolemaa. Jos olisi todistettavissa että lapsi on kärsinyt selkeästi päiviä ja että lapsi olisi ollut täysin toimintakyvytön niin kyllä silloin olisi voitu ja pitänyt jo tuomita taposta ja taposta epävarsinaisena laiminlyöntirikoksena. Tai jopa murhasta minkä ainakin Halonen täysin ansaitsee jos selviää vielä vankilaan asti
Tota... Tähän on pakko kommentoida sen verran, että toisen asteen palovammat on ihan saatanan kivuliaita! Ensimmäisen asteen ehkä vähän kirvelee, mutta toisen asteen palovammat tuntuu kuin joku polttaisi silitysraudalla non stoppina. Mulla on aikuisena ihmisenä palanut kropasta vajaa 10% toisen asteen palovammoille ja olin pirun kipeä ja pitkään, vaikka mulla on krooninen kolmoishermosärky ja horton (joita kuvaillaan "itsemurhasairauksiksi" koska ovat kivuliaimmat kipusairaudet), joten mulla oli tosi vahva lääkitys (vahvoja opiaatteja ja hermosärkylääkkeitä) joka varmasti blokkasi osan palovammojen kivusta ja mulla on TODELLA korkea kipukynnys, oon esim. synnyttänyt kolme kertaa ilman yhtään mitään kivunlievitystä. Kolmannen asteen palovammat eivät ole kivuliaita, koska hermot tuhoutuu. Mutta sanon vielä kerran, toisen asteen palovammat on ihan helvetin kivuliaita, joten pieni Milo-poika on varmasti kärsinyt ja kuollut tuskissaan 😥💔
Tätä samaa ajatellut että on ollut kovat tuskat Milolla. Läheisellä oli vahva lääkitys jorvissa sekä puudute kumpaankin käteen laitettuna. (en muista virallista nimitystä). Tekee pahaa edes ajatella
MissMacGyver
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Ma Tammi 08, 2024 10:48 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja MissMacGyver »

Sarjo kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 7:17 pm
Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 10:34 am
Sarjo kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 10:13 am Mistä tiedät? Olitko paikalla?
Kiitos kysymästä kyllä olin.
Mulla on pitkät piuhat ja nyt vasta tajusin. Mutta vastaa vielä tähän.

Sanot olleesi paikalla, kun Miloa elvytettiin.
Olet myös kertonut asuvasi toisessa kaupungissa, etkä ole koskaan tavannut Milon isiä.

Miten ehdit paikalle silloin aamulla?
Maxgyver taisi kyllä sanoa olleensa paikalla oikeudessa, ei elvytystilanteessa.
Elizabeth
Neuvoja-Jack
Viestit: 596
Liittynyt: To Huhti 30, 2015 8:40 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Elizabeth »

Elizabeth kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 7:21 pm Mukavan isukin VÄKIVALTA mainittu jo maaliskuussa:

ISÄPUOLI: No en saa edes olla omassa kodissa normaalisti ku sä huudat mulle jos kosken [lapseen]

ÄITI: Nii varmaa huudan jos vittu kohtelet sitä väkivaltaisesti. Se et tykkäät ratkaista kaiken väkivallalla ei tarkota sitä et voisit vittu satuttaa mun lasta joka on vittu pieni viaton ihminen joka ei oo ikinä tehny sulle mitään pahaa

ISÄPUOLI: Pikkasen näpäytån vqa

ÄITI: Niinpä nii vittu

Jatkan tähän vielä että viesteistä voi jo päätellä että miten Muussi nähny tilanteen missä Miloon kohdistettu väkivaltaa. On huudettu ja toruttu mut siihen se on kuitenkin jäänyt.
Cadi John
Roger Murtaugh
Viestit: 864
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2023 3:05 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

Sarjo kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 7:17 pm
Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 10:34 am
Sarjo kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 10:13 am Mistä tiedät? Olitko paikalla?
Kiitos kysymästä kyllä olin.
Mulla on pitkät piuhat ja nyt vasta tajusin. Mutta vastaa vielä tähän.

Sanot olleesi paikalla, kun Miloa elvytettiin.
Olet myös kertonut asuvasi toisessa kaupungissa, etkä ole koskaan tavannut Milon isiä.

Miten ehdit paikalle silloin aamulla?
Et muista enää kirjoituksiasi ja nytkin olit tähän sen lyhentänyt. Itse olit tummentanut kohdan nuori pojan kloppi. Kysyit vielä mistä tämä kirjoittaja sen tietää niin sanoi olevansa paikalla: oikeudessa!
Haisunäätä
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 110
Liittynyt: Pe Joulu 18, 2020 5:17 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Haisunäätä »

Hyi.
Nyt voin sanoa ton iltasanomien jutun luettuani että viranomaiset tehneet saakelin moisia virheitä tässä tapauksessa pidemmän aikaa.
Seinillä verta!
Asunnossa on vietetty häiriö elämää pidemmän aikaa.
Siellä pieni lapsi!
Sostoimi toiminut nyt väärin. Samaten virkavalta jos asunnossa ovat useasti käyneet lapsen ollessa paikalla.
Ja vaikka lapsi ei olisi paikalla niin minusta noissa häiriö tehtävissä pitäisi tästä edes aina tarkistaa ketkä asunnossa ovat kirjoilla!
Jos lapsia niin tuollainen elämä ei kuulu lapsen kotiin oli sitten lapsi paikalla tai ei.
Voin vaan sanoa jos mun lapselle tekisi joku noin miten tässä tapauksessa tehty, niin en voisi elää normaalia elämää enää. Enkä sallisi sellaisen ihmisen edes liikkua vapaana joka mun lasta hakkais saatika tappaisi.
Jos olisin tuon Muusan paikalla olisin jo suljetulla. Ja odottaisin en edes sano mitä.
Hyi.
Jos on pieniki epäily että omaa lastaan joku pahoinpiteöee niin luulisi herätyskellojen soivan.
Minulla ke soisi sellaista tahtia että voisi minet asiat mennä nuotin vierestä.
Maxgyver
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 119
Liittynyt: To Helmi 15, 2024 6:27 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Maxgyver »

Elizabeth kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 7:29 pm
Elizabeth kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 7:21 pm Mukavan isukin VÄKIVALTA mainittu jo maaliskuussa:

ISÄPUOLI: No en saa edes olla omassa kodissa normaalisti ku sä huudat mulle jos kosken [lapseen]

ÄITI: Nii varmaa huudan jos vittu kohtelet sitä väkivaltaisesti. Se et tykkäät ratkaista kaiken väkivallalla ei tarkota sitä et voisit vittu satuttaa mun lasta joka on vittu pieni viaton ihminen joka ei oo ikinä tehny sulle mitään pahaa

ISÄPUOLI: Pikkasen näpäytån vqa

ÄITI: Niinpä nii vittu

Jatkan tähän vielä että viesteistä voi jo päätellä että miten Muussi nähny tilanteen missä Miloon kohdistettu väkivaltaa. On huudettu ja toruttu mut siihen se on kuitenkin jäänyt.


13.–16.3.2023
ÄITI: Vitun sairasta et sä riehut jossain ja sen takia mun lapsi on vittu vaarassa koska et osaa käyttäytyä. Ku aina pitää riehuu ja kovistella eikä ikinä voi käyttäytyä ku aikuiset ihmiset

ÄITI: Vaarrannat mun lapsen sen takia et sun pitää leikkii jotain vitun Jeesusta

ÄITI: Voitteko painuu vaikka vittuun ni saan ton lapsen nukkumaan. Ei tarvi tähän kämppään kuttua ketään ku mun lapsi on täällä

(Eli siis tässä ei ole kohdistettu lapseen väkivaltaa vaan on ollut joku tilanne kolmannen osapuolen kanssa)


Muutama päivä myöhemmin:
ISÄPUOLI: No en saa edes olla omassa kodissa normaalisti ku sä huudat mulle jos kosken [lapseen]

ÄITI: Nii varmaa huudan jos vittu kohtelet sitä väkivaltaisesti. Se et tykkäät ratkaista kaiken väkivallalla ei tarkota sitä et voisit vittu satuttaa mun lasta joka on vittu pieni viaton ihminen joka ei oo ikinä tehny sulle mitään pahaa

ISÄPUOLI: Pikkasen näpäytån vqa

ÄITI: Niinpä nii vittu

(Ja tässä puhuttiin siitä luunapista)

Kun joku näihin maaliskuun asioihin vielä takertui. Tosiaan piti lopettaa tämä ja nyt ei ole aikaa tai jaksamista jokaista viestiä erikseen käydä teille läpi mutta niihin muistaakseni löytyy aika pitkälle vastaukset kun jaksaa selata jokaisen lehtijutun. Saatto olla että joihinkin oon saanu "selityksen" siellä käräjillä ja ei ole tullut lehteen.
candyman×5
Armas Tammelin
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Loka 28, 2014 4:32 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja candyman×5 »

Siis miksi täällä edes vastaillaan jollekin "enolle"?
Äijää kiinnostaa se lapsi tasan niin paljon että laittelee vain uusia selfieitä ja puolustelee kusipää-siskoaan.
Siellä on lapsen kotona ollut enemmän toiset narkkarit huolissaan kuin tämän pienen omat sukulaiset.
Hävetkää jos osaatte ja älkää lisääntykö
Cadi John
Roger Murtaugh
Viestit: 864
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2023 3:05 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

Balance kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 7:02 pm
Cadi John kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 6:21 pm
Maxgyver kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 6:16 pm

Voisinhan minäkin nyt laittaa viestiä että ootte heittänyt mua bussin alle ja perseraiskannu mua kysymyksillänne ja jos kuolisin niin epäiltäskö teitä teosta? Ei vaan kaikkia sanoja ei tarvitse ottaa aina niin siinä alkuperäisessä merkityksessä. Ite esim sanoisin tästä tämän päivän viestirallista että oon homostellu minffossa päivän mutta en mä tarkota sitä että minä olen teidän kanssa nainut
Mä nyt suosittelen ystävällisesti et jätät kirjoittamisen tähän. Kuten huomaat niin tulee uusia viestejä samoista kysymyksistä koko ajan. Jengi ei lue vanhoja näköjään. Samat asiat pyörii koko ajan kun puretaan omia raivoja tänne.
Kirjoittelen tänne ihan tasan samalla oikeudella millä tuo murhaajien puolustelija sekä sinä. Yritin kaivaa häneltä vastausta mitä en ikinä saanut, vain ohutta ja huonoa vertauskuvaa. Mutta jankkaaminen ei hänen kanssa näköjään auta, sokea kun on. Toinen vaihtoehto on että tyhmä. Jos noista viesteistä ei vielä usko muusankin olleen osallinen niin olkoot.
En nyt tarkoittanut juuri sinua vaan näitä jotka hokee voi Milo parka ja kidutettu sekä kiroillaan, haukutaan, kiduttajia koko suku ja lapset kaikilta pois jne sekä isot sydänhymiöt, itkuhymiöt perässä ym. On tämä kauhea asia mutta ei ne kauhistelut ja kiroilut sekä suvun uhkailut tuo tähän ketjuun yhtään uutta asiaa.
MS51
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2024 11:13 am

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja MS51 »

Tämä on kyllä varmaan sekopäisin ketju täällä :shock:

Kaikki henkirikokset pitäisi jakaa jo alkuvaiheessa kahteen eri aiheeseen. Toinen käsittelisi itse rikosta, oikeudenkäyntiä ja rangaistusta ja toinen sitten sukulaisten vanhempien uskontoa, sukulaisten harrastuksia ja lihasten kokoa, kenen kanssa on tehty nappikauppaa ja vaikka millä automerkeillä ajetaan.

Olis kyllä mahdoton tehtävä modeille ja kirjoittajillekin, joten kuolleena syntynyt idea.

Jos tämä mäxkaiveri uskoo murhaan/tappoon niin hänen omien kokemustensa ja uskomustensa perusteella se olisi Suomen ensimmäinen sellainen joka aiheutettu luunapeilla ja hetken kirvelevällä sormella.
Cadi John
Roger Murtaugh
Viestit: 864
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2023 3:05 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

Jandrie kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 7:17 pm
AlpoM kirjoitti: Ma Helmi 19, 2024 6:18 pm Oliko kukaan nyt varmistanut esim IG privaviestillä tämän velikullan henkilöllisyyttä? Viesteissä huokuu niin kylmänviileä ja rauhallinen olemus, että täytyy olla melko psykopaatti kuka vastailee tuohon tyyliin siskonlapsen kidutusmurhaan liittyviin kysymyksiin. Uskotaan tämäkin asia sitten kun joku sen todistaa :wink:
Taitaa olla oikeasti Muusan veli, koska osasi kertoa Instagramin asetuksistaan. Kertoi, että viestiä pystyy laittamaan ainoastaan henkilöt, joita hän itse seuraa ja tämä pitää paikkaansa, sillä mulle tuli siitä ilmoitus, kun yritin laittaa hänelle viestiä.
Kannattaa lukea kaikki viestit aamusta asti jolloin jo selvisi kuka hän on.
KalleKoolla
Nikke Knakkertton
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2014 9:53 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja KalleKoolla »

Uskon, että MaxGyver on Milon äidin veli.

Ärsyttävää, että täällä on typeryksiä, jotka jankuttavat samoista asioista ja vääntelevät faktoja mieleisikseen, mm. "Mun oxyja et ota" on oikeasti "Oxyja et ota".

Ymmärrän, että ei kiinnosta enää vastailla, mutta itseäni kiinnostaa, miten käräjillä käsiteltiin tämä:

"Syyttäjän mukaan äiti on ollut mukana tappavassa väkivallassa, lukuun ottamatta höyrymopin käyttöä. Lisäksi äiti on jättänyt lapsensa isäpuolen hoitoon vaikka hän on tiennyt tämän olevan huumausaineiden vaikutuksen alaisena ja vaikka lapselle oli tehty väkivaltaa." Lähde yle.fi 12.2.

Toivon, että te sukulaiset saatte olla rauhassa kotonanne.
AlpoM
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: To Helmi 15, 2024 1:07 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja AlpoM »

Voi helvetti täälä on tyhmempää porukkaa kun kuvittelinkaan :D Tottakai tiedän ketä hän esittää, mutta onko hän todellisuudessa se ketä esittää.
Vastaa Viestiin