4v. pojan törkeä kuolemantuottamus 8.6.2023 Joensuu, äidille ja isäpuolelle ehdotonta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
KalleKoolla
Nikke Knatterton

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja KalleKoolla »

URSULÅ kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 6:42 pm
maleficent kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 5:26 pm Vai oiskohan 80- ja 90-luvulla hakattu kakarat istumaan paikoillaan ja olemaan hiljaa? Vähän ehkä on tällainen kokemus itselläni. Muutaman selkäsaunan jälkeen aloin kyllä oppia, ettei levotonta käytöstä sallita vanhemman läsnäollessa. Että sellaista se osaava kasvatus oli silloin…
Tämmöiseen kasvatukseen minä olen tottunut. Pysyi kuri eikä hypitty pitkin seiniä sen jälkeen.
Tuommoisesta kasvatuksesta tulee just Sebuja.
Ahmi
Poliisikoira Rex

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Ahmi »

kaalimatte kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 2:23 pm Mietin myös että onkohan moppipesut tehty lapselle jo ennen oletettua ajankohtaa? Koska:
-lasta ei viety hoitoon JA Sebu osti suklaata, ikäänkuin "suklaata sairaalle lapselle" ja ehkä hyvityksenä kun on pahoinpidellyt...
Potentiaalisesti mustelmien syntymähetki.
Noista muusan ottamista screen shoteista, heti sen jälkeen kun sai tietää tapahtumista, ei ole hirveämmin tainnut olla puhetta. Niiden ottamis ajankohdasta ja syy niiden ottamiselle. Veikkaan, että muusa jo tuossa vaiheessa epäili tahallisuutta tai tiesi sen, koska mustelmat olivat jo syntyneet sinä aamuna mihin tuo sebun suklaan ostaminen liittyy. Otti jo todisteita jos joku alkaa häntä syyttämään jo syntyneistä mustelmista, olisi heittänyt sebun junan alle, joka hänen olisi pitänyt tehdä jo aiemmin. Lapsen menettämisen pelkohan häntä on ohjannut ja sebu oli viittä vaille ulkona muutenkin. Nuo pari muulle miehelle lähetyt viestit vähän viittaa siihen.
JudgeCooper
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja JudgeCooper »

nordic_noir kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 6:46 pm Joku tässä casessa mättää ja pahoin, koska lapsen vammat ovat kiistattomat, mutta tutkinta ei ole saanut ilmeisesti kerättyä näyttöä tarpeeksi näiden kahden syyllisyydestä, jotta voitaisiin tuomita murhasta ja taposta?
Näyttöä on, vaan vässykkä syyttäjä ei sitä osaa käyttää ja näyttää. Myös aihetodisteiden painottaminen kannattaisi. Vaan kun ei. Kyseessä Joensuun-tauti.
Välinpitämättömyys on valinta.
maleficent
Susikoski

Viesti Kirjoittaja maleficent »

KalleKoolla kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 6:58 pm
maleficent kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 5:26 pm Vai oiskohan 80- ja 90-luvulla hakattu kakarat istumaan paikoillaan ja olemaan hiljaa? Vähän ehkä on tällainen kokemus itselläni. Muutaman selkäsaunan jälkeen aloin kyllä oppia, ettei levotonta käytöstä sallita vanhemman läsnäollessa. Että sellaista se osaava kasvatus oli silloin…
Tämmöiseen kasvatukseen minä olen tottunut. Pysyi kuri eikä hypitty pitkin seiniä sen jälkeen.
Minä jo luulin, että olen ainoa joka ei tällaista pieksämiskulttuuria ymmärrä.
Once upon a time.
sivusta_seuraaja
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja sivusta_seuraaja »

KalleKoolla kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 5:03 pm
sivusta_seuraaja kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 12:17 pmMietin tuossa, että ADHD periytyy, mutta periytyvyys pitää olla molemmilta puolilta vanhempia.
En ole kuullutkaan, että molemmilla vanhemmilla pitäisi olla. Onko väitteesi faktaa vai spekulaatiota?
Faktana tätä kerrotaan Nepsy valmennuksessa.
sivusta_seuraaja
Jane Marple

KalleKoolla kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 4:51 pm
sivusta_seuraaja kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 10:30 am Sebun kuulustelustasebu.jpg Tämän vuoksi Muusa oli keskiviikko aamuna ihmetellyt palovammoja,
koska Muusa luuli, että se on IHOINFEKTIO, jota hän hoiti illalla. :shock:
Luen ja luen, mutta en vain ymmärrä lukemaani. Muusa hoiti ihoinfektiota tiistai-iltana?
Meniköhän minulla päivät sekaisin?
Keskiviikko ilta?
Sori. Luin liikaa sitä esitutkintaa, täyty pitää tauko itsekin.
sivusta_seuraaja
Jane Marple

Shakawkaw kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 2:36 pm
sivusta_seuraaja kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 12:27 pm
Katti536 kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 12:11 pm Olenkohan ymmärtänyt oikein, että lapsen kasvoihin oli kuolinyönä vielä Muusan mentyä nukkumaan ilmaantunut uusia mustelmia? Onko tästä ollut puhetta täällä ?
Muoks. Muusan kuulustelu s.239 se tuleekin ilmi
Näin annetaan ymmärtää!
En tiedä meneekö muilla samalla tavalla, mutta ainakaan minulla mustelmat eivät näy heti, vaan jos esim. kolauttaa polven, mustelma ilmestyy vasta myöhemmin, jopa vasta parin päivän päästä.
Itselläni kyllä menee. Nyt näkyy kädessä viikon takainen kaatuminen.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

maleficent kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 7:06 pm
Kuten jo äitini on sanonut, " hakkaamalla ei tule lapsista kuin kusipäitä."
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
sivusta_seuraaja
Jane Marple

Jokukukavaan kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 4:23 pm No kyllähän syyttäjä epäili/syytti äitiäkin joko yksin tai yhdessä isäpuolen kanssa tehdystä tylpästä väkivallasta. Etp saa tilattua Pohjois-Karjalan ko.
Mikä on tylppä väkivalta?
Tyttö Bodomilta
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Tyttö Bodomilta »

Ahmi kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 7:01 pm
kaalimatte kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 2:23 pm Mietin myös että onkohan moppipesut tehty lapselle jo ennen oletettua ajankohtaa? Koska:
-lasta ei viety hoitoon JA Sebu osti suklaata, ikäänkuin "suklaata sairaalle lapselle" ja ehkä hyvityksenä kun on pahoinpidellyt...
Potentiaalisesti mustelmien syntymähetki.
Noista muusan ottamista screen shoteista, heti sen jälkeen kun sai tietää tapahtumista, ei ole hirveämmin tainnut olla puhetta. Niiden ottamis ajankohdasta ja syy niiden ottamiselle. Veikkaan, että muusa jo tuossa vaiheessa epäili tahallisuutta tai tiesi sen, koska mustelmat olivat jo syntyneet sinä aamuna mihin tuo sebun suklaan ostaminen liittyy. Otti jo todisteita jos joku alkaa häntä syyttämään jo syntyneistä mustelmista, olisi heittänyt sebun junan alle, joka hänen olisi pitänyt tehdä jo aiemmin. Lapsen menettämisen pelkohan häntä on ohjannut ja sebu oli viittä vaille ulkona muutenkin. Nuo pari muulle miehelle lähetyt viestit vähän viittaa siihen.
Mitkä Muusan ottamat screenshotit?
Muusa otti itse kuvia Milosta.
Missään ei mainita mitään screenshotteja.
maleficent
Susikoski

Viesti Kirjoittaja maleficent »

sivusta_seuraaja kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 7:13 pm
KalleKoolla kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 5:03 pm
sivusta_seuraaja kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 12:17 pmMietin tuossa, että ADHD periytyy, mutta periytyvyys pitää olla molemmilta puolilta vanhempia.
En ole kuullutkaan, että molemmilla vanhemmilla pitäisi olla. Onko väitteesi faktaa vai spekulaatiota?
Faktana tätä kerrotaan Nepsy valmennuksessa.
Tarkentaisitko missä valmennuksessa? Mielelläni laittaisin palautetta, että faktojen tsekkaus olisi suotavaa suorittaa asap.
Once upon a time.
Ahmi
Poliisikoira Rex

Vainu kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 5:33 pm Selvää on ainakin se, että syytetyt ei jatkossa halua koskea koko moppiin. Varmaan höyrymopin näkeminen jo puistattaa saati koko sanan kuuleminen. Ei ehkä mopittaminen tavallisellakaan lankamopilla ole mielekestä. Linnassa joutuu tutustumaan eri siivousvälineisiin..
Luuletko, että sebu putsariksi pääsee. Tuurilla yhden vaimoksi korkeintaan.
Miss Fisher
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Miss Fisher »

Tyttö Bodomilta kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 12:57 pm
Yoshi kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 12:43 pm
sivusta_seuraaja kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 12:17 pm Hyviä pointteja sulla. Mietin tuossa, että ADHD periytyy, mutta periytyvyys pitää olla molemmilta puolilta vanhempia. Hyvin harvoin neljä vuotiaalta tutkitaan tätä.ADHD:n diagnosointi nelivuotiaalta voi olla haastavaa, mutta se voidaan tehdä!
Yleensä lastenlääkäri, psykologi ja/tai lastenpsykiatri tekevät moniammatillisessa tiimissä tätä.

Mielestäni kyseessä on tarkkaavaisuuden häiriö, jota kompensoi vielä kiintymyssuhde häiriö.
Kehityksen arviointi: Lääkäri tai psykologi voi suorittaa lapsen kehityksen arvioinnin, joka sisältää fyysisen, kielellisen ja sosiaalisen kehityksen tarkastelun. Tämä auttaa poissulkemaan muita mahdollisia selittäviä tekijöitä lapsen käyttäytymisessä.
Olen aika varma, että muusa on käyttänyt päihteitä raskausaikana, se lisää myös riskiä keskosena syntymiseen, ja milon ikätasoistaan heikommat valmiudet johtuvat siitä, että on jo raskausaikana "vammautunut".
Totta. Jotain on Muusa käyttänyt raskausaikana varmaankin.
Mutta myös se koti missä Milo eli aiheutti taantumaa.
Esim. Vaskolta tullessaan eli huostaanotosta hän oli jo täysin kuiva eikä tarvinnut vaippoja,sekä maitopullo oli muistaakseni jäänyt. Kävi itse vessassa ja puki itse.
Näin sanoi päiväkodin henkilökunnasta joku.
Sitten taas Milo taantui kun hänet palautettiin kotiin. Ja taas oli vaipat ym koska Muusa ei jaksanut ylläpitää Milon kehitystä.
"Kun M tuli Vaskolta, hän oli levoton, vilkas, ei asettunut, juoksi karkuun, yritti piiloon. Aiemmin päiväkodissa olimme päässeet jo siihen, että hän käy itse vessassa ja pukee itse, mutta sitten palattiin taas siihen, että M tarvitsi jatkuvasti aikuisen tukea." - - "Toukokuun aikana M oli todella vilkas, karkuun juoksemista, samanlaista kuin silloin vaskon aikana." (ETP s. 339)
Neonataali
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Neonataali »

maleficent kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 7:06 pm
Enkä varmaan minä ole ainoa, jonka mielestä juuri tässä kyseisessä, väkivaltaisesti kuolleen lapsen kuolemaan kytkeytyvässä keskustelussa, lapsiin kohdistuvan väkivallan ihannointi on tavallistakin käsittämättömämpää.
Ahmi
Poliisikoira Rex

LeaSommer kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 6:11 pm
Vainu kirjoitti: Ma Helmi 26, 2024 5:26 pm Joo samaa mäkin epäilen, että mopin käytön näkisi sähköpiikistä. Onkohan tutkinta jättänyt huomioimatta tämän. Meillä ainakin näkyy selvänä piikkinä sauna, uuni, kuivausrumpu jne. En tiedä näkyykö sitten, jos moppia vaan hetken käyttää/vilauttaa.
Näkyyköhän lie? Höyrymopin kulutus lienee luokkaa 1,5 kW/h. Jos se on jonkun 15 min päällä, niin ei se taida kovin isoa piikkiä tehdä. Meillä on kulutusmittari kotona, ja en itse huomaa juuri esim kuivausrummun tai tiskarin sitä heiluttelevan. Ainoa, mikä kulutusta selkeästi nostaa on 8 kW kiuas ja suihkussa käynti.
Riippuu ihan näytön desimaalien määrästä ja kuinka tarkaksi laite on ohjelmoitu laskemaan anturista tulevaa signaalia.
Vastaa Viestiin