Kai ne sinne kaljakeissipaikkaan vietiin?
Tai ehkä akuutisti viety, mutta olisiko se virallinen väylä kuitenkin ELSY?
Ne sentään selvisi hengissä pois tuosta luukusta - kunnosta en sit tiiä...
Monen aikaan se kansliapäätös julkistetaan huomenna?
Kai ne sinne kaljakeissipaikkaan vietiin?
Lastensuojeluilmoitus ei oikein sovellu akuuttiin tilanteeseen. Siinä voi kestää useita päiviä ennen kuin ilmoitus löytää sosiaalityöntekijälle asti. Tässä on mun nähdäkseni toimittu ihan asiallisesti, kun lähdetty tavoittelemaan puhelimitse sosiaalityöntekijää. Soittopyynnöstä puolestaan ei valitettavasti ilmennyt millään tavalla, että lapsen tilanteesta olisi akuuttia huolta.Elizabeth kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 7:20 amTuo päiväkodin mustelmahavainto ja "isi kiusaa" ois pitänyt olla kans lastensuojeluilmoitus eikä mikään yhteydenottopyyntö.Juliet Jones kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 7:07 am Kolme lasu-ilmoitusta kuolemaa edeltäneen vuoden ajalta on aika vähän..
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7331 ... 4935827fd0
Toki aiheet olivat kai riitely/ huutaminen, kännäily ja siivoton koti. Ne on kyllä aika isoja aiheita
Vilja-Eerikasta tehty viimeinen lasu oli 2 päivää ennenkuin hänet tapettiin ja siihenkin riitti mustelma, revitty koulukirja sekä myöhästely.
Ei oo kyllä piitulla kissatJudgeCooper kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 11:02 amTsekkaa Piitun face.Sfo kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 10:53 am .... MISSÄ NE KISSAT ON?
Kaksi kissanvessaa täynnä paskaa, kaksi mulkkua jotka ovat kiduttaneet lapsen kuoliaaksi, kissoja ei näyt missään.
Jos ne kissatkin on kidutettu kuoliaaksi, mulla lähtee lapasesta..![]()
Juuri tällaisen ajatusmaailman takia lasua ei tehty mitä tässä selität. Naapurit olivat kyllä tietoisia että kauppaavat huumeita ja käyttävät niitä. Sebu ja Muusa oli havaittu usein sekaisin pihalla ja kodin lähistöllä. Juuri tuollaisen välinpitämättömyyden takia lapset eivät apua saa. Lasu tehdään siitä lapsesta, ei aikuisesta.Tyttö Bodomilta kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 10:24 amNyt pientä rajaa.Jokukukavaan kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 7:25 amKolme lastensuojeluilmoitusta on järkyttävän vähän. Etenkin kun luki nuo naapureiden kuulustelut.Juliet Jones kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 7:07 am Kolme lasu-ilmoitusta kuolemaa edeltäneen vuoden ajalta on aika vähän..
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7331 ... 4935827fd0
Toki aiheet olivat kai riitely/ huutaminen, kännäily ja siivoton koti. Ne on kyllä aika isoja aiheita
Jep, päiväkodin olisi aivan eri tavoin jo maanantaina 5.6 pitänyt toimia. Hehän muutenkin ottivat siihen Milon vastuusossuun yhteyttä vasta ti 5.6. klo 15.00.
Ja päiväkoti oli uskonut Muussa enemmän kuin lapsen sanoittamaa väkivaltaa ja vammoja. Milloin tämä opitaan, että lasta uskotaan AINA sinne asti että se lapsi on toimitettu lääkäriin, turvaan ja tilanne tutkitaan? Siihen asti sitä lasta tulisi uskoa. Päiväkoti ei tehnyt elettäkään uskoa Miloa.
Kokoan tähän havaintoja mitä naapurit oli tehneet mistä lasua EI oltu tehty
-Sebu huojumassa pihalla hevosnaamari päässä
-Milon hätäitku ja huuto "Äiti älä lyö"
-Milo itkemässä usein aamuisin yksin kotona pitkiä aikoja
-Pihalle alkoi ilmestyä tyhjiä lääkeliuskoja
-Sebu nähtiin antavan minigrippussi autoon ostajalle ja tämä tajuttiin huumekaupaksi
-asunnossa bileitä, tappelua, riitelyä
Tällaisia siellä ainakin oli ja oltiin tajuttu että Milon kodin aikuiset huumeita käyttää, mutta yhtään lasua huumeista ei ole tehty. Kunpa olisikin. Tai tuosta "Äiti älä lyö" huudosta.![]()
Miten lasu on syytä tehdä pihalla lojuvista lääkeliuskoista???
Meidänkin pihalla niitä välillä lojuu niin kenestä silloin teen lasun?
Kuule jos kaikki minigrippussien omistajat joutuu lasun syyniin niin kaikilta viedään muksut.
Mä olen kerran tai toisenkin antanut Buranaa mun kamulle minigrippussissa,vein autolle kadunvarteen. Onneksi kukaan ei tehnyt musta lasua![]()
Kuuntele nyt oikeasti itseesi.Jokukukavaan kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 11:27 amJuuri tällaisen ajatusmaailman takia lasua ei tehty mitä tässä selität. Naapurit olivat kyllä tietoisia että kauppaavat huumeita ja käyttävät niitä. Sebu ja Muusa oli havaittu usein sekaisin pihalla ja kodin lähistöllä. Juuri tuollaisen välinpitämättömyyden takia lapset eivät apua saa.Tyttö Bodomilta kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 10:24 am Miten lasu on syytä tehdä pihalla lojuvista lääkeliuskoista???
Meidänkin pihalla niitä välillä lojuu niin kenestä silloin teen lasun?
Kuule jos kaikki minigrippussien omistajat joutuu lasun syyniin niin kaikilta viedään muksut.
Mä olen kerran tai toisenkin antanut Buranaa mun kamulle minigrippussissa,vein autolle kadunvarteen. Onneksi kukaan ei tehnyt musta lasua![]()
Tuo miten sä keuhkoot asioiden vierestä on ihan omaa luokkaansa.Jokukukavaan kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 11:45 am Lastensuojelu ei tarvitse ilmoittajalta mitään todisteita huumeiden myynnistä. Lastensuojelu hankkii ne todisteet itse. Tällaisen takia nimenomaan ei pidä jättää ilmoitusta lasuun tekemättä! Oma huoli riittää lasun tekemiseen!
Poliisille voi netissä vinkkejä antaa epäillystä huumeiden myynnistä anonyyminä. Ei tarvitse olla mitään todisteita.
Jos on itse niin sokea ettei tunnista tavallista arkista toimintaa huumeiden myynnistä ja käytöstä niin sille toki ei mitään voi. Suurin osa onneksi tunnistaa käyttäjän ja ei käyttäjän aika nopealla vilkaisulla.
Huumeiden myynnistä ja käytöstä kuulusteluissa puhui enemmän kuin yksi talon asukas.
Miten tämä liittyy rikokseen? Vauvapalstalla olisi sopivampaa jaaritella mielipiteet, ihmetellä missä ja kenen sängyllä nämä makaavat, mitä itse tekisit tilanteessa ja kuinka olet hieno ihminen kun tuomitset asian. Normaali ihminen tuomitsee tämmöiset tapahtumat ihan automaatiolla, ei sitä jumalauta tarvi jokaisen erikseen tuoda esille. Jos te syötte aamupala leipänne loppuun niin kerrotteko senkin aina ääneen? Ruuan loppuun syöminen ja tämän rikoksen tuomitseminen ovat ihan yhtä normaalia suurimmalle osalle ihmisistä, ei mikään ilmoitusluontoinen asia.Tapida kirjoitti: Ke Helmi 28, 2024 8:47 am Sitä en kyllä ymmärrä, että nämä pienen iattoman lapsen kiduttajamurhaajat lojuvat nyt sukulaisten luona ilmeisesti kivoja selfieitä ottamassa parisängyllä. Miten ihmeessä kukaan noiden hirviöiden sukulaisista ottaa nämä seiniensä sisään yhtään kertaa enää?
Minun lapseni jos olisi murhannut lapsenlapseni, niin en olisi missään tekemisessä enää koskaan lapseni kanssa. Hän olisi kuollut minulle. Nämä hirviöiden sukulaiset näköjään hyväksyvät tapahtuneen, että voi että mitä piti sattua, tui tui.