Pakukuskilla on voinut hyvinkin olla joku perustavanlaatuinen aivokatkos. Tollaset on hankalia tilanteita.
Kotimatkallani käännän joka päivä oikealle hyvin samantapaisessa risteyksessä kuin tuo onnettomuuspaikkakin (onnettomuuspaikka kuvassa alla). Suurimpana erona taitaa olla että meilläpäin pyörätie on aivan ajoradassa kiinni, vain pieni betonireunus erottaa.
Pyörätiellä on vilkas liikenne. Hyvin monta kertaa tulee ohitettua pyöräilijä juuri ennen risteystä ja silloin pitää olla tarkkana ja seurata peilistä ehtiikö siitä hyvin kääntymään ennen pyöräilijän saapumista, vai pitääkö jäädä odottamaan. Ainoat kerrat jolloin on ollut jotain ongelmia, on kun pyöräilijä päättääkin pysähtyä odottamaan minun menemistäni ensin. Ja jos hän jää vielä seisomaan johonkin peilin kuolleeseen kulmaan, niin soppa onkin valmis. Siinä sitten seistään kumpikin odottamassa toisen menemistä. Minä siinä liikenteen tukkeena odotan että se etuajo-oikeutettu menisi ensin menojaan. Yleensä se on vain jäänyt siihen jöpöttämään ja minä sitten menen, jottei liikenne pysähdy aivan kokonaan.
Meillä tuo pyörätie on hienossa kunnossa ja se pidetään aina puhtaana. Lumet aurataan pyörätieltä aina ensin jne. Asfalttipinta on hieno ja sileä. Parempi kuin ajoradalla. Ainoat ketkä pyöräilevät ajoradalla täälläpäin ovat spandexit. Joko yksin tai ryhmässä.

- Forssantie - Santerintie.jpg (147.39 KiB) Katsottu 780 kertaa