Doris Watson kirjoitti: Ti Loka 01, 2024 11:20 am
Miss Holmes kirjoitti:
Minä en kyseenalaista hoitavan ammattitaitoa, vaan korostan Tikkasen kykyä manipuloida ihmisiä.
Siinä on aika vissi ero.
Niin, onhan tuosta ollut juttuja ja Lauermankin toteamaa kuinka taitavat manipuloijat huijaavat jopa ammattilaisiakin.
Psykiatritkin ovat ihmisiä, eivät immuuneja huijauksille.
Tikkanen saattaa olla siitä taitavimmasta päästä sumuttaja.
Joka tapauksessa sooloili ja oli omaehtoinen niin lääkityksen kuin muidenkin hoito- ohjeiden suhteen. Ei hakeutunut terapiaan.
Luulen että hoitavaksi juuri valikoitui kiltti ja myötäilevä kenen kanssa tuollainen peli onnistunut.
Saattaa olla että hoitava kuitenkin epäillyt tai jopa tiennyt lääkeaddiktioista ja siksi suosittanut toisenlaista työkuviota kenties julkiselle jossa olisi jonkinlaista kontrollia kollegojen taholta.
Epäilikö että oli tulossa Valvira 2.- keissi?
Valitettavasti jälleen sama juttu DWn lainauksen jälkeen - eipä onnistunut tavalliseen tapaan lainaus. Kirjoittajaksi vaihtuu tässä Talvi24
Toki voivat huijata jopa ammattilaisia, mutta en usko, että olisi jostain kummasta joidenkin epäilemästä syystä teeskennellyt masennusta 22 vuoden ajan aina silloin tällöin toistuvasti ilmenemäna. Koska, miksi olisi teeskennellyt?
Kuvittelette useiden psykiatrian erikloislääkäreiden menneen lankaan Tn jostain kumman syystä esittämään masennukseen.
Ei toki tiedetä sairaushistoriaansa yhtään tarkemmin, millooin masennus on vaivannut enemmän ja minkä pituisia taukoja olisi ollit. Tiedetään vaan, että toistuva masennus on ollut, ei krooninen.
Kovin kuulostaa väheksyvältä suhtautumiselta Tikkasta hoitaneista psykiatreista. Eivät tietenkään olisi osanneet ottaa huomioon sitä, että onko nyt nämä tai nämä oireet ollenkaan totta. Niinkö todella? Psykiatrian alan ammattilaiset! Sen sijaan ketjun ”asiatuntijat” tietävät, miten nämä asiat ovat Tn kohdalla olleet. Kummallista.
Eikö teistä tunnu yhtään ristiriitaiselta?
Onko tämä psykiatri ”kiltti ja myötäilevä”? Mistä tiedät? Luulla toki voit, mitä luulet, mikä sopii omaan tarinaasi.
Minun vaikutelmani vt:n kahdesta erillisestä tekstistä on vahvan ammattitaidon omaava asiallinen, hyvä psykiatri, joka teki parhaansa tuossakin hoitosuhteessa. Ei tullut millään tavoin vaikutelmaa, että olisi mm. manipulaatiolle, simulaatiolla altis, silmänsä sulkeva. Ei hoitanut ensimmäistä kertaa kollegaansa.
Näinhän se on, että sinäkin joudut myöntämään, että ”saattaa olla” tai ”luulen”
Minä luulen, että hoitavan psykiatrin mielessä oli saattanut käydä ajatus lääkeaddiktioista ja väärinkäytöstä. Mutta luulen, että tuo ajatus olisi saattanut tulla vasta hoitosuhteen loppumetreillä. Oli se
Tikkasesta johtunut oli 8 kk tauko. Kasvokkain olivat tavanneet vastaanotolla 2022 vain ilmeisesti kerran 23.11.22. Tammikuussa puhelinvastaanotto 25.1.22 Tn ollessa koronassa. Ja ilmeisesti 5.10. oli myös puhelinyhteys? Mutta ei voi tietää, oliko psykiatri ruvennut epäilemään. Kummallinen oli yli 8 kk tauko.
Psykiatri suositti työn vaihtoa julkiselle sen vuoksi, että mielestään yksityisellä työ oli Tlle liian stressaavaa. Tämä sinun piti jo tietää, mutta eikö psykiatrin kertom syy kelvannut? T oli kertonut uupuneensa kesän - 22 seutuun, mutta lepäily kesälomalla ei ollut auttanut.
Psykiatrilla oli kokemusta sekä julkisella että yksityisellä työn teosta, joten oli perusteensa suosittaa. Minä olin miettinyt toisinpäin, että yksityisellä olisi paremmin mahdollisuus säätää työkuormaansa. Mutta kuulemma julkisellakin on - ehkä sitten joillain aloilla, joissain työpaikoissa.
Kyllä julkisellakin puolella
lääkärit tekevät työnsä itsenäisesti, erillään muista kollegoistaan. Psykiatrian työryhmissä on kyllä mukana eri alojen ammattilaisia.
Eihän T ehkä ole käyttänyt lääkkeitään siten väärin, että se olisi työssään, työpäivissään näkynyt. On siellä yksityiselläkin yhteinen kahvihuone jne. Peruste luulolle: kukaan ei tiettävästi tiennyt Tn lääkeaddiktioista, väärinkäytöstä.
Millä perusteella luulisit, että olisi ollut näköpiirissä jostain käsin ilmoitus Valviraan. Mikä aiheena?
Psykiatri kertoi, ettei T vastustanut ajatusta julkiselle vaihdosta, mutta kuten olen aiemmin kirjoittanut se ei ole ihan tuosta vaan onnistuva juttu. Terapiaakaan ei T ollut vastustanut. Joku toi ketjuun tiedon
Tn olleen aiemmin terapiassa. Kuten olen jo aiemmin todennut, kokemus terapiasta on yksi siihen vaikuttava asia, ryhtyykö etsimään terapeuttia jne.