Helsinki Ullanlinna - psykiatrille elinkautinen vaimon murhasta 12/2022

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Talvi24
Jessica Fletcher

Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatrille elinkautinen vaimon murhasta 12/2022

Viesti Kirjoittaja Talvi24 »

Ulrica kirjoitti: Pe Loka 18, 2024 6:54 pm Tehdäänpä selvyyden vuoksi uudelleen selväksi. Että en ole kertonut olleeni 17.6.2024 istunnossa. Olen kertonut haluavani mennä katsomaan istuntoa, mutta se on ollut auttamattomasti myöhäistä, kun istunnosta ei tullut julkisuuteen tietoa. Tämä on ketjussa toistuvasti kerrottu.
Palsta on spekulointia varten ja tällä palstalla saa kertoa spekulointeja kysymättä niihin lupaa.
Talvi on useaa otteeseen toistuvasti kertonut nojaavansa ainoastaan faktatietoon. Hän on valinnut itse kuitenkin monistaa ei faktatietoa ketjussa. Tämä osoittaa vain sen, että hän nojaa tietoihin, mitkä hyödyttävät häntä. Tämä kävi ilmi next stop -ilmoituksen yhteydessä, mikä sen alkuperäinen tarkoituskin oli.
Mikäli asiasta vielä edelleen levitetään tahallisesti valheita, asia etenee juridisia reittejä eteenpäin.
"Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 » Ma Kesä 24, 2024 12:37 am

Pahoittelen, jos ilmaisuni oli epäsopiva.
Nikkiä Ulrica ei enää ole, joten niinhän siinä vähän on käynyt.
…………..
Viestit jäivät ja löytyvät kaivamalla, mutta ei niin kuin minun tapani on ollut: etsiä tietyn nimimerkin takaa viestit.
…………..
Viimeisessä tai ainakin viimeisimmissä viesteissään kertoi, että Tikkanen on todettu mtt:ssä syyntakeettomaksi ja case is closed jo 29.1.2024.
Osanottoja uhrin omaisille ja sitä rataa."
Tiedoksi Ulricalle, next stop ilmoituksestasi ei kylläkään käynyt ilmi yhtään mitään sellaista, johon viittaat.
Kuten MH edellä kirjoittaa 24.6.24 toit ketjuun valheellisen tiedon mt-tutkimuksen tuloksesta. Jostain syystä. Jos oli tarkoitus hämmentää, niin siinä varmaan onnistuit jkv. Muistan esim. MHn toistuvasti yrittäneen kysellä sinulta lisää tietoa jne. Mutta sinähän katosit samantien.

Tuo tuossa vaiheessa viimeinen kirjoituksesi ei ollut selvästikään mikään spekulaatio. Löytyyhän se ketjusta, samoin kuin Sissin mukaan siitä otettu kuvakaappaus. Ihan aiheesta olen kysynyt, mikä oli teon motiivi? Mikä on moraali? Vastauksia et kerro - joten siinäpä se. Eihän sinulla ole mitään juridista esittää, kun minä ja Sissi emme ole millään tavoin vääristelleet kirjoittamaasi. Noin ratkaisevan tiedon tuominen valheellisena ei liene m-infon ketjuisssa tavallista?
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Sitä tässä olen koko päivän odotellut, että tuon päätöksen virallinen ratkaisu perusteluineen olisi ko:n sivuille tullut.

Todennäköisesti siinä edelleen on salauksia sen verran, että sitä rustattaan siellä edelleen.

En kuitenkaan näe mitään syytä, ettei se jossain vaiheessa ilmestyisi.

Talvi. Lopeta tuo jatkuva hyökkääminen.
Tai tee se siellä missä kuuluu: lautamiehet
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Talvi24
Jessica Fletcher

Sissi kirjoitti: Pe Loka 18, 2024 7:12 pm
Ulrica kirjoitti: Pe Loka 18, 2024 7:06 pm Toinen asia. Talvi on toistuvasti väittänyt valheellisesti minun väittäneen häntä Tikkaseksi ketjussa. Tämähän ei pidä ollenkaan paikaansa. Lautamies-ketjun alusta voivat kaikki todeta Sissin olleen henkilö, joka Tikkasen olon palstalla synnytti.
Minä olen synnyttänyt vain kerran eikä se liity Tikkaseen mitenkään. :D
Nyt joudun ihmettelemään jo Ulricankin muistia. Etkö todellakaan muista. Ensimmäinen kerta saattoi ollan noin maaliskuussa. Olin rekisteröitynyt ketjuun ja alkanut kommentoida helmikuussa. Muistelen sinun heittäneen epäilysi sen perusteella, että olin ihan kyllä ketjusta lukenut Tn lasten syntymävuodet, jotka otin jossain kohtaa esille. Väitit, ettei voinut kuin T tietää. Ne syntymävuodethan osottautivat sittemmin vääriksikin.

Toista luulotteluasi en muista tarkemmin, mihin ihme kummaan mahdoit perustaa. Molempien luulottelujesi aikana jouduin viestiesi tökeröiden sisältöjen vuoksi ilmoittamaan niistä yp:lle, joka asianmukaisesti ne poistikin. Siten niitä ei löydy enää ketjusta, jos kaipaisit muistisi virkistämistä. En tiedä jääköhän poistetut viestit yp:lle talteen? Minä en niitä tarvitse. Ne on ollutta ja mennyttä. Luulen että aika moni muukin näki aikanaan viestit, jossa kiven kovaa väitit minua Tikkaseksi - ja juurikin Ulrica nikillä.

Tehtyä ei saa tekemättömäksi - edes anonyymillä keskustelupalstalla.

P.s. mitä ihmeen sekoilua on Ulrican viimeinen lause? Ehkä Sissi sait siitä jotain selvää?
Sissi
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Sissi »

En saanut siitä mitään tolkkua, siksi löinkin sen leikiksi.
Maiju
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Maiju »

Talvi24 kirjoitti: Ke Loka 09, 2024 6:08 pm
Lumileopardi kirjoitti: Ke Loka 09, 2024 5:58 pm Jüriloo ei ole mikään psykiatrian jumala, eikä liioin Lauerma. -
Eivät ole, ja luulen, etteivät pidä itseään sellaisina. Yleisössä jotkut pitävät heitä vähintään puolijumalina. Aika "jalat maassa”, varsin realistisen oloisia oikeuspsykiatreja tuntuvat olevan molemmat haastattelujen perusteella. Molempia haastatellaan aika paljon, mutta tämänkin tapauksen yhteydessä on muutamia muitakin haastateltu.
Tikkasen väitöskirjan uutisoinnissa aikanaan 15 vuotta sitten korostui johtopäätös:
"Perinnöllisen alttiuden ja päihderiippuvuuden lisäksi väkivaltarikosten uusijoita yhdistävät usein vakavat persoonallisuushäiriöt."
Hänen opponenttinsa, "jalat maassa" psykiatrin valistunut näkemys perhesurmaajista:

"
Suurin osa perhesurmien tekijöistä on narsistisia ja sairaalloisen itsekeskeisiä persoonallisuuksia, sanoo Psykiatrisen vankisairaalan vastaava ylilääkäri ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tutkimusprofessori Hannu Lauerma.

Tekijöiden motiivit ovat sairaalloisen itsekeskeisiä.

Perheensä tai puolisonsa surmaavan henkilön tunteet läheisiä kohtaan ovat omistavia, määräilynhaluisia ja tähtäävät hallintaan. Perheenjäsenillä sinänsä ei ole surmaajalle arvoa, vaan perhe on osoitus omasta osaamisesta tai asemasta.

- Normaali aito rakkaus perhettä kohtaan loistaa poissaolollaan, Lauerma sanoo."
https://yle.fi/a/3-6810660

Just saying.
Talvi24
Jessica Fletcher

Sissi kirjoitti: Pe Loka 18, 2024 7:46 pm Palataksemme ketjun aiheeseen, onko tietoa äänestettiinkö tällä kertaa hovissa Tikkasen mereenajon sakkojen purkuasiassa vai miten se meni? ja onko asia nyt oikeasti taputeltu vai onko syyttäjällä mahdollisesti vielä jotain työkaluja tässä. Ei varmasti jätä asiaa silleen, jos vain on jotain tehtävissä, niin pontevasti se on Tikkasesta murhien yrittäjää leiponut.
Tai siis KKO:ssa se oli nytkin käsitelty. Miss Holmes taisi yrittää etsiää lisää tietoa, tuonee ketjuun, kun löytää.
Viimeksi muokannut Talvi24, Pe Loka 18, 2024 8:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sissi
Roger Murtaugh

Kiitos korjauksesta, kardinaalivirhe! Odotellaan jos Missi löytäisi tietoa, hän on kyllä hyvä löytämään.
Talvi24
Jessica Fletcher

Miss Holmes #1 kirjoitti: Pe Loka 18, 2024 8:06 pm Sitä tässä olen koko päivän odotellut, että tuon päätöksen virallinen ratkaisu perusteluineen olisi ko:n sivuille tullut.
Talvi. Lopeta tuo jatkuva hyökkääminen.
Tai tee se siellä missä kuuluu: lautamiehet
Mikä ihmeen hyökkäily. Miten luet viestejä? Olen vain vastannut Ulrican valheellisiin väitteisiin.
Talvi24
Jessica Fletcher

ˆˆ
Oliko sinulle Maiju jotain uutta tietoa tuossa Lauerman vuodelta 2013 olleessa haastattelussa? Just asking.
Juttu on ollut jo aiemminkin ketjussa.

Tikkanen on saanut tuomion vaimon surmasta, tuomittiin murhasta. Yrittää saada tuomiota kevenemään tappoon jatkossa hovissa.
KKO oli päätynyt, siihen, ettei ole mereenajon sakkotuomiota ollut syytä purkaa, koska ei ollut ilmennyt ”erityisen painavaa syytä”.
Tikkasta ei siis tulla syyttämään perhesurman yrityksestä.

Nähtäväksi jää, kuullaanko hovin käsittelyn yhteydessä yhtään enempää Tn mt-tutkimuksen tuloksista.
Ulrica
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Ulrica »

Talvi24 kirjoitti: Pe Loka 18, 2024 8:17 pm
Sissi kirjoitti: Pe Loka 18, 2024 7:12 pm
Ulrica kirjoitti: Pe Loka 18, 2024 7:06 pm Toinen asia. Talvi on toistuvasti väittänyt valheellisesti minun väittäneen häntä Tikkaseksi ketjussa. Tämähän ei pidä ollenkaan paikaansa. Lautamies-ketjun alusta voivat kaikki todeta Sissin olleen henkilö, joka Tikkasen olon palstalla synnytti.
Minä olen synnyttänyt vain kerran eikä se liity Tikkaseen mitenkään. :D
Nyt joudun ihmettelemään jo Ulricankin muistia. Etkö todellakaan muista. Ensimmäinen kerta saattoi ollan noin maaliskuussa. Olin rekisteröitynyt ketjuun ja alkanut kommentoida helmikuussa. Muistelen sinun heittäneen epäilysi sen perusteella, että olin ihan kyllä ketjusta lukenut Tn lasten syntymävuodet, jotka otin jossain kohtaa esille. Väitit, ettei voinut kuin T tietää. Ne syntymävuodethan osottautivat sittemmin vääriksikin.

Toista luulotteluasi en muista tarkemmin, mihin ihme kummaan mahdoit perustaa. Molempien luulottelujesi aikana jouduin viestiesi tökeröiden sisältöjen vuoksi ilmoittamaan niistä yp:lle, joka asianmukaisesti ne poistikin. Siten niitä ei löydy enää ketjusta, jos kaipaisit muistisi virkistämistä. En tiedä jääköhän poistetut viestit yp:lle talteen? Minä en niitä tarvitse. Ne on ollutta ja mennyttä. Luulen että aika moni muukin näki aikanaan viestit, jossa kiven kovaa väitit minua Tikkaseksi - ja juurikin Ulrica nikillä.

Tehtyä ei saa tekemättömäksi - edes anonyymillä keskustelupalstalla.

P.s. mitä ihmeen sekoilua on Ulrican viimeinen lause? Ehkä Sissi sait siitä jotain selvää?
Talvi, voit tarkistaa purkauksiasi lautamiehistä. jonne ylläpito on siirtänyt purkauksesi. Olet toistuvasti itse ilmoittanut Ulrica sitä ja Ulrica tätä Sissin yllytyksestä. Olet toistuvasti ilmoittanut minun kutsuneen sinua Tikkaseksi. Kyse on tästä. Ystäväsi Sissi on tämän tiedon ketjuun alulle pannut eikä kukaan muu. Selvyyden vuoksi ilmoitan, että valheelliset väitteesi voit kohdistaa oikeaan osoitteeseen. Minä en ota sinulta vastaan näitä herjauksia tässä ketjussa. Ota vastuu omista sanomisistasi. Selvyyden vuoksi, mikäli vielä kerran monistat täällä palstalla totena, että minä olen ollut 17.6.2024 istunnossa, käsitellään asia viranomaisissa. Näin ei ole tapahtunut ja virheellisen tiedon levittäminen loppuu nyt. Minä valitsen itse oman toimintatapani, et sinä. Sinä valitset ainoastaan oman toimintatapasi. Kannattaa nyt keksiä jotakin muita tosiasiallisia argumentteja horjuttamaan muita kirjoittajia, jotka eivät edusta sinun kantaasi. Mustan puhuminen valkoiseksi ei toimi. Lautamiesten 1-2 sivulta löydät Sissin mielipiteen asiassa, jos muuten asialle tarkoituksellisesti silmäsi suljet.
Maiju
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Maiju »

Talvi24 kirjoitti: Pe Loka 18, 2024 9:02 pm ˆˆ
Oliko sinulle Maiju jotain uutta tietoa tuossa Lauerman vuodelta 2013 olleessa haastattelussa? Just asking.
Juttu on ollut jo aiemminkin ketjussa.
Talvi24 kirjoitti: Ke Loka 16, 2024 12:45 pm ˆˆ
Lumileopardin toiseen hyvää pohdintaa sisältävään viestiin kommenttina:

Hyvä mietintä tuosta T de facto - vai olettamusten summa.
Minulla on se vaikutelma, että valtaosin ketjun sisältö henkilö Tikkasesta on olettamuksia ja melkoinen osa niistä todella pitkälle vietyjä olettamuksia, jopa Tn ”pään sisälle” ja jopa ”sieluunsa” asti meneviä olettamuksia.

Muun muassa Tn väkivaltaisuudesta ei ole yhtään mitään tietoa.

>> Kuitenkin ketjussa elää kovin sitkeästi käsitys, että Tn on täytynyt harjoittaa 1) henkistä väkivaltaa, 2) taloudellista väkivaltaa 3) fyystistä väkivaltaa uhria kohtaan. Mistään noista ei ole faktaa eikä edes viitettä. Todisteeksi noista on ketjussa esitetty yleisiä teorioita - joita ei ole pystyneet tuoman Tikkasen tasolle.
Yleisen teorian ja omien tutkimustensa perusteella puolisonsa surmaaja on todennäköisemmin sairaalloisen itsekäs, päihteiden väärinkäyttäjä ja persoonallisuushäiriöinen kuin että ei olisi. Lisäksi päihteiden väärinkäyttö lisää todennäköisyyttä entisestään, sillä addiktiot liittyvät tutkitusti itsekeskeisyyteen, ja persoonallisuushäiriöisiä on addikteissa enemmän kuin muussa väestössä.

Ihan puhdasta todennäköisyyksillä pelaamista. Moni asia, mukaan lukien Lauerma ja Tikkasen tutkimukset puhuvat pahuuden puolesta. Hyvyydestä sitä vastoin ei ole juuri näyttöä. Todistustaakka - ei syyttelyoikeus- on ehdottomasti nimenomaan hypoteettisella hyvyydellä spekuloivilla.
Sissi
Roger Murtaugh

↑↑

Ulrica, oletko koskaan kuullut sanontaa: "Valheella on lyhyet jäljet" sensijaan että lopettaisit ajoissa niin sotket itsesi vielä pahempaan suohon valehtelemalla LISÄÄ. Tässä on kaikki mitä olen kirjoittanut aiheesta että Tikkanen saattaa kirjoitella täällä. Oma huomioni on se, että täällä on vuorotellen epäilty Tikkaseksi kaikkia muita paitsi Sissiä ja Yrjö Yrjöpoikaa, miksi minä en kelpaisi Tikkaseksi kun kaikki muut kyllä. :lol:

Kuva
Ulrica
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Ulrica »

Pääketjusta löytyy tieto sinun kirjoittamanasi. Lautamiehistä löytyy tieto Talven kirjoittaman Sissin yllytyksestä. Case closed.

Ulrica on ainoa nimimerkki ketjussa, joka on Talvelle julkisesti ja henkilökohtaisesti pahoitellut ja pyytänyt asiaa anteeksi häneltä ja väärää tulkintaa. Sellaista julkista asian edes myöntämistä, että näin on Sissi menetellyt (tuonut tämän TikkasTalvispecun ketjuun) Talven suhteen ei löydy eikä minkäänlaista korjausta asiassa. Haluatko nyt sen julkisesti perua vai oletko edelleen samaa mieltä, kun alunperin?
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

No niin neitoset. Rauhoittukaa.

Tämä on tunteita herättävä case, koska ”pipupäisyyden” ammattilainen ryhtyi pipipääksi.

Edelleenkään virallista tiedotetta ei ole julkistettu.
Kai se kaiken sensuroinnin jälkeen ilmestyy.
Outoa on se, että yleensä nuo tiedotteet ilmestyvät samana päivänä.
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Sissi
Roger Murtaugh

Ulrica kirjoitti: Pe Loka 18, 2024 9:44 pm Pääketjusta löytyy tieto sinun kirjoittamanasi. Lautamiehistä löytyy tieto Talven kirjoittaman Sissin yllytyksestä. Case closed.
Pistähän nyt se korkki jo kiinni. Et saa varmaan enää itsekään selvää kirjoituksistasi. :roll:
Vastaa Viestiin