Eli kun argumentit loppuvat, vedetään itkupotkut ja ruvetaan vihjailemaan, että minä olisin seksuaalirikollinen. Harmiksesi joudun paljastamaan, että lapsena tehtyjä näpistyksiä lukuun ottamatta omallatunnolla ei ole rikoslaissa rikoksiksi säädettyjä tekoja. Seksuaalirikokset-osiosta voi käydä tutkimassa minun asenteitani todistettuja seksuaalirikollisia kohtaan.Karoliina9815 kirjoitti: La Joulu 14, 2024 11:18 pmEn tämän enempää sinulle vastaile, asenteesi seksuaalirikoksen uhreja kohtaan on tullut selväksi.viivahattu kirjoitti: La Joulu 14, 2024 10:28 pmBINGO! DINGDINGDINGDINGDING!Karoliina9815 kirjoitti: La Joulu 14, 2024 8:59 pm Totuutta ei tietenkään lopulta tiedä kuin asianomaiset.
Nyt pieni tietokilpailukysymys: mikäli oikeuden käsittelyssä on puhdas sana sanaa vastaan -tilanne, josta ei voi esitetyn todistelun valossa riittävällä varmuudella tietää, onko vastaajan vai asianomistajan versio tapahtumista totuudenmukainen, oikeusvalitoksi itseään kutsuvassa maassa oikeusistuimen tulee ratkaista juttu
A) jomman kumman hyväksi sen mukaan, kumman versiota tapahtumista päättää uskoa
B) asianomistajan hyväksi, mikäli kyseessä on seksuaalirikos ja kertomus on riittävän uskottava
C) vastaajan hyväksi syyttömyysolettaman perusteella, koska syyllisyyden tueksi esitetty näyttö ei riitä
Vain yksi vastauksista on oikein. Aikarajaa ei ole, joten mieti ihan rauhassa.
En ihmettelisi vaikka omassa historiassasi olisi jotain mikä sen selittää.
"puhdas sana sanaa vastaan -tilanne, josta ei voi esitetyn todistelun valossa riittävällä varmuudella tietää, onko vastaajan vai asianomistajan versio tapahtumista totuudenmukainen" EI ole tilanne jossa A kertoo tapahtumista koko ajan samalla tavalla ja B muuttaa tarinaansa sekä myöntää ettei päihtymystilan takia muista kaikkea.
Et tunnu tajuavan tätä seikkaa vaan yrität vängätä sen faktan ohitse ontuvalla "minä luin jutun että joku jossain kerran valehteli raiskauksesta" levyllä, jonka laitat soimaan koko ajan kun et muuta keksi.
Hyvää jatkoa.
P.S.
Niin kauan kuin muuta näyttöä ei ole kuin osapuolten omat kertomukset, kyseessä on puhdas sana sanaa vastaan -tilanne ihan riippumatta siitä, kenen stoori kuulostaa paremmalta.
Huonoa jatkoa.