Cohle kirjoitti: Ma Tammi 27, 2025 4:03 pm
Kiitos Der Fanhder tuosta artikkelista. On ollut juu kummallinen valinta leirintäalueen sijainnille.
Kiitos kiitoksista!
Mitä pyörien upotuspaikkaan tulee, ajattelin juuri itsekin postaamani tuon snufkinin merkitsemän kartan, jossa pyörien paikka on mielestäni aika hyvin kohdillaan. Syvyyskäyristä näette, että syvintä(n. 4m) on lahden keskellä ja rantojen suuntaan mentäessä vettä on vain hieman yli metrin verran. Muistan itsekin kuulleeni jostain tuosta syvänteestä, olisiko sinulla antaa tiedolle jokin lähde?
Itse olen tämän "syvimmän paikan" mieltänyt kuuluvaksi tapaukseen liitettyihin myytteihin yhdessä koiran haukkumisten kanssa. Saatan toki olla väärässä.
Nykyisen L:n asumus on todellakin tuo keskimmäinen, mutta silloisten Lyytikäisten talo saattaa hyvinkin olla tuo viimeinen.
snufkin kirjoitti: Ma Tammi 27, 2025 5:13 pm
Hejacissa oli pohdintoja siitä, että salapari oli tunnistanut miehen, mutta ei halunnut häntä tuoda poliisille ilmi.
Jos salaparilla oli tarve salata näkemänsä miehen henkilöllisyys, miksi ylipäätään kertoa hänet nähneensä?
Jostain muistan lukeneeni jonkun arvalleen ko. miehen olleen tutkimassa myrskytuhoja. En vain muista mistä. Poliisillehan hän ei koskaan ilmoittautunut pyynnöistä huolimatta. Mulla on muuten Suomen Kuvalehden artikkeli, jossa hyvästä ilmakuvasta erottuu selvästi lukuisia kaatuneita puita alueella ja myös se kuinka hyvät mahdollisuudet leirin tarkkailuun vastarannan pusikko tarjosi.
Cohle kirjoitti: Ma Tammi 27, 2025 4:03 pm
Muutkin seikat puhuvat sen puolesta, että Kauhanen oli sekaantunut murhatapahtumaan tavalla tai toisella.
Tämä on toki täysin mahdollista.
snufkin kirjoitti: Ma Tammi 27, 2025 5:13 pm
Uskon, että kyseessä oli vain keino viedä epäilyt pois tuokkospojista. Siihen tarkoitukseen tuntematon mysteerimies sitten sopikin hyvin.
Tämä oli hyvä huomio, jos salapari oli mukana juonessa. Heidän mukaansahan ko. henkilö ei ollut ainakaan kukaan lähitalojen asukkaista.