KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Re: KRP aloittaa Ulvilan murhan tutkinnan

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Ja ihan tiedoksi sinne lastenhuoneen komeroon. Mulla on ehtymätön ja vilkas mielikuvitus, jonkin verran elämänkokemusta ja taipumus takertua yksittäisiin sanoihin. Joka silmien liikkeisiin.

Kaikkein pahinta minussa ehkä on se, että tämä on mun hauska harrastus. Iän myötä kaikenlainen fanaattisuus on tasaantunut ja useimmiten nauran ääneen, kun aloitan viimeisten tulleiden kommenttien lukemisen.
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Su Kesä 01, 2025 5:30 pm Sen tiedän, että kyselin Annelin mahdollisen syyllisyyden perään jo Joutsenlahden aikoina.
Sitä esimerkkiä odotellessa :mrgreen:
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Pesuhuoneen kautta toikkarointikin saattaa olla ajatukseni. En tiedä.

Minä en kirjoita täällä siksi, että keräisin sulkia ponnariini ideoista. Mielenkiintoni on ihan muissa asioissa.

Ja olen pyrkinyt siihen, etten myöskään kovasti arvostelisi muiden kirjoittajien antia. Pyrin löytämään vasta-argumenttejä.

Tämä olisi aika älyttömän tylsää luettavaa ainakin minulle, jos kaikki olisivat samaa mieltä ja olalle taputtelun ja keskinäisen kehumisen välissä olisi ainoastaan tuota loputonta ihmettelyä viranomaisten mädännäisyydestä.

Mutta hienoa, että sinun antisi on niin vahvaa, että voit inttää minulta minun antia.
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Su Kesä 01, 2025 6:24 pm Minä en kirjoita täällä siksi, että keräisin sulkia ponnariini ideoista. Mielenkiintoni on ihan muissa asioissa.
Et niin, sinä toistelet täällä vain muiden sanomisia.
MikaK
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja MikaK »

Pieni liekki kirjoitti: To Touko 29, 2025 10:04 pm
MikaK kirjoitti: To Touko 29, 2025 9:32 pm Kyllä minä uskon että KRP saa tässä vielä kasattua riittävän näytön Annelia vastaan...
Yllytätkö heitä rikokseen?
Yllytän korkeintaan KRP:a tutkimaan juttua ja löytämään syyllisen ja saattamaan hänet oikeuden eteen. Ei ole rikos jos he keräävät näyttöä. KRP on itse todennut etteivät he sulje mitään tutkintalinjaa pois. Ei edes Annelin osuutta.
MikaK
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja MikaK »

peltirumpu kirjoitti: Su Kesä 01, 2025 3:31 pm
Como es? kirjoitti: Su Kesä 01, 2025 3:12 pm Hovioikeuden päätöksessä todetaan, että Auerin syyllisyydestä jäi VARTEENOTETTAVA EPÄILY.
Anneli on todetty syyttömäksi peräti kahdesti hovioikeudessa. Kolmatta kertaa ei tarvittu, kun syyttäjän mielikuvitus lähti niin lennokkaasti laukalle, ettei sitä uskonut enää kukaan 8)
Ehkei nyt kuitenkaan ole todettu syyttömäksi. Oikeudessa nyt vaan sovelletaan "in dubio pro reo". Jos jää epäily syyllisyydestä niin sitä tulee katsoa syytetyn eduksi. Jos jää epäily tässä ulkopuolisesta tekijästä niin syytteet tulee hylätä vaikka Anneli olisikin todennäköisin tekijä ja vaikka se todennäköisyys olisi vaikka 90% niin kunhan jää "järkevä epäily" syyllisestä niin syytteet tulee hylätä vaikka tässä todennäköinen tekijä olisikin.
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

MikaK kirjoitti: Ma Kesä 02, 2025 1:09 am
Pieni liekki kirjoitti: To Touko 29, 2025 10:04 pm
MikaK kirjoitti: To Touko 29, 2025 9:32 pm Kyllä minä uskon että KRP saa tässä vielä kasattua riittävän näytön Annelia vastaan...
Yllytätkö heitä rikokseen?
Yllytän korkeintaan KRP:a tutkimaan juttua ja löytämään syyllisen ja saattamaan hänet oikeuden eteen. Ei ole rikos jos he keräävät näyttöä. KRP on itse todennut etteivät he sulje mitään tutkintalinjaa pois. Ei edes Annelin osuutta.
Minustakin on hyvä asia, että KRP tutkii juttua. Toivon myös, että he tulevat julkisuuteen reilusti kertomaan Annelin olevan ulkopuolisen tappajan puukotuksen uhri, kun he ovat pystyneet omin hoksottimin toteamaan Annelin olevan täysin syytön henkilö miehensä murhaan. Annelin mahdollinen osuus Ulvilan murhaan pystyttiin poissulkemaan Joutsenlahden tutkinnanjohtajuuden aikana. Kuusirannan päätutkija lähti tutkimaan uudelleen Annelin osuutta ja heidän takiaan syytön ihminen joutui pitkiin oikeusprosesseihin, joista osaa käydään vielä ensi syksynä.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Annelin mahdollinen osuus Ulvilan murhaan pystyttiin poissulkemaan Joutsenlahden tutkinnanjohtajuuden aikana.
Miten niin poissulkemaan?
Jopa JJn omat tutkijat kyseenalaistivat sen, ettei vaimon osuutta tutkittu.

Joutsenlahti päätti uskoa Annelia ja jahtasi 1,5 vuotta mielikuvitushahmoa.

Joutsenlahti päätti, ettei vaimo ole syyllinen. Tuo JJn päätös on yksi syy siihen, että murha on vielä avoin ja Anneli ja lapset on saanut kärsiä.
Paikalla
nihilistinahalisti
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja nihilistinahalisti »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Su Kesä 01, 2025 6:24 pm Pesuhuoneen kautta toikkarointikin saattaa olla ajatukseni. En tiedä.

Minä en kirjoita täällä siksi, että keräisin sulkia ponnariini ideoista. Mielenkiintoni on ihan muissa asioissa.

Ja olen pyrkinyt siihen, etten myöskään kovasti arvostelisi muiden kirjoittajien antia. Pyrin löytämään vasta-argumenttejä.

Tämä olisi aika älyttömän tylsää luettavaa ainakin minulle, jos kaikki olisivat samaa mieltä ja olalle taputtelun ja keskinäisen kehumisen välissä olisi ainoastaan tuota loputonta ihmettelyä viranomaisten mädännäisyydestä.

Mutta hienoa, että sinun antisi on niin vahvaa, että voit inttää minulta minun antia.
Miten selität tallenteella kuuluvat iskuäänet ja Lahden ihan viimeisimmän ns. lallatusäänen kun AUER TODISTETTAVASTI puhelimessa joka sijaitsee n.7 - 8m päässä?

Miten selität silminnäkijän nähneen jonkun poistuvan takkahuoneesta?

Miten hölömömissi seliität talon ulkopuoliset veri- ja iskujäljet?

Nyt hölömömissi selitteet peliin eikä tyhjää diipadaapaa ja itsensä kehumista ainoastaan.
Ei veneellä pääse eteen päin, jos liikuttaa airoja ilmassa, eikä veden alla :lol:
Huopaajat menee ympyrää ja peesaajat pitää perää :lol:
Kun et kirjoita mitään, et voi kirjoittaa väärinkään :lol:
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Kärsivällisyyttä. Se teonkuvaus on työn alla.
Juhannusviikolla voisi valmistua.

En kyllä ole tarkoituksellisesti kehunut itseäni. Mutta moni on mollannut tarkoituksellisesti.
Vaikuttaa olevan tietynlainen lähtemätön trendi tuo kanssa kirjoittajien aliarviointi, nimittely ja siihen keskittyminen itse asian ohi.
Joosua
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Ma Kesä 02, 2025 9:16 am

Annelin mahdollinen osuus Ulvilan murhaan pystyttiin poissulkemaan Joutsenlahden tutkinnanjohtajuuden aikana.
Miten niin poissulkemaan?
Jopa JJn omat tutkijat kyseenalaistivat sen, ettei vaimon osuutta tutkittu.

Joutsenlahti päätti uskoa Annelia ja jahtasi 1,5 vuotta mielikuvitushahmoa.

Joutsenlahti päätti, ettei vaimo ole syyllinen. Tuo JJn päätös on yksi syy siihen, että murha on vielä avoin ja Anneli ja lapset on saanut kärsiä.
Tässä tutkinnassa käytettiin ensimmäistä kertaa uutta rikosprosessuaalista asemaa: Kevytepäilty. Tällöin henkilöä ei pidätetään tai vangita eikä kuulustella syylliseksi epäiltynä. Hänen kanssaan jutellaan leppoisasti kahvin ja viinerin kanssa. Mutta omissa ajatuksissaan jotkut tutkijat voivat miettiä että mikähän henkilön osuus oikein on. Näin hänen osuutensa selviää. Ja tämä uraa uurtava uusi menetelmä kehitettiin juuri Porissa ja tämän jutun yhteydessä.
Tällä uudella menetelmällä säästetään aikaa ja rahaa eikä turhaan vaivata ihmisiä. On siis saatu hyviä tuloksia.
Jostain syystä tämä uusi menetelmä ei kuitenkaan saanut muualla juurikaan suosiota. Mutta tämä voi johtua siitä että muualla ei oikein ymmärretä henkirikostutkintaa.

Ja mitä huppumiehen löytämiseen tulee, 1,5 vuotta on aivan liian lyhyt aika. Esimerkiksi 15 vuotta olisi jo voinut tuottaa tuloksia.
Säfööri
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Säfööri »

Vähän nyt Joosua tarkkuuta asioihin. Se oli mansikkaleivos :D
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin.
Hermione
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Como es? kirjoitti: La Touko 31, 2025 8:52 pm

Miten tuo edellinen viesti täyttää rikokseen yllyttämisen tunnusmerkit?
"Rikokseen yllytys tarkoittaa sitä, että joku tahallaan yrittää saattaa toisen henkilön tekemään rikoksen tai rikoksen rangaistavaan yritykseen. Yllyttäjää voidaan rangaista samoin kuin rikoksentekijää."
Voisiko kenties viitata siihen, että todistusaineiston väärentäminen on rikos. Edellisen esitutkinnan syyllisyyttä puoltavan näytön väärentäminen jostain syystä painettiin villaisella ja esitutkintaa ei edes käynnistetty (rikoksentekijän suojelukin on rikos, mutta korppi ei korpin silmää noki jne), sama tuskin onnistuu toistamiseen.

Ja kyllä, on veteen piirretty viiva siinä, miten tulkitaan virheellisesti tehnyt rekot, onko kyse osaamattomuudesta vai jostain muusta, mutta poliisimiehiä sitoo korostetusti velvollisuus noudattaa lakia, koska näille on valtiovallan toimesta annettu valtuuksia jotka ylittävän tavan kansalaisen valtuudet.

Eli siis, uskon tämän olleen nimimerkin Pieni Liekki tarkoitusperä kommentissaan. Uuden raskauttavan todistusaineiston "löytäminen" Annelia vastaan edellyttäisi todisteiden väärentämistä, sillä kaksi esitutkintaa ja oikeudenkäyntikierrosta ovat varmistaneet sen, että kaikki lailliset (ja laittomat) tutkinnat on jo tehty eikä mitään uutta näyttöä Annelia vastaan voi enää löytyä.
Tarkkailijatar

Viesti Kirjoittaja Tarkkailijatar »

Olen nyt muutaman kuukauden lueskellut viestejä täällä ja selaillut vanhojakin ketjuja.

Olette päätyneet jankkaustasolle. Mikään pohdintanne ei oikein edistä ajatuksiani keissin suhteen.

Olen edelleen täysin vakuuttunut siitä, että Anneli on syyllistynyt miehensä tappoon. En edelleenkään usko murhaan. Ja näistä syistä tämän asian tutkinnalla on kiire (uskon myös KRP:n olevan ajatusteni kanssa samoilla linjoilla).

Koska olen enemmänkin se lukeva ja muiden tutkimuksiin perustava tutkija, en ole kiinnostunut selvittämään tapahtuman aktuaalista kulkua, mutta olen myös psykologiasta kiinnostuneena erittäin kiinnostunut mahdollisista ajatusmalleista, psykooseista, mielen häiriöistä. Näistä ajatuksia luen mielelläni.

En ymmärrä, miksi kukaan olisi niin tyhmä, että viitsisi lähteä jankkaamaan Hermionen tai Pieni Liekin kaltaisten kanssa siitä onko itse syyllistynyt rikokseen pohtiessaan asioita täällä. He ovat jo osoittaneet tyhmyytensä.
Tarkkailijatar

Viesti Kirjoittaja Tarkkailijatar »

Tietääkö muuten joku täällä varmasti, miten vanhenemissäännöt menee? Eli: jos on syytetty murhasta, mutta ei taposta, vanheneeko tappokin silti nykyään siinä 20 vuoden määräajassa? Vai vaatiiko se, että on syytetty nimenomaan taposta?

Poikani on OTM, mutten kehtaa tunnustaa, että kirjoittelen tällaisella palstalla. Siksi en kysy - ainakaan vielä - häneltä tätä.
Vastaa Viestiin