Arvoisa Ulrica.
Rikostarkastaja Sami Isoniemi on Karfien asiaan yhtä kaukaa haettu henkilö kuin tunnettu pedofiili Arto Kiviniemi.
Hän ei ole ollut enää vuosiin Pohjanmaan poliisilaitoksen palveluksessa, eikä liittyne Karfeihin millään tavalla.
Kuulopuheen tasolta: Toimittaja oli yrittänyt kysellä Rauhan Sanan lähetystyöstä kaukoidässä ja etelä-amerikassa, huonolla menestyksellä.
Lähetystyö on alue, jota en itse tunne hyvin.
Luin linkit ja kommentoinnit Arto Kiviniemestä, jossain päin on kontrolli pettänyt pahoin tämän henkilön kohdalla.
Rauhan Sanalaiseksi en häntä tunnista nimen ja kuvan perusteella.
Siitä minulla ei ole tällä hetkellä tietoa, onko hän jollain tavalla liittynyt ulkomaiseen lähetystyöhön esimerkiksi yhteistyökumppanina.
Rauhan Sanalaiset, ja monien muiden seurakuntien jäsenet seuraavat yllättävän aktiivisesti käytäviä nettikeskusteluja, myös murhainfoa, vauvaa, ja muita palstoja.
Kiviniemen nimen esilletulo aiheutti keskustelua siitä miten lähetystyöhön suunnattujen varojen käyttöä valvotaan kohdemaassa, ja miten pedofiilien pääseminen avustustyöhön voitaisiin paremmin estää.
Tämä kaikki on vähän OT Karfeista
Olen arvoisan Totan kanssa täysin samaa mieltä ettei Korkein oikeus myönnä.Karfien asiaan valituslupaa.
Mikäli KKO päätyisi ratkaisuun kuulla todistajia vangitsemiskäsittelyssä, käytännössä koko vangitsemisoikeudenkäyntien prosessi menisi uusiksi.
Osa asian todistelusta tulisi käsittelyyn jo pakkokeinovaiheessa, samalla poliisin pitäisi tuoda enemmän omaa näyttöään esille tutkinnan ollessa pahoin kesken.
Todistajille tulisi yksi todistuskerta lisää.
Lähteenä tässä kohtaa minulla on tuttu asianajaja, hän ei kuulu Rauhan Sanaan.
Mikäli Sankamo tätä vaatii, valitusluvan myöntämisellä olisi suuri vaikutus oikeuskäytäntöön.