No fiilis on täysin omasi. Hallitusta en ole syyllistänyt mistään. Vaan peräänkuuluttanut yksilön vastuuta siitä, että kaikkea ei ole pakko vetää eikä kaikesta pahoittaa mieltään ajattelemalla, että vain minun henkilökohtaisella hyvinvoinnillani on merkitystä.Confusius kirjoitti: Ma Loka 06, 2025 5:23 pm
Jotenkin Sipin ulostuloista tulee semmonen fiilis että hallitus itse toimittaa peukut kallioon ja maribelit iltalehdille uhriutumaan. Kai ne neekerit jotka opettelee suomenkielen on samalla tasolla noiden ukrooppien ja muiden slaavien kanssa. Pääasia että se suomenkieli tulee opeteltua eikö niin? (Ja päästään eroon siitä ruotsinkielestä)![]()
En oikein tajua tuota viestiäsi kielen opettelusta. En maininnut asiasta sanallakaan. Lähinnä kritisoin sitä, että resilienssi toisten ihmisten kanssa asioimisessa on heikko. Itse olen tottunut siihen, että jos joku mölisee minulle humalassa jotain käsittämätöntä, ei oikein maksa vaivaa lotkauttaa korvaansa saati pahoittaa mieltään. Puhumattakaan siitä, että ottaisi Iltalehteen yhteyttä ja kertoisi, että olen pöyristynyt nyt voimakkaasti jostain kohtaamastani tilanteesta.
Muodikasta on myös tuo mielensäpahoittaminen by proxi. Huonoa käytöstä ei tarvitse siteää rajaansa pidemmälle, mutta oma puuttumiskynnykseni menee vähän korkeammalla. Siinä, jos en pääse pois tilanteesta tai vastaavasti käytös on saman henkilön taholta toistuvaa ja minun on jatkossa jostain syystä pakko asioida tämän tyypin kanssa.
Sen sijaan jonkun randomin paha olo bussissa ei kyllä hetkauta minua millään tavalla. Eikä sinällään kerro rasismin kasvusta Suomessa vaan tämän yhden ääliön lapasesta lähteneestä ryyppyputkesta, mielenterveysongelmista tai ihan vain typeryydestä.
Joten hallitusta en nyt tähän saa mukaan, en Maribelia, peukkua enkä kielen oppimista. Joten niiltä osin ei ole oikein mitään kommentoitavaa.