No ei varmasti vielä tässä vaiheessa enempää kuin mitä tässä viestissä jäljempänä.
Oletko seurannut kotimaisia rikostapauksia ? Tämä henkirikos on tapahtunut tammikuussa 2024, yleensä siitä menee jo lähes vuoden verran (toki kun on vangittuja, niin se nopeuttaa huomattavasti asiaa), että saadaan käräjäoikeuden tuomio. Tällä kertaa tässä tapauksessa se (käräjäoikeuden tuomio) tuli yllättävän nopeasti.
Käräjäoikeuden tuomiosta taas menee yleensä noin 11 kk - 1 v 5 kk, kun saadaan hovioikeuden tuomio.
Mitäpä jos ihan itse ottaisit ja pirauttaisit hovioikeuteen tiedustellaksesi asisa ? Siellä (hovioikeudessa) käsitellään päivittäin kymmeniä eri rikos- ja siviiliasioita.BlackList kirjoitti: To Kesä 12, 2025 10:19 amMistä tieto, onko varma? En ainakaan itse hovioikeuden sivuilta löytänyt tätä. Mielenkiinnolla jään odottamaan mitä tuleman pitää.
Ei siellä hovioikeuden internet-sivuilla ole mitään listaa, missä ilmoitetaan käsiteltävät asiat vaan joudut näkemään sen vaivan ihan itse, että soitat tai lähetät sähköpostin hovioikeuden kirjaamoon, jossa tiedustelet, milloin asiaa X siellä mahdollisesti käsitellään.
Tieto on julkista ja yleensä vastaus tulee (sähköpostina) päivän tai parin sisällä. Vai pitäisikö jonkun muun se tehdä ? Asioista voi ja saa ottaa ihan itsekin selvää, eikä odotella, että kaikki mahdollinen ja mahdoton tieto tarjoillaan aina jonkun muun toimesta kuin se kuuluisa illallinen Manulle!
Esimerkiksi nimimerkki Oikeus Ennen Kaikkea on esimerkillisesti tuonut runsaasti tietoa etptk:n muodossa lähes joka ketjuun. Onko kenellekään käynyt mielessä, miten suuren työn hän on sillä palstan eteen tehnyt. Ja niin on tehnyt myös mm. Doctor Lecter ja Aizerbaidzan. Ilman heitä täällä ei olisi juuri yhtään mitään.
No, nyt alkaa mennä jo ot:n puolelle, pahoittelut!