No ei todellakaan saa koirasta kuin koirasta vaarallista millään. Hyvinkin monen kohdalla vaatisi aikamoisen koulutuksen, jotta sen saisi hyökkäämään varoittamatta tappomeiningillä toisen koiran päälle. Huonolla pidolla saa useimmista vain vapisevan haavanlehden, joka alleen laskemisen lomassa uskaltaa korkeintaan varovasti näykkäistä viimesijaisena keinona. Lisäksi tietysti monen pieni koko takaa sen, ettei koira pysty vahingoittamaan vakavasti, vaikka kuinka kovasti yrittäisi. Tuo on siis yksinkertaisesti kaukana faktasta, että koira kuin koira voisi olla vaarallinen ja koiran reaktiot olisivat hihnan yläpäästä kiinni.Transventtiili kirjoitti: Ma Touko 11, 2026 12:15 pm Toi nyt kuitenkin on myös täysin fakta että koira kuin koira voi olla vaarallinen ja hyvin usein se syy on siellä hihnan yläpäässä. Ja kaikenlaisia vaaratilanteita syntyy juuri sen hihnan yläpään takia. Ei ole sormilla + varpailla laskettavissa ne kerrat kun joku päästää koiransa monen mun koiran naamalle ja sit mun koira ärähtää. Ja sitten mua katsotaan sillee että voisitko viedä hullun koirasi muualle. Ei, voisitko sä opetella käyttämään sitä remmiä ja lukemaan koiraasi!
Mulla on koira aina ihan vieressä lyhyellä remmillä ku tulee koirakko vastaan ja mennään vielä niin, että minä olen koirien välissä.
Siitä olen ihan samaa mieltä, että mitään koiraa ei saa koskaan päästää luvatta toisten iholle. Ei edes iloisena tervehtimään. Mutta se on eri keskustelun aihe.