Rescuer kirjoitti: Ke Loka 07, 2026 1:12 pm
damfin kirjoitti: Ti Loka 06, 2026 8:26 am
Itse en joskus vuosia sitten todellakaan pitänyt persuista puolueena enkä ymmärtänyt heidän äänestäjiään, minun mielestäni he vetosivat lähinnä kaljakuppiloiden asiakaskuntaan josta hyvänä osoituksena oli Tony Halmeen pääsy eduskuntaan vaikka hänellä ei ollut mitään järkevää sanottavaa eikä mitään ratkaisuja mihinkään ongelmiin.
Tony Halme pääsi eduskuntaan ihan samasta syystä kuin muutkin julkkisedustajat, kuten esimerkiksi Mikko Alatalo, Pirkka-Pekka Petelius tai Juha Mieto. Ja miksi Juti hyvin todennäköisesti tulee eduskuntaan pääsemään. Sen takia, että ihmiset helposti äänestävät julkkista. Harvalla noista julkkisedustajista tai -ehdokkaista on ollut mitään järkevää sanottavaa tai mitään ratkaisuja mihinkään ongelmiin, mutta kaikki puolueet julkkiksia listoilleen haalivat koska ne keräävät ison kasan ääniä.
Aivan, mutta se että persujen riveissä eduskuntaan päässyt julkkis oli juuri joku Tony Halme kertoi kyllä siihen aikaan melko paljon persuista ja heidän kannattajistaan.
Jos minä äänestäisin sillä perusteella että äänestäisin jotain julkkista puolueesta riippumatta, ja vaihtoehtoina olisi Mikko Alatalo, Pirkka-Pekka Petelius, Juha Mieto ja Tony Halme niin äänestäisin kyllä noista ketä tahansa muuta kuin Tony Halmetta, muilla on sentään ollut edes jotain annettavaa eduskunnassa.
Jutista en oikein osaa sanoa mitään, mutta ei hänkään nyt ehkä aivan tyhjäpäältä vaikuta, saattaa eduskuntaan päästessään ehkä jollain lailla osallistuakin asioihin.