Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus'

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Florence86
Poliisikoira Rex

Re: Kuulustelut ja Annelin 'tunnustus'

Viesti Kirjoittaja Florence86 »

Yllättävää, että videoitu tunnustus julkaistiin. Miksiköhän?

Anneli oli melko ryytyneen ja alistuneen näköinen - mielestäni oikeudenkäynnissä, nyt puoli vuotta myöhemmin, esiintyi terveemmän ja itsevarmemman oloinen nainen.
Annelin puhe kuului todella hiljaa, kaiuttimeni olivat täysillä, mutta silti oli vaikeuksia saada puheesta selvää..
Clear water has no fish.
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Mickey
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Mickey »

Ei ole mikään ihme, murhaa ole vielä ratkaistu. Jos kuulusteluakaan, ei osata nauhoittaa/äänittää kunnolla.
Aivan karsea äänenlaatu, mitähän tasoa Häken nauhat sitten on, en uskalla edes ajatella.
v-a-45
Javier Pena

Häken nauhat sitten on
Häke nauhaa(yksikössä) kai tarkoitit? Ja ihan hyvähän se on, johtuuko siitä, että äänitys toteutunut häken puolesta, en osaa sanoa.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Ei kuulustelija uskaltanut kysyä suoraan - tunnustaako kuulusteltava Anneli Auer - surmanneensa aviopuolisonsa Jukka S. Lahden.

Ei myöskään Anneli kertonut sanallakaan "hupparimiehestä", joten ei voi muuta kuin ihmetellä, mihin poliisi tällä kuulustelulla pyrki?

Ei kertomusta ulkopuolisesta. Eikä myöskään suoraa kaiken kattavaa tunnustusta. Huono suoritus poliisilta.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Huh huh. Olipas se aika surullista katsottavaa. Miksiköhän ko. tunnustus on päästetty levitykseen? Tsiisus. No, nyt kun se on joka tapauksessa nähty, niin mielestäni Auer ei ole videoilla sekava tms., enemmänkin jotenkin "lyöty" lukiessaan aamupäivän kuulustelun vastauksiaan paperilta.
En ymmärtänyt nimimerkki awan ihmettelyjä; tämä videoinnin alkupuoli oli sanasta sanaan aamupäivän kuulustelujen kertausta (joissa siis Auerin asianajaja oli mukana). Huppumies oli se ulkopuolinen, jonka poistumisen ääniä ei nauhalta kuulu. Sama kai se, kenen Auer olisi kertonut ikkunasta menneen jos todisteiden valossa siitä ei kukaan ole mennyt.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Gladys
David Starsky

Viesti Kirjoittaja Gladys »

Muistaakseni sanoi jotakin tyyliin: "Se joka satutti minua oli isi ja se joka teki sen isille olin minä".
En valitettavasti muista tarkempaan, ja tämäkin perustuu siis siihen mitä olen lukenut lehdistä ja täältä.

Marsalkka kirjoitti:
Gladys kirjoitti:Ja muistuttaisin vielä, että Anneli tunnusti omalle lapsellensa tappaneensa tämän isän.
Tämä on mielestäni kaikkein raskauttavin seikka.
Sanoiko hän tosiaan tappaneensa? Tähän tyyliin: "Tapoin isäsi."?
All is pretty.
- Andy Warhol
Gladys
David Starsky

Viesti Kirjoittaja Gladys »

Niin. Todella järkyttävää.
Perhetragedia, joka olisi myös saattanut jäädä tapahtumatta.

Mutta kyllä saan sen vaikutelman, että tässä puhuu nainen, joka on alistunut viimein myöntämään syyllisyytensä. Toisaalta uskon myös siihen, että hän ei oikeasti muista tai ymmärrä kaikkea, mitä yön aikana on tapahtunut.

Järkyttävää katsottavaa ja kuunneltavaa. Erittäin surullista. Mutta vahvistaa käsitystäni siitä, että Anneli on syyllinen.

Huoh.

All is pretty.
- Andy Warhol
v-a-45
Javier Pena

taavetti kirjoitti:Huh huh. Olipas se aika surullista katsottavaa. Miksiköhän ko. tunnustus on päästetty levitykseen? Tsiisus. No, nyt kun se on joka tapauksessa nähty, niin mielestäni Auer ei ole videoilla sekava tms., enemmänkin jotenkin "lyöty" lukiessaan aamupäivän kuulustelun vastauksiaan paperilta.
En ymmärtänyt nimimerkki awan ihmettelyjä; tämä videoinnin alkupuoli oli sanasta sanaan aamupäivän kuulustelujen kertausta (joissa siis Auerin asianajaja oli mukana). Huppumies oli se ulkopuolinen, jonka poistumisen ääniä ei nauhalta kuulu. Sama kai se, kenen Auer olisi kertonut ikkunasta menneen jos todisteiden valossa siitä ei kukaan ole mennyt.
Kuulustelu on tehty 24.09-09. En myöskään tajua mitä ihmeellistä tuossa nyt olisi, vaan ainoastaan Anneli on "antanut periksi" ja myöntää faktat, koska ei niitä voi kumotakkaan. Itseasiassa olin aika positiivisesti yllättynyt Annelia katsoessani, että edes jotain tunnetiloja esiintyy, vaikka tuo kyyneleen poskesta pyyhkiminen (iltasanomien oma loppuhuipennus) ei kyllä pidä paikkaansa. Niin kuin täälläkin olen jo monesti ihmetellyt mitä ihmettä Anneli selittää painostuksesta ja väsymyksestä, niin sen paikkaansa pitämättömyys ainakin tulee nauhalta selväksi.
Eiköhän jokainen joka on murhasta epäiltynä käyttäydy noin (siis jos on murhan tehnyt) ei siinä sen kummempaa, totuus tullut esiin ja sitten yritetään etsiä jotain lieventävää, vähän haetaan sääliä ja ollaan "lyötyjä" :wink:
Misri
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Misri »

taavetti kirjoitti:Huh huh. Olipas se aika surullista katsottavaa. Miksiköhän ko. tunnustus on päästetty levitykseen? Tsiisus. No, nyt kun se on joka tapauksessa nähty, niin mielestäni Auer ei ole videoilla sekava tms., enemmänkin jotenkin "lyöty" lukiessaan aamupäivän kuulustelun vastauksiaan paperilta.
Tosiaan ei ollut oikein kivaa katseltavaa. Täytyy sanoa, ettei A.A ollut oikein videolla omassa elementissään. Mitä taas nähtiin varsinaisessa oikeudenkäynnissä. Hyvin oli väsyneen oloinen, ja näitä pakkonomaisia nykimisliikkeitä oli nähtävissä. Käyttikö Auer juuri näihin aikoihin lääkityksenään tätä Opamoxia?
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Gladys kirjoitti:Muistaakseni sanoi jotakin tyyliin: "Se joka satutti minua oli isi ja se joka teki sen isille olin minä".
En valitettavasti muista tarkempaan, ja tämäkin perustuu siis siihen mitä olen lukenut lehdistä ja täältä.

Marsalkka kirjoitti:
Gladys kirjoitti:Ja muistuttaisin vielä, että Anneli tunnusti omalle lapsellensa tappaneensa tämän isän.
Tämä on mielestäni kaikkein raskauttavin seikka.
Sanoiko hän tosiaan tappaneensa? Tähän tyyliin: "Tapoin isäsi."?
Eli tulkinanvaraa on edelleen paljon.

Tässä kokonaisuudessaan:
Me saadaan nyt viel täs..täs voinks mä alottaa jo? joo ... me saadaan nyt hetki viel täs jutellla, niin.... koska, Axxxx mä nään susta, et sun on ... sää kärsit ... hmmmh... ja sit...mä haluan nyt puhua asiat selviks, et...mikä tää tilanne on, et sulle mä yritän puhua, ja muille mä meen jutteleen myöhemmin... niin, et tääl on nyt poliisit kertonu mulla sellaisia asioita, et kyl mä itte, itte uskon sen, et ei siel talos ollu ketään muuta... siel oli vaan minä ja isi... eli... se joka satutti mua, oli isi... ja se joka teki sen isille, ni se se olin minä sit, Axxxx.
Aika hauska tuo "voinks mä aloittaa jo?"
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Tuosta tunnustuksesta lapselle. Kyllä se mielestäni on suora tunnustus, huomioidaan nyt, että puhuja on Auer (empivä, jahkaileva tyyli puhua) ja lapsi vasta reilun kymmenen ikäinen. Ei kai nyt tuon ikäisille lapsille mennä töräyttämään "minä murhasin isäsi"?
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

taavetti kirjoitti:Tuosta tunnustuksesta lapselle. Kyllä se mielestäni on suora tunnustus,
Siinä tunnustetaan tiettyjä asioita tietyistä syistä, mutta eri asia on miten sitä arvioidaan oikeudessa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
pohtiijamiettii

Viesti Kirjoittaja pohtiijamiettii »

Tuosta tunnustuksesta tulee itselleni mieleen tietty marttyyrimaisuus. Siis sellainen asennoituminen, että "hei nää idiootit ei kertakaikkiaan pysty tajuumaan että siellä oli se huppumies, joten kun ne kerran uskoo että ei ollut, niin sen mukaanhan minä sitten olisin se tappaja kun ei muita jää jäljelle. Hei haloo, just joo, minähän se olin, tietysti, tottakai, ja lehmät lentää..." Eli marttyyrimaisen uhmakkaalla ja samalla täysin epäuskoisella asenteella on ikään kuin viimeisenä keinona sanoa suoraan se mitä toinen pyytää sanomaan, siinä toivossa että silloin viimeistään se toinen osapuoli näkisi oman kantansa mahdottomuuden. Itse syyllistyn joskus tähän, tosin tuhat kertaa pienemmän mittakaavan asioissa, onneksi. Eikä se ole minua auttanut, marttyyriksi heittäytyminen kun ei ole kovin hyvä veto missään tilanteessa. Lähinnä tuo tulee mieleen tuosta tavasta "tunnustaa", eli että nämä poliisit nyt väittävät tälläistä, tuon mukaanhan ei olisi muuta mahdollisuutta kuin että murhaaja olisin minä. Alleviivaten poliisien tyhmyyttä, ilmeisen epäonnistuneesti.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

IS julkaisee osan noin 20-minuuttisesta videosta, joka nauhoitettiin kuulustelun päätteeksi 24. syyskuuta 2009. Pois on leikattu mm. kohtia, joissa viitataan perheen lapsiin nimeltä.
Julkaistut osat ovat 4 minuuttia 15 sekuntia ja 3 minuuttia 20 sekuntia pitkia= 7 minuuttia 35 sekuntia. Yli puiolet on siis patkaisty pois. Jaljelle on jaanyt lahinna kohtia, joissa Anneli kertoo ei-muistavansa yhtaan mitaan koko paivasta.

IS ei kerro lahdettaan. Syyttaja on tuskin tassa vaiheessa julkaissut (?) . Johtaisivatko jaljet sylttytehtaalle, eli Manneriin (Auerin suostumuksella)? Kuka muu olisi voinut antaa julkaisuun?

Surkeaa katsottavaa, totta, mutta yhtakaikkinen muistamattomuus ( mita nauhasta saa selvaa) kuulostaa lahinna ajan peluulta. Auer ei tieda mita Axxxx on kertonut, joten myotailee poliisia antamatta itse asiassa mitaan informaatiota.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Vastaa Viestiin